Red Devil kirjoitti:CCM Vector V110 tällä hetkellä käytössä.
Red Devil kirjoitti:...molemmista lavan päät halki. Ilmeisesti pienikin kolhu saa lavan jo halkeamaan.
Olen kuullut muilla käyttäjillä olevan samoja vikoja CCM:n komposiittimailoissa.
kädetön_pakki kirjoitti:...itse olen saanut mailan elinikää lisättyä vain sillä , että olen erkannut mailan koko lavan. Eli kannattaa heti aluksi teipata se kärki, se nimittäin hajoaa hyvin nopeaa kuten jo sanoit.
Jusbe kirjoitti:Pari päivää sitten hain takuusta CCM Vector 130:n tilalle TPS:n punaisen varren ja groovelite-lavan. Kesti tuo Vector viikon pelaamisen ja lapa halki..
Suositelkaas jotain hyvää mailaa hintaluokkana 80-150e?
Itse olen pelannut viime talvesta lähtien CCM:n Vectoreilla (hajottanut huikeat 3 mailaa reilussa puolessa vuodessa) ja sitten RBK:n varrella, johon istuttanut CCM:n 11-lapaa (lapoja mennyt 3), mutta varsi kestänyt.CCM: Melkoisia hammastikkuja, varsinkin viime kauden mailat. Yksi maila ei riitä.
Montreal: Tasaisen varmoja mailoja, hyvä hinta/laatusuhde.
RBK: Katso CCM, tosin vielä heikompi kestoisia.
Tässä varmaan haetaan sitä "soikeaa" lasikuitumailaa, jonka malli oli XL. Onneton keppihän toi oli, mutta yllättävän kovaa silläkin kuti lähti.Koholta tuli se naurettava muovimaila vai mitä materiaalia se oli. Varsi oli pyöreä.
Kun itse ostan mailan, pyrin aina ostamaan automaattisesti pelkän varren. Näin pysty paremmin samaan mailalle takuusuhdetta ja selvää "jatkoa". Jossain maila merkeissä esim. lavat ovat surkeaa tasoa ja ne menevät poikki lähes välittömästi. Jos raha ei ole esteenä, Easton tai sitten Bauerin, TPS tai Warriorin varsia, Eastonin-lavalla.
ps. Kai kaikki muuten sitten tietää, ettei hiilikuitulapoja lämmitellä?
Sopiiko eri merkkien varret/lavat keskenään ja miten tuo kiinnitys toimii? Ei ole vielä kokemuksia tuommosista, mutta huvittais kokeilla.
Liima on normaalia kuumaliimaa. Itse lisään liimaa kuumaliimapistoolin pötköstä sulattamalla sitä kuumailmapuhaltimella lavan varteen. Lavassa sitä ei kovin hirveästi tule mukana. Jos, lapa on väljä varren reikään voi lapaan pyöräyttää muutaman kierroksen erstaa liitoskohtaan ja sulattaa siihen sitten liiman.Kyllä ne sopii keskenään. Tietysti parhaan tuloksen saat, kun ostat Bauerin varteen Bauerin lavan jne., mutta kyllä ne muutkin merkit käyvät sekoitettuna. Kiinnitys toimii useimmiten sillain, että lavan varressa on liimaa, jota lämmitettään, ja sitten lätkäistään varteen kiinni.
Kyllä ne sopii keskenään. Tietysti parhaan tuloksen saat, kun ostat Bauerin varteen Bauerin lavan jne., mutta kyllä ne muutkin merkit käyvät sekoitettuna. Kiinnitys toimii useimmiten sillain, että lavan varressa on liimaa, jota lämmitettään, ja sitten lätkäistään varteen kiinni.