Mika Toivola – urheilujohtaja

  • 116 977
  • 815

Kivitasku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
LÖYTÖJÄ
Joly
Nurmi
Lebedef
Kiljunen
Tavi (voisi jatkosopparista laittaa huteihin)
Lucenius
Pelli (olisi voinut laittaa myös varmoihin)
Eronen

VARMOJA HANKINTOJA
Janatuinen
Toivola
Kunyk
J.Ikonen (1 kausi)
Laurikainen
Laatikainen


TIPPUI SYLIIN
Pihlström
Kontiola

HUTI
Lahtela
Monto
J.Ikonen (2 kausi)
Koistinen
Brejack
Bordson
Marchinew
Collins
Grman (siinä ja siinä)
Voutilainen
Karjalainen
Mankinen (oliko sairaus tiedossa, en tiedä)
Kankaanperä


Sitten on niitä näiden välillä olevia mm. Cornet, Johnston, Harper..

Varmasti jotakin jäi, mutta tuossa MINUN mielipide.
Millä tavalla Pihlström ja Kontiola vain sattui sähköllä tippumaan syliin? Jeesus...
 

LeftinKessel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pike-Team, Puhvelit
Millä tavalla Pihlström ja Kontiola vain sattui sähköllä tippumaan syliin? Jeesus...
Kontiolan kohdalla kävi ilmeisesti niin, että Tappara ja Ilves eivät kelpuuttaneet Kontiolaa, sillä molemmilla joukkue oli jo kasassa, jolloin hän päätti valita kerhon lyhyen työmatkan takia.
Pillu puolestaan oli ilmeisesti tarjonnut itse itseään Toivolalle, sillä tiesi, että homma Jokereissa ei enään jatku.
(Joku voi korjata, mutta näin minä muistelisin.)
 

Nas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kontiolan kohdalla kävi ilmeisesti niin, että Tappara ja Ilves eivät kelpuuttaneet Kontiolaa, sillä molemmilla joukkue oli jo kasassa, jolloin hän päätti valita kerhon lyhyen työmatkan takia.
Pillu puolestaan oli ilmeisesti tarjonnut itse itseään Toivolalle, sillä tiesi, että homma Jokereissa ei enään jatku.
(Joku voi korjata, mutta näin minä muistelisin.)

Juuri näin. Konnaa ei oltaisi ikinä saatu, jos Tapparassa tai Ilveksessä olisi ollut tilaa. Elokuussa -20 sattui sitten käymään järjetön joulu, kun Konna valitsi kepan pitkälti sijainnin takia.

Pilluhan ihan omienkin puheiden mukaan tarjosi itse itseään Mikalle.

Kummastakaan ei siis voi mitään krediittiä antaa Mikalle.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Juuri näin. Konnaa ei oltaisi ikinä saatu, jos Tapparassa tai Ilveksessä olisi ollut tilaa. Elokuussa -20 sattui sitten käymään järjetön joulu, kun Konna valitsi kepan pitkälti sijainnin takia.

Pilluhan ihan omienkin puheiden mukaan tarjosi itse itseään Mikalle.

Kummastakaan ei siis voi mitään krediittiä antaa Mikalle.

Tiedän varmuudella HPK:n lisäksi ainakin yhden liigajoukkueen, joka oli kiinnostunut Kontiolasta kesällä 2020. Ja oli niitä varmaan muitakin. Joten kyllä Toivolalla on nyt joku osuus näissä hankinnoissa on. Edes pieni sellainen.

Ja toisaalta jos Hämeenlinnassa ollaan kyllästytty Toivolan palveluksiin, niin itse ottaisin hänet vaikka heti takaisin Poriin. Vaihdossa saisitte Ässien nykyisen kehitysjohtajan, joka jo valmiiksi asuu Hämeenlinnassa. Ja taitaa viettää suurimman osan ajastaan siellä.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
− Valitsin HPK:n, koska seura oli minusta eniten kiinnostunut ja oli minuun todella usein yhteydessä, Kontiola paljastaa.

Voihan se tietysti olla joku muukin kuin Mika, joka oli aktiivisesti yhteydessä.

 

LeftinKessel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pike-Team, Puhvelit
Tiedän varmuudella HPK:n lisäksi ainakin yhden liigajoukkueen, joka oli kiinnostunut Kontiolasta kesällä 2020. Ja oli niitä varmaan muitakin. Joten kyllä Toivolalla on nyt joku osuus näissä hankinnoissa on. Edes pieni sellainen
Joo ei siis Toivolalta mitään pois ottamatta, että varmasti myös hänelläkin oli oma osuutensa Kontiolan tulemiseen, MUTTA kyseessä ei kuitenkaan ollut mikään ihmeteko, sillä Kontiolalla oli luultavimmin nimenomaan kerho kolmantena vaihtoehtona muutenkin.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
LÖYTÖJÄ
Joly
Nurmi
Lebedef
Kiljunen
Tavi (voisi jatkosopparista laittaa huteihin)
Lucenius
Pelli (olisi voinut laittaa myös varmoihin)
Eronen

VARMOJA HANKINTOJA
Janatuinen
Toivola
Kunyk
J.Ikonen (1 kausi)
Laurikainen
Laatikainen


TIPPUI SYLIIN
Pihlström
Kontiola

HUTI
Lahtela
Monto
J.Ikonen (2 kausi)
Koistinen
Brejack
Bordson
Marchinew
Collins
Grman (siinä ja siinä)
Voutilainen
Karjalainen
Mankinen (oliko sairaus tiedossa, en tiedä)
Kankaanperä


Sitten on niitä näiden välillä olevia mm. Cornet, Johnston, Harper..

Varmasti jotakin jäi, mutta tuossa MINUN mielipide.
Pieneltä osin viilaisin pilkkua. Vaikka lopputulos oli miten oli, Brejcak ja Collins olivat hankintoina laadukkailla taustoilla ja siinä mielessä perusteltuja. Eivät vain onnistuneet täällä.

Joku Marcinew, Bordson tai vastaava on valmiiksi arpa ja kyseenalainen sohaisu. Koistinen kolmen DEL-kauden jälkeen ykköspakiksi, erittäin huonosti arvioitu huti. Jne.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jälkikäteen on kovin helppo kritisoida. Kuka piti esimerkiksi Collinsia huonona valintana julkistuksen jälkeen?

Itse pidän mm. Jolyn ja Leben jatkosopimuksia suurina voittoina. Kiitos, Mika!

Kaiken kaikkiaan ei voi vain fantasiamanageroida, jos ei ole kerta kaikkiaan rahoja kaikkeen, mikä olisi kivaa. Te, jotka jatkuvasti kritisoitte, miten hoidatte omaa talouttanne? Otatteko velkaa jatkuvasti?

Minä olen tyytyväinen siihen, miten Kerho on menestynyt 1970-luvun puolivälistä eteenpäin eli sinä aikana, kun olen aktiivisesti joukkuetta fanittanut. Toivolankin aikaan on tullut menestystä, eikä nykytilannekaan ole huono.

Tehkää itse paremmin. Kuka pitäisi hankkia? Paljonko saa maksaa?
 

laimeasilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse en kritisoi urheilujohtajaa sen takia, että tulee huteja. Kaikille tulee hutihankintoja syystä tai toisesta.

Mutta kun sen ymmärtää jokainen, että joukkueessa on oltava keskikaistalla ainakin yksi vahva pelintekijä. Sen ympärille hyökkäys rakentuu, näin on aina ollut. Niin miksi helvetissä hankitaan pelaajia jotka ”pystyvät pelaamaan myös keskellä” yms ja selviä laitureita. Kun ne laiturin parhaat ominaisuudet kärsii sentterin roolissa.

Ensimmäisenä joukkueessa tärkeää on kuka valmentaa, sitten ykkösmaalivahti ja ykkössentteri. Collins oli ihan ok kortti katsoa, mutta reagointia olisi tarvittu kun ei homma toiminut. Kaikilla joukkueilla on vahva ykkössentteri tässä liigassa. Paitsi ei meillä missään vaiheessa.

Joku nimimerkki jossain ketjussa sanoi että ”Kerhon materiaali on kuitenkin Jukureita edellä”. Ei muuten ole. Pelintekotaito ja kädet aivan eri tasolla näillä kahdella joukkueella.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Itse en kritisoi urheilujohtajaa sen takia, että tulee huteja. Kaikille tulee hutihankintoja syystä tai toisesta.

Mutta kun sen ymmärtää jokainen, että joukkueessa on oltava keskikaistalla ainakin yksi vahva pelintekijä. Sen ympärille hyökkäys rakentuu, näin on aina ollut. Niin miksi helvetissä hankitaan pelaajia jotka ”pystyvät pelaamaan myös keskellä” yms ja selviä laitureita. Kun ne laiturin parhaat ominaisuudet kärsii sentterin roolissa.

Ensimmäisenä joukkueessa tärkeää on kuka valmentaa, sitten ykkösmaalivahti ja ykkössentteri. Collins oli ihan ok kortti katsoa, mutta reagointia olisi tarvittu kun ei homma toiminut. Kaikilla joukkueilla on vahva ykkössentteri tässä liigassa. Paitsi ei meillä missään vaiheessa.

Joku nimimerkki jossain ketjussa sanoi että ”Kerhon materiaali on kuitenkin Jukureita edellä”. Ei muuten ole. Pelintekotaito ja kädet aivan eri tasolla näillä kahdella joukkueella.
Nojaa.. On edellä toki tällähetkellä, mutta tuonkin voi tiivistää yhteen nimeen ja se nimi on Petrus Palmu. On aivan saatanan kipeessä iskussa ja yhtä kuin Jukureiden selkäranka. Aika tyhjän päälle jäisivät sen jälkeen jos Palmu tuosta tippuisi pois, vähän sama kuin mitä Joly on Kerholle. Kerholla on parempi rosteri silloin jos kaikki pelaisivat tasollaan. Joten ei tuo heitto nyt kovin kaukaa sillä "jollain nimimerkillä" ole mennyt. Jukureilla joka saatanan jätkä pelaa tällähetkellä vähintäänkin tasollaan ja jopa sen ylikin ja sehän jos joku on hyvän joukkuueen merkki ja siitä vesipää-Jokiselle isot pisteet.
 

HyttyOfficial

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Detroit Red Wings, Real Madrid
En ole itse Mikaa pihalle potkimassa, mutta on kyllä niin perin suomalaista argumentointia tämä "tee itse paremmin" ja "keitä sinne olisi pitänyt hankkia?!". Auktoriteettiin vetoaminen on typerä asia KESKUSTELUpalstalla. Ei täällä kai ole tarkoitus aivoton cheerleader olla.

Mika on ollut aika polarisoiva työssään. Löytää huippuhankintoja (Joly, Pelli jne) mutta kokoonpanojen balanssi on jatkuvasti hakusessa. Keskikaista on vain yksinkertaisesti asia, jonka pitää olla kunnossa nykyjääkiekossa.

Paperillakin esim. Collins vaikutti hätähaulta, koska trendi oli laskeva.

Ja totta kai hutihankinnoista pitää kritisoida - UTJ:n työ on sijoittaa käytössä oleva budjetti parhaalla ROI:lla. Jos kaudelle hankituista senttereistä 2/4 on täysiä floppeja, ei siitä voi antaa synninpäästöä vain, koska huteja tulee kaikille. Mika on myös jo aiemmin isosti lähes pilannut yhden kauden maalivahtihankinnoillaan (Voutilainen), onneksi kausi jäi kesken.

Mutta kuten sanoin, ensi kausi osoittaa pitkälti onko Mika toppi, floppi vai jotain siltä väliltä.

Jolyn jatkopahvilla saa minulta paljon siimaa.
 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Jäähonka + espoolaiset, HIFK
Ei meillä kai ole sitä tietoa minkä verran budua toimitusjohtaja myöntää kesken kauden reagointiin pelaajamarkkinoilla? Tj ainakin mediassa liikkuu kamreerin ottein niinkuin kuuluukin, varmistaa kassan kestävyyden ja varmistaa siten seuran jatkuvuuden.

Itseänikin vituttaa kun jotkut pelaajat on mitä on, mutta jos niistä ei päästä ensin eroon niin onhan se selvä että tuolöa budulla ja näissä pandemiaolosuhteissa on ollut sangen vaikea reagoida.

Vanhemmat kannattajat muistavat ajan kun paidassa oli Yksi Iso Sponsori, se helpotti kummasti reagointia etenkin kassan kestävyyden osalta.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Siihen, miksi HPK:n ylivoima ei ole toiminut, Pikkarainen vastaa kiertelemättä.

"Se kertoo joukkueen rakentamisesta. Tähän ei ole edes hankittu ylivoimapelaajia. Siinä suhteessa joukkue on tehty aika hutiloiden."

-----

Äkkiseltään ja otsikon perusteella voisi kuvitella, että kritiikkiä annetaan enemmänkin.
 

Orangezone

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siihen, miksi HPK:n ylivoima ei ole toiminut, Pikkarainen vastaa kiertelemättä.

"Se kertoo joukkueen rakentamisesta. Tähän ei ole edes hankittu ylivoimapelaajia. Siinä suhteessa joukkue on tehty aika hutiloiden."

-----

Äkkiseltään ja otsikon perusteella voisi kuvitella, että kritiikkiä annetaan enemmänkin.
Perus klikkiotsikko... Menee suoraan samaan kastiin suomikiekon kanssa
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siihen, miksi HPK:n ylivoima ei ole toiminut, Pikkarainen vastaa kiertelemättä.

"Se kertoo joukkueen rakentamisesta. Tähän ei ole edes hankittu ylivoimapelaajia. Siinä suhteessa joukkue on tehty aika hutiloiden."
Tottahan Pike puhuu, taas; Konna on ollut ainoa yv-pelaaja, joka Kerhoon on hankittu Luccen jälkeen.

Ja tulos sen mukaista.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Oho, harvinaisen suoraan Pikkarainen vierittää ihan julkisesti Toivolan niskaan palautetta joukkueen kasaamisesta.
Syystä todellakin mutta itse ainakin mietin tätä ulostuloa että miten kovaa vääntöä näiden välillä on kulisseissa? Tämä julkinen kritiikki sinänsä on hieman huolestuttava merkki siitä ettei ihan kaikki ole valmennuksen ja toimiston välillä kunnossa. Mikä tärkeintä, joukkueen ja valmennuksen välillä lienee hyvä tunnelma.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös