Mike Siklenka ja Greg Jacina Lukkoon

  • 87 707
  • 334
Tila
Viestiketju on suljettu.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
50 runkosarjamatsia Jacinaa vai 40 matsia Plattia....ei ainakaan olisi minulle kovin vaikea valinta.

Perusteluja tälle, kiitos.

Oletko nähnyt molempien pelaavan tarpeeksi, jotta voisit tällaisen analyysin tehdä vai onko tuo vaan sinulta jokin mutu?

Itse liputan Jacinan puolesta. Juurikin nuo sopeutumiset sekä kaupungin tuntemus ovat tärkeitä asioita ulkomaalaispelaajan hankinnassa. Sekä se, että tietää joukkueesta edes jotain. Jacina on vieläkin se kääntämätön kortti. Osaa pelata kovaa, jos tarvii, sekä ei tuo pisteiden tekokaan ihan vierasta ole.

Plattista en voi sanoa juuri mitään, kun en ole herraa ikinä kentällä nähnyt. Platt on odotusarvollisesti samoissa lähtökohdissa kuin Collins, Johnson, Tenute, Damon,Bellissimo ja muut, joita noin 95% palstan lukijoista ei ole nähnyt hokkarit jalassa kuin Youtubessa.

Jos Greg on Lukon uusi sentteri, niin itse ainakin toivotan miehen tervetulleeksi takaisin Raumalle.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Villejä huhuja ja oikeastaan jo tietoja liikkunut, että "hän on se". Ykkössentteri. Päällimmäiseksi kysymykseksi nousee "Miksi?". Ehkä Lapa on tykästynyt viime kauden löytöönsä ja ja... en tiedä, melkein alkaa vituttamaan. Ennemmin silti tämän kuin demoni, mutta ei haluttaisi vertailla Ässien vahvistuksiin.

Hyvin mahdollinen skenaario, mutta try-outilla varustettuna. Tähän lisäksi vielä kotimainen hyökkääjä ja paletti on valmis. Illan pelissä odotettavissa lisää infoa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Perusteluja tälle, kiitos.

Oletko nähnyt molempien pelaavan tarpeeksi, jotta voisit tällaisen analyysin tehdä vai onko tuo vaan sinulta jokin mutu?

Itse liputan Jacinan puolesta. Juurikin nuo sopeutumiset sekä kaupungin tuntemus ovat tärkeitä asioita ulkomaalaispelaajan hankinnassa. Sekä se, että tietää joukkueesta edes jotain. Jacina on vieläkin se kääntämätön kortti. Osaa pelata kovaa, jos tarvii, sekä ei tuo pisteiden tekokaan ihan vierasta ole.

Plattista en voi sanoa juuri mitään, kun en ole herraa ikinä kentällä nähnyt. Platt on odotusarvollisesti samoissa lähtökohdissa kuin Collins, Johnson, Tenute, Damon,Bellissimo ja muut, joita noin 95% palstan lukijoista ei ole nähnyt hokkarit jalassa kuin Youtubessa.

Jos Greg on Lukon uusi sentteri, niin itse ainakin toivotan miehen tervetulleeksi takaisin Raumalle.

Plattin olen nahnyt pelaamassa, NHL:aa kaiken lisaksi. Jacina ei ole koskaan ollut tahti edes AHL tasolla, mita taas Platt ehdottomasti on. Jacina ei ole koskaan saanut paljoa aikaan pisteiden osalta vaikka ura ei ihan alkutaipaleellaan olekaan, Platt taas on pystynyt piste per peli tahtiin vahan yli parikymppisena. Puhutaan lahtokohtaisesti ihan eri tason pelaajista....vertailuksi vaikka Ville Leinon ja Mika Viinasen valinen ero.

Jacina on ollut KESKUSHYOKKAAJANA lahes yhta tehokas pistemies kuin Mark Ardelan PUOLUSTAJANA.

Halpa se varmaan sentaan on. Kuten jo on edella sanottu, parempi kuin Assien demoni lahtokohtaisesti, mutta liian pienella marginaalilla.
 
Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Joo-o, ei ole Jacina ainakaan se toivomani ykkössentteri. Viime kauden harkkapeleissä ei oikeastaan muita näyttöjä kuin olemattomat hermot, tulikos kolmessa pelissä 2 ulosajoa?

Pisteet eivät lähellekään AHL:n huippua, ei todellakaan vertaudu Plattiin missään suhteessa. Todella pettynyt olen, jos tämä on nyt se ykkössentteri mitä ollaan meille tuomassa. Toivottavasti ainakin RaLun mainitsema try-out on käytössä.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
"Kariyalla on ollut vähän rikkonainen viime kausi, siksi emme olleet kovin kiinnostuneita"
Otitte sitten Greg Jacinan, ei jumalauta. Hei Timo, voisitko pitää edes turpasi kiinni.

Ei sinällään ole mitään Jacinan hankintaa vastaan, ei todellakaan. Ainoastaan tuo selittely esim Kariyan tilanteesta vituttaa.
Onhan Lukon toimesta jo nähty mies jäällä, jopa pelaamassa, ja ennenkaikkea mies on persoonana Lukolle tuttu. Ja kaupunki ja sen naisväestö tuttu miehelle. Ja edelleenkään, try-outissa ei ole mitään hävittävää, varsinkin jos ja kun se ulotetaan tuonne lokakuun alkupäiviin. Silloin tilanne selvä, joko Jacina on paikkansa arvoinen tai Lukko ottaa NHL-leiriltä vapautuneen verorajapelaajan.

Itse ainakin olen varsin tyytyväinen Jacinan soppariin, varsinkin kun en todellakaan realistisena edes mitään Plattia tai Tenutea edes odottanut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
No jos kyseessa on try-out niin kai tuon pitkin hampain hyvaksyy. Mutta kylla odotukset oli jossain ihan eri kaliiberin pelaajassa, sellaisessa joka on ennenkin ollut ykkossentterina joukkueessaan, kohtuullisessa liigassa. Pistemiesta odotettiin, ei kahden suunnan tehotonta hanskanpudottelijaa.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos uusi ykkössentteri on Jacina, niin aika riskillä mennään. Jacina ei ole missään nimessä mikään varma seppä tuolle paikalle. Ykkösketjun laitureista Collinsin aiemmat näytöt eivät myöskään kieli varmasta ykkösketjun pelaajasta, joten katsotaan nyt mitä tuleman pitää.

Rajalan ja Uraman puheiden, sekä julkisuuteen tämän illan tapahtumasta annetun tiedotteen perusteella en kuitenkaan suostu uskomaan, että klo 19.15 Kuro hehkuttaa Jacinan tryouttia Rajalan pitäessä Gregin pelipaitaa käsissään jäähyaitioiden edustalla. Jos Platt ja Kariya muka "ohitettiin" erinäisistä syistä, niin miksi sitten otettaisiin lähtökohtaisesti huonompi pelaaja joukkueen toiseksi tärkeimmälle pelipaikalle?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Rajalan ja Uraman puheiden, sekä julkisuuteen tämän illan tapahtumasta annetun tiedotteen perusteella en kuitenkaan suostu uskomaan, että klo 19.15 Kuro hehkuttaa Jacinan tryouttia Rajalan pitäessä Gregin pelipaitaa käsissään jäähyaitioiden edustalla. Jos Platt ja Kariya muka "ohitettiin" erinäisistä syistä, niin miksi sitten otettaisiin lähtökohtaisesti huonompi pelaaja joukkueen toiseksi tärkeimmälle pelipaikalle?

Olisihan tuo tietysti vitsina ihan hauska ja osoittaisi lukon johdon osaavan nauraa itselleen. Mutta toisaalta, kukaan ei halua vitsailua nain tarkeasta asiasta....karu lappa jos Jacinan hommaavat.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Eikös meillä ollut sentteri, eikä mikään oikea laitahyökkääjä hakusessa, vai olenko nyt taas jotain tärkeää missannut?

Vaikka kyseessä onkin puolituttu kaistapää, joka ei pelkää mitään tai ketään, niin siltikin olisin yrittänyt saada todellisen pelimannin tuohon ykkösen keskelle.

No, jos tuo RaLun maininta seuran optiosta pitää paikkansa, niin lokakuun puolessa välissä voidaan miestä vaihtaa ilmaa sen suurempaa tunnontuskaa, jos parempi korvaaja jää NHL:stä ulos, ja saadaan sitä kautta siirtymään Raumalle.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Rajalan ja Uraman puheiden, sekä julkisuuteen tämän illan tapahtumasta annetun tiedotteen perusteella en kuitenkaan suostu uskomaan, että klo 19.15 Kuro hehkuttaa Jacinan tryouttia Rajalan pitäessä Gregin pelipaitaa käsissään jäähyaitioiden edustalla. Jos Platt ja Kariya muka "ohitettiin" erinäisistä syistä, niin miksi sitten otettaisiin lähtökohtaisesti huonompi pelaaja joukkueen toiseksi tärkeimmälle pelipaikalle?
Voi olla kyse myös siitä, että kyseisiä pelaajia ei saatu, vaikka kaikkensa yritettiinkin. Nyt sitten koitetaan myydä kannattajille "jotain ulkomaalaista toisen ulkomaalaisen tilalle". Suurin osa kannattajistahan ei scouttaa pelaajia koko kesää hockeydb:stä, ja osalle voi olla ihan positiivinen yllätys että tulee "tuttu" pelaaja.

Itse olen kyllä ihan helvetin pettynyt hyökkäyspään ulkomaalaisiin, jos se Jacina on tulossa sieltä. Collins menee lähtökohtaisesti "arpana", mutta kyllä ykköskentässä nyt edes yksi varma kortti pitäisi olla. Nythän siinä on Collins + Mysteerisentteri + Tuomainen / Aaltonen / Viinanen whateva.

Ei saatana, tässä tulee melkein huonolle tuulelle kun alkaa taas miettimään tätä Lapailua.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kyllähän sitä toivoi valmista pelaajaa tuohon sentterin paikalle, mutta olishan se pitänyt arvata, että sieltä tulee joku toivotaan-toivotaan.
Jos se Greg sieltä tulee, niin lähtökohtaisesti meillä taitaa olla Liigan toiseks paskin ykkössena. Aika rajua tekstiä ehkä, mutta me ollaan jo nähty aivan tarpeeksi näitä futureprosbecteja ja agenttien kusetuksia.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei saatana, tässä tulee melkein huonolle tuulelle kun alkaa taas miettimään tätä Lapailua.

Jos Jacina se "ykkös" sentteri on, niin Rale lienee tämän asian myös hyväksynyt. Itse olen silloin ainakin tyytyväinen. Annetaan nyt ajan (muutama tunti) näyttää ensin mitä sieltä tulee ja uusien sällien näyttää osaamistaan edes tuonne Lokakuulle, ennen kuin aletaan tuomitsemaan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No, jos tuo RaLun maininta seuran optiosta pitää paikkansa, .

Itse otin tuon "maininnan" RaLun omana toiveena, en ainakaan TIETONA. Ja toiseksi, kyllä luulen, että sieltä saapuu koodinimi "Straka". Perkule, että mahan pohjassa nipistelee. Olispa jo eka erä pelattu!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Voi olla kyse myös siitä, että kyseisiä pelaajia ei saatu, vaikka kaikkensa yritettiinkin. Nyt sitten koitetaan myydä kannattajille "jotain ulkomaalaista toisen ulkomaalaisen tilalle"

Ei saatana, tässä tulee melkein huonolle tuulelle kun alkaa taas miettimään tätä Lapailua.

Mieluummin ainakin mina ottaisin reilun myonnon siita etta "ei saatu aikaiseksi taman parempaa" kuin yritykset myyda romut kultana. Fanien aliarvioimistahan tuo on. Valitettavan huonolle tuulelle tosiaan tasta tulee, itse olen jo varmaan kuukauden paivat herannyt aamuisin ja ensimmaiseksi tsekannut jatkoajan etta jokohan loytyisi jotain tietoa tai edes huhuja siita meidan tarkeasta palasesta, ja nyt pitkan odottelun ja hypetyksenkin jalkeen aletaan myymaan ajatusta Jacinasta. Julkaiskaa nyt sitten samalla Juntusen Henkka siihen toiseen laitaan niin paivani on taydellinen.

Jacinan parhaat kaudet ovat huomattavasti huonommat pisteiden valossa kuin paljon parjatun Jason Cipollan.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Kai sulla on kännykästä mahdollisuus postailla tänne sitten tietoa mahdollisimman nopeasti? :)

Kyllä, mutta luulenpa, että olen sen verran hidas siinä hommassa, että täällä on jo kilometrin mittainen ketju aiheesta siinä vaiheessa, kun saan näpyteltyä.

Pari ja puoli tuntia ja sitten sen tietää.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mikä ihmeen tappiomieliala täällä muuten on aistittavissa? Ollaan jo valmiina alamaissa, ettei sitten tarvi pettyä? Ihmeellistä. Itse olen ainakin innoissani lähdössä hallille katsomaan peliä ja kuuntelemaan uutisia! Lopettakaa tuo synkistely!
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Jacina se "ykkös" sentteri on, niin Rale lienee tämän asian myös hyväksynyt.
Epäilen vahvasti tätä väittämää, kun ajatellaan mitä tuolla Kiekko-Kansan puolella luki Uraman sanomana. "Uskon, että hyviä keskushyökkääjiä on edelleenkin mahdollisuus saada, vaikka Suhonen muuta sanookin."

Jotenkin tuohon suuntaan, kun päävalmentaja antaa lausuntoa medialle, ja kaiken lisäksi seura ilmoittaa nettisivuillaan muutaman tunnin ennen h-hetkeä uusista sopimuksista, josta ei ole tällä kaudella aiemminkaan puhuttu etukäteen yhtään mitään, niin miten se sentteri voi olla laitahyökkääjä Jacina. Tämä yhtälö ei nyt käy meikäläisen tajuntaan sitten vähääkään. Pettynyt olen ja pahasti, jos tuo viime kauden mies saapuu Raumalle toistamiseen väärässä roolissa.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Ilmeisesti kotimaista laituria ja ulkolaista sentteriä ollaan teille tuomassa.
Omat veikkaukseni huhujen ja päätelmien pohjilta osuvat seuraaviin pelaajiin.
Antti Laaksonen & Greg Jacina.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Mikä ihmeen tappiomieliala täällä muuten on aistittavissa? Ollaan jo valmiina alamaissa, ettei sitten tarvi pettyä? Ihmeellistä. Itse olen ainakin innoissani lähdössä hallille katsomaan peliä ja kuuntelemaan uutisia! Lopettakaa tuo synkistely!
Olo on hiukan kuin jouluna avatessaan kaukaiselta sukulaiselta saamaansa pakettia. Pitää valmistautua jo etukäteen pettymykseen, jotta osaa ottaa hymyillen vastaan totuuden. Välillä voi tulla ihan positiivisiakin yllätyksiä.

No ei, Jacinaa tässä kovasti huhutaan monelta eri suunnalta, ja hän ei mielestäni ole sitä mitä Lukko nyt kaipaa. Koodinimi Strakaa toivotaan tietysti, ja varovasti optimistinen on ainakin täälläpäin tunnelma. Koitin jopa keräillä kavereita kasaan jotta lähtisi Raumalle matsia katsomaan, mutta hiljaista näytti olevan sen suhteen.

Toivottavasti nyt jää muutakin käteen kuin lahjapaperit ja kasa teippiä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ilmeisesti kotimaista laituria ja ulkolaista sentteriä ollaan teille tuomassa.
Omat veikkaukseni huhujen ja päätelmien pohjilta osuvat seuraaviin pelaajiin.
Antti Laaksonen & Greg Jacina.

Laaksonen olisi niin iso pommi, etta Jacinan tuoma masennus haipyisi hetkeksi. En kuitenkaan usko Laaksosen tuloon. Olisi samaa luokkaa tuon Sami Kapasen kanssa, aivan huikea pelimies tahan liigaan. Jos mitaan saumoja tuon tason pelimieheen on, niin ymmartaisin kylla miksi otettaisiin siina sentterissa sitten budjettimalli. Mutta joo, en usko Laaksosen soppariin ennen kuin naen. Jos kuitenkin uskomaton tapahtuu, toivottavasti on 3-4 vuotinen soppari. Sopisi nopeana ja tunnollisena kahden suunnan pelaajan kylla kuin nena paahan Uraman konseptiin.
 
Viimeksi muokattu:

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ilmeisesti kotimaista laituria ja ulkolaista sentteriä ollaan teille tuomassa.
Omat veikkaukseni huhujen ja päätelmien pohjilta osuvat seuraaviin pelaajiin.
Antti Laaksonen & Greg Jacina.

Itse saattaisin lyödä roponi saman kaksikon puolesta, jos niitä pelaajia nyt on edes kahta tulossa. Huhuttu on kovatasoisesta pelaajasta. Jacina ei ole hehkutuksen arvoinen, mutta Antti Laaksonen olisi. Eilen tuota Laaksosta mietin ja miehellehän ei ole uutta sopimusta mihinkään julkaistu?

Kuten täällä jo kirjoitettukin, niin Jacinan kohdalla pitäisi olla try-out. Varmasti kyseessä on edelleen, kunnossa ollessaan, hyvä yleispelaaja. Iso riski mutta kelpaa Lukolle paremman puutteessa. Kelpaisiko koko viime kauden väliin jättänyt pelaaja Uramalle? Jos kelpaa, niin ainakaan minä en ole hankinnasta valittamassa. Sitä paitsi kyllä tuo Lukon tämän hetkinen rosteri huutaa enemmän isokokoista sentteriä kuin yhtä mikkihiirtä lisää, kuten Steve Kariya olisi ollut.

Mutta parin tunnin päästä ollaan huomattavasti viisaampia.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Itse saattaisin lyödä roponi saman kaksikon puolesta, jos niitä pelaajia nyt on edes kahta tulossa. Huhuttu on kovatasoisesta pelaajasta. Jacina ei ole hehkutuksen arvoinen, mutta Antti Laaksonen olisi. Eilen tuota Laaksosta mietin ja miehellehän ei ole uutta sopimusta mihinkään julkaistu?

Kuten täällä jo kirjoitettukin, niin Jacinan kohdalla pitäisi olla try-out. Varmasti kyseessä on edelleen, kunnossa ollessaan, hyvä yleispelaaja. Iso riski mutta kelpaa Lukolle paremman puutteessa. Kelpaisiko koko viime kauden väliin jättänyt pelaaja Uramalle? Jos kelpaa, niin ainakaan minä en ole hankinnasta valittamassa. Sitä paitsi kyllä tuo Lukon tämän hetkinen rosteri huutaa enemmän isokokoista sentteriä kuin yhtä mikkihiirtä lisää, kuten Steve Kariya olisi ollut.

Mutta parin tunnin päästä ollaan huomattavasti viisaampia.

Kyselin myos lukkomaniassa viime viikolla Laaksosen sopparista, sen jalkeen menin fribourgin sivuille ja katselin etta mies olisi jo jossain harjoitusottelussa pelannut ja olisi rosterissakin, joten jatin ihmettelyn sikseen ja luovutin jannun suhteen.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Elikäs Jacina sieltä sitten tulee.

Ihmetyttää vaan kun peluri lähetettiin kovassa kiireessä takaisin, jotta pysyisi lähdeveropelaajana. Nythän ne verot joka tapauksessa tulevat Lukon maksettaviksi.

No tämän myötä joukkueessa on todellinen "kylähullu" ja ei tarvitse miettiä kuka Semirin lisäksi kintaitaan kadottelee. Asennehan pelurilla oli kohdallaan ja oli todella pettynyt, kun joutui kauden jättämään kesken.

Varmasti valmennus tietää tasan tarkkaan mitä saavaat, joten siinä mielessä ymmärrettävä hankinta.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Elikäs Jacina sieltä sitten tulee.
Ei ainakaan luulisi olevan kallis mies, sillä viime kauden loukkaantuminen + suht vähäiset näytöt pisteiden valossa tarkoittaa että Lukon kanssa ei varmasti kilpailua ollut.

Ehkä piti rahaa säästää helvetin kovaan ykkössentteriin? Koska eihän meitin ykkössentteri voi olla "kovalla asenteella" varustettu kaveri, niitä rynnii niissä alemmissa ketjuissa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös