Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 985
  • 467

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Muistaako joku ulkomuistista, miten paljon Bauerin tai CCM:än lapojen teettäminen maksaa? Jossain vaiheessa ainakin Vaporeita pystyi teettämään, jos otti samantien kuusi lapaa, eli noin 300euroa.

Joo, ainakin One90-hybridimailat maksoivat viime kaudella omalla lavalla, kun niitä tilasin, sen n.350e/6kpl, tais hieman vähemmän olla mut tarkkaa hintaa en muista. Ja tuokin oli seurahinta. Mut kannattaa kysellä, jos sulla sattuu kontakteja olemaan, jotka Bauerin kanssa ovat tekemisissä, saattais hinta pudota. Mut onhan nuo niin perkeleen kalliita, kullastako ne tekevät ytimen niihin mailoihin/lapoihin??
 
Joo, ainakin One90-hybridimailat maksoivat viime kaudella omalla lavalla, kun niitä tilasin, sen n.350e/6kpl, tais hieman vähemmän olla mut tarkkaa hintaa en muista. Ja tuokin oli seurahinta. Mut kannattaa kysellä, jos sulla sattuu kontakteja olemaan, jotka Bauerin kanssa ovat tekemisissä, saattais hinta pudota. Mut onhan nuo niin perkeleen kalliita, kullastako ne tekevät ytimen niihin mailoihin/lapoihin??

Niin no, itse kuulin, että Mission-Itechin/Louisville TPS:n lapamallin teettäminen maksaa esim. Sm-liiga seuralle 1000e per lapamalli, eli siihen päälle sitten ne mailat erikseen. Jotain 300e viime vuoden puolella vastasivat liikkeestä josta kamat haen, mutta vähän turhan paljolta se kuitenkin tuntuu, kun kuitenkin huomioi nykyiset käyttöasteet, sekä lapojen kestävyyden, ei kuitenkaan viitsi ostaa lapoja kolmeksi vuodeksi... Toistaalta olisi lavat kolmeksi vudeksi.

Kaikkein halvinta olisi varmaan tilata suoraan tehtaalta 20 puulapaa ja muokkailla niitä sitten tasaisin väliajoin, mutta puulavat/mailatkin ovat nykyään hintavia, kun niitä ei mene enää.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Kuulostaa helvetin hyvä, Lindtröm on lähes täydellinen lapa, hybridinä taikka täysi hiilikuituna. Eastonin lavat ovat ihan kunkkuja.

Ovat ihan saatanan hyviä, nähden hinta/laatu-suhteeseen. Ainoa mitä ihmettelen, on esim. Bauerin lapoihin verrattuna melkein kaksinkertainen kannan paksuus. Tosin itselleni sillä ei hirveätä merkitystä ole, mutta kädellisemmät kaverit sitä valittelevat, ettei oikein tahdo lätty irrota.. .

Noh, makuasioita kukaisellakin.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Niin no, itse kuulin, että Mission-Itechin/Louisville TPS:n lapamallin teettäminen maksaa esim. Sm-liiga seuralle 1000e per lapamalli, eli siihen päälle sitten ne mailat erikseen. Jotain 300e viime vuoden puolella vastasivat liikkeestä josta kamat haen, mutta vähän turhan paljolta se kuitenkin tuntuu, kun kuitenkin huomioi nykyiset käyttöasteet, sekä lapojen kestävyyden, ei kuitenkaan viitsi ostaa lapoja kolmeksi vuodeksi... Toistaalta olisi lavat kolmeksi vudeksi.

Kaikkein halvinta olisi varmaan tilata suoraan tehtaalta 20 puulapaa ja muokkailla niitä sitten tasaisin väliajoin, mutta puulavat/mailatkin ovat nykyään hintavia, kun niitä ei mene enää.

Tais olla jotenkin niin, että se sapluunan teko maksaa prosessissa kaikkein eniten, jatkossa ilmeisesti mailat/lavat sitten olisivat halvempia. Ei siinä, jos vaikka Salonoja olisin niin mikä ettei, mutta tavan duunarin liksalla aika saatanan suolaista olis noilla pelailla-->kiekkoilija EVP(=Elää Vaimon Palkalla)

Ja tuo puulapa-hommahan olisi muuten erittäin toimiva, mutta esimerkiksi CCM:n 8-malliin peiliä lisätessä (muuten todella hyvä lapa) kestävyys heikkenee. Eikä tuota lämmitystemppua edes kannata harkita komposiittilapoihin, vituiksi menevät kuin vapaussota.
 
Ovat ihan saatanan hyviä, nähden hinta/laatu-suhteeseen. Ainoa mitä ihmettelen, on esim. Bauerin lapoihin verrattuna melkein kaksinkertainen kannan paksuus. Tosin itselleni sillä ei hirveätä merkitystä ole, mutta kädellisemmät kaverit sitä valittelevat, ettei oikein tahdo lätty irrota.. .

Noh, makuasioita kukaisellakin.

Niinhän ne aina on, mutta Lindström on itselläni ollut ainoa valmis lapamalli, joka on tuntunut välittömästi hyvältä. Itse pidän Eastonin lavan kulmasta erittäin paljon ja siinä on oikeastaan ne suurin ero minkä johdosta Eastonin mieluiten otan. Ja lättyihinhän eivät lavat vaikuta, vaan kädet. Siksi en lättyjä osaa..
 
Ja tuo puulapa-hommahan olisi muuten erittäin toimiva, mutta esimerkiksi CCM:n 8-malliin peiliä lisätessä (muuten todella hyvä lapa) kestävyys heikkenee. Eikä tuota lämmitystemppua edes kannata harkita komposiittilapoihin, vituiksi menevät kuin vapaussota.

Sen johdosta noita puulapoja pitäisi hommata se 20/kpl per kausi vähäiseenkin käyttöön, niitä saa sitten huolta, viilata ja lämmitellä. Yhden kompparilavan kielloista huolimatta olen lämmittänyt, Nashin Louisvillenlavan, jota en voinut sietää ja pakkohan se nyt oli kerran kokeilla. Eka veto täydellinen, toka veto heitto ja kolmannella poikki.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Niinhän ne aina on, mutta Lindström on itselläni ollut ainoa valmis lapamalli, joka on tuntunut välittömästi hyvältä. Itse pidän Eastonin lavan kulmasta erittäin paljon ja siinä on oikeastaan ne suurin ero minkä johdosta Eastonin mieluiten otan. Ja lättyihinhän eivät lavat vaikuta, vaan kädet. Siksi en lättyjä osaa..

Sama myös täällä, parempaa lapaa ei ole tullut vielä vastaan. Tarkoittaen siis näitä ns. tehdasmalleja. On se niin hyvä...

Tais olla tuolla paksuudella jotain merkitystä, eräs konkari kertoi, ettei kiekko "tartu" lapaan niin hyvin lättyä heitettäessä kuin ohuella lavalla. Tiedä häntä.

Onko muuten kenelläkään tiedon häivää siitä, millaisella lavalla Pauli Levokari pelaa? Näytti eräässä urheiluliikkessä olevan hänen lapojaan myynnissä, polttelisi ehkä tilata yksi kokeelle... Ei vain kehtais 40€ heittää mahd.pettymykseen menemään. Eli arvioita odotellessa.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Sen johdosta noita puulapoja pitäisi hommata se 20/kpl per kausi vähäiseenkin käyttöön, niitä saa sitten huolta, viilata ja lämmitellä. Yhden kompparilavan kielloista huolimatta olen lämmittänyt, Nashin Louisvillenlavan, jota en voinut sietää ja pakkohan se nyt oli kerran kokeilla. Eka veto täydellinen, toka veto heitto ja kolmannella poikki.

...joka oli perkele sille lavalle ihan oikein, susipaska ;)

Ei vaan, ihmetellyt tässä kauden aikana, kun eräs urheiluliike tällä suunnalla on tilannut ihan perkeleesti noita Nashin lapoja ja täyskomposiitteja, eikä niitä oikeastaan kukaan osta. Ite oon muutaman mallin (mm.Lidström) perään kyselly, vastaus lähes aina ollut "ei niille ole kysyntää..."

Hereille saatana.
 

SpaidAce

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Dallas Stars
Nyt "vähän" offtopicia..

Eli onkos kellään kokemuksia Nike Bauerin Vapor XV Lite- Housuista?? Jos on kokemusta, niin onko mistään kotoisin? Tässä ollaan hieman hommaamassa kamoja sellaiseen höntsäilyyn, joten aivan parhaita varusteita ei tarvita. Noissa housuissa hinta olisi miellyttävän matala, mutta kun ei ihan täydestä paskastakaan viitsisi maksaa..
 

Rubicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt "vähän" offtopicia..

Eli onkos kellään kokemuksia Nike Bauerin Vapor XV Lite- Housuista?? Jos on kokemusta, niin onko mistään kotoisin? Tässä ollaan hieman hommaamassa kamoja sellaiseen höntsäilyyn, joten aivan parhaita varusteita ei tarvita. Noissa housuissa hinta olisi miellyttävän matala, mutta kun ei ihan täydestä paskastakaan viitsisi maksaa..

Juuri noista housuista ei ole kokemusta, mutta itse ostin ennen kauden alkua RBK:n suunnilleen tuon hintaluokan housut ja tyytyväinen olen ollut. Suojaa tarpeeksi hyvin, on keveät ja liikkuvat. Pelailen vanhemmassa C:ssa enkä ole taklauksissa housujen takia itseäni telonut. Eli tuskin nuo mitään paskaa on, mutta testaa liikkeessä eri housuja tuosta hintaluokasta ja ota parhaat. Kyllä 60 eurolla pitäisi kelpo housut irrota.

Sitten vähän maila-asiaa. Itseäni on jonkun aikaa kiinnostanut tuo irtovarsi ja irtolapa-systeemi eli olen pohtinut pitäisikö kokeilla. Kertokaapas minkäslaiset välineet tuohon kannattaa olla, että hyvin sujuu niitten vaihto ja laitto ja kestääkö yhtä hyvin kuin one-piecet? Ja muita hyviä/huonoja puolia mitä nyt kokemuksia on verrattuna ''perusmailoihin''?
 

Erik Loka

Jäsen
Sitten vähän maila-asiaa. Itseäni on jonkun aikaa kiinnostanut tuo irtovarsi ja irtolapa-systeemi eli olen pohtinut pitäisikö kokeilla. Kertokaapas minkäslaiset välineet tuohon kannattaa olla, että hyvin sujuu niitten vaihto ja laitto ja kestääkö yhtä hyvin kuin one-piecet? Ja muita hyviä/huonoja puolia mitä nyt kokemuksia on verrattuna ''perusmailoihin''?

Eihän siihen nyt tarvitse muuta kuin kuumailmapuhaltimen ja kuumaliimaa.
Kyllä varmaan kestää ihan yhtä hyvin, enkä ole itse ainakaan huomannut mitään erikoista. Sehän hyvä puoli noissa on, että toinen pala jää aina ehjäksi jos joko lapa tai varsi katkeaa.

Lavoista ja varsista voi sitten tehdä itselleen sopivimman yhdistelmän, jos vaan sopivat yhteen. Lähes kaikki lavat kyllä saa sopimaan jokaiseen varteen.

Kannattaa myös lämmittää kunnolla sitä vartta niin ei putki halkea.
 

ShowStopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin tossa tänää stadiumista salmingin irtovarren(39€) ja siihen ccm:n(19€) lavan. Onkos millasta kokemuksia porukoilla salmingista?
 
Viimeksi muokattu:

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Toissapäivänä hankin CCM Groove lite 1152:n x-stiff-jäykkyydellä. Onko JA:n väellä kokemuksia "sukkamailojen" kestävyydestä tai kestämättömydestä, jotta tietää kuinka kovasti sitä kehtaa käsitellä...?
Reilut pari vuotta sitten tuli tällaista kyseltyä, ja edelleen on sama yksilö enemmän tai vähemmän ahkerassa käytössä.Todella hyvin on toiminut höntsypeleissä ja lämäritkin lähtee varsin napakasti. Ennen kaikkea kestävyys on myös ollut kohdallaan. Mikäli noita vaan vielä löytyy jostakin, tulee seuraavakin maila varmasti olemaan samanlainen. Siis sitten, kun tuo joskus hajoaa...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Onkos porukalla kokemusta Tacklan komposiittimailoista? Eivät ole kovin kauaa markkinoilla olleet, mutta itseäni kiinnostaisi kyllä, varsinkin kun lapamallinkin saisi itse valita, eikä hintakaan ole paha. Lisää tietoa täällä http://shop.tackla.fi

Noniin, nyt on sitten kolmisen kuukautta pelailtu tuolla Tacklan Booster T-10 mailalla, lapamallina B-8. Täytyy kyllä sanoa et on ollut kyllä tuon 117e hintansa arvoinen. Lapamalli on aivan loistava, juuri sopivasti peiliä. Rannarit lähtee melkein kuin Kovalevillä ja lämyt kuin Charalla. Mahtavaa!!
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Ajattelin tuolta sportiasta tilata RBK:n Sickick -mailan. En vain ole vielä varma näistä jäykkyyksistä ja lapamalleista.

http://www.sportia-10.com/10-pelaaja.php?tyyppi=maila&merkki=rbk&id=106

Tuolla olisi jäykkyyksiä tarjolla stiff ja regular, joista jommankumman voisi tilata. Mitähän eroa? Ja osaisiko joku kertoa näistä lapamalleista, kun niitä ei mistään voi nähdä, eli lapamallit 5,8,10,11 ja 19?

Viimeksi minulla oli Eastonin Synergy ST, Sakicin lavalla. Lapaan olen ihan tyytyväinen, mutta en välttämättä samaa lapaa siltikään ottaisi. Jäykkyys taitaa olla 85, mutta lyhensin mailaa eli se jäykkyyslukuhan tästä nousee jonnekkin 90(?) paikkeille.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viimeksi minulla oli Eastonin Synergy ST, Sakicin lavalla. Lapaan olen ihan tyytyväinen, mutta en välttämättä samaa lapaa siltikään ottaisi. Jäykkyys taitaa olla 85, mutta lyhensin mailaa eli se jäykkyyslukuhan tästä nousee jonnekkin 90(?) paikkeille.

Mailan jäykistymisen määrähän riippuu siitä, kuinka paljon sitä olet katkaissut. Bauerin mailoissahan on ihan asteikko sen mukaisesti.

Kun tätä ketjua selailee, niin on pakko sanoa, että joko muutama nimimerkki on mitoiltaan 205/120 tai pelaa muuten vaan ihan helvetisti liian jäykällä mailalla eikä ymmärrä mikä on komposiittimailan idea.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Reebokin Sickick. Kestävimpiä hiilikuitumailoja mitä itse olen käyttänyt. Verrattuna vaikkapa Montrealiin. Kellään vinkkejä mistä saisi tätä viimekauden mallia edullisesti?
 

d2uce

Jäsen
Reebokin Sickick. Kestävimpiä hiilikuitumailoja mitä itse olen käyttänyt. Verrattuna vaikkapa Montrealiin. Kellään vinkkejä mistä saisi tätä viimekauden mallia edullisesti?

Jo mainittu Sportia-10 ainakin myy viimekauden malleja alennuksilla. Viime talvena ostin RBK 5K:n sieltä muistaakseni puoleen hintaan.

Nyt ei näemmä ole listattuna juuri mitään aletuotteita, mutta veikkaan, että soitto pääkallopaikalle voisi olla hyvä idea.

Itse ajattelin toisen mailan tuon RBK:n rinnalle ostaa. Sen verran tykästynyt olen tuohon P32/Phaneuf/Pronger -lapaan, että samanlainen varmaan tulee hommattua.
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ostin perjantaina TPS response R2. Lapa: Nash.
Flex: Ylä: 65 keski: 70 ja loppuosa: 90.

Ensimmäistä kertaa tuli tälläinen maila vastaan missä on taipuvuudet laitettu ns. 3 osaan. Muutenkin teki mieli kokeilla vähän muuta merkkiä, kun tähän asti ollut Eastoneita.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Itse vielä aktiivi-aikoina suosin Kohon keltaista hybridipuu-mailaa, joka oli yhteen aikaan erittäin suosittu liigassakin. Kyseiset tikut olleet käytössä nyt myös jälkeenpäin ja olen erittäin tyytyväinen niihin. Peruskäyristys on jo valmiiksi hyvä ja kestävät iskuja erittäin hyvin. Kuitenkin puumailaksi kevyitä ja varsinkin lämäri lähtee aika hätäisesti tarvittaessa. Poikki eivät varsinaisesti varresta ole ikinä menneet. Mailamarkkinat uudistuvat niin nopeasti, että näinköhän näitä mailoja saa etsiä jo vähän kauempaa.
 

Brode#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa,Kaputt HEC ja puhtaasti taklaavat..
CCM Vector

Päivää!

Huomasin eilen treenilöissä kaverilla CCM:n tikun,Stapletonin lavalla ja aikamoinen 'kikkakuppi' näytti olevan tuossa mallissa tuo lapa.En päässyt kokeilemaan ko. mailaa kun kaveri jolla tuo keppi oli,on rightin pelaaja..Onko NikeBauerin mallistossa tuo ns. 'Naslundin'-lapamalli vastaava?

Mailanvaihto tulee tänäkin talvena kyseeseen,vuosi sitten ostamani Bauer Vapor XXX-Lite on menossa hylkyyn,jahka lapa sanoo sopimuksen irti. Harmi vaan että 77-jäykkyydellä olevia mailoja ei tahdo saada kuin tilaamalla(näillä seuduin missä asun) ja se taas maksaa kohtuuttomasti harrastelätkän ja omakustanneharrastuksen ollessa kyseessä.
Haaveissa olisi siis NikeBauerin keppi,Staalin lapamallilla (ent Kovalchuk) ja 77-jäykkyydellä,tod näk. vaihtoehdot ovat kuitenkin 87-varsi em. lavalla,mitä näyttää olevan useissa kaupoissa hyllytavarana. Eastonin mailoja olen myös katsellut,näyttää paikallisessa Prismassa olevan niitä myynnissä.

Onko kellään suosituksia tai vinkkejä antaa mailoista ja niiden saatavuudesta?
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Tulipa kaivettua varastosta mailoja:

- Viimevuonnakin käytössä ollut Vapor V on varma valinta kentille, kunhan taas joulukuun alkupäivinä saadaan tuonne kaukaloon jäätä.

- Jouni Loposen 05-06 käyttämä mailanvarsi ja jostan muualta hankittu halpislapa on jäänyt kiertopalkinnoksi.

- Varastosta löytyy myös Markus Korhosen käyttämä maalivahdinmaila kaudelta 00-01, kun Markus torjui kiekkoja Kärppien 1. maalivahtina. En ole sitä siitä lainkaan modaillut.
 

scholl

Jäsen
No Torspo tietysti!

Heh. Loistavaa.

Valmistetaanko Torspoa enää? Kaikki kovimmat jätkät pelasivat aina Torspoilla.
Itselläni oli ensin Koho, sitten taisi olla Titankin kunnes sitten joskus 85-86 Cooper. Ei kyllä montaa mailaa ole elämänaikana tarvinnut. Tuo oli viimeinen. Nyt tosin alkaa olemaan jo 22 vuotta siitä kuin luistimiakin on viimeksi tarvinnut.

Nuo hinnat kuulostavat nykyään kovilta. Ennen parhaat mailat maksoivat varmaan markoissa sen mitä täällä mainitaan mailojen maksavan euroissa. Enkä oikein usko, että sillä mailalla ennen sen suurempaa väliä oli. Ei ole kuitenkaan kyse mistään suksista, joissa luisto ratkaisee, vaan puukepistä, jolla sohitaan kiekkoa tai tungetaan kaverien luistinten väliin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös