Itse olisin valmis poistamaan päädyistä nuo "Brodeur-viivat", eli veskari saisi pelata kiekkoa myös kulmissa. Mielestäni hieman ihmeellistä, että suitsitaan hyvin mailalla pelaavilta molareilta aseita pois. Hieman sama kuin rajoitettaisiin hyökkääjien oikeutta ylittää keskialueen viivoja kiekon kanssa, koska McDavid, MacKinnon ja kumppanit ovat niin hyviä luistelijoita.
Yhtälailla ruuhka pitäisi viheltää nopeammin pois. Esimerkiksi niin, että parin sekunnin jälkeen tuomarilta suullinen varoitus, jonka jälkeen 2-3 sekuntia aikaa saada kiekko pelattavaksi. Sen jälkeen pelikatko, ja ruuhkan aiheuttaneelle (tai molemmille) joukkueelle vaihtokielto.
Pari ajatusta mitä olen joskus mielessäni pyöritellyt, vaikka melko kaukaa haettuja ovatkin.
- Jos alivoimalla pelaava joukkue ottaa toisen jäähyn, ylivoimalla oleva joukkue saisi päättää haluavatko pelata 5-3 ylivoimaa, vai alkaisiko toinen jäähy vasta edellisen perään (eli pidempi 5-4 YV). Toki tässä pitäisi miettiä miten jälkimmäisessä vaihtoehdossa menee pelaajien istuminen jäähyaitiossa, jos toinen jäähy alkaisi vasta vaikka puolentoista minuutin päästä.
- Jatkoaika ns. jenkkifutistyyliin (toinen hyökkää, toinen puolustaa). Tästä olen kai joskus aiemminkin tänne kirjoittanut, mutta pähkinänkuoressa, nykyisen jatkoajan sijaan molemmat joukkueet saisivat kahden minuutin 5-4 ylivoiman. Jos maalia ei synny, niin kahden minuutin kohdalla peli menee poikki ja toisen joukkueen ylivoimavuoro alkaa. Jos vain toinen joukkue saa maalin aikaiseksi, heille voitto. Jos molemmat tai kumpikaan ei tee maalia, niin sama homma 5-3 YV:llä. Jos tämänkin jälkeen tilanne tasan, niin pisteet 1-1. Jos haluaa vielä radikaalimpi olla, niin peli loppuu heti ensimmäiseen maaliin, jolloin aloittavan vuoron saaminen olisi isossa roolissa.