Viestin lähetti fiftyeight
Aivan oikein, Rebel. Meilläjokaisellaon oma paikka ja oma tehtävä. Jos niitä aletaan yhtäkkiä pyörittelemään urakalla, helposti joku palikka unohtuu happanemaan.
Ok, ymmärrän nuoria IFK-faneja, jotka kärsimättömästi odottavat kulta-aikojen paluuta. Mutta olisi syytä h(t)eidänkin syytä go back to basics, eli tsekata ylä- ja alamäet, jotka yli satavuotisen seuran historiaan pakosta kuuluvat.
Kaksi vuotta sitten kun Munapää-Lehkonen aloitti, olin huolissani. Nyt en. Ollaan lpeitä HIFK-faneja, kestetään niin myötä- kuin vastamäessäkin. Ja Tapparaa vastaan leuka ylhäällä kuin M.Ilkka.
Perinteet velvoittaa.
Hieno kirjotus, olen täysin samaa mieltä. Joukkuetta en vaihda koskaan, punainen on ainoa väri jota tulen ikänä tunnustamaan liigassa, NIIN VOITOKKAINA JA HUONOINA AIKOINA. Sitäpaitsi IFK pelaa edelleen halutessaan mielestäni värikkäintä kiekkoa suomessa, koska minä lämpenen eniten Piken uskomattomista jalkakikoista, Capon aijoista jne. Itselläni ei ole edes Bednaria tai Jania ikävä, tyydyn näihin koska kotihallini herättää silti suurimmat tunteet!! Pelasi siellä kuka vaan kaukalossa niin kannustan niitä, vaikka divariin pudottais! Eniten minussa sytyttää tällähetkellä junnujen osaaminen. Menen mielelläni vain junnuja katsomaan, on Häppölä, Grünn Pikkarainen ja Vihko minut niin täydellisesti yllättynyt että se riittää itsestään vain syyksi.
Keklusta muuten sen verran ku sitä nyt täällä Jumalana pidetään. Ensinnäki sitä pidettiin maailman parhaana joukkueen kokojana, ainoot onnistuneet hankinnat oli valmiita kalliita pelaajia. Pari esim. junnuista jotka hän osti M. Jokela, M. Kainulainen, näistä piti molemmat olla Suomen huippuja. Ja esim. N Hagmanin Keklu lähetti Blyyssiin ja sano että ei hänestä tuu koskaan huippukiekkoilijaa. Ja sitten hauktaan IFK:ta ku Nikke lähti, olisitte ees syyttäny oikeeta miestä eli Keklua. Olisko IFK kestänyt toista 2milj tappion kautta? Ei. Onko IFK:lla resursseja ostamaan seemoinen huippujengi kun -98 keväällä oli? Ei. Tuleeko sillä joskus olemaan resursseja semmoiseen joukkueseen. Ei, niin kauan kun omat uskollisimmat fanimmekin ruikuttavat koko aijan ja jäävät tulematta hallille, IFK tarvitsee nytten teiän tukea, varsinkin ifkin nuoret pelaajat, eli laulakaa huutakaa kannustakaa, tuokaa se fiilis niin lupaan että joukkue antaa fiiliksen myös takaisin, jos ei tänä vuonna niin sitten seuraavana tai seuraavana, aika näyttää ja historia toistaa aina itseään, IFK voitta vielä mestaruuksia! Ja minä aion ainakin juhlia sitä hallissa. Istun siellä niin kauan kunnes se taas tulee ja jne...
Tukea kundit, tukea, jätetään ruikuttaminen toisten joukkueiden faneille. Ollaan ylpeitä siitä mitä meiilä on, vaikka oltais divarissa, ja Hjallis johdossa!