Mikä on autosi käyttövoima?

  • 1 797
  • 46

Mikä on autosi käyttövoima?

  • Täyssähkö

    Ääniä: 12 8,6%
  • Plug-in Hybridi

    Ääniä: 7 5,0%
  • Hybridi ilman latausta

    Ääniä: 9 6,4%
  • Bensa

    Ääniä: 63 45,0%
  • Diesel

    Ääniä: 44 31,4%
  • ei autoa

    Ääniä: 11 7,9%
  • kaasu/etanoli

    Ääniä: 7 5,0%

  • Äänestäjiä
    140
  • Poll closed .

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henk.koht mielipide on että manuaaliin verrattuna automaattivaihteinen auto on hinnaltaan ja suosioltaan yliarvostettu juttu ja vähän tylsä ajaa.
Nykypäivänä automaatista ei kyllä juurikaan tarvitse maksaa ekstraa - jos ollenkaan.

Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja urheilullisesta ajamisesta, jonka vuoksi olin pitkään automaatteja vastaan, mutta en ole enää. Automaatti on niin paljon mukavampi arkikäytössä, että en pysty enää perustelemaan manuaalia itselleni mitenkään. Urheilullisuutta automaatilla ajamiseen saa rattivaihteista, jotka ovat yleistyneet aika paljon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Nykypäivänä automaatista ei kyllä juurikaan tarvitse maksaa ekstraa - jos ollenkaan.

Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja urheilullisesta ajamisesta, jonka vuoksi olin pitkään automaatteja vastaan, mutta en ole enää. Automaatti on niin paljon mukavampi arkikäytössä, että en pysty enää perustelemaan manuaalia itselleni mitenkään. Urheilullisuutta automaatilla ajamiseen saa rattivaihteista, jotka ovat yleistyneet aika paljon.
Kuin minun näppikseltäni...

Ohessa linkki "autoiluun", johon manuaali sopii...

 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja urheilullisesta ajamisesta, jonka vuoksi olin pitkään automaatteja vastaan, mutta en ole enää. Automaatti on niin paljon mukavampi arkikäytössä, että en pysty enää perustelemaan manuaalia itselleni mitenkään.
Lisättäköön vielä että huushollini toinen kärry on ollut pitkään automaattivaihteinen jolla tulee myös ajeltua. Ei mulla niinkään ole automaatteja vastaan mitään. En vain ole löytänyt niistä mitään sellaista wau-efektiä tai Must to have- ulottuvuutta joka aika monella muulla automaatin makuun päässellä tuntuu olevan.
 

Glove

Jäsen
Lisättäköön vielä että huushollini toinen kärry on ollut pitkään automaattivaihteinen jolla tulee myös ajeltua. Ei mulla niinkään ole automaatteja vastaan mitään. En vain ole löytänyt niistä mitään sellaista wau-efektiä tai Must to have- ulottuvuutta joka aika monella muulla automaatin makuun päässellä tuntuu olevan.
Ei minulla ole oikein kumpaankaan vaihtoehtoon tullut sen kummempaa vau-efektiä. Nykyinen on automaatti, tai mikä robottilaatikko se nyt näissä Citroeneissa on. Hyvin tuolla ajelee. Edellinen auto oli manuaali.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Plugarilla ajelen tällä hetkellä, täyssähkö on tilauksessa ja saapunee joskus alkuvuodesta
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Lisättäköön vielä että huushollini toinen kärry on ollut pitkään automaattivaihteinen jolla tulee myös ajeltua. Ei mulla niinkään ole automaatteja vastaan mitään. En vain ole löytänyt niistä mitään sellaista wau-efektiä tai Must to have- ulottuvuutta joka aika monella muulla automaatin makuun päässellä tuntuu olevan.
Ei minullekaan pelkkä automaatti varsinaisesti mitää wau-efektiä ole aiheuttanut sen jälkeen kun 27 vuotta manuaalivaihteisilla autoilla ajettuani vaihdoin automaattiin mutta yhdessä adaptiivisen vakkarin kanssa en koe että olisi paluuta manuaaliin jos pitäisi valita.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Seuraava kulkuväline, jonka hankin - sitten kun nykyisen bensa-automaatti-Hondan ylläpito tulee liian kalliiksi, on Citroen Ami tai vastaava täyssähköinen kirppu.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lisättäköön vielä että huushollini toinen kärry on ollut pitkään automaattivaihteinen jolla tulee myös ajeltua. Ei mulla niinkään ole automaatteja vastaan mitään. En vain ole löytänyt niistä mitään sellaista wau-efektiä tai Must to have- ulottuvuutta joka aika monella muulla automaatin makuun päässellä tuntuu olevan.

Ei minullekaan pelkkä automaatti varsinaisesti mitää wau-efektiä ole aiheuttanut sen jälkeen kun 27 vuotta manuaalivaihteisilla autoilla ajettuani vaihdoin automaattiin mutta yhdessä adaptiivisen vakkarin kanssa en koe että olisi paluuta manuaaliin jos pitäisi valita.
Eli kyse lienee kohdallasi tuosta toisesta, eli automaatti on sinun autoilussasi Must to have- juttu.

Sitä juuri tuossa koitin jutella että itselle ei automaatti ole koskaan muodostunut sellaiseksi kynnyskysymykseksi autonhankintatilanteessa vaan olen ollut avoin kummallekin.

ja kyllä se hinta ainakin takavuosina vaikutti ostopäätökseen. Nykyään automaatit ovat jo niin valtavirtaa ettei hintaeroja juuri ole.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ladattavien hybridien määrä näyttäisi olevan yllättävän marginaalissa on johtopäätös juuri nyt.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykypäivänä automaatista ei kyllä juurikaan tarvitse maksaa ekstraa - jos ollenkaan.

Olen aina ollut kiinnostunut autoista ja urheilullisesta ajamisesta, jonka vuoksi olin pitkään automaatteja vastaan, mutta en ole enää. Automaatti on niin paljon mukavampi arkikäytössä, että en pysty enää perustelemaan manuaalia itselleni mitenkään. Urheilullisuutta automaatilla ajamiseen saa rattivaihteista, jotka ovat yleistyneet aika paljon.


Automaatti on vähän sama kuin kuivausrumpu.

Ei joku pyykkien ripustaminenkaan mikään mahdottoman vaativa toimenpide ole, mutta kerran kun on siihen tottunut niin vanha tapa tuntuu vähän hölmöltä.



-----


Auto kulkee dieselillä
 

Johnnie

Jäsen
Dieselillä mennään. Iso dieselmoottori ei ehkä omiin ajoihini se kannattavin vaihtoehto, koska 95% ajeluista kaupungissa. Mutta eipä jaksa liikaa stressata. Ajellaan sellaisella vermeellä, mikä hyvältä tuntuu.

Seuraavakin auto on todennäköisesti polttomoottorilla. Ehkä voisi ajatella plugaria, jos asumistilanne muuttuu sellaiseksi, että lataus onnistuisi kotona. Täyssähköt poissuljettu ihan pelkästään jo ulkonäkösyistä. Esim. Tesla Model 3 näyttää ihan koppakuoriaiselta. Ainoa siedettävän näköinen näistä perussähköautoista on Model S, mutta nelivetoisena ja kohtuu kilometreillä hinta karkaa niissäkin liian korkeaksi, etenkin verrattuna rahalle saatuun vastineeseen ulkonäön ja ajettavuuden osalta.

jos joskus olisi pinkkaa laittaa esim. Audi e-Tron GT tai Polestar Coupe, niin sitten minusta voisikin tulla sähköautoilija. Toisaalta, jos olisikin varaa laittaa +100te autoon, niin todennäköisesti siinä tilanteessa minun ei tarvitsisi enää miettiä auton käyttökustannuksia, ja tuossa hintaluokassa olisi vähintään yhtä kiinnostavia vaihtoehtoja polttomoottoripuolella.
 
K

Kiekkokatsoja

Jalat menee ruosteisen lattian läpi, joten käyttövoima on kiviset/soraset tyyliin omat jalat.
Kesäisin on mp potkulautana.

Tällähetkellä oletan, että en tule koskaan hankkimaan sähköautoa. Bensalla siihen asti kun ok, sitten jalan, fillarilla, ja julkisilla.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Nokkelana poikana huomautan kaasun puuttuvan listalta. Ei sillä etteikö kaasuautoilijat menisi kyselyn virhemarginaaliin.

Ja ehkä tuohon voisi kasivitosta käyttävät eriyttää.
Marginaalissa ollaan toki, mutta ei kovin kaukana täyssähköstä. Pidän meidän köyhien viherpiipertäjien panosta tärkeänä siksi, ettei polttomoottoreiden korvaaminen ole toistaiseksi mahdollista täysin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä pätee kaikkiin käyttövoimiin. Vanha neuvohan on että hyvä kauppa tehdään aina ostovaiheessa, tulevaisuutta myyntihintoineen et voi ennustaa. Valtaosa tuskin ajattelee auton käyttövoimaansa millään periaatteilla tai sen kummemmin.
Taidetaan sitä kyllä nykyään ajatella paljonkin. Ja vaihtoehtojen kirjo on todella mahtava asia.

Jo tällä hetkellä eri tasoisesti vähäpäästöisempiä menetelmiä bensa- ja dieselmoottoreiden rinnalla
1/4. Kun huomioidaan, että niidenkin päästöt ovat pienentyneet huomattavasti, niin enää pitäisi saada autoilijat (ja julkisten operaattorit) heräämään siihen tärkeimpään: käyttövoimasta riippumatta kilometrien vähentämiseen.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Taidetaan sitä kyllä nykyään ajatella paljonkin. Ja vaihtoehtojen kirjo on todella mahtava asia.

Jo tällä hetkellä eri tasoisesti vähäpäästöisempiä menetelmiä bensa- ja dieselmoottoreiden rinnalla
1/4. Kun huomioidaan, että niidenkin päästöt ovat pienentyneet huomattavasti, niin enää pitäisi saada autoilijat (ja julkisten operaattorit) heräämään siihen tärkeimpään: käyttövoimasta riippumatta kilometrien vähentämiseen.

Ne vähentävät jotka pystyvät. Varmasti isossa kuvassa aika monikin, monesti tottumuskysymyksiä autoiluun liittyvät jutut. Ainakin nuorisolla valtaosa taitaa olla hupiajelua.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ne vähentävät jotka pystyvät. Varmasti isossa kuvassa aika monikin, monesti tottumuskysymyksiä autoiluun liittyvät jutut. Ainakin nuorisolla valtaosa taitaa olla hupiajelua.
Sähköautojen suurin eko-ongelma on se, ettei niihin liity kannustinta vähentää autoilua. Ainoastaan pitkiä matkoja ja sekin lähinnä just nyt.

Kun minulla on tuo noin 1,5 litraa bensiiniä / 100km polttava etanoliauto, niin se kannattaa jättää parkkiin erittäin herkästi. Mennä junalla, kävellen tai pyörällä. Silti tänäänkin menin hallille autolla noin 7km suuntaansa, koska HSL/VR:n politiikan mukaan niin oli viisainta.

Sähköautoilukaan ei ole ilmaista, ei edes halpaa. Sen kulut koostuvat kuitenkin pääosin muusta, kuin käytöstä, joten sitä nimenomaan kannattaa käyttää hyötysuhteen parantamiseksi.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Kuin minun näppikseltäni...

Ohessa linkki "autoiluun", johon manuaali sopii...


Paska äänestys, silkka testosteroni puuttuu vaihtoehdoista, jolla tuokin kirkuva bemmi kulkee.
Jumalaare tulee ihan B-ryhmän tykit mieleen tuosta E36:sta, sehän sootana vieköön tuo kirkuu niin, että hammaskiille murenee!
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Paska äänestys, silkka testosteroni puuttuu vaihtoehdoista, jolla tuokin kirkuva bemmi kulkee.
Jumalaare tulee ihan B-ryhmän tykit mieleen tuosta E36:sta, sehän sootana vieköön tuo kirkuu niin, että hammaskiille murenee!
Tuota Larion E36:n laulua on ihailtu vähän laajemminkin, mm. Saksassa, joka kuitenkin on viritettyjen M3:ten tyyssija. Lisäksi ihailua herättää jatkuvasti nämä suomalaiset soratiet ja -rallit, joissa ko. bemareita voi viedä nähdyllä tavalla, eipä juuri missään muualla...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös