Mikä nimeksi mustikalle?

  • 4 659
  • 92
Sinelmä. Kaunis kuin unelma, miehekäs kuin maalin edessä saatu mustelma. Lisäksi vrt vadelma.

Tuo sinelmä on kaunis ja hyvin sointuva nimi. Kannatan.

Mutta viestistäsi tuli mieleen myös seuraava epäkohta, nimittäin mustelma. Sen nimi on vaihdettava myös ihan samoilla perusteilla. Tarvitaan varmaan oma ketju mustelman uudelleen nimeämiselle.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sinelmä. Kaunis kuin unelma, miehekäs kuin maalin edessä saatu mustelma. Lisäksi vrt vadelma.
Altis väärinkäsityksille.
- Mieheni antoi minulle eilen sinelmiä
- Mitä aiot niille tehdä? Menetkö näyttämään niitä poliisille?
- Ei ne niille mitään osaa tehdä. Varmaan teen niistä murotaikinapiirakan. Tai jonkun kivan smoothien.
- Huh, niin tosiaan, ne on niitä *piip*koita, mä jo luulin että se äijä oli taas hakannu sut.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Entäs Musti-nimiset koirat? Eikö kukaan ajattele koiria!
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Onneksi emme ole tämän ongelman kanssa yksin....
 

Liitteet

  • 4c1d0e1cedb78e2da5e8bea24a47f5a79e761af7.jpeg
    4c1d0e1cedb78e2da5e8bea24a47f5a79e761af7.jpeg
    65,8 KB · kertaa luettu: 149

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Entäs Musti-nimiset koirat? Eikö kukaan ajattele koiria!

Täytyy muistaa, että maailmassa on edelleen ongelmia myös sukupuolten välisessä tasa-arvossakin ja ihmettelen, miksi on edelleen luvallista puhua ihmiskunnan historiasta?

Englantilaisittain siis history, eli His story

Eikö kukaan ajattele enää naisia?
 

redpecka

Jäsen
Nää marjojen nimet on ihan liian värittyneitä eli samaa mieltä ketjunavaajan kanssa. a- ja o-päätteisiä nimiä muutenkin pitäisi vältellä kun muulle maailmalle siitä tulee sanan ja merkityksen suku-identoituma.

Miettikää nyt kun jossain Jurpoopassa Mika, Jukka, Juha ja Pirjo, Marjo ja Vuokko kirjautuvat hotelliin! Kuka noista on mies ja kuka nainen. No ei sillä väliä, kaikki laittaa kaikkee, mutta mites sitten jos poliisi pysäyttää kadulla ja epäilee sun henkkareita väärennetyksi kun siinä on vastakkaisen sukupuolen edustan nimi.

Eli kaikille ekaks numerokoodit ja sitten odotetaan kolme sukupolvea ja palataan värien ja erilaisuuksien rikkaaseen ihanneyhteiskuntaan. Se onnistuu sitten kun eka skitsoilut skitsoiltu ja arvostamme erilaisuutta.

Mustike, sinike jne.
 

Kyle

Jäsen
Mustikat pitää kieltää. Ei siis nimeä vaan koko marja. Lupiinien kanssa taisto on hävitty ja niiden poistamista teiden varsilta ei ole onnistuttu tekemään. Sen sijaan mustikan kohdalla pitää ottaa ennennäkemätön kapasiteetti palkkatyöläisiä ja budjetoida maa- ja metsäteollisuuteen käytettävä rahoitus vuoteen 2035 mustikoiden tuhoamiseen. Mielestäni toimivin ratkaisu olisi lähteä kävelemään käsikädessä koko Suomen levyisessä ketjussa, Hangosta kohti Utsjokea ja repiä koko marja varpuineen / juurineen. Revityt marjat pitää polttaa. Niin kauan kuin yksikin mustikka saa elää Suomen metsissä, se herättää minussa julkaisukelvottomia mielikuvia.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Raskasta, kovin raskasta on setämieshuumori...
Hienoa, että tulit parempana ihmisenä kertomaan, että tähän ketjuun mukahassusti kirjoittavat ovat setämiehiä. Olisit voinut vielä kirjoittaa, mikä on oikeamielisten oikeanlaista huumoria ja vielä sen, että mitä saa kirjoittaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hienoa, että tulit parempana ihmisenä kertomaan, että tähän ketjuun mukahassusti kirjoittavat ovat setämiehiä. Olisit voinut vielä kirjoittaa, mikä on oikeamielisten oikeanlaista huumoria ja vielä sen, että mitä saa kirjoittaa.
No, onpas taas kauhean fragiilia.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Vitsistä tulee aina monin verroin nautittavampi kun joku saapuu paikalle kitisemään siitä. Kiitos kontribuutiostasi!
My pleasure! Tietyt segmentit väestöstä selkeästi tarvitsevat kaiken mahdollisen piristyksen näinä synkkinä päivinä ja kuukausina, kun sivilisaatio on romahtamassa ja kaikki jäätelöpuikot viedään pöytälaatikosta...
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Toivottavasti et (mjr) mahdollisella työpaikallasi harrasta tällaista itsesi jalustalle nostoa (esimiesten silmissä) muiden oletetulla huonommuudella. On nimittäin valitettavasti tuttua ja tulehduttaa työilmapiirin. Olen muuten noin muuten yleensä pitänyt kirjoittelustasi.

Ja pahoittelut offtopicista. Ehkä tästäkin selvitään.
 

444

Jäsen
Käsittääkseni "blueberry" ei edes ole meikäläisten mustikka vaan pensasmustikka.

Ottaen huomioon mainittu anglismi, englanninkielisten kansojen (lähinnä britit, sitten jenkit) riistäjä-historia sekä pensasmustikkabisneksen yhteys moderniin orjuuteen, ei pluuperi kelpaa vaihtoehdoksi.
No sittenhän se ei voi olla muuta kuin ”pilperi”. Jos tässä anglismeja sun muita vältellään, niin vähintään 80 % suomen kielestä joudutaan uusimaan. Sopii toki mulle oikein hyvin. Kielten opettelu on kivaa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Toivottavasti et (mjr) mahdollisella työpaikallasi harrasta tällaista itsesi jalustalle nostoa (esimiesten silmissä) muiden oletetulla huonommuudella. On nimittäin valitettavasti tuttua ja tulehduttaa työilmapiirin. Olen muuten noin muuten yleensä pitänyt kirjoittelustasi.

Ja pahoittelut offtopicista. Ehkä tästäkin selvitään.
Kuule, min'oon oikiasti ylempi kuin muut: oon Etelä-Pohojammaalta.

edit: Ja todellakin off-topic, ja lienen muutenkin aika banni-alueella tässä ketjussa, mutta tämä tietty moodi, että valittaa ja itkee, kun muut ajattelee sitä sun tätä minusta ja mielipiteistäni ja että ovat olevinaan ylempiä, ja nyyh - niin se vaan on todella vieras. Ajattelevat ihan sitten mitä ajattelevat: min'oon oikias, muut on vääräs - min'oon meiltä ja kaikki muut on meirän krannista jne. Ehkäpä se sitten on tosiaan heimoperinnettä...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös