Mikael Granlund

  • 1 592 737
  • 3 133

Js11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otteluiden seuraamiseen. Jos joskus aloitat NHL-otteluiden katsomisen, kiinnitä asiaan huomiota. Päävammojen takia loukkaantuneet ja peliin palanneet tähtipelaajat saavat erityiskohtelun. Kun vaikkapa Crosby palasi päävammojen jälkeen peliin, hän sai hieman erityiskohtelua kovien taklausten suhteen monilta joukkueilta ja pelaajilta. Ei tosin kaikilta. MiG on päässyt samaan kategoriaan mutta ei toki samassa määrin kuin Crosby aikanaan koska NHL-tasolla MiG ei ole ainakaan vielä tähti.
Olen katsonut kaikki Minnesotan playoff pelit ja mielestäi kyse ei ole niinkään siitä että vastustaja olisi päättänyt olla taklaamatta tai varoisi päätä.

Niin kuin itsekin sanoit niin Mikke on pelannut huomattavasti fiksummin eikä ole lähtenyt liikaa taklailemaan itse. Osaltaan tähän on ajanut se että Mikke puolustaa aika paljon keskustaa ja on harvemmin menossa esim. päätykiekkoihin.

Mutta kyllä silti monta kertaa varsinkin Avsia vastaan hirvitti välillä kun sai ottaa vastaan aika koviakin taklauksia huomattavasti isommilta pakeilta.

Chicago sarja nyt on ollut muutenkin vaisumpi fyysisyydeltää johtuen varmasti Chicagosta joukkueena sekä siitä että nyt on jo toinen kierros.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Otteluiden seuraamiseen. Jos joskus aloitat NHL-otteluiden katsomisen, kiinnitä asiaan huomiota. Päävammojen takia loukkaantuneet ja peliin palanneet tähtipelaajat saavat erityiskohtelun. Kun vaikkapa Crosby palasi päävammojen jälkeen peliin, hän sai hieman erityiskohtelua kovien taklausten suhteen monilta joukkueilta ja pelaajilta. Ei tosin kaikilta. MiG on päässyt samaan kategoriaan mutta ei toki samassa määrin kuin Crosby aikanaan koska NHL-tasolla MiG ei ole ainakaan vielä tähti.

Joko olet yksi maailman typerimmistä ihmisistä, huumehöyryissä tai retarded. Mutta älä kirjoita tuollaista paskaa, joku idiootti voi uskoa. Ja jos tuo väite ei ole huumepäissään keksitty vaan sille on joku lähde niin tuo se lähde ihmeessä esille. Tottakai sinulla saa olla oma mielipide asiasta mutta älä tuo sitä esille tosiasiana jos se ei sitä ole.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Joko olet yksi maailman typerimmistä ihmisistä, huumehöyryissä tai retarded. Mutta älä kirjoita tuollaista paskaa, joku idiootti voi uskoa. Ja jos tuo väite ei ole huumepäissään keksitty vaan sille on joku lähde niin tuo se lähde ihmeessä esille. Tottakai sinulla saa olla oma mielipide asiasta mutta älä tuo sitä esille tosiasiana jos se ei sitä ole.

Malliesimerkki kypsästä keskustelutekniikasta jota soisi Cobolinkin soveltavan.

Omissa silmissä näyttää siltä että Granlund nauttii taas kiekosta täysin rinnoin parin ähkykauden jälkeen ja jälki on sen mukaista. Hieno kevät meneillään.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Itse en ole yhtään kokonaista Minnesotan playoffkevään peliä nähnyt, joten voisivatko Wild-fanit kertoa että onko Granlundilla mahdollisuudet ensi kaudella (terveenä ollessaan) semmoiseen piste per peli tahtiin? Olisihan se hienoa jos Mikaelista nyt tulisi vihdoinkin se suomalainen sentteri, joka operoi NHL:ssä statuksella "supersentteri"!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Malliesimerkki kypsästä keskustelutekniikasta jota soisi Cobolinkin soveltavan.

Näillä mennään :)

Kun katseli 80- ja 90-luvulla NHL-kiekkoa, playoffeissa oli pareja joissa joukkueet poistivat systemaattisesti toisen tähtipelaajiakin. Jos paikka tuli, vastustajan huippupelaaja ajeltiin surutta sairastuvalla. Ajat ovat muuttuneet ja niin on pelikin.

Asiaa palatakseni, Granlundilla on edelleen hyvät mahdollisuudet otsikon mukaiseksi seuraavaksi suomalsiseksi supertähdeksi NHL:ssä. Lajissaan hän olisi kolmas tai neljäs riippuen siitä miten Saku Koivu arvioidaan.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Asiaa palatakseni, Granlundilla on edelleen hyvät mahdollisuudet otsikon mukaiseksi seuraavaksi suomalsiseksi supertähdeksi NHL:ssä. Lajissaan hän olisi kolmas tai neljäs riippuen siitä miten Saku Koivu arvioidaan.

Menee ehkä vähän saivarteluksi tms. kun omasta mielestäni supertähti-nimitystä käytetään mediassa (varsinkin suomalaisessa) vähän turhan liikaa. Omasta mielestäni supertähtiä voi olla oikeastaan vain sen 1-3 liigassa samaan aikaan, tyyliin jotain Gretzky/Lemieaux/Crosby-tason pelaajia. Näkisin, että suomalaisista ainoastaan Teukka parhaimpina aikoinaan voidaan laskea supertähtitason pelaajaksi, muita ei niinkään. Koivulla oli mahdollisuutensa, mutta loukkaantumiset/syöpä jättivät sen haaveeksi. Granlundilla voi olla mahdollisuutensa, mutta pienet ne ovat kuten monella huomattavasti paremmalla pelaajalla.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Näkisin, että suomalaisista ainoastaan Teukka parhaimpina aikoinaan voidaan laskea supertähtitason pelaajaksi, muita ei niinkään.

Mulla lista on 1-2 Selänne ja Kurri, 3. Saku Koivu ja nelosta odotellaan. Saku siinä ja siinä. Oli kuitenkin parhaimmillaan aivan loistava pelaaja joka kärsi myös NHL:n silloisista säännöistä kun estää ja kahvata sai minkä ehti.

SKoivun ja MiGranlundin yhteinen ongelma on pieni koko mikä hieman rajoittaa pelaamista.
 

The Legend

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins ja Kärpät
Mulla lista on 1-2 Selänne ja Kurri, 3. Saku Koivu ja nelosta odotellaan. Saku siinä ja siinä. Oli kuitenkin parhaimmillaan aivan loistava pelaaja joka kärsi myös NHL:n silloisista säännöistä kun estää ja kahvata sai minkä ehti.

SKoivun ja MiGranlundin yhteinen ongelma on pieni koko mikä hieman rajoittaa pelaamista.
Oma (perusteltu) näkemys on, että Suomessa on ollut 5 NHL:n supertähteä eli:
    • Teemu Selänne,
    • Jari Kurri
    • Jere Lehtinen
    • Miika Kiprusoff
    • Saku Koivu

Perusteluna olen pitänyt henkilökohtaisia palkintoja NHL:ssä mikä selkeästi kertoo arvostuksesta ja tasosta. Tosiaan Saku Koivu on aika rajatapaus, mutta seuraava todennäköinen supertähti lienee Tuukka Rask ja mielestäni ansaitusti.
 
Viimeksi muokattu:
Oma (perusteltu) näkemys on, että Suomessa on ollut 5 NHL:n supertähteä eli:
    • Teemu Selänne,
    • Jari Kurri
    • Jere Lehtinen
    • Miika Kiprusoff
    • Saku Koivu

Perusteluna olen pitänyt henkilökohtaisia palkintoja NHL:ssä mikä selkeästi kertoo arvostuksesta ja tasosta.

Eli mielestäsi Bill Masterton Trophyn voittaminen on merkki siitä, että pelaaja on supertähti? Siinä tapauksessa supertähtikategoriaan kuuluvat myös esim. Jamie McLennan ja Ian Laperriere.
 

The Legend

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins ja Kärpät
Eli mielestäsi Bill Masterton Trophyn voittaminen on merkki siitä, että pelaaja on supertähti? Siinä tapauksessa supertähtikategoriaan kuuluvat myös esim. Jamie McLennan ja Ian Laperriere.
Viittaat tällä ilmeisesti Saku Koivuun ja ymmärrät tahallasi väärin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin Saku Koivu on vähän rajatapaus, kuitenkin kokonaisuutta tarkastellen pidän häntä ainakin suomalaisena supertähtenä.
 

Largo

Jäsen
Viittaat tällä ilmeisesti Saku Koivuun ja ymmärrät tahallasi väärin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin Saku Koivu on vähän rajatapaus, kuitenkin kokonaisuutta tarkastellen pidän häntä ainakin suomalaisena supertähtenä.

Eikös lähes kaikki suomalaiset ole suomalaisten mukaan supertähtiä? Supertähtiä ei NHL:ssä ole montaa, tähtiä paljonkin. Saku Koivu on ollut NHL:ssä tähtihyökkääjä. Jere Lehtinenkin on ollut tähtihyökkäjä, mutta kummastakaan ei voi käyttää nimitystä supertähti millään tavalla. Miikka Kiprusoff oli tähtimaalivahti.
 

The Legend

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins ja Kärpät
Eikös lähes kaikki suomalaiset ole suomalaisten mukaan supertähtiä? Supertähtiä ei NHL:ssä ole montaa, tähtiä paljonkin. Saku Koivu on ollut NHL:ssä tähtihyökkääjä. Jere Lehtinenkin on ollut tähtihyökkäjä, mutta kummastakaan ei voi käyttää nimitystä supertähti millään tavalla. Miikka Kiprusoff oli tähtimaalivahti.


Ei, NHL:ssä pelasi viime kaudella 23 pelaajaa. Ei kaikki ole supertähtiä, edes suomalaisessa mittakaavassa. Mutta helposti tuosta 23 pelaajasta voi tehdä useampia kategorioita ja jakaa aivan kuten parhaaksi näkee. Noilla sinun kriteereillä, ei ilmeisesti edes Pavel Datsjuk ole supertähti...

Voin minä teidän mieliksi jättää Koivun pois laskuista, joten suomalaisia supertähtiä NHL:ssä on ollut kautta aikojen ainoastaan neljä:

  • Teemu Selänne
  • Jari Kurri
  • Jere Lehtinen
  • Miika Kiprusoff

Onko nyt hyvä? :D Kohta saadaan viideskin...
 
Viimeksi muokattu:

Largo

Jäsen
Ei, NHL:ssä pelasi viime kaudella 23 pelaajaa. Ei kaikki ole supertähtiä, edes suomalaisessa mittakaavassa. Mutta helposti tuosta 23 pelaajasta voi tehdä useampia kategorioita ja jakaa aivan kuten parhaaksi näkee. Noilla sinun kriteereillä, ei ilmeisesti edes Pavel Datsjuk ole supertähti...

Hetkinen, mitkäköhän ne mun kriteerit nyt sitten ovat?

Voin minä teidän mieliksi jättää Koivun pois laskuista, joten suomalaisia supertähtiä NHL:ssä on ollut kautta aikojen ainoastaan neljä:

  • Teemu Selänne
  • Jari Kurri
  • Jere Lehtinen
  • Miika Kiprusoff

Onko nyt hyvä? :D Kohta saadaan viideskin...

Ei. Jere Lehtinen ei ollut supertähti NHL:ssä. Miikka Kiprusoff on vähän siinä ja tässä.
 

BigHitFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Leijonat
Itse nostaisin Tuukka Raskin näihin "supertähtiin"! Viimeistään kauden jälkeen, kun se Vezina löytyy kainalosta.
 

nixon74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Broad Street Bullies, Nuotit
Tää on tätä iänikuista eipäs-juupas-termikikkailua mikä ei koskaan johda mihinkään. Näkemyksiä on juuri niin paljon kuin katsojiakin. Itselleni on ainakin aivan se ja sama määritelläänkö pelaaja X supertähdeksi vai ei, se ei kyseisen pelaajan taitotasoa mihinkään suuntaan hetkauta. Pelaajien arviointiin ja vertailuun on olemassa parempiakin keinoja kuin leimaaminen johonkin epämääräiseen luokkaan.

Iltapulun ja kumppaneiden otsikoinnit ja määritelmät ovat sitten aivan oma maailmansa, niiden tarkoitus ei ole kuin saada klikkauksia kuten kaikki tietävät.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitäs Jokisen Olli parhaina päivinään? Tai Teppo Winnipeg? Kapasen Sami oli myös aika kova kaveri. Kyllä nämä ovat minulle ainakin supertähtiä, mutta eivät toki mitään Lemieux'n luokkaa. Supertähteyshän on ihan puhtaasti määrittelykysymys. Nytkin pystyn helposti nimeämään NHL:sta 15 supertähteä vähintään. Ja voin jättää vaikka maalivahdit pois laskuista.
 

Saasta

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Minä olen kyllä sitä mieltä, että NHL:ssa on ollut tasan kaksi suomalaista supertähteä. Selänne ja Kurri. Koivu olisi sitä voinut olla, mutta ei oikeastaan koskaan sille tasolle yltänyt. Kiprusoff ja Rask ovat vähän siinä hilkulla voiko puhua supertähdistä. Muutenkin supertähtimaalivahteja ei oikeastaan ole monta ollut koko historiassa. Roy, Brodeur ja Hasek voisivat olla näitä nimiä.

Ainakin omasta mielestäni supertähti tarkoittaa pelaajaa, kuten Crosby, Stamkos tai Ovechkin. Eli pelaajaa jossa on jotain oikeasti täysin ainutlaatuista ja joka tekee myös pisteitä enemmän kuin muut. Corsi-hipsterit saavat olla vapaasti eri mieltä, mutta ainakin minun mielestäni hyökkääjä ei ole supertähti pelkästään sillä että osaa jumalaisesti puolustaa. Eli puolustava hyökkääjä ei ole mielestäni supertähti. Ei edes Datsyuk kaikessa erinomaisuudessaan. Eikä ole Bergeronkaan. Tai Lehtinen.

Mikael Granlundista en usko koskaan tulevan "supertähteä" sanan siinä merkityksessä, jossa sen itse ymmärrän. Toisaalta paskankos väliä sillä on. Granlund on jo nyt erittäin kova tekijä NHL-tasolla. Supertähti hän ei missään nimessä ole.
 

Into the Wild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Panthers, Saipa, (Saipa Pantterit)
Tämä on nyt vähän pinnallista spekulointia, mutta kun nämä joukkuehenki asiat kiinnostaa minua, niin kävi silmään. Wildin sivulla Game 3 celebration videossa kun Mikke tulee sisään pukkariin, niin on kyllä todella jäätävän oloinen. Siis tavallista jäätävämpi, eihän hän mistään rennoimmasta päästä ole ainakaan kameroiden edessä koskaan ollut, mutta ei ota yhtään mitään kontaktia Cookeen ovensuussa tai muihin kopissa...

Kenties joku ärsyttävä haastattelu takana tms, mutta kyllä tekisi taitavallekin pelaajalle hyvää saada ihan sitä normaalia kemiaa luotua jätkien kanssa... Ja varmasti etenkin pleijareiden aikana kaikki tällainen kentän ulkopuolinenkin vaikuttaa koko joukkueen fiilikseen. Varmasti on kyllä vaikeaakin päästä kielimuurin takia yhtä hyvin juttuun muiden kanssa. Itse pyrkisin kyllä pelien edetessä tekemään oloni pukkarissa mahdollisimman rennoksi ja luontevaksi. Tosin tuo siirtymä uuteen kulttuuriin ja vieraaseen maahan ei varmasti ole helppo, mikä on helppoa unohtaa.

Tällaista vähän eri kategorian juttua tuli mieleen... tässä video Wildin sivuilta:
http://video.wild.nhl.com/videocenter/console?catid=849&id=615030&lang=en&navid=DL|MIN|home
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on nyt vähän pinnallista spekulointia, mutta kun nämä joukkuehenki asiat kiinnostaa minua, niin kävi silmään. Wildin sivulla Game 3 celebration videossa kun Mikke tulee sisään pukkariin, niin on kyllä todella jäätävän oloinen. Siis tavallista jäätävämpi, eihän hän mistään rennoimmasta päästä ole ainakaan kameroiden edessä koskaan ollut, mutta ei ota yhtään mitään kontaktia Cookeen ovensuussa tai muihin kopissa...

Ainakin kentällä kaveri näyttää tulevan tosi hyvin toimeen kaikkien kanssa, en usko että ongelmia on kopissakaan.

Mikke ei tykkää yhtään esiintyä kameroiden edessä ja on juuri joutunut antamaan ottelun ykköstähtenä huonolla englannillaan haastatteluja aika monelle tv-kanavalle ja lehdelle.

Lisäksi luulen, että Granlund alkaa olla jo aika puhki. Kova kesäharjoittelu, olympialaiset, NHL:n runkosarja ja nyt pleijarit alkavat vaatia veronsa. Ja koko ajan olet huomion keskipisteessä, kun kaipaisit hetken rauhaa...
 

tomageeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Suomi, finska nhl spelarna
Minä olen kyllä sitä mieltä, että NHL:ssa on ollut tasan kaksi suomalaista supertähteä. Selänne ja Kurri.
...
Ainakin omasta mielestäni supertähti tarkoittaa pelaajaa, kuten Crosby, Stamkos tai Ovechkin. Eli pelaajaa jossa on jotain oikeasti täysin ainutlaatuista ja joka tekee myös pisteitä enemmän kuin muut. Corsi-hipsterit saavat olla vapaasti eri mieltä, mutta ainakin minun mielestäni hyökkääjä ei ole supertähti pelkästään sillä että osaa jumalaisesti puolustaa. Eli puolustava hyökkääjä ei ole mielestäni supertähti. Ei edes Datsyuk kaikessa erinomaisuudessaan. Eikä ole Bergeronkaan. Tai Lehtinen.
Tämä viesti tiivisti minunkin näkemykseni aika lailla. Minä olen ymmärtänyt että supertähti on ihan eliittiluokan pelaaja, sellainen pelaaja joka kiistatta mahtuu sinne ihan top5-top10 ryhmään pelipaikallaan. Vaihtoehtoisesti voin hyväksyä supertähdeksi pelaajan, joka tekee pitkän ja menestyksekkään uran siellä huipulla, vaikkei välttämättä se ihan kirkkain tähti olisikaan (esim. vaikka Kurri tai Iginla).

Tämän hetken aktiivihyökkääjistä laskisin supertähdiksi suurinpiirtein seuraavat nimet: Crosby, Malkin, Ovechkin, Giroux ja Stamkos. Pari nimeä ovat siinä hilkulla, esim. Datsyuk, Getzlaf, Perry ja Kane. Uusilta nimiltä, kuten Seguin ja Hall, vaaditaan vielä muutaman kauden ajan näyttöjä nykyisellä tasolla, että tähän kastiin lasken.

Koko uraa tarkastellen toki kategoriaan menee Jagr, Selänne, St. Louis ja Iginla.

Mutta kuten sanottu, määrittelykysymys tämä on, josta voi väitellä vaikka ikuisesti. Oma linjani on aika tiukka kuitenkin, että super-tittelin saa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mikke ei tykkää yhtään esiintyä kameroiden edessä ja on juuri joutunut antamaan ottelun ykköstähtenä huonolla englannillaan haastatteluja aika monelle tv-kanavalle ja lehdelle.

Lisäksi luulen, että Granlund alkaa olla jo aika puhki. Kova kesäharjoittelu, olympialaiset, NHL:n runkosarja ja nyt pleijarit alkavat vaatia veronsa. Ja koko ajan olet huomion keskipisteessä, kun kaipaisit hetken rauhaa...

Kapteeni Koivu joutuu kuta kuinkin joka matsin jälkeen kameroiden eteen ja hoitaa homman ammattimaisesti. Ja on playoffsien parhaita aloittajia.

Vähän ohi aiheen MG-ketjuun, mutta eilisen matsinkin jälkeen heitelty kysymyksiä "onko Wild nyt Granlundin joukkue" ja "kuka vielä väittää, ettei Granlund pärjää Isossa Liigassa"? Tavallaan ihan aiheellisia kysymyksiä, mutta toisaalta melko merkityksettömiä keväällä 2014 ajatellen Wildin playoff-menestystä. MG on noussu kauden, kevään, olympialaisten, Avalanche-sarjan myötä joukkueensa ja pudotuspelien eliittiin. Eilisestä tyhjiin tehdystä maalista totes mm. Jeff Marek, että oliko ainoa ei-highlight maali tänä keväänä.

Toivottavasti Granlundilla virtaa piisaa henkisesti ja fyysisesti, Koivun Mikkokin saisi koko arsenaalinsa joukkueen käyttöön tehojen muodossa, työmoraalista ei Mikon kohdalla jää kiinni. Pistäisivät tosissaan Chicagon ahtaalle.
 

Vulak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks. Portland Pirates ja HIFK
Tämä viesti tiivisti minunkin näkemykseni aika lailla. Minä olen ymmärtänyt että supertähti on ihan eliittiluokan pelaaja, sellainen pelaaja joka kiistatta mahtuu sinne ihan top5-top10 ryhmään pelipaikallaan. Vaihtoehtoisesti voin hyväksyä supertähdeksi pelaajan, joka tekee pitkän ja menestyksekkään uran siellä huipulla, vaikkei välttämättä se ihan kirkkain tähti olisikaan (esim. vaikka Kurri tai Iginla).

Tämän hetken aktiivihyökkääjistä laskisin supertähdiksi suurinpiirtein seuraavat nimet: Crosby, Malkin, Ovechkin, Giroux ja Stamkos. Pari nimeä ovat siinä hilkulla, esim. Datsyuk, Getzlaf, Perry ja Kane. Uusilta nimiltä, kuten Seguin ja Hall, vaaditaan vielä muutaman kauden ajan näyttöjä nykyisellä tasolla, että tähän kastiin lasken.

Koko uraa tarkastellen toki kategoriaan menee Jagr, Selänne, St. Louis ja Iginla.

Mutta kuten sanottu, määrittelykysymys tämä on, josta voi väitellä vaikka ikuisesti. Oma linjani on aika tiukka kuitenkin, että super-tittelin saa.

Supertähdeksi on helppo laittaa pelaajat jotka on kauden päätteeksi valittu NHL:n tähdistökentälliseen ja vähän kun tiukennetaan rajaa niin otetaan ne pelaajat jotka on valittu sinne useammin kuin kerran, eli suomalaisista Kurri ja Selänne.

Muut on enemmän ja vähemmän tähtiä tai rivimiehiä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ainakin omasta mielestäni supertähti tarkoittaa pelaajaa, kuten Crosby, Stamkos tai Ovechkin. Eli pelaajaa jossa on jotain oikeasti täysin ainutlaatuista ja joka tekee myös pisteitä enemmän kuin muut. Corsi-hipsterit saavat olla vapaasti eri mieltä, mutta ainakin minun mielestäni hyökkääjä ei ole supertähti pelkästään sillä että osaa jumalaisesti puolustaa. Eli puolustava hyökkääjä ei ole mielestäni supertähti. Ei edes Datsyuk kaikessa erinomaisuudessaan. Eikä ole Bergeronkaan. Tai Lehtinen.

Huomaan, että joku ei ole ehkä ymmärtänyt jotain, mitä olen joskus yrittänyt viestiä.

En ole koskaan väittänyt, että Bergeron tai Datsjuk olisivat supertähtiä. Pointtini on ollut se, että toisille jääkiekossa on kyse supertähteydestä, toisille joukkueen menestyksestä ja että edelliset eivät välttämättä ole missään suhteessa toisiinsa. Jos gm haluaa myydä kalliita runkosarjalippuja, hän yrittää hankkia Ovechkinin tai vastaavan supertähden. Jos gm haluaa joukkueensa voittavan, hän yrittää hankkia Bergeronin tai vastaavan corsi-masiinan.

Granlundilla on lajitaidot, jotka mahdollistavat jopa tähteyden NHL:ssä malliin St.Louis/Savard. Se nähtävästi kiinnostaa karjalalippiksiä. Se vähä mikä minua Granludissa kiinnostaa, on, että hänestä voi tulla erittäin hyvä taitosentteri NHL.ään ja sopivalla roolituksella jopa voittavan joukkueen runkopelaaja. Se olisi kova juttu, sillä suomalaisia ei (maalivahteja lukuunottamatta) liiemmin ole menestysjoukkueiden runkopelaajiin viime vuosina kuulunut.
 

mr.Zou

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota, Florida
Kyllähän sen Mikke ihan samanlailla menee väliin kuin väliin. Jos jotain on muuttunut, niin Mikke ei samanlailla hae enään taklauksia, vaikka edelleen taklaakin.

Suurin muutos mitä tapahtui viime loukkaantumisen jälkeen on se että Mikke alkoi käyttämään hammassuojia. Olen useaan otteeseen puhunut ja ihmetellyt miksei tuolla loukkaantumishistorialla ole aikaisemmin käyttänyt.
Joskus maajoukkueessa muistan nähneeni, muuten ei ole tainnut ikinä käyttää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös