Mikä oli ensimmäinen äänitteesi, jonka hankit omilla rahoillasi?

  • 8 765
  • 125

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Smurffit vol. 1 CD joskus 6 tai 7 vuotiaana...
 

Thibauld

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gwinnett Gladiators, Lukko
En nyt aivan 100% varma naista ole mutta:

1. kasetti jonka omilla rahoilla hommasin taisi olla Europen -The Final Countdown ja vuosi oli 87 tai 88. Tata ennen kaikki tarvittava oli saatu nauhoitettua kavereilta.

1. LP tuli varmaan vuoden pari tuon kasetin jalkeen ja muistaakseni oli Magnumin -Chase The Dragon

1. CD Ja ainoa mista olen 100% varma W.A.S.P. -First Blood Last Cuts vuonna 94.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Ensimmäinen lp oli Bon Jovin debyytti (1984).

Ensimmäinen c-kasetti muistaakseni W.A.S.P.in debyytti. (1984)

Ensimmäisesti cd:stä en ole ihan varma, mutta uskoisin, että Firehousen Firehouse, "All She Wrote" ja "Overnight Sensation" biisien siivittämänä..
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Arvailun puolelle menee mutta C-kasetti saattaisi olla semmoinen Duran Duran tyyppien sivuprojekti kuin Arcadia ja So red the rose Aurakadun Valintatalosta. LP-levy Bon Jovin 7800° Fahrenheit tai Judas Priestin Turbo Tampereen iipsistä. CD-levy on varma tieto, Metallican Musta oli eka, vaikkei vielä ollut soitintakaan.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
archieG:n ensimmäinen ostos oli The Policen Reggatta de Blanc kasettimuodossa vuonna 1979. Pian hommasin levysoittimen ja kun olin jo hurahtanut The Doorsiin, niin nopeasti ostin kaikki levyt, ensimmäisen ollessa jostain syystä Morrison Hotel. CD-aikaan siirryin ihan alkuaikoina. Taisin ostaa ensimmäisen pyörittäjän 1985 ja ensimmäinen levy oli Mike Oldfieldin Tubullar Bells.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Hanoi Rocksin Back to Mystery City vuonna 1983.
Paikallisesta centrumista kävin noutamassa 9 vuotiaana.

Ainoa c-kasetti, jonka olen säästänyt tähän päivään asti.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Hassisen Koneen albumi "Täältä Tullaan Venäjä" vuonna 1980.

Kymmenvuotiaana nulkkina en ymmärtänyt rockmusiikista vielä juurikaan mitään, mutta tuo levy oli pakko hankkia lähinnä siksi, että olin tuolloin samalla luokalla ala-asteella ko. yhtyeen laulusolistin pikkuveljen kanssa.

Pikkuvelikin sitten aikanaan perusti laulu- ja soitinyhtyeen, joka myös irlantilaisen juoman nimellä tunnetaan.

Seuraava äänite jonka hankin olikin sitten Rainbow:n Difficult to Cure, joka minut lopullisesti saatteli rytmimusiikin syntiseen maailmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Eka tallenteeni, jonka ostin oli Hurrganesin Crazy Days ja sekin kelanauha, ei C-kassu. Taisin olla ekalla luokalla koulussa.

Ensimmäinen C-kasetti oli Bay City Rollers tai sitten jokin Country- kokoelma huoltoasemalta.

Ensimmäinen LP oli Led Zeppelinin IV, serkkuni innoittamana.

Sitten tultiin avarsuusaikaan ja eka CD oli kokoelma leffa- ja sarjamusaa. Miami Vicen theme oli yksi biisi.
 
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, HIFK
Ensimmäinen omilla rahoilla ostettu LP oli:
Teddy & The Tigers - Rock-a-billy Rebel vuonna -79.

Voisko ensimmäiseksi omilla rahoilla ostetuksi cd:ksi sanoa cd.soittimen mukana saatuja:
Madonna - True Blue
Peter Gabriel - So
Tämä tapahtui vuonna 1986,

Nämä kaikki löytyy hyllystä vieläkin, ainoastaan So:ta tulee soiteltua vielä nykyään joskus.

Pitäiskin oikeastaan kaivaa tuo teddyn levy esiin ja kuunnella :)
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jopas pahoja kysellään...

Taisi olla Enter The Wu-Tang tai Coolion Gansta's paradise.
Oikeestaan siinä kolmannen luokan tienoilla vasta aloin kunnolla musiikkia kuuntelemaan.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ensimmäinen lahjaksi saatu äänite on enolta saatu Led Zeppelinin single "Whole Lotta Love" ja ensimmäinen itse ostettu äänite on joko Hurriganesin "Roadrunner" tai saman yhtyeen "Sixteen Golden Greats" LP-levy. Veikkaan jälkimmäistä vaikka ilmestyikin myöhemmin.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa-a, itseasiassa mielenkiintoinen kysymys.
Taisi olla läjä puhkisoitettuja älppäreitä jotka ostin muutamalla markalla enolta.
Vuosi oli jotain -75 ja edustettuna tuossa nipussa oli ainakin Black Sabbath,
Barclay James Harvest, SAHB, BÖC, Yes, Renaissance, Gong, ELO, CCR jne.
Tulee muistoja mieleen..."snif"...oi niitä aikoja.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ensimmäinen vinyyli oli Motörheadin No Sleeo At All, joka on muuten vuodelta -88, Hämeenlinnassa nauhoitettu livekeikka, mahtavaa tykitystä.

Ensimmäisestä cd:stä nyt ei tarkkaa muistikuvaa ole, mutta Led Zeppelinin ensimmäinen tai Ozzy Osbournen soolouran joku ensimmäisistä levyistä se oli.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Anssi Kela - suuria kuvioita.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen cd-levy ainakin oli Rolling Stonesin Jump Back. Sitä ennen mulla oli kasetteja, mutta en kyllä muista, että minkä niistä olisin itse omilla rahoilla ostanut. Varmaankin jonkun niistä kuitenkin ostin. Raptorin Moe!n mutsi taisi maksaa kun jonkun musiikkikerhon kautta se tilattiin, samoin Sepi Kumpulaisen, mutta entäs se gannareiden joku, hmm... Bryan Adamssin ja Mariah Careyn kasetit ostin ainakin itse, mutta muistaakseni vuoden tai parikin myöhemmin, samoin kuin Juice Leskisen sen jonkun. En mä oikein muista. Se joku kokoelmakin oli kova juttu silloin.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Ensimmäinen c-kasetti taisi olla joku Beatles-kokoelma ja vuosi n. -88. Ensimmäinen (ja ainoa) LP oli Popedan Svoboda ja 1. CD oli Megadethin Youthanasia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
New Radicals - Maybe you´ve been brainwashed too

Edelleen tosi kova levy, jota tosin kuuntelin viimeksi yli vuosi sitten.
Noin kuukausi tuon levyn ostamisen jälkeen ostin Tina Cousinsin "Pray"-levyn.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Lp:nä Twisted Sisterin Stay Hungry ja eka cd taisi olla Beastie Boysin Licensed to Ill
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Perskeles, c-kasettina taisi olla Bon Jovin Slippery when wet ja cd oli Slayerin Live Undead.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Raptori - Moe ja kasettina. Ai että oli sillon komeeta ja tuli kuunneltua paljon.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Ensimmäinen omilla kesätyörahoilla hankkimani äänite mahtoi olla joskus 10v. sitten (eli 16-vuotiaana) Iron Maiden: The Number of the Beast. Siitä se sitten lähti, eikä mennyt kauaa kun yhtyeen kaikki albumit löytyi hyllystä.

Aiemmin toki oli jo joitain levyjä/c-kassuja, mutta toi oli eka ihan omasta pussista maksettu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös