Toivolan kommentit:
Hämeen Sanomien tavoittama Toivola otti ratkaisun tyynesti vastaan ja piti sitä loppujen lopuksi hyvänä molemmille osapuolille.
– Ei tässä mitään. Tällä tavalla asiat etenivät, ja se on varmasti molemmin puolin hyvä ja oikea ratkaisu, Toivola sanoi.
Entinen urheilutoimenjohtaja vakuuttaa, ettei asia tullut hänelle millään tavalla yllätyksenä.
– Ei tämä ollut. Kyllä tästä asiasta oli jo vähän keskusteltu, hän taustoitti.
– Lähden seurasta pystypäin ja hyvillä mielin. Neljä puoli vuotta–viisi vuotta on pitkä aika samassa paikassa. Varmaankin pisin työpaikka, jossa olen ollut yhtäjaksoisesti. Jos ajatellaan sitä, että ensimmäinen kausi oli erinomainen ja päättyi mestaruuteen. Seuraava kausi oli myös erittäin hyvä. Harmi, että runkosarja loppui kesken korona vuoksi. Kolmas kausi oli iso pettymys ja viime kausi oli kaikkiaan hyvä. Tappelimme kuitenkin viimeisessä pelissä kuutossijasta, joten olen siihenkin erittäin tyytyväinen, Toivola summaa.
– Tätä kautta en lähde tämän kummemmin analysoimaan. Tällä hetkellä sarjatilanne on erittäin heikko, mutta kausi on kesken. Usko siihen, että joukkue menee playoffeihin on varmasti kaikilla HPK:ssa kova, Toivola vakuuttaa.
– Näen seuran tulevaisuuden erittäin hyvänä. Minulla ei ole HPK:sta kuin pelkkää positiivista sanottavaa. Oli hienoa tehdä Kerhossa töitä ja sain tehdä niitä asioita, joita halusin. Moni asia meni myös eteenpäin, hän arvioi.
– Sellainen analyysi täytyy totta kai itsekin tehdä jossain vaiheessa, mutta HPK on hieno seura. Vaikka se kamppailee pienemmillä resursseilla, eikä pelaajabudjetti ole ainakaan paremmalla puoliskolla, menestyy HPK siitä huolimatta omien resurssiensa puitteissa.
– Totta kai tässä on valmiiksi mietitty asioita. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tiettyjä suunnitelmia minulla on, hän vahvistaa.
Toimintamallit vuosiksi eteenpäin
HPK:n puheenjohtaja Jouni Monto kiitteli Toivolaa, jonka työsopimus päätettiin seuran tiedotteen mukaan yhteisellä sopimuksella.
– HPK Liiga Oy:n hallituksen tehtävä on vastata yhtiön ja seuran strategiasta ja sen toteutumisesta. Urheilustrategia on oleellinen osa HPK Liiga Oy:n liiketoimintaa. Nyt käynnistyvä työ linjaa vuosiksi eteenpäin niin HPK:n tavoitteet kuin toimintamallit. Kiitämme Mikaa työstä HPK:n eteen, Monto kommentoi tiedotteessa.