Mika Niemi – ykkössentteri

  • 335 618
  • 1 160

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta taas Niemen kehitys on jäänyt polkemaan paikalleen.
Höpö höpö. Severi Sillanpää, siinä pelaaja, jonka kehitys on jäänyt junnaamaan toden teolla paikalleen ja jonka Ässä-tulevaisuuden pitäisi olla liipaisimella. Niemi astui viime keväänä esiin ja sama on tapahtumassa tällä kaudella. Tämä kausi ollut kyllä muutenkin parempi kuin viime kausi ja jos vielä ensi kaudelle parantaa saman verran, niin olen itse ainakin tyytyväinen.

On kyllä huvittavaa kuinka puolueellisesti TosiFani kirjoittaa noista kahdesta yllämainitsemastani pelaajasta. Pitäisi varmaan jäävätä ainakin Sillanpää-keskusteluista itsensä...
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Höpö höpö. Severi Sillanpää, siinä pelaaja, jonka kehitys on jäänyt junnaamaan toden teolla paikalleen ja jonka Ässä-tulevaisuuden pitäisi olla liipaisimella. Niemi astui viime keväänä esiin ja sama on tapahtumassa tällä kaudella. Tämä kausi ollut kyllä muutenkin parempi kuin viime kausi ja jos vielä ensi kaudelle parantaa saman verran, niin olen itse ainakin tyytyväinen.

On kyllä huvittavaa kuinka puolueellisesti TosiFani kirjoittaa noista kahdesta yllämainitsemastani pelaajasta. Pitäisi varmaan jäävätä ainakin Sillanpää-keskusteluista itsensä...

Hienoa huomata, että joku muukin näkee asiat täsmälleen samaan tapaan, kuten itse näen. Toki kyse on ykkös- ja kakkoskorin pelaajan vertailusta, mutta kehityskäyriä katsottaessa sillä ei pitäisi olla merkitystä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...On kyllä huvittavaa kuinka puolueellisesti TosiFani kirjoittaa noista kahdesta yllämainitsemastani pelaajasta. Pitäisi varmaan jäävätä ainakin Sillanpää-keskusteluista itsensä...

Miksi minun pitäisi jäävätä itseni Sillanpää-keskusteluista?

Olen ihan samaa mieltä Sillanpään tasosta, hänen kehityksensä ei ole ollut odotetunlaista. Kuitenkin kun keskustelemme joukkueen nelossentteristä, täytyy muistaa hänen roolinsa joukkueessa, tärkein tehtävä on nolla nollan pelaaminen. Tässä tehtävässä Sillanpää on ok ja sen lisäksi hän on hyvä av-pelaaja. Lisäksi hän on sopimuksen alainen, joten en todellakaan ymmärrä miksi hänet pitäisi pistää ulos.

Niemestä kaavaillaan ykkös- tai kakkossentteriä, rooliin, jonka merkitys Ässien menestykselle on ihan eriluokkaa kuin nelossentterin. Tästä syystä minulla on ihan erilaiset vaatimukset Niemelle kuin Sillanpäälle. Tällä hetkellä Niemi on liigan parhaita kolmossenttereitä, joka pystyy pelaamaan osittain myös tulosyksiköissä.

Kun ensi kauden joukkuetta kootaan, odotan, että meillä on kärkisenttereinä kilpailukykyiset pelaajat ja olen tässä kohtaa epävarma Niemen kyvystä tähän rooliin.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...
Niemestä kaavaillaan ykkös- tai kakkossentteriä, rooliin, jonka merkitys Ässien menestykselle on ihan eriluokkaa kuin nelossentterin. Tästä syystä minulla on ihan erilaiset vaatimukset Niemelle kuin Sillanpäälle. Tällä hetkellä Niemi on liigan parhaita kolmossenttereitä, joka pystyy pelaamaan osittain myös tulosyksiköissä.
...

On muuten pisteiden valossa ihan top5 kakkossenttereitäkin.

Uskon että Niemi ottaa ensi kaudelle taas askeleen eteenpäin kohti huippua. Meillä on joukkueessa ihan riittävästi esimerkkejä myöhäisheränneistä pelaajista. Ei se ikä ole este, harjoittelulla saadaan tuloksia aikaiseksi. Jos Niemi vetää toisen kesän putkeen hyvin, uskon kehitystä tapahtuvan riittävästi ollakseen tarpeeksi hyvä kakkossentteri.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
On muuten pisteiden valossa ihan top5 kakkossenttereitäkin.

Uskon että Niemi ottaa ensi kaudelle taas askeleen eteenpäin kohti huippua. Meillä on joukkueessa ihan riittävästi esimerkkejä myöhäisheränneistä pelaajista. Ei se ikä ole este, harjoittelulla saadaan tuloksia aikaiseksi. Jos Niemi vetää toisen kesän putkeen hyvin, uskon kehitystä tapahtuvan riittävästi ollakseen tarpeeksi hyvä kakkossentteri.

Toivon tätä sydämeni pohjasta, mutta kuten olen jo aikaisemminkin sanonut, olen varsin kyyninen Niemen suhteen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Toivon tätä sydämeni pohjasta, mutta kuten olen jo aikaisemminkin sanonut, olen varsin kyyninen Niemen suhteen.

Onko kesäharjoittelu mennyt jo nyt pieleen, vai mistä moinen kyynisyys? Arvostan eri mielipiteitä, mutta kieltämättä on jo hetken kuulostanut siltä, että Niemelle eivät kaikki kirjoittajat anna mahdollisuutta.

Mahdollisuuteen kehittyä sisältyy myös ammattilaisuuden löytäminen harjoittelussa. Jos Niemi olisi niin huonossa kunnossa kuin väitetään, huolestuisin ihan täysillä siitä, että testituloksissa oli kärkipäätä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko kesäharjoittelu mennyt jo nyt pieleen, vai mistä moinen kyynisyys?...

Kyynisyys johtuu kausista 2010 - 2013. Enkä minä tiedä mikä on mennyt pieleen, mutta kuulemani perusteella olen tehnyt tiettyjä johtopäätöksiä. Ja totta kai jokainen pelaaja voi muuttua ja kehittyä, toivon tätä Niemen kohdalla sydämen pohjasta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Fysiikka on tärkeä, mutta jotenkin itsestäänselvä asia. Johtavan pelaajan pitää olla iskussa jotta kroppa ja pää kestää pitkässä juoksussa, hetkillä kun on aika iskeä naula arkkuun tai hakea tasotusta viimesen viiden minsan aikana.

Ja ykköshyökkääjiinhän katseet kohdistuvat kriittisillä hetkillä. Omissa tuntemuksissa Niemi ei ole kylmäpäistä johtaja-ainesta, vaikka tää kausi tasasuuden ja vastuuntunnon puolesta ollutkin parempaan suuntaan. Ehkä hänellä on vielä varaa kasvaa tälläkin alueella. Realistista on myös ajatella, että tarttee oikeanlaiset siivet rinnalleen jäällä ja jään ulkopuolella.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Sanotaan mitä tahansa Mika Niemen kunnosta tai harjoittelusta niin pelisilmä miehellä on kunnossa. Loistoesimerkki tänään alivoimalla AUK:n vapautus yksin läpi maalintekoon. Tuollaista oivallusta ja syöttöä ei kukaan toinen tämän hetken Ässäpelaaja pystyisi pelissä kehittämään.
 

Kiekkovelho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Samaa mieltä, ehdottomasti eilisessä pelissä näkyi hänen pelisilmä optimaalisella tavalla ja ainakin tähän mennessä näissä viime peleissä vastuu on sopinut ja peli on kulkenut. Niemi ei mielestäni ole mikään kovin näyttävä pelaaja ja siksi saatta hyvät teot jäädä näkemättä. Pelinäkemys on juuri ominaisuus, joka ei aina katsomoon tai televisioon välity (etenkin jos kamera kuvaa läheltä), mutta pelin kannalta tärkeä ominaisuus, jota ei kaikilla samassa mittakaavassa ole.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemeltä on parissa viime pelissä löytynyt Hupin kädet maalipaikoissa. Jumalauta ei mistään sisään. Olisi varmaan tehnyt edes kohtuullisella viimeistelyllä joku 2-4 parissa viime matsissa mutta kun ei...

Mutta positiivisena, Niemi on parin pinnan päässä uudesta piste-ennätyksestä. Toivottavasti ne raavitaan kasaan vielä jostain.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelonsekaisin tuntein odotan, koska se mainostettu huono harjoittelu alkaa näkymään, eli koska alkaa piiputtamaan. Toivottavasti ei tällä kaudella, kun pahimmassa tapauksessa AUK on pitempäänkin pois ja sentterit on muutenkin vähissä.

Niemellä oli eilen taas se päivä, kun halusi itse laukoa vähän joka paikasta. Eipä silti, laukaus on aina parempi, kuin huono syöttö. Eilenkin Mikan laukauksen riparista Joppe heitti lätyn ylähyllylle.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Niemeltä on parissa viime pelissä löytynyt Hupin kädet maalipaikoissa. Jumalauta ei mistään sisään. Olisi varmaan tehnyt edes kohtuullisella viimeistelyllä joku 2-4 parissa viime matsissa mutta kun ei...
Viimeistely on kyllä surkeaa, mutta positiivista on se että Niemi tuntuu olevan nokikkain maalivahdin kanssa melekin joka pelissä. Mistäs tälläinen läpiajon hakeminen johtuu? Toivottavasti alkaa tulemaan onnistumisia.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemi on myös alivoimilla tarjonnut monta loistavaa paikkaa tehdä maali. Tuo kiekon hyökkäysalueelle ja hidastaa sen verran että toinen oma pelaaja ehtii mukaan.

Yksi kauden hienoimmista alivoimapelaamisista oli Kärppiä vastaan, Niemi imi kaksi pelaajaa itseensä ja heitti rystylätyllä Akin nokikkain veskarin kanssa. Siinä pakit puolusti helvetin huonosti ja Niemi käytti tämän hyödykseen.

Toivottavasti iskee tällä kaudella vielä ennätyspisteensä.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Loistavasti on pelannut viime aikoina maalintekoa lukuunottamatta. Kaverin kanssa viinapullon veto, että tekeekö Niemi 35 pinnaa tällä kaudella. Minä siis väitin, että tekee ja hän väitti että Niemi ei ole urheilija. Taidan hävitä vedon, mutta kyllä Niemi on nyt näyttänyt olevansa urheilija.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hienoa jälkeä tämän putken aikana Niemeltä. Tarttui kiinni, kun vastuuta tarjottiin. Jäänyt vähän Vellun, Joppen ja Raannan varjoon hehkutuksessa, kokonaisvaltaisesti kuitenkin iso tekijä tässä voittoputkessa. Jaksaa vääntää yli- ja alivoimalla, tasakentällisin ja esim eilen melkoset minuutit hyökkääjälle. Aivan varma ensikaudelle vähintään kakkoseen, ehkei kuitenkaan ykkös sentteriksi.

Vielä kun saisi läpiajoista sisään, olis huippu!
 

Kuusumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelitilanteesta johtuvat käden kohotukset
Karri vetää aika riskillä tällä hetkellä Niemen peluutuksen kanssa. Ässillä kahdeksassa päivässä viisi peliä, näissä Niemen peliajat: 17.36; 23.06; 21.09; 26.55 ja 23.24. Todella hurjia peliaikoja hyökkääjälle, toivottavasti kuntopohja on riittävä ja mitään hyytymistä ei nähdä pleijareissa. Hyvin Niemi on kyllä pelannut.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Karri vetää aika riskillä tällä hetkellä Niemen peluutuksen kanssa. Ässillä kahdeksassa päivässä viisi peliä, näissä Niemen peliajat: 17.36; 23.06; 21.09; 26.55 ja 23.24. Todella hurjia peliaikoja hyökkääjälle, toivottavasti kuntopohja on riittävä ja mitään hyytymistä ei nähdä pleijareissa. Hyvin Niemi on kyllä pelannut.

Niin on. Ei muuta kuin lisää paperossia, viinaa, wingsejä ja baariporttoja Niemelle, niin saadaan pitkä kevät Poriin!
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemi ei ole kuitenkaan pelannut onneksi koko runkosarjaa isolla peliajalla, eli voisihan rasitus olla suurempaakin. Nyt onneksi seuraava peli on vasta torstaina ja kun todennäköisesti ollaan kuuden joukossa, niin siinä tulee yli viikon tauko peleistä runkosarjan päättymisen jälkeen.
 

jukero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsekin aloin tuossa joulukuun kohdilla epäillä Niemen kuntopohjaa (yksi hutiarviointi lisää tälle kaudelle..) syyksi miehen vaisuudelle. Jälkiviisaana on todettava, että Niemen ongelmat lienevät olleet enemmänkin henkisiä tai sitten ketjukavereihin liittyviä.

Tällä hetkellä Niemi on todella iso pelaaja Ässille. Tällä kaudella on alkanut myös voittaa ainakin täällä jatkoajassa faneja puolelleen, mikä on hienoa huomata. Niin kuin joku hyvin totesikin, ei ole tarpeeksi näyttävä pelaaja noustakseen fanien suursuosikiksi, mutta onneksi valveutuneemmat fanit näkevät myös ne pienet asiat, jotka tekevät Niemestä loistavan pelaajan.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...Jälkiviisaana on todettava, että Niemen ongelmat lienevät olleet enemmänkin henkisiä tai sitten ketjukavereihin liittyviä.

Tällä hetkellä Niemi on todella iso pelaaja Ässille...

Kyllä.

Varmaan on niin, ettei tuossa Savinaisen vieressä kehtaa löysäillä. Enkä edes vitsaile.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Varmaan on niin, ettei tuossa Savinaisen vieressä kehtaa löysäillä.

Savinainen on silti mielestäni huono esimerkki Niemelle, kun ei syö terveellistä aamupalaa. Kuten esim. Bulgarian jukurttia ja alppimysliä, kelpaisi varmaan myös näille palstan ravintoeksperteille ja huippu-urheiluguruille.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niemelle tuli tänään yksi syöttöpiste ja nyt on kasassa tehot 10+21. Yksi piste vielä ja Niemi on laittanut ennätyksensä uusiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös