tahtookirjoittaa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Turun Palloseura
Meikäläisen nykyisestä kiekkoinnostuksesta jotain kertoo se, että edelliset omistamani mailat (jotka yhä toki ovat tallessa) ovat Cooper 3000 ja Bauer 6000 joskus 90-luvun puoliväliltä.
Esim. mikä numero CCM:llä on "Ovechkin" -lapa? Phaneuf on P32, mutta kun kauppa ilmoittaa mailojen lapojen malliksi vain esim. 5, 8, 10, 11 ja 19. Ota näistä nyt sit selvää.
Viimeisin keppi jonka ostin, oli muuten Sher-Woodin leftin Spezza puumaila, jossa on mielenkiintoinen aika suora lapa jossa on mieto kantakäyristys. Tämäkin on ko. mailafirman tuotteistettu malli, sillä Spezzahan pelaa rightilta, eli siinä mielessä kyse ei ole kovin aidosta "pelaajan mallista".
Löysin jonkun kuvan Ovechkinin lavasta ja lukee, että olisi P102. Näyttää hyvinkin paljon samanlaiselta, kuin Sakicin lapa.
Itse tykkään aika paljon Eastonin Synergy ST Grip-mailoista. On ollut muutama maila maila, mutta lopuksi aina lapa lähtenyt lentoon. Kun maila maksaa vielä 150e, niin päätin vaihtaa takaisin siniseen CCM Vector V110 mailaan. Niitä olen netistä 40e hinnalla nyt pari tilannut ja ihan hyvin toimii.
Katsohan vaan, toinen joka käyttää samaa. Itse pidän siitä aika paljon. Olen toki itse hieman pidempi, joten minun käytössä se on standardimittaisena passeli. Lapa on hieman käyrä verrattuna vakiomalliin, mutta pienen totuttelun jälkeen kuti lähtee ranteella aika napakasti, vaikken olekaan päässyt luonnonjäille hetkeen. Lapa on jotekin erikoinen sillä kun pistää erkkaa lapaan niin jotenkin katoaa tuntuma.. Mutta olen kyllä tyytyväinen ollut itse. Kyllä sillä skooraa maalin jos toisenkin, vaikka enemmän tykkäänkin syöttää.Royal Mela, en tiedä missä se nyt seisoo. Ehkä kastuu jossain pimeässä.
Hiukan liian jäykkä ja paksu itselle, ei kuti lähde niinkuin pitäisi, pitänee opetella käyttöä kovalla kädellä.
Pituudestakin pitää liiat vielä poistaa jotta sopii käteen.
Seuraavaksi taidan hankkia muovilapaisen, pehmeän.
Katsohan vaan, toinen joka käyttää samaa. Itse pidän siitä aika paljon. Olen toki itse hieman pidempi, joten minun käytössä se on standardimittaisena passeli. Lapa on hieman käyrä verrattuna vakiomalliin, mutta pienen totuttelun jälkeen kuti lähtee ranteella aika napakasti, vaikken olekaan päässyt luonnonjäille hetkeen. Lapa on jotekin erikoinen sillä kun pistää erkkaa lapaan niin jotenkin katoaa tuntuma.. Mutta olen kyllä tyytyväinen ollut itse. Kyllä sillä skooraa maalin jos toisenkin, vaikka enemmän tykkäänkin syöttää.
Kannattaa muuten pitää kuivassa silloin kun ei käytä. Luonnonpuisena se menettää iän myötä jäykkyyttä jollei sitä säilytä oikein.
Kyllä, mutta sen mitä tiedän esimerkiksi juuri mainitun Spezzan lapamallista, niin en usko, että Sher-Wood juuri tuotteistaa kyseistä lapaa, sen verran raisusti ylikäyrä taitaa kaverin maila olla.
Mjaa, voiko pitää paikkaansa? Siis yleensä pelimiehet kuitenkin käyttää millilleen samanlaisia mailoja... tuntuisi vähän hassulta pelata eri pelejä eri lavoilla, koska eri tavallahan se kiekko lähtee erilaisesta lavasta.Muistan kuulleeni jostain että Spezza vaihtelee lapaa kauden aikana useaan otteeseen. Hänen käyristyksensä vaihtelee ääripäästä toiseen: todella käyrästä lähes suoraan jne.
Mjaa, voiko pitää paikkaansa? Siis yleensä pelimiehet kuitenkin käyttää millilleen samanlaisia mailoja... tuntuisi vähän hassulta pelata eri pelejä eri lavoilla, koska eri tavallahan se kiekko lähtee erilaisesta lavasta.
Mutta se on liian pitkä, voiko sahata esim. rautasahalla? Entäs se päätynuppi sinne, kun siinä nyt muovi. Mites kestää pientä pakkasta?
1½ vuotta olen pelaillut Easton Synergy St Grip-mailalla .... Lapamallina Sakic ja täytyy sanoa, että on kyllä pirun hyvä lapa.
Onkos täällä kokemuksia Warriorin mailoista? Melkoisen kalliita ovat, mutta olen ajatellut, että voisi harkita sellaisen ostamista ensi vuodeksi jos löytyisi jonkinmoisella alennuksella.
Harmi kun niitä ei enää ole siellä myytävänä. Tai ei ainakaan ollut jokin aika sitten kun kävin katsomassa.
http://www.ferlandhockey.com/sites/sticks/carbon/thunder.htm
Kyseessä on siis tuo keltainen Thunder- versio. Hyvä maila piru vie.
Warriorin vartta olen kerran kokeillut, piti olla jäykin mahdollinen, mutta ei. Oli niin löysä ja muutenkin letkun oloinen, että luovuin siitä heti.
Toi Warrior on itseäni askarruttanut melko paljon, tuntuu hyvältä, mutta on helvetin suolaisen hintainen. Itse olen ainakin pistänyt huomiolle sen, että Eastonin ja Bauerin mailoissa jäykkyys yleensä vastaa ilmoitettua, kun taas esim. Montrealin jäykin varsi vastaa Bauerin keskitasoa.
Tällä hetkellä pelailen Bauerin Vapor XXX-varrella, 112 eli jäykin mahdollinen ja siihen Lidströmin hybridilapa, voin kertoa että toimii. Pirun hyvä tatsi kiekkoon ja kuti irtoaa terävästi, ja vielä ennenkaikkea kovaa.