Moni kippaa täällä kaikki syyt Yeon ja Wildin niskaan, mikä on sinällään vähän erikoista. NHL on kuitenkin tulosurheilua ja Yeon/Wildin tehtävä ei ole ajatella ensisijaisesti mikä olisi parasta Granlundille, ykkös prioriteetti, viimeistään viime kesän hankintojen myötä, on oltava joukkueen menestyksessä. Granlund sai kyllä ihan riittävästi vastuuta kakkosketjussa, mutta ei vielä kyennyt tuota vastuuta kantamaan.
Osassa olen samaa mieltä, mutta katsoppa huviksesi kuinka Wild on tuloksellisesti pelannut kokonaan ilman Granlundia. Itse en usko että Granlund tai Wild hyötyisi yhtään AHL:ssä pelaamisesta. Ennemmin sitten katsomossa joka kolmannessa pelissä kuin höntsäilemässä AHL:ssä, jossa hän jo todisti tasonsa.
Itse jonkun verran AHL:ää paikanpäällä seuranneena väitän, että sarjaa pidetään Suomessa turhan hyvänä tai "kehittävänä". Se on lähinnä sarja jossa pelaajat yrittävät todistaa olevansa NHL-paikan arvoisia. En usko, että Granlund siellä kehittyy yhtään sen enempää kuin SM-liigassakaan. Sanoin joku aika sitten, että katsotaan aikaisintaan ensi kaudella missä mennään Granlundin NHL-kelpoisuuden kanssa. Paljon on mielestäni valmennuksella, pelikavereilla ja systeemilläkin tekemistä Granlundin onnistumisen kanssa. Granlund ei pienelle koolleen juurikaan mitään voi, joten jos Wild näkee hänet tarpeeksi arvokkaaksi, niin luulisi peluuttavan häntä systeemissä, jossa hän voi käyttää omia avujaan parhaiten.
Jos ei Granlund pysty tekemään tulosta NHL:ssä, niin sitten takaisin Eurooppaan. Ei se maailma siihen kaadu. Toisaalta kun muistelen Granlundin ensimmäistä kautta HIFK:ssa, niin hän oli jatkuvasti nurin, mutta teki kuitenkin kovaa jälkeä tuloksellisesti, koska sai pelata "kakkosen" laidassa Ramun ja Ahtolan vierellä ja kemia toimi. Muistaakseni Nokka ei sekoittanut ketjua jatkuvasti, kuten Yeo nyt tekee.