Straight Edge
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Lukko, Leafs, Jokerit
Kokokasvosuojan tulisi olla pakollinen kaikilla sarjatasoilla. Joka ottelussa (ainakin NHL:ssä) tulee useita kolhuja naamaan, aivan älytöntä ettei näitä ole pakollisena varusteena.
Tämä olisi mielenkiintoinen.Sitten siirtäisin pitkänkiekon hyökkäyssiniselle jolloin ei kannattaisi viljellä päätykiekkoja.
Siirry seuraamaan NHL-pelejä. Tulee maaleja, taklataan, tapellaan. Ei kahvata, tai jos kahvataan tulee jäähy. Aina tulee jäähy, kun maila osuu käsille.Maalia ei tarvi leventää, mutta sitä voisi korottaa parikymmentä senttiä. Silloin ylänurkkiin jäisi hieman enemmän tilaa ja taitava laukoja voisi tehdä enemmään maaleja. Maalit on mitä minä nykykiekossa kaipaan kun taklaukset ja tappelut on kitketty pois peleistä. Ja kohta maalitkin tällä kahvaamisella. Senkin voisi kieltää, oikeastaan kaikenlaisesta vartaloon ja raajoihin kohdistuvasta mailahäirinnäistä pitäisi saada jäähy.
Kyllä minä niitä katsonkin silloin kun niitä tulee järkevään aikaan. Mutta en viitsi yöllä herätä katsomaan pelejä kun minulla jo muutenkin ongelmia nukkumisen kanssa. Saattaisi mennä ihan vituiksi jos valvoisi kolme tuntia keskellä yötä. Ajoittain minä sen toki nylyäänkin teen vaikken peliä katsokaan.Siirry seuraamaan NHL-pelejä. Tulee maaleja, taklataan, tapellaan. Ei kahvata, tai jos kahvataan tulee jäähy. Aina tulee jäähy, kun maila osuu käsille.
Tuo on varmasti totta. Itelle sopii katella aamulla, kun heräilen luontevasti siinä viiden-kuuden välissä. Sitten vain valittu ottelu alusta päälle, ja katkot ym. napsimalla on puoleentoista tuntiin katsottu.Kyllä minä niitä katsonkin silloin kun niitä tulee järkevään aikaan. Mutta en viitsi yöllä herätä katsomaan pelejä kun minulla jo muutenkin ongelmia nukkumisen kanssa. Saattaisi mennä ihan vituiksi jos valvoisi kolme tuntia keskellä yötä. Ajoittain minä sen toki nylyäänkin teen vaikken peliä katsokaan.
Tämä lisäisi trap-pelaamista ihan valtavasti, ei kiitos.Sitten siirtäisin pitkänkiekon hyökkäyssiniselle jolloin ei kannattaisi viljellä päätykiekkoja.
Oikeasti tulisi paljon vähemmän nykyisen kaltaista trap pelaamista, koska joukkueet olisivat lähempänä toisiaan ja nykyisen kaltaiset hyökkäyksiinlähdöt paljon harvinaisempia päätypelaamisen vähyyden vuoksi.Tämä lisäisi trap-pelaamista ihan valtavasti, ei kiitos.
Joo kontrollilähdöt olisi niin vaikeita, että jokaisesta riistosta alivoimaisenakin olisi kannattavampaa hyökätä. Mutta sitten kun lähdettäisiin kontrolloidusti, niin vastustajan kannattaisi ehdottomasti tukkia oma siniviiva trapilla. Eli trappi vähenisi kontrollilähtöjen vähenemisen seurauksena.Oikeasti tulisi paljon vähemmän nykyisen kaltaista trap pelaamista, koska joukkueet olisivat lähempänä toisiaan ja nykyisen kaltaiset hyökkäyksiinlähdöt paljon harvinaisempia päätypelaamisen vähyyden vuoksi.
Ai kun kuulostaa ihanalta.Joo kontrollilähdöt olisi niin vaikeita, että jokaisesta riistosta alivoimaisenakin olisi kannattavampaa hyökätä. Mutta sitten kun lähdettäisiin kontrolloidusti, niin vastustajan kannattaisi ehdottomasti tukkia oma siniviiva trapilla. Eli trappi vähenisi kontrollilähtöjen vähenemisen seurauksena.
Jos @Valapatto tarkoittaa eturessulla sitä ylärimasta roikkuvaa verkkoa 80-90 luvulla niin pakko kysyä että miksi? Joka treeneissä se nostettiin maalin katolle ja joka pelissä se vitutti aina yhtä paljon. Miksi se pitäisi tuoda takaisin?
Kahden viivan syöttö on paljon validimpi kysymys. Se ei tule tapahtumaan, mutta miten se sääntö muuttaisi peliä nykykiekossa? Tätäkin pitää pureksia.
Entä jos molemmat moket ottavat jäähyn lähes yhtäaikaa ja samaten lähes samanaikaisesti vastustajan molemmat moket ottavat jäähyn. Odotetaanko rapiat tunti, että varavaravaramaalivahdeille saadaan kamppeet niskaan, vai pelataanko puulaakihöntsää tyhjille maaleille?- Myös maalivahdit istuvat oman jäähynsä, näissä tapauksissa varamaalivahti maaliin ja jäähyboksiin maalivahdin lisäksi kenttäpelaaja, joka palaa kentälle rangaistuksen päättyessä. Myös maalivahti voidaan vaihtaa takaisin vasta rangaistusajan päättymistä seuraavan pelikatkon yhteydessä
Kyllähän tuosta viestistä on pääteltävissä, että tyhjiin maaleihin pelattaisiin seuraavaan pelikatkoon asti. Ei kai se mikään ongelma ole, pelataanhan sitä IM nytkin. Kummatkin maali tyhjänä olisi todellinen erikoistilanne, olisi mielenkiintoista nähdä millaista peli olisi. Siinähän olisi mahdollista sekin, että toinen joukkue olisi vielä alivoimalla. Ylivoimalla oleva joukkue joutuisi miettimään oman maalin suojelua jonkin verran.Entä jos molemmat moket ottavat jäähyn lähes yhtäaikaa ja samaten lähes samanaikaisesti vastustajan molemmat moket ottavat jäähyn. Odotetaanko rapiat tunti, että varavaravaramaalivahdeille saadaan kamppeet niskaan, vai pelataanko puulaakihöntsää tyhjille maaleille?