Viestin lähetti cobol
No pirskatti, toki! Kunnioitan kuitenkin sellaista kirjoittajaa enemmän, joka pystyy perustelemaan vaikka sen, miksi olen väärässä kirjoittaessani, että Jortikka on ylipeluuttanut Thomasia ja siitä on haittaa Thomasille, Jokereille ja Häkkiselle. Viestini oli suunnattu kyllä lähinnä Vakiolle.
Niin, minähän olen tällainen jees-mies, kuten on käynyt ilmi. Ne, jotka ovat kanssani kauemmin näissä nettikeskusteluissa olleet, mm. Kiekkopesän aikoihin jo, tietävät, että pystyn olemaan myös todella kriittinen Jokerien toimintaa kohtaan silloin kun mielestäni aihetta on. Minä vain en viitsi rakkikoiran tavoin haukkua kaikkea. Luonteeltani kun olen kuitenkin lievästi positiivis-optimistinen. Sille en mahda mitään.
Enkä väitä, etteikö kritiikkiin ole jossain määrin aihetta. Monia asioita olisi varmasti voitu tehdä toisin. Mutta me emme kukaan tiedä vielä tämän kauden lopullista menestystä, se nähdään vasta keväällä. Vasta silloin voidaan sanoa, mikä oikeasti meni pieleen vai menikö juuri mikään.
Tuossa joku viikko sitten kun pelejä voitettiin mennen tullen ja putki kulki, moni oli valmis tarjoamaan Jortikalle välittömästi jatkosopparia. Nyt on ääni muuttunut ja osa vaatii Jortikkaa pihalle. Ei näitä asioita voi katsoa niin lyhyellä tähtäimellä. Kausi on pitkä ja kaikenlaisia räpellyksiä mahtuu sekaan.
Mitä tulee maalivahtipeluutukseen, en itsekään ymmärrä, miksi otetaan sellainen riski, että peluutetaan Thomasia joka pelissä. Mies haluaa tietysti pelata, mutta meillä ei ole käytännössä ollenkaan kakkosveskaria, koska Häkkinen pelaa silloin tällöin vain jonkun mestis-matsin. Tältä osin siis kritiikki on ollut tässäkin ketjussa aivan oikeutettua.
Silti on aivan päin hanuria kipata tätä tappioputkea Thomasin piikkiin. Tässä tappioputkessa on päästetty maaleja 3, 3, 2 (toinen tyhjiin) ja 5. Vasta siis tässä viimeisessä pelissä voi sanoa Thomasin epäonnistuneen jossain määrin. Montako maalia kenttäpelaajat ovat tehneet samaan aikaan? Aivan, 2, 1, 0 ja 2. Ongelmat ovat siis kenttäpelissä, eivät maalivahtipelissä.
JHag totesi, että kaikki muutkin harjoittelevat, joten tukkoisuuteen vetoaminen ei sinänsä ole relevanttia. Se on kyllä totta. Sen nyt kuitenkin näkee persreiälläänkin, että putki ei juuri nyt kulje läheskään niin kuin se Jokereilla kulki ennen taukoa. Oli syy sitten missä tahansa, tämä on totuus. Itse kallistun edelleen uskomaan, että liike alkaa kohtaa taas löytyä ja sitä myötä myös pinnoja ropisee.