Mika Norosen isku Teemu Pulkkiseen Jokerit-Lukko-ottelussa

  • 141 015
  • 829
Tila
Viestiketju on suljettu.

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen nyt katsonut tätä huitomista sekä suorasta telkkarilähetyksestä että videokoosteista, enkä minä sitä siltikään näe yhtä pahana kuin Pekkalan huitomista Kaijomaan selkään. Olen pahoillani, ja värilasit tietysti ovat päässä, mutta niin se vaan on. Pulkkisen loukkaantuminen on tietenkin ikävä asia, mutta loukkasiko hän jalkaansa tuosta Norosen huitomisesta vai siitä aiemmasta kaatumisesta?

Oli miten oli, en siltikään ymmärrä miksi Noronen kostoretkelle lähti. Ei pitäisi kuulua maalivahdin hommiin. Hän kävi kuumana jo siinä aiemmassa tilanteessa kolmannessa erässä, ja Jokerien kolmas maali lipsahti sen verran helposti ettei tainnut olla ihan paras päivänsä hänellä muutenkaan. Oikeastaan olen jo jonkin aikaa odottanut Norosen sekoavan, sen verran rohkeasti hänen maalilleen on joissain peleissä menty ja näpeillekin huidottu, mutta nythän tässä Pulkkisen tapauksessa ei ollut tästä kyse.

Uskoisin että jos tuosta pelikieltoa tulee, niin kaksi peliä on varmaan aika lähellä totuutta. Enkä valita jos niin tapahtuu. Se on ihan paikallaan noin typerästä teosta.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Kaikkihan lähti siitä kun se apina maalin kulmalla kaatoi Pulkkisen

Nojaa, aika kevyestä näytti kaatuvan. Messevät hypyt tämä nuorimies heitti ainakin siihen päälle. Eli ei ole hänkään puhdas pulmunen tässä tilanteessa.

E. Sillä apinalla on nimikin, Pettiseksi kutsutaan.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Olen nyt katsonut tätä huitomista sekä suorasta telkkarilähetyksestä että videokoosteista, enkä minä sitä siltikään näe yhtä pahana kuin Pekkalan huitomista Kaijomaan selkään.

Olisit nyt edes keronut mitä eroa näillä huitomisilla on? Kuten sanot toinen osuu selkään ja toinen polvitaipeeseen. Mitä muuta? Molemmat ovat kyllä täysillä lyötyjä eikä noissa yhtään säästelty. Sama pelikerlto kuin Pekkalalle on minun sanomani jos linja pitää.

Mielelläni näistä kuitenkin näkisin 10 peliä kieltoo niin oppisivat nämä mielenvikaiset olemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
– Tuomarit pitivät hyvin linjansa, vaikka viimeinen tilanne oli kyseenalainen, Urama arvioi toimintaa ja viittasi Norosen ulosajoon

Näin kirjoittaa Jatkoaika.

Vittu mikä urpo. Tästälähtien annetaan maalivahtien kostaa kaikki pelitilanteet vetämällä viikatetta polveen.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Katos, Pulkkinen on ihan aito narri. Huvittaa katsojia koko rahalla. Hieno hyppy muuten.

PS. Ainakaan käyttämissäni halppispolkkeissa toi ei tuntuis missään. Pulkkisella Hesarit polvien suojana?
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Katos, Pulkkinen on ihan aito narri. Huvittaa katsojia koko rahalla. Hieno hyppy muuten.

PS. Ainakaan käyttämissäni halppispolkkeissa toi ei tuntuis missään. Pulkkisella Hesarit polvien suojana?

Kokeillaan ens vuorolla :D

Kyllähän veskanmaila on sellainen työkalu millä satuttaa helposti
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mielelläni näistä kuitenkin näkisin 10 peliä kieltoo niin oppisivat nämä mielenvikaiset olemaan.

Sää oot just niin kujalla kiekosta, kuin olen aina olettanut. Onko sulla muuten koskaan ollut edes varusteita päällä? Epäilen vahvasti. Se on muuten valaiseva kokemus. Ymmärtää lajista enemmän.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Sää oot just niin kujalla kiekosta, kuin olen aina olettanut. Onko sulla muuten koskaan ollut edes varusteita päällä? Epäilen vahvasti. Se on muuten valaiseva kokemus. Ymmärtää lajista enemmän.

On ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä noin 6 vuotiaasta 17 vuotiaaksi. Eikä minulla kertaakaan tullut mieleeni lyödä vastustajaa raukkamaisesti mailalla vaikka muutaman kerran nuorena jouduin oleen maalivahti. Painireenejä meillä harrastettiin jo nuorena, ja kun taklaukset tulivat lailliseksi kaveria sai puolustaa vaikka sitten rajuin ottein jos sen näki aiheelliseksi. Meillä oli todellinen lätkäjätkä valmentajana joka toimi myös opettajana eli lopetti kaikenlaisen kiusaamisen ja "ryhmäsurjinnän" heti alkuunsa.

Okei tuon 10 peliä oli ylilyönti minulta, mutta 5 peliä olisi aivan oikea määrä. Mies lyö täydellä voimalla toista pelaajaa jalkaan teloitusmielessä polvitaipeeseen, jossa ei huonolla tuurilla satu olemaan suojaa juuri osumakohdassa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
On ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä 6 vuotiaasta 17 vuotiaaksi. Eikä minulla kertaakaan tullut mieleeni lyödä vastustajaa raukkamaisesti mailalla vaikka muutaman kerran nuorena jouduin oleen maalivahti. Paini reenejä meillä harrastettiin jo nuorena, ja kun taklaukset tulivat lailliseksi kaveria sai puolustaa vaikka sitten rajuin ottein jos sen näkiaiheelliseksi.

Okei tuon 10 peliä oli ylilyönti minulta, mutta 5 peliä olisi aivan oikea määrä. Mies lyö täydellä voimalla toista pelaajaa jalkaan teloitusmielessä polvitaipeeseen, jossa ei huonolla tuurilla satu olemaan suojaa juuri osumakohdassa.

Yhdys sana treeneissä et sitten ollut?

Idioottimainen isku, 1-3 peliä on tulos. Jos nyt tarkkailija saa sen käsittelynn asti.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Okei tuon 10 peliä oli ylilyönti minulta, mutta 5 peliä olisi aivan oikea määrä. Mies lyö täydellä voimalla toista pelaajaa jalkaan teloitusmielessä polvitaipeeseen, jossa ei huonolla tuurilla satu olemaan suojaa juuri osumakohdassa.

Yksi peli on ihan maksiki. Voisin antaa enemmän, jos toi rahoillaan leveilevä narri ei loikkisi pitkin kenttää. Vituttaa tuollainen futispelleily. Kenttäpelaajan polvisuojaan ottaisin tuollaisia iskuja ihan koska vain. Ei olisi hätää.

PS. Pulkkinen on pelikunnossa jo seuraavassa pelissä. Sanokaa mun sanoneen. Tiedän, koska on kokemusta.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Yhdys sana treeneissä et sitten ollut?

Montako virhettä oli? Yksi vai kaksi?

Kuten sen erään kirjoittajan allekirjoituksessa luki, tiedän olevani oikeassa kun toinen kirjoittaja kiinnittää huomiota kirjoitusvirheisiin.

Yksi peli on ihan maksiki. Voisin antaa enemmän, jos toi rahoillaan leveilevä narri ei loikkisi pitkin kenttää. Vituttaa tuollainen futispelleily. Kenttäpelaajan polvisuojaan ottaisin tuollaisia iskuja ihan koska vain. Ei olisi hätää.

Et siis ole ikinä ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä ja ottanut aikuisen täysillä lyötyä iskua maalivahdin mailalla polven etu/sivu/takaosaan jossa ei välttämättä ole suojaa.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Et siis ole ikinä ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä ja ottanut aikuisen täysillä lyötyä iskua maalivahdin mailalla polven etu/sivu/takaosaan jossa ei välttämättä ole suojaa.

Me voimme ottaa kiekkokamat esiin tässä ja nyt. Sorsapuisto? Viidestä poikki? Minä en marssi kaukalosta pihalle hävinneenä.

Kakkosdivari nähnyt. Ehkä törkeintä kiekkoa missään. Ja sinulla oli?

Mielenkiintoinen polvisuoja muuten, jos edessä ei ole suojaa. Mitä vittua sellaisella tekee?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Taysilla ja taysilla. Olen nahnyt tuon ruutu.fi videon ja siina kylla nayttaa aika koykaiselta napaytykselta. Itse ainakin jos yrittaisin taysilla lyoda jotain niin swingi olisi ihan eri luokkaa ja niin olisi asentokin etta saisin iskuun painoa. Onko tuosta muita videoita? Siis sellaisia missa tuo ei nayta suhteellisen vaatimattomalta iskun voiman suhteen?

Ja ei, se ei silti tarkoita etta Norosen pitaisi selvita palkahasta, idiootin temppu ja siita karsikoon pelin tai kaksi.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Me voimme ottaa kiekkokamat esiin tässä ja nyt. Sorsapuisto? Viidestä poikki? Minä en marssi kaukalosta pihalle hävinneenä.

Kakkosdivari nähnyt. Ehkä törkeintä kiekkoa missään. Ja sinulla oli?

PS. Pulkkinen on pelikunnossa jo seuraavassa pelissä. Sanokaa mun sanoneen. Tiedän, koska on kokemusta.

Minä pyydän Norosen lyömään sinua taipeeseen niin katsotaan sitten? Vai mitä sinä täälä uhoat?

Minä jaan tuomioita teoista, en tuloksesta. Jos maalivahti pimahtaa, ja lyö toista kahden käden viikalleella polveen, ansaitsee hän viiden pelin huilin ja mielellään ajan jollekin psykiatrille.

Tuo lyönti oli "älä kokeile kotona" osastoa. Toivottavasti jokainen junnu jätti videon katomamatta ja tätet oppii pudottamaan hanskat jos omia kohdellaan kaltoin.

Sinä olet vissiin pelannut jossain sorjapuiston ilveksessä jossa kaikki kuitattiin lyömällä mailalla.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olisit nyt edes keronut mitä eroa näillä huitomisilla on? Kuten sanot toinen osuu selkään ja toinen polvitaipeeseen. Mitä muuta? Molemmat ovat kyllä täysillä lyötyjä eikä noissa yhtään säästelty. Sama pelikerlto kuin Pekkalalle on minun sanomani jos linja pitää.

Mielelläni näistä kuitenkin näkisin 10 peliä kieltoo niin oppisivat nämä mielenvikaiset olemaan.

Miten helvetissä edes pystyisi lyömään edestäpäin polvitaipeeseen? Kannattasko edes puolittain tsekata jostain tilanne ennen kuin kommentoi?

Toinen lyö kahden käden viikatelyönnillä mailan säpäleiksi selkään, (missä ei ole suojia), ja toinen lyö polkkareihin? Olkoonkin maalivahdinmailalla. Silti jos Pekkala sai muutaman pelin pannan, niin Noroselle tulee maksimissaan yksi peli pannaa, jos linja on sama.

Vittu mikä urpo. Tästälähtien annetaan maalivahtien kostaa kaikki pelitilanteet vetämällä viikatetta polveen.

Mistä lähtien polvi on sijainnu puolessavälissä säärtä?

Miten teistä ei kukaan tajua että

A) Huitominen on ihan yhtä tuomittavaa, tehdään se maalivahdinmailalla tai kenttäpelaajan, ei pitäis vaikuttaa tuomioon mitenkään.

B) Noronen vetäsee POLVISUOJAAN! Siis helvetti sentään kovasta muovista tehtyyn suojaan, joka kestää lyöntilaukauksetkin, jotka lähtee nykyään kovimmillaan 170 km/h. Norosen lyönnin kovuus siihen verrattuna on teidän mielestänne mitä? Okei, mustelma ehkä tulee sääreen, jos sitäkään. Jos Jokerit haluamalla haluaa Noroselle pitemmän pelikiellon, niin pitävät Pulkkisen viltissä seuraavasta pelistä jollain lääkärintodistuksella, mutta jokainen lätkästä ja varusteista jotain ymmärtävä tajuaa, ettei Pulkkinen tuon lyönnin takia huilaa yhtään peliä.

C) Pulkkinen ite vetää teatteria ekaan kamppiin, näkyy vaikkapa ruutu.fin koosteessa. Sitten ilmeisesti silminnäkijähavaintojen perusteella huitoo takaisin, ja Noronen käy kuittaamassa, vaikkei ollukkaan alkuperäiseen tilanteeseen osallinen. Eikös tämä ole siihen kuuluisaan "lätkäjätkäkoodistoon" kuuluva juttu, että rottamaisuudet kostetaan ja jokaisen "lätkäjätkän" pitäisi olla onnellinen siitä, että "koodistoa" noudatetaan? Nyt narrifanit nostaa haloon tasan siitä syystä, että takasinantajana oli maalivahti. Jos se olis ollu kenttäpelaaja, joka olis kostanu samalla tavalla kuin Noronen teki, tuskin ois näin hirveetä haloota noussu. Ja teko ois ollu ihan sama törkeydeltään.

D) Ihan oikein että Noronen pantiin pihalle. Ehkä tulee yks peli pannaa, jos oikeen hätäilevät niin kaks, mutta missään nimessä ei ole poissa tämän takia yhdestäkään playoff-pelistä. Kuten ei Pulkkinenkaan sen takia, että olisi siitä loukkaantunut.

edit.

Okei tuon 10 peliä oli ylilyönti minulta, mutta 5 peliä olisi aivan oikea määrä. Mies lyö täydellä voimalla toista pelaajaa jalkaan teloitusmielessä polvitaipeeseen, jossa ei huonolla tuurilla satu olemaan suojaa juuri osumakohdassa.

Polvitaipeeseen? Edestäpäin? Ootko sä edes nähny tilannetta?

edit. vol 2.

Mielenkiintoinen polvisuoja muuten, jos edessä ei ole suojaa. Mitä vittua sellaisella tekee?

Juuri näin, nyt puhutaan asiaa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Minä pyydän Norosen lyömään sinua taipeeseen niin katsotaan sitten? Vai mitä sinä täälä uhoat.

Ei Norosta tarvita. Tule sinä vain. Kirjoitit seuraavaa:

"Et siis ole ikinä ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä ja ottanut aikuisen täysillä lyötyä iskua maalivahdin mailalla polven etu/sivu/takaosaan jossa ei välttämättä ole suojaa."

Voin näyttää, että olet väärässä. Otetaan pikku matsi. Mulla onkin tylsää nyt.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Vai osu pohkeeseen? Ei nyt ainakaan näin näy tuossa nelosen klipissä, tai sitten on pohje vaihtanut paikkaa?

Hölmö teko, mutta kattokaa nyt ihan rauhassa tuo pätkä ja huomatkaa osuma säären puolelle+tämä Pulkkisen pieni teatteri ensimmäisessä tilanteessa ja mikä jottei toisessakin. 2 peliä ja pudotuspeleissä puhdas pöytä.
 

Ojamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Fedor, sääntö 17 §
Niin, iskuhan tulee sivuun eikä eteen, vai kiertääkö muka Noronen Pulkkisen viereen? HeGe41 on varmasti tosi kova jätkä ja pelannu iha lätkää niinku for real ja osaa ottaa iskuja, mutta jos maalivahdin mailalla huitaisee täysin palkein tuohon polvarin sivuun, niin kyllä se sattuu ja vitusti. Tiedät nähtävästi myös Pulkkisen fyysisen kunnon, kun osaat jo nyt sanoa hänen loukkaantumistilanteen.

Ei ole muuten eka kerta kun Teemua rapataan surutta. Junnupeleissä on kai monta loukkaantumista kun joku jämäjulli huitoo sormille tai nilkoille. Minkäs teet kun on SM-liigan parhaimpia pelaajia, vituttaahan se.
 

Bartholomew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings
Kisapuistolta erittäin hyviä pointteja.
Varmaan jotain yhden ja kolmen pelin väliltä tulee Noroselle huilia.
Oli kyllä dramaattisia nuo pulkkisen kaatumiset. Ja tähän perään on varmaan syytä lisätä, että en hyväksy missään nimessä tuota huitaisua. Se pulkkisen mahdollinen lyönti olisi kyllä mielenkiintoista nähdä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
HeGe41 on varmasti tosi kova jätkä ja pelannu iha lätkää niinku for real ja osaa ottaa iskuja, mutta jos maalivahdin mailalla huitaisee täysin palkein tuohon polvarin sivuun, niin kyllä se sattuu ja vitusti.

Kerrankin asiaa. Niin nimittäin olenkin. Pulkkisen tavoin en pomppisi pitkin kenttää. Aika ämmä.

Tiedät nähtävästi myös Pulkkisen fyysisen kunnon, kun osaat jo nyt sanoa hänen loukkaantumistilanteen.

Paperia on jannu. Tai siis viihdyttävä. Ihan hyvä narri. Loik, loik jne...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Miten helvetissä edes pystyisi lyömään edestäpäin polvitaipeeseen? Kannattasko edes puolittain tsekata jostain tilanne ennen kuin kommentoi?

Toinen lyö kahden käden viikatelyönnillä mailan säpäleiksi selkään, (missä ei ole suojia), ja toinen lyö polkkareihin? Olkoonkin maalivahdinmailalla. Silti jos Pekkala sai muutaman pelin pannan, niin Noroselle tulee maksimissaan yksi peli pannaa, jos linja on sama.

Minä en katsele videoita muna kädessä naama kiinni ruudussa kuten jotkut tuntuu tekevän. Katsoin videon kaksi kertaa läpi ja näin että Noronen lyö kahden käden viikatteella täysillä Pulkkista polvensivuosaan. Jos pelaaja, esim maalivahti sekoaa päästään niin paljon (yhden mitättömän jääkiekko-ottelun aikana) että yrittää vahingoittaa toista pelaajaa lyömällä tältä polven paskaksi, sekoaa noin pahasti ansaitsee hän 5 ottelun huilin + tarkastuksen mielentilatutkimukseen psykiatrille.

Ei Norosta tarvita. Tule sinä vain. Kirjoitit seuraavaa:

"Et siis ole ikinä ollut kaukalossa jääkiekkovehkeet päällä ja ottanut aikuisen täysillä lyötyä iskua maalivahdin mailalla polven etu/sivu/takaosaan jossa ei välttämättä ole suojaa."

Voin näyttää, että olet väärässä. Otetaan pikku matsi. Mulla onkin tylsää nyt.

Miksi ei Norosta tarvita? Sanoit että olet kokenut saman. Luuletko nyt olevasi kovinkin hurha jätkä jos haastat täällä 2 divarin kokemulsella porukkaa myllyihin kun he eivät arvosta maalivahdin raukkamaista mailalla hakkaamista :D:D:DD?
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
jokainen lätkästä ja varusteista jotain ymmärtävä tajuaa, ettei Pulkkinen tuon lyönnin takia huilaa yhtään peliä.
Mistähän vitusta sinä, tai kukaan muukaan täällä voi tietää mitä siellä Pulkkisen polvitaipeessa voi mennä tai olla menemättä rikki tuollaisen seurauksena? Olen nähnyt kun polvarista menee C-juniori-ikäisen lämäri läpi, joten se ei tässä oikein käy perusteeksi, vaikka minun henkilökohtaisesti onkin hyvin vaikea kuvitella, että kenelläkään olisi tuossa iskun osumakohdassan polvareissaan muovisuojuksia. Ne on siellä etupuolella.

Kuitenkin, tätä tapausta ei tule ratkaista sen perusteella loukkaantuiko Teemu vai ei ja jos/kun loukkaantui, niin kuinka pitkäksi ajaksi. Rangaistus tulee antaa teon mukaan, joka minun mielestäni on tässä tapauksessa harkitsemattomasti hetken aggresiossa toteutettu vahingoittamisyritys tilanteen ulkopuoliselta pelaajalta. Ei Pulkkinenkaan tuossa aivan puhdas pulmunen ole, todellakaan, mutta helpompi tämä teko olisi hyväksyä, mikäli sen olisi suorittanut Pettinen, jolla sentään oli asian kanssa jotain tekemistä.

Minun on lisäksi myös vaikea kuvitella Pulkkisen osaavan reagoida niin salamannopeasti selän takaa tulleeseen yllättävään ja kipeään iskuun siten, että olisi ehtinyt siihen laittaa vielä lisää teatteria mukaan. Tätä tosin on hyvin vaikea todistaa todeksi tai vääräksi, joten asian puiminen saattaa olla hieman hedelmätöntä.

Koska Pekkala sai omasta huitomisestaan neljä ja Hirso kuusi ottelua, olisi tästä ihan kohtuullinen tuomio vaikka joku kaksi tai kolme matsia. Ihan samahan se toisaalta on, kun Lukkoa ei välttämättä tällä kaudella enää kohdata ja paljon suurempi huolenaihe on, selviääkö Teemu vielä tällä kaudella pelaamaan. Lausunnot ottelun jälkeen eivät olleet kovin rauhoittavia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös