Mikä oli ensimmäinen äänitteesi, jonka hankit omilla rahoillasi?

  • 8 677
  • 126

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Metallican Kill 'Em All C-Kasettina.Vuosi taisi olla 1991. Ostin sen Kannelmäen Maxista vai oliko vielä Eka silloin, en nyt aivan varma ole.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
C-kasetti: Scorpions - Love At First Sting, olisikohan ollut ala-asteen viidennellä/kuudennella. Ihan kotibileitä varten, että pääsi viimeisen biisin tahdissa lähikosketuksiin vastakkaisen sukupuolen kanssa. Samaa tarkoitusta varten oli hankittu myös Metallican musta, mutta sen muistaakseni äippä kustansi. Sittemmin myyty Poppa Joeen, nyyh.

CD-levy: Retkibanaani - Kompaktilevy, soittivat Poltsarilla keskellä päivää joskus 96 tai 97, rahaa ei silloin tietenkään ollut niin paljon, että olisi levyn pystynyt ostamaan. Seuraavana päivänä Levyyn & Kasettiin ostoksille, 40mk taisi maksaa.

LP-levy: Häiriköt - Semilive, tuli hankittua vasta viime vuonna ensimmäinen älpee, ja sekin vahingossa. Huuto.netissä huonosti luettuna, cd:tä siis odotin.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
70-luvun puolessavälissä jokaisen reippaan heteropojan piti inhota Bay City Rollersia.
Minä päädyin touhussa ääritekoon.Suosikissa oli kuva Slik-nimisestä bändistä.Jyräyksen mukaan yhtye syrjäyttäisi BCR:n.Jätkät näytti kuvassa makeilta, baseball-paitoja ja ameriikanmeininkiä.
Keräsin säästöni ja painuin Aleksin Centrumiin ostamaan Slikin kasetin.Johan meni paskat housuun BCR:lle!

Oli muuten aika huono ja etenkin imelä.Sen jälkeen olen ostanut sokkona vain 80-luvun puolivälissä Steve Vain levyn,joka kehuttiin Soundissa pystyyn.Ei sitäkään pystynyt kuuntelemaan.

Slikin Midge Ure on sittemmin´kunnostautunut´esim Rich Kidseissä,Misfitsissä,Ultavoxissa ja käväisi jopa Thin Lizzyssä.Nykyisin hän on ammatiltaan varajeesus.Slik-yhteys minulle paljastui vasta hiljattain.Alkuperäinen kasetti on niitä harvoja,jotka olen hukannut-eikä harmita.
 

jta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Varhaisin alkuperäinen, omilla rahoilla hankittu nauhoite, jonka muistan oli Sleepy Sleepersin Metsäradio C-kasetilla. Vuosi oli 1980 ja minulla ikää 10 v.
 

Kinkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kiffen
Jerry Cotton – Kontra, 1978
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En muista ihan tarkasti, kun siitä on niin pirun kauan. Kolme ekaa lp:tä kuitenkin olivat Hair-musikaali, Suzi Quatro ja Osmonds. Ekan omistan nyt cd:näkin ja kuuntelen jatkuvasti. Kaksi muuta... ehkä maku on vähän muuttunut.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kissin äsylymi

Niin, itse ostin ala-asteella Kissin Asylumin Turengin Sokoksesta. Käsittelin ko. kasettia vuosikaudet kuin kipeätä pillua.

Vielä 90-luvullakaan kun piti saada kaljarahaa, en raaskinut myydä sitä divariin. Nyttemmin en tiedä missä ko. kasetti majailee.

Oli se hurja.

Täältä tähän
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
En muita muista mutta ensimmäinen cd-formaattiin tallennettu musikaalinen teos/äänisaaste oli Guns'n Rosesin Use Your Illusion 2

Ja tuo levy on hyllyssä kunniapaikalla vieläkin.

Niin ja toinen sitten olikin yllättävää kyllä, Guns'n Rosesin Use Your Illusion 1
 

H2O2

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ensimmäinen C-kasetti taisi olla isoveljen puolipakottamana ostettu Guns N' Roses - Appetite For Destruction, hankintaa en tosin koskaan katunut, niin suuren kunnioituksen sillä kaveripiirissäni ansaitsin.

Ensimmäinen CD oli Sielun Veljien musta laatikko (tarkkaan ottaen samassa paketissa tuli levyni 1-3) joka löytyy edelleenkin kunniapaikalta levyhyllystäni.
 

Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt on kyllä pakko sanoa etten muista...

Selvisin todella kauan kavereilta kopsatuilla c-kaseteilla (joista ensimmäiset olivat Motörheadin Ace of Spades ja Iron Fist), ja myöhemmin isoveljen älppärivaraston turvin.

Veikkaisin että eka oikea ostokseni oli Peer Güntin Years on the Road -kokoelma, LP-versiona tietty. Olisiko vuosi ollut -89 tai -90? Selvisin siis täysi-ikäiseksi ostamatta itse yhtäkään äänitettä (tai saamatta sellaista lahjaksi)! Huikea suoritus!

Myöhemmin olen toki hommannut kaikki Peer Güntin tuotokset, ja Motörheadiltakin kaiken Sacrifice-albumiin saakka -- valtaosa LP-muodossa. Myös Stonelta on kaikki älppärit, samoin Metallicalta löytyy kaikki Mustaan saakka.

Siinähän se levyhylly sitten melkein olikin...
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
100% varma en ole kumpi oli ensin Zero Ninen Intrigue vai Peer Guntin Backseat. Kumpikin kolisi aivan witun kovaa ( ja ovat yhä kuuntelussa). Helloweenin Keeper 2 tuli hieman myöhemmin ja sen jälkeen mikään ei ollut ennallaan, se levy kuunneltiin puhki.

Nuo olivat ne mitkä "omilla rahoilla" ostin..Äippä oli jo ostellut näitä W.A.S.P,Twistarit ja Mötikät levyjä. Hassua näitä samoja bändejä kuuntelen yhä..tosin levyt on päivitetty cd:n muotoon.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Muistan kuin eilisen päivän sen, kun kävin ostamassa vanhempien kanssa KISS:n Animalize C-kasetin. Nimeä en tietenkään muistanut, mutta se kansikuva (missä on tiikerin, tms. talja). Siinä sitten hikihatussa käytiin kaupan levyosastoa läpi tällä vihjeellä ja lopulta se löytyi. Kasetti pitäisi vielä tänäkin päivänä olla tallella.
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Raskaamman rockin kärpänen puraisi minua kun löysin isosiskon Rush c-kasetin noin vuonna -84. Mitään asiasta titenkään ymmärtämättömänä ihastuin orkesteriin. Ensimmäinen ostettu albimi oli Van Halenin albumi jonka kannessa hyvin lihaksikas mies pitelee maapalloa selässään jossa on VH logo. Albumin nimeä en muista. Toivottavasti joku muu muistaa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
C.Simon kirjoitti:
Raskaamman rockin kärpänen puraisi minua kun löysin isosiskon Rush c-kasetin noin vuonna -84. Mitään asiasta titenkään ymmärtämättömänä ihastuin orkesteriin. Ensimmäinen ostettu albimi oli Van Halenin albumi jonka kannessa hyvin lihaksikas mies pitelee maapalloa selässään jossa on VH logo. Albumin nimeä en muista. Toivottavasti joku muu muistaa.
5150
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Lukkoseppä kirjoitti:
Taisi se olla KISS Asylum... yeah, avauksena heti tiukka King of the mountain. Ja C-kassuna tietenkin.

mikkoz kirjoitti:
Varmaankin Kissin - Animalize

RASSA #13 kirjoitti:
Kissin Hotter than hell-kasetti muinaisesta Hakaniemen Levy-Valintatalosta.

ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse ostin ala-asteella Kissin Asylumin Turengin Sokoksesta.

Meitähän on monta. Itselläni se ensimmäinen on Kissin Dynasty. Ostopäätöksen perusteluksi riittänee I Was Made For Loving You. Ikää minulla oli ostohetkellä 7-8 vuotta, joten veikkaan bändin coolien maskien vaikuttaneen myös fanittamiseen. :D
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
mirasane kirjoitti:
Meitähän on monta.
Yksi lisää. Ostarin lähikaupasta ostin, ehkäpä se oli kuitenkin -83, Kissin Destroyer-lp:n. Kyllä siinä muutamista viikkorahoista sai säästää, ennenkuin irtosi. Ensimmäinen viikkorahasäästöillä ostettu c-kasettini oli myös Kissiä, Rock and roll over. En kyllä muista mistä sen ostin, mutta joka tapauksessa se oli myöhemmin kuin tuo lp-levyn osto.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nokitan:

Hurriganes - Roadrunner.

Hävisitte.
 

Lint

Jäsen
Suomalaista paskaa C-kasetilla, bändi oli Pääkköset, levyn nimeä en muista. Hittibiisi oli nimeltään "eläinrääkkäystä".
Eka ulkomainen oli Skid Rown debyytti, kassu on vieläkin tallella tosin vähän venähtäneenä ja kulahtaneena.
 

M10

Jäsen
Ensimmäinen ostamani CD oli Jimi Hendrixin bootleg-livelevy, jonka ostin n. vuonna 1990 tai 1991 Munchenista.

Mutta ensimmäinen äänite oli ennen noita vuosia ostettu c-kasetti; Kiss - Killers
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tyhjä c-kasetti.

Sitten työnsin mikin anukseen ja pierin kauan ja hartaasti (olin syönyt karjalanpiirakoita, munavoita, Heinzin papuja ja Linnanmäen hattaroita), joten "äänimaailma" oli melko erikoinen. Olin muuten n. 13-vuotias kun tuon nauhoituksen toteutin.

Ja tämä ei ole vitsi. Soitin tuota "biisiä" koulussakin välkkärillä mankalla - ja kaverit oli ihan varmoja että kyseessä on joku upee Led Zeppelin uus intro...
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tajusin juuri sen olevan Hockey Night-cd missä on pelien musiikkeja! Voi elämän karut kävyt! Ja muistan, että olin pettynyt kun sen ekan kerran kuuntelin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös