Mikä on autosi käyttövoima?

  • 1 767
  • 46

Mikä on autosi käyttövoima?

  • Täyssähkö

    Ääniä: 12 8,6%
  • Plug-in Hybridi

    Ääniä: 7 5,0%
  • Hybridi ilman latausta

    Ääniä: 9 6,4%
  • Bensa

    Ääniä: 63 45,0%
  • Diesel

    Ääniä: 44 31,4%
  • ei autoa

    Ääniä: 11 7,9%
  • kaasu/etanoli

    Ääniä: 7 5,0%

  • Äänestäjiä
    140
  • Poll closed .

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Tehdään pieni gallup jatkislaisista että mennäänkö lähellä valtakunnan keskiarvoja käyttövoimissa. Perusteistakin voi keskustella.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Bensa. Ei ikinä täyssähköä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ykkösauto käy dieselillä ja kakkosauto bensalla.
Syystä, että minulla on ollut diesel jo pitkään, kun jouduin ajelemaan välillä aika paljonkin vuosittain. Vaimollani taas on bensa-auto ja kun pistimme hynttyyt yhteen, syntyi ko. kombo.
Nykyisin vaimon bensafarkku on vain lähinnä koirien kuljetusautona lähimaastoissa ja olenkin harkinnut siitä luopumista nyt, kun vaimo tekee vain etätöitä ja itse olen eläkkeellä. Muut taloutemme ajot tehdään mun X204:lla ja sen vaihtaminen johonkin hybridiin lienee vain ajan kysymys.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Dieselillä ajelen. Seuraavaksi ostan täyssähkön.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ensimmäisen 20 äänen perusteella jakauma on suomalaisittain kovinkin tyypillinen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nokkelana poikana huomautan kaasun puuttuvan listalta. Ei sillä etteikö kaasuautoilijat menisi kyselyn virhemarginaaliin.

Ja ehkä tuohon voisi kasivitosta käyttävät eriyttää.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nokkelana poikana huomautan kaasun puuttuvan listalta. Ei sillä etteikö kaasuautoilijat menisi kyselyn virhemarginaaliin.

Ja ehkä tuohon voisi kasivitosta käyttävät eriyttää.

Tämä lisätty vaikka epäloogisesti onkin nyt tuolla "ei autoa"-alapuolella.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Dieselillä ajelen, toivottavasti vielä pitkään. Eli niin kauan kuin tuo auto kestää. Ikäähän sillä on vasta 10 vuotta. Ei minulla ollut mitään erityistä syytä hankkia dieselautoa, edellinen oli bensa ja sitten se otti ja hajosi. Sattui vaan hyvä diili silloin kun tämä auton ostin.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Dieselillä ajelen, toivottavasti vielä pitkään. Eli niin kauan kuin tuo auto kestää. Ikäähän sillä on vasta 10 vuotta. Ei minulla ollut mitään erityistä syytä hankkia dieselautoa, edellinen oli bensa ja sitten se otti ja hajosi. Sattui vaan hyvä diili silloin kun tämä auton ostin.

Tämä pätee kaikkiin käyttövoimiin. Vanha neuvohan on että hyvä kauppa tehdään aina ostovaiheessa, tulevaisuutta myyntihintoineen et voi ennustaa. Valtaosa tuskin ajattelee auton käyttövoimaansa millään periaatteilla tai sen kummemmin.
 
Suosikkijoukkue
Los Wengeles - Newcastle United - Ukraina
Bensalla ajan niin kauan kuin nykyinen auto kestää.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kaasu VW Up, jossa siis toisena käyttövoimana kaasun loppuessa bensa. Seuraava auto tulee olemaan täyssähkö ja luultavasti ID.3, mutta sen hankinta meni tän hetken maailmantilanteessa ensi vuoteen.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Toyotalta hybridi ilman latausta. Toistaiseksi olen tyytyväinen, täyssähkö kyllä kiinnostelisi.
 
Suosikkijoukkue
Hammer of the Gods. NHLssä suomalaiset.
Kaikki talouden autot diisseleitä.

EDIT.
Kun tänne muutkin ovat laittaneet niin autoista kaksi automaattia ja yksi manuaalivaihteinen.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Bensalla mennään. Hybridit tuntuvat välimallin ratkaisulta, joka ei oikein inspiroi ja täyssähkön suhteen ei olla vielä siinä pisteessä, että se tuntuisi validilta ratkaisulta. Kun täyssähköisten autojen kehitys menee vielä vähän eteenpäin ja lataamisesta tehdään helpompaa (latauspisteitä riittävästi kaikkialla), niin menee toki vakavasti harkintaan.

Mutta salaa toivon, että täyssähkö ei kuitenkaan ole ainakaan se ainoa tulevaisuuden ratkaisu. Vetyä ja/tai synteettistä bensaa toivoen.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Bensalla mennään, mutta plugari on hakusessa. Valitettavasti noiden hinnat pompsahtivat viimeistään keväällä turhan korkealle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Reilu kuukausi sitten tuli sähköauto taloon. Ei ole paluuta takaisin bensavehkeisiin.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Bensalla kulkee. Onneksi myös melko vähällä.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Bensalla mennään täällä mut joku hybridi vois olla kiva (jos ladattava ja vielä jatkossa pörssisähkö niin öiseen aikaan lähes ilmaiseksi aina tankki täyteen).
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähköllä ajanut reilut 3 vuotta enkä ykköskulkineessa enää perinnemoottoreihin palaa.

Toki katoksessa on myös yksi dinomehua polttava kulkine joka hommattiin kun aloin opettaa poikaa ajamaan, mä oon old school mies...mun mielestä ajaminen pitää opetella manuaalilla.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
mun mielestä ajaminen pitää opetella manuaalilla.
Totta kai, eikös se ole ihan lain mukaan mene niin, että jos suorittaa autokoulun automaattivaihteisella autolla niin ajokorttiin tulee rajoitus ettei manuaalia saa edes ajaa.

Manuaalilla autokoulu niin saa ajaa molempia. Tuo on hyvä sääntö, vaikka sora-ääniäkin on alkanut kuulua automaattien yleistyessä.

Henk.koht mielipide on että manuaaliin verrattuna automaattivaihteinen auto on hinnaltaan ja suosioltaan yliarvostettu juttu ja vähän tylsä ajaa.
 

Bat79

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai, eikös se ole ihan lain mukaan mene niin, että jos suorittaa autokoulun automaattivaihteisella autolla niin ajokorttiin tulee rajoitus ettei manuaalia saa edes ajaa.
Ihan tarkalleen se menee sen mukaan millä ajat ajokokeen, eli jos ajat automaatilla niin sitten tulee merkintä.

Tossa yks pojan kaveri ajoi opetusluvalla isänsä kanssa automaatilla, otti muutaman tunnin autokoulusta manuaalilla ja ajoi sitten ajokokeen manuskalla...pääsi ekalla läpi vaikka oli muutaman kerran auton sammuttanut lähdössä.

Sähköautosta kun hyppää polttisautomaattiin on fiilis kieltämättä ihmeellinen, miksi tää nykäisee välillä, miksi vauhti ei hidastu kun nostaa jalan vauhtipolkimelta, miksi tässä on viive kun painaa laatan lattiaan. Jos alla on polttis niin mieluummin manuaali.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös