Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa -ketju

  • 1 371 121
  • 7 308

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä on se Eurosportin mainoksessa oleva tunnelmannostatus biisi? Joku täältä on varmasti nähnyt mainoksen. Shazamilla saisi varmaan napattua mutta vanha ei jaksa kikkailla.

Olen hieman koukussa siihen, varsinkin kun sähköformulat ja suomalaiset ruudussa, toimii hyvin.

Oma taiteenlajinsa nämä biisit mitkä luo tunnelmaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pitkään meni että selvis itselle tän rock biisin nimi ja esittäjä. Ihmekkös tuo kun tää Ram Jam on näitä yhden hitin ihme bändejä. Toi alun kitara riffi ja alku hoilaus on jäänyt mieleen. Luulin että olin kuullut biisistä vain alun, mutta näköjään koko biisi onkin aika lyhyt ja ei hirveesti tosta alusta kehity. Ja samalla selvis että se mitä se laulaja siinä alussa sanoo on Black Betty.



 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hieno video tuossa Ram Jamin Black Bettyssa, erittäin rock-uskottava, on naiset ja prätkät jne.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mikäs/kukas olikaan se artisti ysäriltä?

Valkoihoinen nuori mies, rastapää, en muista kansalaisuutta. Ehkä sillä oli ne 1-2 hittiä, jotka piti sen kaks kuukautta pinnalla ja Suosikin sivuilla.

e. taisipa olla Heath Hunter.
 
Viimeksi muokattu:

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mikäs/kukas olikaan se artisti ysäriltä?

Valkoihoinen nuori mies, rastapää, en muista kansalaisuutta. Ehkä sillä oli ne 1-2 hittiä, jotka piti sen kaks kuukautta pinnalla ja Suosikin sivuilla.

e. taisipa olla Heath Hunter.

Täyttänyt muuten 50. Vanhoja noi entiset ysärisuosikit. Itsehän en ole yhtään vanhentunut...
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hataralla pohjalla ollaan. Musiikkivideo & bändi & biisi hukassa.
Olen koittanut kuuklettaa tuloksetta, biisissä ja etenkin musiikkivideossa seuraavat speksit:

* Heavymusiikkia, oletettavasti joko US tai Brittiyhtye
* Mielestäni kaikki bändin jäsnet miespuolisia, laulajalla lyhyet hiukset
* Musiikkivideossa saapuvat keikkapaikalle kumiveneellä keskellä viidakkoa jokea pitkin kumiveneen kyydissä
* Keikkapaikkana jokilautan päälle rakennettu lava
* Yleisönä armeijan porukkaa joka porraskatsomoissa keskellä viidakkoa joen rannalla
* Biisi kuvattu pääosin pimeällä (paitsi se kumiveneellä tulo)
* Joko 90 tai 00 luvun bändi
* Biisi soinut VH1 & VH1 Classic kanavilla josta tämän olen bongannut.

Olisin kiitollinen josko joku minulle tämän yhtyeen ja musiikkivdeon nimen & linkin löytäisi. On meinaan helvetin hyvä biisi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Hataralla pohjalla ollaan. Musiikkivideo & bändi & biisi hukassa.
Olen koittanut kuuklettaa tuloksetta, biisissä ja etenkin musiikkivideossa seuraavat speksit:

* Heavymusiikkia, oletettavasti joko US tai Brittiyhtye
* Mielestäni kaikki bändin jäsnet miespuolisia, laulajalla lyhyet hiukset
* Musiikkivideossa saapuvat keikkapaikalle kumiveneellä keskellä viidakkoa jokea pitkin kumiveneen kyydissä
* Keikkapaikkana jokilautan päälle rakennettu lava
* Yleisönä armeijan porukkaa joka porraskatsomoissa keskellä viidakkoa joen rannalla
* Biisi kuvattu pääosin pimeällä (paitsi se kumiveneellä tulo)
* Joko 90 tai 00 luvun bändi
* Biisi soinut VH1 & VH1 Classic kanavilla josta tämän olen bongannut.

Olisin kiitollinen josko joku minulle tämän yhtyeen ja musiikkivdeon nimen & linkin löytäisi. On meinaan helvetin hyvä biisi.
Stereophonicsin "The Bartender and The Thief" sopisi muuten, mutta ei ole heviä eikä paikalle tulla kumiveneellä vaikka jokea pitkin tullaankin. Niin ja biisikään ei ole hyvä.



 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Stereophonicsin "The Bartender and The Thief" sopisi muuten, mutta ei ole heviä eikä paikalle tulla kumiveneellä vaikka jokea pitkin tullaankin. Niin ja biisikään ei ole hyvä.

Ohops menipäs mulla paljon asioita väärin :).
Kiitoksia kun löysit oikean biisin minulle. Musiikkihan on makuasioita joten kiitän ja kumarran ja laitan biisin soimaan.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Ohops menipäs mulla paljon asioita väärin :).
Kiitoksia kun löysit oikean biisin minulle. Musiikkihan on makuasioita joten kiitän ja kumarran ja laitan biisin soimaan.
Oho, vai että se jopa osui...

En ollut aiemmin ko. biisiä kuullut varmaan koskaan, mutta kun tuo kuvaus kuulosti epäilyttävän paljon Ilmestyskirja Nyt -leffalta, niin päätin huvikseni etsiä onko musiikkivideoita jotka ovat ottaneet tuosta inspiraatiota. Tuo oli sitten ainoa jonka löysin.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oho, vai että se jopa osui...

En ollut aiemmin ko. biisiä kuullut varmaan koskaan, mutta kun tuo kuvaus kuulosti epäilyttävän paljon Ilmestyskirja Nyt -leffalta, niin päätin huvikseni etsiä onko musiikkivideoita jotka ovat ottaneet tuosta inspiraatiota. Tuo oli sitten ainoa jonka löysin.

Jep, mullekkin toi bändi on aika outo ja piti wikipediaa lueskella josta sitten selvisi että k.o. biisi on heidän tuotannostaan "raskaimmasta" päästä ja soittavat rockia (mitä se sitten ikinä onkaan).
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jep, mullekkin toi bändi on aika outo ja piti wikipediaa lueskella josta sitten selvisi että k.o. biisi on heidän tuotannostaan "raskaimmasta" päästä ja soittavat rockia (mitä se sitten ikinä onkaan).

Stereophonics vääntää monesti vähän turhankin tylsää perusrokkia, mutta pitkälle uralle mahtuu myös kunnon helmiä. Tässä esimerkiksi ihan huikean hyvä biisi:



 
Osaako joku auttaa, mikä biisi kyseessä. Joku intialainen / arabibiisi kyseessä. Laulun sanat menee suunnilleen habebe a dua dee habu e de de a aaaaaaa de ti haa eee de dua de te sii hua he diaa den dua den daa.

Biisi soi tässä memessä taustalla, jos auttaa: Mom Biryani
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Mieleen putkahti englanninkielinen biisi, jonka sanoitukset käsittelevät jumalaan liittyvää paradoksia, voiko kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala muuttaa mieltään. Hämärä muistikuva että biisissä on aika rauhallinen tempo ja jousisoittimia taustalla, mutta bändi olisi yleensä hevimpään progeen kallellaan, eli kyseinen biisi ei edustaisi bändin normaalia soundia. Tai sitten muistelen ihan omiani. Yritin googletella omnipotence paradoxia ja omniscience problemia mutta en ihan heti löytänyt etsimääni. Tietäiskö kukaan?
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Mieleen putkahti englanninkielinen biisi, jonka sanoitukset käsittelevät jumalaan liittyvää paradoksia, voiko kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala muuttaa mieltään. Hämärä muistikuva että biisissä on aika rauhallinen tempo ja jousisoittimia taustalla, mutta bändi olisi yleensä hevimpään progeen kallellaan, eli kyseinen biisi ei edustaisi bändin normaalia soundia. Tai sitten muistelen ihan omiani. Yritin googletella omnipotence paradoxia ja omniscience problemia mutta en ihan heti löytänyt etsimääni. Tietäiskö kukaan?


Tämä?
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Mieleen putkahti englanninkielinen biisi, jonka sanoitukset käsittelevät jumalaan liittyvää paradoksia, voiko kaikkivoipa ja kaikkitietävä jumala muuttaa mieltään. Hämärä muistikuva että biisissä on aika rauhallinen tempo ja jousisoittimia taustalla, mutta bändi olisi yleensä hevimpään progeen kallellaan, eli kyseinen biisi ei edustaisi bändin normaalia soundia. Tai sitten muistelen ihan omiani. Yritin googletella omnipotence paradoxia ja omniscience problemia mutta en ihan heti löytänyt etsimääni. Tietäiskö kukaan?

Tein Spotify-haun termillä "omnipotence paradox" ja kuuntelin kaikki ehdokkaat läpi. Suurin osa niistä oli selkeää black metallia tai horror rokkia. Tämä oli rauhallisin löytämäni biisi, mutta mun korviini se kuullostaa pikemminkin new agelta tai technolta. Voipi olla, ettei oikea biisi löydy mistään muualta kuin itse levyjulkaisusta. Olisiko se kuitenkin tämä biisi?



 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tein Spotify-haun termillä "omnipotence paradox" ja kuuntelin kaikki ehdokkaat läpi. Suurin osa niistä oli selkeää black metallia tai horror rokkia. Tämä oli rauhallisin löytämäni biisi, mutta mun korviini se kuullostaa pikemminkin new agelta tai technolta. Voipi olla, ettei oikea biisi löydy mistään muualta kuin itse levyjulkaisusta. Olisiko se kuitenkin tämä biisi?
Suuri kiitos vaivannäöstä, mutta ei ollut tämäkään.

Ja nukutun yön jälkeen sain muistilokeroistani kaivettua bändin nimen ja siten löysin biisinkin. Ja olivat nuo muistikuvani ainakin sinne päin...


 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sähkö- tai konerummut, gootti vibat ja kertsissä lauletaan "River runs red" tms. Soi päässä enkä tiedä miksi ja en millään keksi mikä biisi se on.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sieltä ettimään mikä mahtais olla. Ehkä haussa on tämä?


Ei ollut tuo mutta löytyi jostain pään sisältä tämä kun muistin Kuolemanlaakson julkaisseen goottirock levyn ja sieltähän löytyi Where the River Runs Red niminen kappale. Eipä ollu kone rumpuja vaan ihan taputukset.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös