Mikä Jokereiden pelissä mättää?

  • 45 629
  • 332

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
No, ehkä Ranskassa ei taklata lainkaan, mutta se ei liity mitenkään jortikkalaiseen kiekkoon :)
Tähän on paha sanoa muuta kuin että täällä vasta taklataankin. En ole kuin yhden ja kohta seuraavan pelin nähnyt. Täällä on aikaa taklauksille, se on fakta;)

Tuosta että olisitpa nähnyt edes yhden NHL-matsin mä olen vähän eri mieltä. Mä olen nähnyt, ihan oikeesti. Mulla/perheellä kuitenkin oli kaksi kausaria livenä kahdelle NHL-kaudelle plus paikallinen canal+ kortti katsella muut matsit. Samalla valmentelin näitä tulevia NHL-tähtiä. Mä olen siis nähnyt miten nahilassa pelataan. Ihan oikeesti....

Vaan lainaan taas sua;

"Tyypillinen tapa on sellainen, että toinen pakki ajaa hyökkääjän iholle mahdollisesti taklaten ja toinen vie sitten kiekon."

Mä kysyn missä on varmistus tai se pakki, jonka on aina opetettu olla maalin edessä ja jakaa makuupaikkoja ? Jos tämä kuvailemallasi tavalla menisi, mitä käyttöä olisi esim. Helgelle ?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Bozik, lainaamasi esimerkki kuvasi tilannetta, jossa vastustajan hyökkääjä on yksin tulossa kiekon kanssa.

Jortikkalainen kiekko perustuu luisteluun ja yksi osa jääkiekkoa eli taklaukset on kielletty koko kentän alueella. Jortikka toimii kuten Summanen toimi Jokereissa: taklaukset eivät sinänsä ole kiellettyjä, mutta niistä seuraavista jäähyistä saa oikein kunnolla shittiä niskaansa. Tämä yksinkertaisesti opettaa joukkueen olemaan taklaamatta ja kun shittiä tulee jäähyistä, samalla käytännössä kielletään taklaukset. Tässä mielessä jortikkalainen pelifilosofia ei todellakaan kaipaa Helgeä tai ketään vastaavaa. Maalinedustaa ei siivota, vaan jortikkalaisten tehtävä on sitoa reboundeissa ja muutenkin vastustajan mailat. Jos jäädään fyysisesti esim. väsymyksen vuoksi (henkistä tai muuta väsyä) jälkeen, näistä sitomisista seuraa jäähyjä eli huitomisesta, korkeasta mailasta, koukkaamisesta tai poikittaisesta mailasta annettuja. Yhteistä on, että kun ei käytetä kroppaa, sen käyttämättömyyttä paikataan mailalla. Espoossa tällaisia jäähyjä tuli 10 minuuttia ja ne maksoivat pelin voiton.

Mun perusajatus on se, että haluan nähdä jääkiekkoa, joka herättää tunteita ja antaa elämyksiä. Kuten Jokerit on pelannut lähes aina ennen Summasta ja Jortikkaa. Heidän komennossaan homma on mennyt liikaa sumpuksi, sitomiseksi ja estelyksi ja fyysinen peli on karsittu lähes kokonaan pois. Siitä taas seuraa se, että ottelussa ei nähdä tapahtumia juuri lainkaan, jos luistin ei kulje kunnolla. Nyhjäämiset töpseleitä, jyppiä ja bluesia vastaan kertovat paljon.

Minä halua jääkiekko-ottelulta tapahtumia ja viihdettä. Tästä olen kirjoittanut monta kertaa. Mutta erityisen ongelmaksi koen sen, jos valittu pelitapa uhkaa osaltaan jopa joukkueen menestystä runkosarjan loppuvaiheissa ja play offeissa.

Samaa mieltä ei tarivtse olla, sillä tämä on minun mielipiteeni. Tiedän sen, että kuulut siihen joukkoon, joille tärkeintä on se, että Jokerit pärjää play offeissa ja runkosarja ja pelityyli saa olla mitä paskaa tahansa. Riittää, että kauden muutama viimeinen ottelu pelataan kunnialla. Tällä kaudella runkosarjassa on tosin ollut viime kausiin nähden hyviä pelejä enemmän ja sen vuoksi väkeäkin on uskoakseni ollut viime kautta enemmän paikalla hallissa.

Mikä on sitten jortikkalaisuuden suuren riski play offeissa? Se, että joukkue ei ole aivan 110 prosentin luistelukunnossa. Jos liike puuttuu edes osin, noutaja tulee.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol
Mun perusajatus on se, että haluan nähdä jääkiekkoa, joka herättää tunteita ja antaa elämyksiä. Kuten Jokerit on pelannut lähes aina ennen Summasta ja Jortikkaa. Heidän komennossaan homma on mennyt liikaa sumpuksi, sitomiseksi ja estelyksi ja fyysinen peli on karsittu lähes kokonaan pois. Siitä taas seuraa se, että ottelussa ei nähdä tapahtumia juuri lainkaan, jos luistin ei kulje kunnolla. Nyhjäämiset töpseleitä, jyppiä ja bluesia vastaan kertovat paljon.

Minä halua jääkiekko-ottelulta tapahtumia ja viihdettä. Tästä olen kirjoittanut monta kertaa. Mutta erityisen ongelmaksi koen sen, jos valittu pelitapa uhkaa osaltaan jopa joukkueen menestystä runkosarjan loppuvaiheissa ja play offeissa.

Olen täysin samaa mieltä.

Onko Waden pelifilosofiasta mitään tietoa? Toivon, että mies ei ole omaksunut liikaa peesaamiensa Raadon ja Joren pelitapoja, sillä ensi kaudella on aika palauttaa Jokerit sille ominaiseen vauhtijääkiekkoon, jota höystetään myös taklauksilla.

Jääkiekon nykysuuntaus on - kiitos ehkä New Jerseyn ja sen voittamien Stanley Cupien vuoden 1995 jälkeen - huolestuttava, kun puolustamalla voitetaan mestaruuksia.

Juuri tämän takia esimerkiksi minä arvostan Hämeenlinnan Pallokerhoa valtavasti, koska sen pelityylissä ei ole koskaan tingitty hyökkäävästä pelitavasta. Jokerit oli ennen hyvin samankaltainen joukkue ja myös mestaruuksia voitimme tällä tavoin - tosin ainakin Aran aikana joukkueen materiaalikin oli niin ylivertainen, että se mahdollisti menestyksen. Samalla konseptilla pyrittiin jatkamaan tuloksetta myös ensimmäisellä, toisella ja ties kuinka monennella Areena-kaudella, kunnes paikalle tuli valmentaja, joka "ymmärsi" muuttaa joukkueen pelityylin puolustuslähtöiseksi ja samalla romuttaa Jokerikiekon kulmakiven.

Onhan se mukava voittaa niitä mestaruuksia, mutta eikö sekin olisi mukavampaa, kun pelissä olisi 110% tunnetta mukana?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti MC61

Onhan se mukava voittaa niitä mestaruuksia, mutta eikö sekin olisi mukavampaa, kun pelissä olisi 110% tunnetta mukana?
Mitäs mestaruuksia tässä ollaan voitettu? Yksi mestaruus on tullut Areenan aikana ja se on näillä resursseilla onnettoman surkea saavutus. Tällä kaudella on mahdollisuus toiseen mestaruuteen, mutta ongelmana on, että kortit on lyöty pöytään jo aikoja sitten ja muut joukkueet tietävät keinot millä voittaa meidät. Pleijareissa peli muuttuu huomattavasti fyysisemmäksi ja pelkästään Timpan varaan ei voi laskea kaikkea. Hyökkäyksestä puuttuu käsiä, jolloin vastustajan on aika helppoa eliminoida Metron kenttä.

Täytyy vain luottaa Jortikan kokemukseen ja kykyyn loihtia jotain uutta ja yllättävää tosipeleihin. Miksiköhän runkosarjan voittaja ei ole voittanut mestaruutta viime vuosina? Onko kaikki laitettu ehkä liian aikaisin peliin ja tosipeleissä ollaan sitten vedetty samalla kaavalla.
Kotikentällä Jokereilla on aina mennyt hyvin runkosarjassa, mutta pleijareissa sillä ei ole ollut juuri mitään merkitystä. Toivottavasti tänä vuonna kaikki on toisin ja päästään hirvipeijaisiin.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pakkohan tässä on jonkin verran myöntyä ja todeta sentään ymmärtäväni cobolin perustelut ja näkemykset. Kuitenkin tälle mun ristiretkelle ja siis Jokerien pelityylin puolustamiselle on muitakin perusteluja kuin menestyksen tavoittelu. Yksi syy on se, että mun mielestä Jortikan + edeltäjien niskaan kaadetaan liikaa sitä itseään. Milloin syytetään maalien ja milloin taklausten puutteesta. Tällä hetkellä syytetään taklausten puutteesta, koska maalien vähyyttä olisi vaikea perustella. Silti esim. taklausten osalta olen aivan varma, että hyökkäypäässä jos kiekollinen ukko ajetaan Jokeri-pelaajan toimesta levyksi niin ainakin sisäinen jortikka taputtaa.

Vaan eihän näihin kysymyksiin oikeaa ratkaisua olekaan. Mielipiteitä kaikki tyynni. Jos Jortsulle halutaan rangaistus antaa, niin lähetetään se koutsamaan tätä paikallista liigaa. Rouen-Tours matsissa sanoin 3 minuutin pelin jälkeen frendille, että Jortikalla olisi jo auennut vatsahaava koutsina. Mieleen tuli Sepi Kumpulaisen biisi armotonta menoa, maalin edessä saattoi olla kaksi vihulaista sillä aikaa kun pakki taisteli kulmassa kiekosta kolmannen hyökkääjän kanssa. Toinen pakki saattoi olla luistelemassa tuolloin vaihtoon. Sellaisenkin asian matsissa näin, että av:lla pelaavalla joukkueella oli kolme ukkoa vastustajan maalin takana. Lopputulema tästä oli 4-1 ylivoimahyökkäs !! ja kiekon lämääminen plekseihin. Tällaista se pienellä otannalla näyttää kiekko täällä olevan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti bozik
Yksi syy on se, että mun mielestä Jortikan + edeltäjien niskaan kaadetaan liikaa sitä itseään. Milloin syytetään maalien ja milloin taklausten puutteesta. Tällä hetkellä syytetään taklausten puutteesta, koska maalien vähyyttä olisi vaikea perustella. Silti esim. taklausten osalta olen aivan varma, että hyökkäypäässä jos kiekollinen ukko ajetaan Jokeri-pelaajan toimesta levyksi niin ainakin sisäinen jortikka taputtaa.

Puhumattakaan siitä että työssään epäonnistunut koutsi on joukkueineen sarjakärjessä...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti bozik
Yksi syy on se, että mun mielestä Jortikan + edeltäjien niskaan kaadetaan liikaa sitä itseään.

Itse olen yrittänyt olla mahdollisimman objektiivinen. Olen usein kehunut Summasta ja Jortikkaa ja pidän heitä edelleenkin Suomen parhaina valmentajina, jos tulosta halutaan.

Jostain syystä mahdollisten ongelmakohtien nostaminen keskusteluun ei saa seuraukseen analyyttista keskustelua, vaan pikemminkin tuomioita tyyliin "herranjestas, kerran tai pari hävitään ja sarjaa johdetaan ja täällä on heti pankiikki päällä." Koita siinä sitten keskustella kun vastaukset ovat pääosin tätä tasoa :)

Tiivistän omia näkemyksiäni yhteen kappaleeseen:

Jokereiden osalta kaikki perustuu liikkeeseen. Viisikkopelistä lähtien. Hillitön luistelu on avain menestykseen Jortikan Jokereissa. Voidaan puhua sovitetusta jursinovilaisuudesta Summasen tapaan. Jokereilla ei ole kuntovalmentajaa kuten muilla liigan isoimmilla seuroilla on. Pystyykö Jortikka silti huolehtimaan siitä, että hänen muottinsa mukainen henkisesti ja fyysisesti hyvin kuluttava pelityyli ei vie joukkuetta mennessään? Pystyykö Jortikka huolehtimaan siitä, että Jokereiden liike on vähintään prosentin tai pari edellä kilpailijoita koko kauden ajan? Hallitseeko joukkue tämän tilanteen henkisesti ja fyysisesti myös play offeissa? Onko esim. IFK:n ja Kärrppien kuntovalmentaja tietoinen oman joukkueensa iskukyvystä ja hakee joukkueelleen nousevan ja parhaan iskun juuri play offeihin? Onko Jokereiden osalta tilanne sellainen, että joukkueelta vaaditaan maksimisuoristusta runkosarjan ensimmäisestä ottelusta alkaen niin kauan kuin se vaan ikinä onnistuu Jortikan toivoessa, että siivet kannattavat vielä play offeissakin ja jos ei kanna, mitään ei ole tehtävissä?
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

kun siirtoajan loppu läheni muut vahvistivat heikkouksiaan tai tekivät sen pari kuukautta aikaisemmin.

Onneksi Jokerit sai edes Väänäsen sillä muuten puolustus olisi täysin munaton.


Kerholla on vihdoin veskari,taitoa ja fyysisyyttä,samoin Hifk:lla.
Kun katsotaan Kärppiä ei oikein heikkoa paikka löydy.

Entäpä Jokerit? Joukkue elää Metron ja Thomasin kautta.Kuka takaa turvallisuuden?Olisiko ollut fiksunpaa singnata ilm ruotsin aladivareissa? pelaava Larague kuin polveaan paranteleva Selänne jota H.Harkimo muuten odottaa vaikka viimeiseen finaaliin asti.

Turhaan sillä kausi on silloin ohi.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Re: niin

Viestin lähetti liigajyrä
Entäpä Jokerit? Joukkue elää Metron ja Thomasin kautta.Kuka takaa turvallisuuden?Olisiko ollut fiksunpaa singnata ilm ruotsin aladivareissa? pelaava Larague kuin polveaan paranteleva Selänne jota H.Harkimo muuten odottaa vaikka viimeiseen finaaliin asti.

Turhaan sillä kausi on silloin ohi.

Näitä juttuja on tässä tullut jonnin verran kelailtua. Varsinkin, kun jenkkien NHL ja PA ovat nyt viimeisen viikon aikana hämmentäneet soppaa oikein huolella.

Fakta on kuitenkin loppujen lopuksi se, että viime vuonna Jortikka sai jengistä pleijareissa ihmeen paljon irti, eikä tulevan mestarin Kärppien kaataminen olisi ollut mahdotonta. Viime vuoteen verrattuna joukkueemme on nyt selvästi parempi ja enemmän Jortikan mieleen. Toki kavereillakin on kovia jengejä, mutta niillä pelataan nyt ketä kopista löytyy.

Jep. Olisin minäkin sen Domin tänne mielellään ottanut, mutta ei yksi pelaaja kesää tee. Jortikka pääsee kohta näyttämään mitä osaa, joukkue on sellainen millä mestaruus voidaan ottaa.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jokereiden ase on liike

Ja kun katsoo Jortikan menestystä pleijareissa niin minä en lähtisi epäilemään etteikö Jortikan Jokerit olisi kunnossa kun tosipelit alkaa. Viime kaudellakin Jyp kaatui säälipleijareissa helposti ilman tuskia ja tuleva mestari Kärpät oli todella suurissa vaikeuksissa meidän kanssamme vaikka meidän sairastupa oli samaan aikaan ratketa liitoksistaan. Viime kausi oli sijoituksellisesti suuri pettymys mutta pleijareissa esitys oli vajaamiehisenä niin rajua taistelua viimeiseen mieheen asti että en voinut sanoa että olisin ollut rajusti pettynyt vaikka kausi loppuikin niin aikaisin. Sillä kertaa ainakin itselleni tuli sellainen fiilis että joukkue antoi kaikkensa se ei vain riittänyt Kärppien materiaali ylivoiman edessä.

Tämän kauden Jokerit on huomattavasti parempi kuin edellisen kauden Jokerit oli ja tässä joukkueessa on jalkojen lisäksi varsin hyvin käsiä ja maalintekotaitoa. Tämän kauden Jokerit ei ole yksinään Metron ja Jarnan varassa vaan Filppulan ketju on ottanut vahvasti roolia hyökkäyspäässä. Sen lisäksi Pakaslahden ja Kukin ketjut ovat liigan mittapuulla vähintäänkin hyviä rikkovia ketjuja. Ja meillä on maalissa Vokounin ohella liigan parhaimmistoon kuuluva kassari joten siltäkään osin en olisi huolestunut. Meidän puute on fyysisyydessä mutta ainakaan tähän mennessä liigan ultrafyysisin porukka HIFK ei ole meitä vastaan juhlinut, ei vaikka cobol muuta on jaksanut pelätä. Jokerit on fyysisesti pulassa jos meillä ei jalat liiku mutta kuten sanoin Jortikan pleijari menestystä katsoessa en jaksa epäillä etteikö Jortsu tälläkin kertaa osaa pistää joukkueen iskuun kun pleijarit alkaa.

Silti meidän peli tämän tauon jälkeen on ollut kaikkea muuta kuin hyvää ja edes Thomas ei ole ollut parhaimmillaan.
 

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Viestin lähetti Tomppa#74
Fakta on kuitenkin loppujen lopuksi se, että viime vuonna Jortikka sai jengistä pleijareissa ihmeen paljon irti....
-
Jortikka pääsee kohta näyttämään mitä osaa, joukkue on sellainen millä mestaruus voidaan ottaa.

Näihin odotuksiin sekä Jortikan ajamaan ryhtiliikkeeseen(=vittuiluun alisuorittaville pelaajille) perustuu myös omat Jortsuylistykseni.

Toisaalta: jos, syystä tai toisesta, poika jättää Jokerit tänä(kin) vuonna, niin helposti muistikuva tästä turkulaisihmeestä muuttuu tissiposkiseksi rillipäämulkuksi, joka ei voittanut mitään ja pilasi Sami Heleniuksen kotiinpaluun.

Uskon kuitenkin, että stondis kestää loppuun asti. Tyylillä ei ole paskan väliä, mutta myönnän sen johtuvan osittain mahdollisuuden puutteesta seurata riittävästi Jokereita livenä. Cobolin, JHagin ja muiden "tyyli tulosta tärkeämpää" -skoolin miehiä on kuitenkin helppo ymmärtää - he kun tuntuvat jutuista päätellen katsovan kaikki matsit paikan päällä.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti PeteX
Mitäs mestaruuksia tässä ollaan voitettu? Yksi mestaruus on tullut Areenan aikana ja se on näillä resursseilla onnettoman surkea saavutus.

Sitä suuremmalla syyllä olisi aika muuttaa pelityyli takaisin taitokiekkoon jarrukiekon sijaan - rohkeasti. Vapaampaa roolia useammalle pelaajalle (mm. Dahlman, Varis, Filppula, hyökkäävä pakki) ja erikoistaidon korostamista, jopa ylikorostamista - keskialueen pommittajia, oman maalin eteen makuupaikkojen jakajia, toiseen päähän taas hyökkäyspään eksperttejä. Yllätyksellisiä kuvioita ja koostumuksia ratkaisuhetkillä, kuten ylivoimissa, alivoimissa ja erien ja pelien loppujen b-pistealoituksissa - pelinjohtotaitoa. Tunnetta.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Jostain syystä mahdollisten ongelmakohtien nostaminen keskusteluun ei saa seuraukseen analyyttista keskustelua, vaan pikemminkin tuomioita tyyliin "herranjestas, kerran tai pari hävitään ja sarjaa johdetaan ja täällä on heti pankiikki päällä." Koita siinä sitten keskustella kun vastaukset ovat pääosin tätä tasoa :)
Tämän mä myönnän suoraan, ongelmakohtien esiinnostamisen jälkeen ainakaan minä en pysty/osaa kirjoittaa analyyttisesti. Mutta on tähän syykin ja se on mun mielestä yltiöpessimismi.

Jos/kun Jokerien pelaaminen perustuu pääosin liikkeeseen, niin vastaavasti muiden peli perustuu johonkin muuhun. Näissä keskusteluissa mua syö se, että Jokerit todetaan yleensä joukkueeksi, joka ei fyysisesti kovissa pleijaripeleissä pärjää. Miksi näin ? Jos näin oikaistaan, niin eihän Hifk voi edes päästä pleijareihin, siellä kun ei ole kuin 2 varauksin 3 sellaista pelaajaa, joilla on kyky laittaa kiekkoa maaliin ? Jos meiltä katoaa liike ei varmasti pärjätä. Jos naapurilta katoaa maalintekotaito ne ei varmasti pärjää, jos Kärpiltä katoaa luistelu niin ne ei pärjää jne.

Riskejä on nyt ja niitä tulee olemaankin. Ei niistä päästä mihinkään, mutta Jortikkaa ei vielä tulisi kritisoida. Eikä sitä, että Jokerien päällä on pleijareissa synkkä varjo, pleijareissa pelataan fyysistä peliä ja siihen Jokerit ei pysty vastaamaan. Ketun viikset jälleen, kuka oikeasti uskoo, että esim. naapurimme on vain säästellyt pleijareita varten ja halutessaan olisivat jo nyt voineet jyrätä Jokerit fyysisyydellään ? Hävisikö ne paikalliset tahallaan ?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Viestin lähetti bozik

Jos/kun Jokerien pelaaminen perustuu pääosin liikkeeseen, niin vastaavasti muiden peli perustuu johonkin muuhun. Näissä keskusteluissa mua syö se, että Jokerit todetaan yleensä joukkueeksi, joka ei fyysisesti kovissa pleijaripeleissä pärjää. Miksi näin ? Jos näin oikaistaan, niin eihän Hifk voi edes päästä pleijareihin, siellä kun ei ole kuin 2 varauksin 3 sellaista pelaajaa, joilla on kyky laittaa kiekkoa maaliin ? Jos meiltä katoaa liike ei varmasti pärjätä. Jos naapurilta katoaa maalintekotaito ne ei varmasti pärjää, jos Kärpiltä katoaa luistelu niin ne ei pärjää jne.

Ketähän arvon bozik tarkoittaa?
OJ nyt ehkä liigan paras maalintekijä ja Pärä sekä Kuhta tekivät viime kaudella yli 30 maalia.
Pirjetäkin kai aika kohtalainen maalintekijä on enkä löydä narreista kyllä neljää parempaa maalintekijää kuin tämä Hifkin nelikko.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olli Jokinen on takuu varma tekijä. Mutta muiden kohdalla en nyt niin hirveästi pitäisi meteliä.

Tässä ihan mielenkiinnosta pieni vertailu,

HIFK:n TOP5 maalintekijät:
Kimmo Kuhta 22 maalia, 48 peliä (KA 0,46 maalia/peli)
Lasse Pirjetä 14 maalia, 40 peliä (KA 0,35 maalia/peli)
Arttu Luttinen 12 maalia, 48 peliä (KA 0,25 maalia/peli)
Timo Pärssinen 9 maalia, 26 peliä (KA 0,34 maalia/peli)
Jarkko Ruutu 8 maalia, 43 peliä (KA 0,19 maalia/peli)

Jokereiden TOP5 maalintekijät:
Glen Metropolit 16 maalia, 47 peliä (KA 0,34 maalia/peli)
Marko Jantunen 16 maalia, 49 peliä (KA 0,33 maalia/peli)
Toni Dahlman 15 maalia, 49 peliä (KA 0,31 maalia/peli)
Juha Lind 14 maalia, 49 peliä (KA 0,29 maalia/peli)
Brian Campbell 12 maalia, 37 peliä (KA 0,32 maalia/peli)

10 tai enemmän maaleja tehneitä pelaajia,
HIFK: 3 pelaajaa
Jokerit: 8 pelaajaa
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti mixu
Ketähän arvon bozik tarkoittaa?
OJ nyt ehkä liigan paras maalintekijä ja Pärä sekä Kuhta tekivät viime kaudella yli 30 maalia.
Pirjetäkin kai aika kohtalainen maalintekijä on enkä löydä narreista kyllä neljää parempaa maalintekijää kuin tämä Hifkin nelikko.

En ole bozik, mutta vastaan silti.
Metro, Jantunen, Lind, Dahlman, Varis ja teillä OJ, Pirjetä, KiBe ja Pärä varauksin. Ja teiltä saattaa millä hetkellä hyvänsä lähteä Pirjetä ja OJ pelaamaan NHL:ään. Pakkeista Campbell paras, eli kyllä Jokereilta enemmän löytyy.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mixu
Ketähän arvon bozik tarkoittaa?
Sen siitä saa kun hutiloiden kirjoittelee. Oli ehkä aika huono veto minulta tuo maalintekovertailu, teille vaan on niin kiva v.tuilla. Tosin flintti laittoi mielenkiintoisen tilaston.

Oli siis minulta todellinen oikaisu todeta Hifk täysin kädettömäksi maalinteon suhteen. Mutta samalla lailla kädetöntä on todeta Jokerit jotenkin heikoksi kun puhutaan fyysisestä pelistä. Ainakaan tähän asti ei mikään muu liigajengi ole kyennyt Jokereita horjuuttamaan, elleivät sitten häviä runkkaria tahallaan. Hifkta sen sijaan on horjuteltu, ei ne ainakaan vielä meille ole pärjänneet, lähteenä paikalliset ja sarjataulukko ! Eli jos meillä on riskejä/ongelmia, niin kait niitä muillakin on ?
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti mixu
OJ nyt ehkä liigan paras maalintekijä
Maaleissakin on eroja. OJ:n kuudesta maalista neljä on tehty Saipaa ja Pelicansia vastaan. Mainittu fakta ei tee Ollista huonoa maalintekijää, mutta aika halvalla on maalit saatu tähän mennessä, eikä siis vielä kerro paljoa maalintekokunnosta. Katsotaan lähiviikkoina rauhassa pysyykö hanat auki aina vittumaisia Tepsiä, Ilvestä, Lukkoa ja Jokereita vastaan, niin ja tietty play-offseissa.

Vertailun vuoksi esim. Jantunen on tehnyt vähän harvemmista maaleistaan suuren osan juuri Jokereiden kovien päävastustajien, eli Kärppien, Kerhon ja HIFK:n häkkiin kääntäen noita pelejä Jokereille ja samalla vaikuttaen suoraan omalla panoksellaan Jokereiden sijoitukseen sarjataulukossa.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone
Olli Jokinen on takuu varma tekijä. Mutta muiden kohdalla en nyt niin hirveästi pitäisi meteliä.

En minäkään olisi pitänyt, mutta tilastojesi jälkeen havaitsin, että kaikki 4 Mixun mainitsemaa pelaajaa ovat tehneet enemmän maaleja per peli kuin Jokereiden paras mies eli Metropolit.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jatketaan edelleen hieman off-topic:na

Viestin lähetti Isaksson
En minäkään olisi pitänyt, mutta tilastojesi jälkeen havaitsin, että kaikki 4 Mixun mainitsemaa pelaajaa ovat tehneet enemmän maaleja per peli kuin Jokereiden paras mies eli Metropolit.

Jep.

Erot on pieniä, teillä tosin maalit on kasautunut enemmän muutamalle pelaajalle kun meillä jakauma on tasaisenpi.

Kimmo Kuhdan maalimäärä on itselleni pieni yllätys sillä keskinäisissä peleissä Kibe ei ole hirveämmin loistanut. Tosin Kuhta taitaa olla hieman kärsinyt Harkinsin alavireydestä ja Pärssisen keskenkuntoisuudesta.

Mutta kuten sanoin niin OJ on varma nakki, seuraavaksi eniten värinöitä aiheuttaa Pirjetä (joka on ollut keskinäisissä varsin tehokas) ja lähes samalla tasolla nousee Kuhta. Pärää en ainakaan vielä pidä suuren suurena uhkana, tosin jos Pärssinen kerkee kuntoutua niin myös Pärä on ehdottomasti vaarallinen.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Viestin lähetti Isaksson
kaikki 4 Mixun mainitsemaa pelaajaa ovat tehneet enemmän maaleja per peli kuin Jokereiden paras mies eli Metropolit.


Mutta Jokereilla maaleja on paljon enemmän, ja näin ollen maalit ovat jakautuneet laajalle rintamalle, joten Jokerit ei ole maaleissa pelkästään neljän miehen varassa, toisin kuin te tunnutte olevan.

On aivan sama asia onko maalin tehnyt Arto Kuki vai Glen Metropolit, sillä molemmat pelaavat samalle joukkueelle, eivätkä itselleen :D
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

kun katseli noita Jokerien maalintekijöitä tuli yksi juttu mieleen.

Marras-Joulukuussa oli ketjuna Jantunen-Metro- Dahlman.

Dalla pelasi kyseisessä ketjussa noin 15 peliä ja teki noin 11 maalia.
Tässä vaiheessa alkoi Jantusen kitinä kuinka hän ja Dalla ovat liian samanlaisia ja Dahlmannin tilalle tuli Valtonen.
Tomek on hyvä maskimies ja alkuun homma toimikin mutta nyt Tomekilla on ollut useassa pelissä paljon vaikeuksia pysyä samalla aalto pituudella näiden kahden (Jantu ja Metro) kanssa.

Dahlman pelaa aivan väärässä roolissa Pakan ketjussa joten mielestäni olisi hyvä palauttaa tämä vanha teho ketju Jantu-Metro-Dalla taas yhteen.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
snailcake

En ole väittänytkään että Hifk olisi tehnyt enemmän maaleja kuin narrit.
Ainoa väitteeni oli että Hifkistä löytyy hyviä maalintekijöitä enemmän kuin kaksi.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Re: niin

Viestin lähetti liigajyrä

Dahlman pelaa aivan väärässä roolissa Pakan ketjussa joten mielestäni olisi hyvä palauttaa tämä vanha teho ketju Jantu-Metro-Dalla taas yhteen.

Jortsu on sen verran noita ketjukoostumuksia kiveen hakannut, joten ei niitä enää muuteta, kun on enää jäljellä muutama kierros runkosarjaa. Itsekkin olisin muuttanut ketjuja jo aikoja sitten.
Esim.
1. Kuusisto-Hancock-Tomek (tiskirättiketju ilman tomekkia)
2. Jarna-Metro-Dalla
3. Varis-Valle-Lintu
4. Koivisto/Mäki-Pakaslahti-Kuki

Pakkeja en nyt rustaa.
 

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Re: snailcake

Viestin lähetti mixu
En ole väittänytkään että Hifk olisi tehnyt enemmän maaleja kuin narrit.
Ainoa väitteeni oli että Hifkistä löytyy hyviä maalintekijöitä enemmän kuin kaksi.

Ok. Ymmärsin väärin. Sanotaan näin, että OJ ja KiBe, sitten tulee Pirjetä 10 metrin päässä ja sitten tulee vähän ajan päästä Pärssinen ja sitten paljon tyhjää.
Mitenkään aliarviomatta teidän miehiä. Ottaisin kaks ensimmäistä ja viimesen koska vain Jokereihin.

Jokereista homma menee näin. Ensin Jantunen ja Dahlman, sitten perässä lönkyttelee Metro, Siitä vähän matkaa, niin tulevat vanhat kehäketut Lind ja Varis.

Edit. kappale, sana+kirjain
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös