Pakko ihmetellä kyllä, että miten Oulussa junnut ovat järjestään niin pieniä, tänäänkin Ilvestä vastaan kentän paras Kärppien pelaaja oli 165cm kapteeni Komulainen.
Samaa olen ihmetellyt minäkin. Jääkiekkoliiton sivuilla
Kärppien rosterissa on pakko olla ilmoitettu pituudet järjestään yläkanttiin. Jos noihin ilmoitettuihin luottaisi, niin Kärpillä olisi ihan kookas joukkue. Totuus on ilmeisesti kuitenkin toisenlainen.
Iso ero oli tänään Ilveksen ja Kärppien A-junioreissa. Vaikka Ilveskään mitenkään hääppöinen ei ollut, niin Ilves ansaitsi voittonsa. Ilves keskittyi tänään pelaamaan, Kärpät yritti taistelemalla ja taklaamalla kääntää peliä itselleen. Kärppien mailankäyttö oli ajoittain aika hurjaa ja hanakasti koetettiin päästä Ilveksen iholle. Kaksi erää se riitti, mutta kolmannessa väsy sitten tuli ja Ilves vei pelin lopun.
Kärppien minikokoisen (166 cm) keskushyökkääjän Joonas Komulaisen maaleilla Kärpät pääsi 2-0 johtoon, mutta johto ei pitänyt ottelun puoliväliä pidempään. Komulainen pilasi oman iltansa jäähyilyyn, tosin aika heppoisia olivat Komulaiselle tuomitut jäähyt. Samaa mieltä eaglen kanssa, Komulainen oli Kärppien paras pelaaja. Erinomaisen tarkka pelaaja, syötöt meni tarkasti omille, järjesteli joukkueen peliä, karvasi hyvin. Kaksi komeaa yläkulmarannaria oli osapalkinto illasta, mutta täyttä palkintoa siitä ei tullut. Ei tarvitsisi olla kuin 175 senttiä pituutta, niin veikkaisin hyvää SM-liigauraa. Nyt pituutta on vain 166 senttiä, joka on SM-liigaankin liian vähän. Toivottavasti olen väärässä tämän nuoren keskushyökkääjän kohdalla.
Ilveksen Antti Roppo teki ottelun jälkimmäisellä puoliskolla hattrickin ja varmisti maaleillaan Ilveksen voiton.
Kärppien kohuttu Mikael Granlund oli vaisu, Ilves ei päästänyt maestro jr. maalipaikoille eikä muutenkaan Mikke saanut tilaa, näin tehot 0+0. Toisaalta ainakin yhden Miken järjestämän avopaikan Järvelä käsittämättömästi suti ohi kiekon.
Jari Laukkasen A-Kärppien peliksi Kärppien peli ei ollut niin sekaisin tänään mitä oli pari vuotta sitten, kun viimeksi olen A-Kärppiä nähnyt. Silmiinpistävää on pelitapaero mitä Kärpät pelaa esim. Ilvekseen verrattuna: Ilves yritti ihan oikeasti pelata ja rakentaa peliä, Kärpät perusti pelinsä siihen Laukkasen kaaos-kiekkoon, jossa ainoat aseet ovat taistelu ja taklaaminen.