Mikael Granlund HIFK:hon!

  • 1 767 307
  • 3 872

Samsonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HFBoards oikeinkirjoitus
Lausutaanko Granlundin etunimi suomalaisittain eli Mikael vai ruotsin malliin eli Miikkael?

Pikkuveljen nimi on Mikael ja ei todellakaa lausuta mitenkää Miikkael hyiss.. Miklu lempinimee ei uskalla käyttää ku hajois polvet varmaa heti hehehaha ei.

Mikael Graanlund. Migge.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko nuorempi veli eli Markus sitten Make, Mace, Macke vai Mage? Lemiöö voisi sivistää miten noiden näslundien lempinimet tuolla ruotsin maalla kirjoitetaan.

PS. Tämä on paras keskustelun aihe ikinä.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Näin suomalais-ranskalaiselta näkökulmalta meidän Mikael on Miquel.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
PS. Tämä on paras keskustelun aihe ikinä.
Näino.

Jospa käännetään kaiffarin nimi tyystin päälaelleen, eli takaperin. Meitin oma Leakim. Vai sittenkin Lea-Kim. Korealaisvahvistus. Jos ei kelpaa, eikä etunimen vääntämisestä päästä yhteisymmärrykseen, keskitytään sukunimeen sitten. Granu. Pikku-G.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Olen elämäni aikana tuntenut noin 9 Mikael-nimistä ruotsinkielistä jätkää. Kahdella heistä on ihan toisenlaiset lempinimet, kaikki muut ovat "Mickejä". Michael on harvinaisempi nimi ruotsinkielisillä, mutta ovat hekin kaikki yleensä Mickejä. Suomenkielisillä toki menee niin, että Mikael on Mikke ja Michael Micke. Ruotsinkielisillä ei.

Minulle Mikael on Micke. Meidän Micke.
Granlund on täysin suomenkielinen, eli siinä mielessä ei ole mitään perustetta kutsua häntä Mickeksi, etenkään suomenkielisellä palstalla. Vähän sama juttu kuin menisi jollekin ruotsalaiselle keskustelupalstalle ja kirjoittelisi Peter Forsbergista "Petterinä". Ehkä tuo Granlundin ruotsalaisperäinen sukunimi hämää joitakin ihmisiä käyttämään Mickeä. Jos kyseessä olisi vaikkapa Mikael Vähäsarja, niin ehkäpä Mikke tuntuisi luonnollisemmalta.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eiköhän ainoa oikea tapa ratkaista Mikke/Micke ongelma ole kysyä jannulta itseltään kuinka kutsumanimensä kirjoittaa. Sama kai tässä pätee kuin nimissä yleensäkin, se on oikein, kuinka nimen kantaja nimensä itse mieltää. Eipä taida tuo olla kenenkään ulkopuolisen päätettävissä ja sikäli turha koittaa sitä mitenkään perustella. Ratkaisu syntyy, kun joku käy pyytämässä poikaa kirjoittamaan kutsumanimensä paperille. Siinähän se oikeinkirjoitus sitten selviää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
No jo on hedelmällistä tämä keskustelu Granlundin lempinimestä. Huomaa kyllä, että on tauko menossa, eikä mitään tapahdu :)

Sovitaanko vaikka niin, että se lempinimi on tästä lähin Misu. Sopii hyvin risteytyksenä lapsenpyöreistä kasvoista ja etunimestä.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Micke. Ilman muuta. HIFK on ruotsinkielinen ja Helsingin kantakaupungista.

Eikä tarvii kysellä itseltään, ei niitä lätkänpelaajien lempinimiä ole heiltä itseltään aiemminkaan kyselty.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No jo on hedelmällistä tämä keskustelu Granlundin lempinimestä. Huomaa kyllä, että on tauko menossa, eikä mitään tapahdu :)

Harvinaista herkkua, että kuumimmat väännöt käydään jonkun pelaajan lempinimestä. Yleensä tähän aikaan vuodesta odotellaan ilmoitusta valmentajan potkuista ja laskeskellaan, montako pistettä on matkaa säälipleijariviivaan.

Niin - ja mä sanon Mikke kahdella koolla. Tai lyhyesti ja ytimekkäästi The New Hope :)
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Haha, onpas tosiaan hedelmällinen tämä väittely :D

Jokainen kutsukoot omalla lempinimellään, miks hitossa pitäis jotenkin yhtenäistää tää setti..? Rakkaalla lapsella on monta (lempi)nimeä. Onhan monella muullaki pelaajalla useita lempinimiä (esim. Jakke/Rudi/Rudy tai Häbä/Luigi). Kutsukaa te nimellä Mikke tai Granu tai pikkuG jos haluutte, mä aion silti kutsua sitä nimellä Micke.

Nii, ja ottakaa nyt hyvät ystävät vähän Olvia, älkääkö ottako niin vakavasti :)
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen elämäni aikana tuntenut noin 9 Mikael-nimistä ruotsinkielistä jätkää. Kahdella heistä on ihan toisenlaiset lempinimet, kaikki muut ovat "Mickejä".
Että sitten ihan kysyit miten ne kirjoittaa lempinimensä? Tähän malliinko?

- Moi, jag heter Lemijöö
- Hej, mä oon Micke.
- Hur skriver du din lempinimi?
- Micke.
- Oij, de är kiva kuulla. Hej, jag tunsin en gång en kille som kirjoitti den Mikke.
- Härreguud. Nyt skojar du.
- Nej, det gör jag inte. No, kan vi göra nu jotain.
- Nej, tyvärr kan vi inte. Min mamma kokar lihapullia. Jag ska gå till koti.
- Joku annan kerta?
- Nej, tyvärr går det inte.
(micke lähti himaan, äiti käski)
- Moi, jag heter Lemijöö
- Moi, mä oon Macke.
- Oijojoi, onko det Macke eller Makke?
- Makke
- Fy fan, och sjutton också.

osv.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jaaha, vai että täällä kiistellään Granlundin lempinimestä. Eiköhän tuo ole aika sama, millä nimellä sitä kutsutaan. Vaikka Grankuksi, jos siltä tuntuu. Pääasia, että keskustelua saadaan aikaan! Jatkakaa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos en nyt ihan väärin muista MG:n lempinimi (yksi niistä) on pukukopissa "poika".
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Nyt on nimimerkeillä matti&teppo sekä Simon selkeästi jäänyt jotain hampaankoloon. Haluan kuitenkin muistuttaa teitä siitä, ettei nimimerkki "Lemjöö" ole pakkoruotsin konseptia keksinyt, saatika pakottanut teitä kärsimään koulussa kielen parissa josta ette selkeästikään pidä. Tuollaiset mukahauskat ja suorastaan lapselliset katkeruusvittuilut ovat melko turhia, etenkin kun tämän langan aiheena on jotain aivan muuta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on nimimerkeillä matti&teppo sekä Simon selkeästi jäänyt jotain hampaankoloon. Tuollaiset mukahauskat ja suorastaan lapselliset katkeruusvittuilut ovat melko turhia, etenkin kun tämän langan aiheena on jotain aivan muuta.
Noh noh, ei mulla ainakaan ole mistään mitään jäänyt hampaankoloon, enkä ole sinuun kohdistanut mitään kommentteja suoranaisesti, vaikka olenkin jotain viestiäsi lainannut. Eli mistään vittuilusta ei ole kyse, saati sitten katkeruudesta. Ei mulla muuta tähän.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Keskustellaanko välillä jotain aiheestakin? :)

Miten uskotte Micken (?) pärjäävän U20-kisoissa? Itseäni harmittaa hieman Pulkkisen loukkaantuminen, sillä olisi ollut mielenkiintoista nähdä, että minkälaiseen lentoon tämä Rajala - Granlund - Pulkkinen -kolmikko olisi päässyt, kun jo aiemmissakin kisoissa on tullut kelvollista jälkeä. No, näillä on mentävä ja vaikuttaa joka tapauksessa, että Suomella on hyvä porukka kasassa kisoihin. Mielenkiintoista on myös se, että kuka pelaa odotetulla Pulkkisen paikalla? Oma veikkaukseni on Rask.

Varausnumeroa ajatellen kisat ovat Granlundille erityisen tärkeät. Mikäli pisteitä tulee hyvin, Suomi pääsee mitalipeleihin ja kisojen jälkeen otteet jatkuvat samankaltaisina myös IFK:ssa, uskon TOP5 -varausnumeron olevan realistinen.

Lisäksi täytyy toivoa, ettei loukkaantumisia tule ja nivusvaivat ovat takanapäin!
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal

Kuulostaa kyllä lähes yhtä hyvältä ketjulta tuo Rajala-Granlund-Rask, mutta toki harmittaa Pulkkisen loukkaantuminen. Olisikohan ykköspakkipari kenties Laakso-Vatanen? Eihän se hirveästi haittaisi vaikka Micke sen pistepörssinkin veisi, mutta ennen kaikkea pitää kyllä toivoa ehjiä kisoja Mikelle, ilman loukkaantumisia. Tuskin se silti lähtee nahilaan, vaikka loistaisi kisoissa ja varattaisiin top5 numerolla. Ainakaan omien sanojensa mukaan.

Nää kisat ilmeisesti näkyy MTV3Max -kanavalta? Toivottavasti näyttävät niitä jossain kapakassa, itellä kun ei tuota kanavaa ole. Tai ylipäänsä digiboksiakaan, telkkarista kun enimmäkseen tulee pelkkää ylikaupallista aivopesua tai aivotonta "viihdettä". Nettistriimi ois kyllä parhautta :>
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös