Näino.PS. Tämä on paras keskustelun aihe ikinä.
Granlund on täysin suomenkielinen, eli siinä mielessä ei ole mitään perustetta kutsua häntä Mickeksi, etenkään suomenkielisellä palstalla. Vähän sama juttu kuin menisi jollekin ruotsalaiselle keskustelupalstalle ja kirjoittelisi Peter Forsbergista "Petterinä". Ehkä tuo Granlundin ruotsalaisperäinen sukunimi hämää joitakin ihmisiä käyttämään Mickeä. Jos kyseessä olisi vaikkapa Mikael Vähäsarja, niin ehkäpä Mikke tuntuisi luonnollisemmalta.Olen elämäni aikana tuntenut noin 9 Mikael-nimistä ruotsinkielistä jätkää. Kahdella heistä on ihan toisenlaiset lempinimet, kaikki muut ovat "Mickejä". Michael on harvinaisempi nimi ruotsinkielisillä, mutta ovat hekin kaikki yleensä Mickejä. Suomenkielisillä toki menee niin, että Mikael on Mikke ja Michael Micke. Ruotsinkielisillä ei.
Minulle Mikael on Micke. Meidän Micke.
Mutta HIFK on täysin ruotsinkielinen, joten on täysin päivänselvää että Granlund on Micke.Granlund on täysin suomenkielinen, eli siinä mielessä ei ole mitään perustetta kutsua häntä Mickeksi
No jo on hedelmällistä tämä keskustelu Granlundin lempinimestä. Huomaa kyllä, että on tauko menossa, eikä mitään tapahdu :)
Että sitten ihan kysyit miten ne kirjoittaa lempinimensä? Tähän malliinko?Olen elämäni aikana tuntenut noin 9 Mikael-nimistä ruotsinkielistä jätkää. Kahdella heistä on ihan toisenlaiset lempinimet, kaikki muut ovat "Mickejä".
Du menar Jacke, Jacke Ruta?Onhan monella muullaki pelaajalla useita lempinimiä (esim. Jakke)
Och hans bröder Tuåmå och Micko? Hur skulle man skriva dem?Du menar Jacke, Jacke Ruta?
Man skulle skriva Gud (Tuåmå) och Skit (Micko).Och hans bröder Tuåmå och Micko? Hur skulle man skriva dem?
Jos en nyt ihan väärin muista MG:n lempinimi (yksi niistä) on pukukopissa "poika".
Noh noh, ei mulla ainakaan ole mistään mitään jäänyt hampaankoloon, enkä ole sinuun kohdistanut mitään kommentteja suoranaisesti, vaikka olenkin jotain viestiäsi lainannut. Eli mistään vittuilusta ei ole kyse, saati sitten katkeruudesta. Ei mulla muuta tähän.Nyt on nimimerkeillä matti&teppo sekä Simon selkeästi jäänyt jotain hampaankoloon. Tuollaiset mukahauskat ja suorastaan lapselliset katkeruusvittuilut ovat melko turhia, etenkin kun tämän langan aiheena on jotain aivan muuta.
MAX näyttääpi hyvinkin. Suomen alkulohkon pelit:Nää kisat ilmeisesti näkyy MTV3Max -kanavalta? Toivottavasti näyttävät niitä jossain kapakassa, itellä kun ei tuota kanavaa ole. Tai ylipäänsä digiboksiakaan, telkkarista kun enimmäkseen tulee pelkkää ylikaupallista aivopesua tai aivotonta "viihdettä". Nettistriimi ois kyllä parhautta :>