Mainos

Mikä Jatkoaika on, juuri sinulle?

• 6 705
  • 67

Astna One

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, ManU, Real Madrid, Barcelona
Viestin lähetti Holocaust
Pari vuotta tuli pelkästään luettua palstaa. Lopulta "uskalsin" hakea kirjoitusoikeuksia.
Sama täälläkin. Kolmisen vuotta seurasin Jatkoaikaa, kunnes vihdoin ja viimein uskalsin rekisteröityä. Palstan taso on viime aikoina ollut selvässä nousussa, toivotaan että sama homma jatkuu. Uudet asiakirjoittajien tulo tänne on ollut selvää eteenpäinmenoa.

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jatkoajassa minulle selvästi tärkeintä on tämä keskustelupalsta, jossa kiinnostavat osiot "SM-liiga", "Vapaa keskustelu" ja "Maajoukkue" ainakin näin maailmancupin alla. Mestistä, NHL:aa ja varsinkaan muita kiekkosarjoja ei tule niin kauheasti seurattua, etenkään SM-liigaan verrattuna, joten niiden keskusteluihinkaan en osallistu. Uutispuolella kiinnostavat vain pelaajien, valmentajien ym. kommentit, joita Jatkoajassa onkin paljon enemmän kuin muualla mediassa.

Siltikään Jatkoajan keskustelupalsta ei merkitse minulle läheskään samaa kuin Jypin vastaava. Siellä olen ollut mukana sen avaamispäivästä lähtien marraskuussa 1997 ja se myös oli ensimmäinen SM-liigaseuran nettisivuilleen avaama mielipidefoorumi. Kaiken lisäksi Jypin keskustelupalstaa ennen oli suomalaisista jääkiekkosivuista pystyssä KORKEINTAAN Kiekkopesän keskustelufoorumi, johon en koskaan rekisteröitynyt tai edes lukenut.

Jatkoaikaanhan rekisteröidyin vasta pari viikkoa sen jälkeen, kun sain laajakaistayhteyden. Kovin kauheasti ei tätä foorumia tullut myöskään luettua ennen rekisteröitymistä. Nettiin mennessäkin aloitussivunani on www.jypht.fi ja sen vasta sen jälkeen tulen tänne Jatkoaikaan.

Jääkiekko on minulle nykyään ylivoimaisesti rakkain urheilun seuraamismuoto, kiitos sopupesäpalloilijoiden (ennen pesäpallon kuolemaakin jääkiekko oli toki ykkönen, muttei niin selvästi kuin nykyään) ja sekä siitä että elämän muistakin aiheista keskusteleminen samanhenkisten ihmisten kanssa on mukavaa puuhaa.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Erään addiktin tarina

"Se alkoi ihan viattomasti Kiss:in chatissa. Jälkeenpäin ajatellen vois sanoo, että mä olin koukussa ekasta kerrasta lähtien. Mä spammasin ja trollasin.

Kohta mä olin siinä pisteessä, että mikään ei riittäny. Mä siirryin käyttään Jatkoaikaa. Mutta pahinta oli se ircaus. Mulla oli joskus jopa neljä ikkunaa päällekkäin auki. Mä huomasin olevani "niitä". Vanhat ystävät katosi, mutta tilalle tuli uusia, pahempia.

Olin mä välillä katkollakin. Mutta ei se toimi. Niin kauan kun sulla ei oo yhteyttä, sä voit olla ilman. Mutta sä tiedät ratkeavas, kun jo pankkiautomaatista alkaa etsiin suosikit- valikkoa. Yhteiskunta jättää hoidon jälkeen meidät ihan oman onnensa nojaan.

Mä olen jo menetetty tapaus. Käyttö on edenny niin pitkälle, että mulla on GPRS ja kannettava. Mä voin sukujuhlillakin poistua "vessaan", ja siellä suljetun oven takana mä vedän taas pari megabytee ränniin.

Katsokaa hyvät ihmiset lastenne perään. Nykyään yhteyksiä on niin helppo saada mistä vaan. Te luulette että ne on viattomasti juomassa keskiolutta ja polttamassa kevytsavukkeita maitolavan takana. Ei ne siellä ole. Ne on vinteillä laptoppien kanssa vetämässä overtimea. Ne on kanssa "niitä".

Näistä asioista on kodeissa puhuttava."

Ari-Matti

Jäsen
Minulle jatkoaika on viihdettä, olen -01 kesästä asti lueskellut ketjuja ja nyt vasta hain kirjoitusoikeuksia. Olen varttuneempi mieshenkilö ja haluan keskustella, jos mahdollista järkevästi, keskustelu palstalla. Saapas nähdä onnistunko ?

hokkineito

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki ja jossain määrin Oulun Kärpät
Jatkoaika on mulle hyvä paikka keskustella aiheesta ku aiheesta sopivan anonyymisti, tulee tehtyä sitä melkeinpä päivittäin. Ja löytäähän täältä kaikki kiekkouutiset ja saa kuulla muiden mielipiteitä niidenkin osalta.

Alussa mä en juurikaan eksyny tänne vapaan keskustelun puolelle, vaan kirjottelin tonne Mestis-osastolle, mutta sit huomasin, miten kivaa ajanviettoa tämä jauhaminen myös täällä on. Voi keskustella asiallisesti tai sit jauhaa paskaa, riippuen millä tuulella on.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Luen ainoastaan vapaata keskustelua. Olen joskus yrittänyt käydä lukemassa keskustelupalstan muutakin antia, mutta viestien määrä on niin järkyttävä, että ei millään pysty.

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jatkis on netin ykkössaitti

...aina kun koneen avaan niin ekaksi tänne katsomaan uusia kiekkouutisia ja keskustelupalstojen satoa. Jälkimmäiset ovat täällä erittäin korkeatasoisia, tosin kuin monessa muussa paikassa, osoittanee sen, että lätkäihmiset on päällisin puolin fiksua väkeä ;)

Toisinaan on huvittavaa, kun avaa selaimen jonkin muun tärkeän syyn takia ja silti saa huomata, ettei hommaa ole ensimmäisen tunnin aikanakaan vielä tehty, kun on lukenut ja vastaillut näihin Jatkiksen viesteihin.

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varoitus: seuraavassa koetetaan nostaa esille ajatuksenaiheita siitä, mitä Jatkoajan keskustelu voi olla, on tai pitäisi olla. Tai jotain...Pontena tälle esim. sunnuntaisen kiekkoyömatsin otteluketju ja sen sisältö...

Oikeassa elämässä harvemmin syntyy mitään järkevää keskustelua tai ajatusten vaihtoa toisiensa kurkkuun käyvien ihmisten kesken. Tai niiden, jotka vaihtavat puheenaihetta aina kun siihen on mahdollisuus. Usein seurauksena voi olla tanssiinkutsu sinapit rinnuksilla. Sama asia on sovellettavissa nettikeskusteluunkin.

Motiivit vaihtelevat, mutta mikäli palstalle hakeutuvien ja rekisteröityvien henkilöiden yhtenä pohjamotiivina on keskustelun käyminen (kuten olettaa sopii), soisi myöskin silloin löytyvän hiukan kunnioitusta toisia kohtaan. Jos pohjamotiivina on häirköinti, niin silloin toivoisi keskustelupalstan moderaattorin/-den pistävän tällaisen henkilön bittitaivaaseen.

Jonkinverran palstan keskusteluun voi vaikuttaa itse "yhteisö" - eli lähinnä muokata ja kehittää keskustelua kirjoittamisiensa kautta. Tällöin vaaditaan kuitenkin suvaitsevaisuutta sille, että oikeasti ei osoitella sormella sitä, joka haluaa keskustella jokseenkin järkevästi, mutta omaa erilaisia mielipiteitä. Eli ei saada kauheata allergiareaktiota sitä kohtaan, joka haluaa tuoreine ajatuksineen muokata käytyjä keskusteluja. Ehkäpä ne hänen mielestänsä kaipaavat uutta näkökulmaa? Väittäisin että kaikesta huolimatta keskustelun "taso" riippuu vain ja ainoastaan kirjoittajista. Hyvin usein myös osasyyllinen löytyy peiliin katsomalla. Turha vinkua toisiin pöytiin, vai mitä?

Tuskinpa kukaan kirjoittajista on täydellinen, kaiken lätkästä tietävä henkilö, vaikka tietäisikin hyvin paljon jostakin lajin erityisalasta. Ihmisiä on moneen lähtöön ja on vaarallista kategorisoida virtuaaliminän perusteella. Vaara saattaa piillä siinä, että näkökulmat köyhtyvät aikaa myöden jos vain yksi "totuus" koetaan vallitsevaksi ajatustavaksi.

Keskustelun lähtökohdat muuttuvat tällöin paljonkin verrattuna siihen, että avoimesti pohdittaisiin eri näkökulmia ja kokeiltaisiin erilaista lähestymistapaa käytävien keskustelujen suhteen.

Itse olen tavallinen kuluttaja lätkän suhteen, seurannut lajia 20-25 vuotta milloin aktiivisesti, milloin henkeä vetäen. Mutta silti olen päivittänyt omia tietojani hirveästi viimeisten vuosien aikana mm. tätä palstaa hyödyntäen. Eihän meikäläinen, tavallinen taunotasalakki joka aikanaan pelasi kaveriporukassa ulkojäillä peliä enemmän onnella kuin ymmärryksellä, tai aikuisiällä katsomovalmentajana kunnostautuneena ymmärrä kuin sen mikä omaan kaaliin on saattanut joskus kolahtaa.

Palstaa tutkimalla, toimituksen juttuja lukien on kuitenkin tarjotunut mahdollisuus laventaa näkökulmaa. Oppia ymmärtämään sitä mystistä kieltä puhuvaa raumalaista, joka hehkuttaa illasta toiseen siitä Saarelasta. Tai sitä turenkihuumoria viljelevää hämptonilaista, joka kolistelee peltiloota päässään pussit kilisten. Tai sitä ryminää ja rytkettä hehkuttavaa IFK-fania jne.

Eikä ole ollut yhtään pahitteeksi kokea kuinka "oman joukkueen" kannattajat kanssakäyvät virtuaalipalstoilla ja kuinka se uskomaton hehkutus voi todellakin sokaista meidät eri tavoin.

Useimmiten tätä tiedon välittämistä on tapahtunut oletettavasti itseäni nuorempien tyyppien kautta. Toki tunnistettavasti vanhemmat tyypitkin ovat sitä tehneet. Ikä ei kait määritä mitenkään täydellisesti sitä, pystyykö tuomaan jotakin lisäarvoa tälle kaikille yhteiselle asialle. Asiat muuttuvat ja usein nuoremmat ovat energisiä sitä tietoa kaivamaan ja omaksumaan. Tietysti pitkä kokemus asian tiimoilta kasvattaa tietoa yhtälailla. Meikäläinen ainakin koettaa poimia täysillä molemmilta tahoilta, mikäli sitä on vain tarjolla.

No juu, tässä jotakin juttua...ajatuskin tahtoo jo karkailla. Jokatapauksessa, vittuilun, hyökkäilyn, tyhjänpäiväisten juttujen, aiheisiin kuulumattomien asioiden yms. kirjoittelun sijaan voisi itse kukanenkin kokeilla jotakin muuta lähestymistapaa aihepiirien tiimoilta. Saattaisi virkistää kummasti niin lukijoita kuin kirjoittajiakin.

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Pikku pahe

Jatkoajasta on tullut tässä ajan mittaan päivittäinen paikka käydä netissä lueskelemassa ja kirjoittelemassa fiiliksistä.
Täällä on taso paljon korkeammalla mielestäni kuin missään muualla, missä olen käynyt.
Voin tunnustaa että hieman koukussakin taidan tähän olla kun aamulla tämän avaan ensimmäisenä.
Pieni pahe siis minulle.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kyllä, minäkin kuulun "niihin"

Niin, kaikki alkoi viattomasta kokeilusta, jonka jälkeen pisin aika ilman Jatkista taisi olla kesällä 2002, jolloin olin 3 viikkoa kesäloman takia poissa linjoilta.

Koukussako? No jaa.

Itse pitäisin Jatkoajan lukua ja tänne kirjoittelua kehittävänä ja arvartavana tapana kuluttaa työ- ja vapaa-aikaa.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Re: Pikku pahe

Viestin lähetti mysteeri
Voin tunnustaa että hieman koukussakin taidan tähän olla kun aamulla tämän avaan ensimmäisenä.
Naisen, etenkin alfa-urokselle kuuluvan naisen, tulee avata aamulla ensimmäisenä reidet. Vasta sitten 3 minuutin päästä Jatkoaika.

Anteeksi asiaton kommentti. Minulle Jatkis on lievää suurempi addiktio ja paikka päästä kuvittelemaan olevani niin hemmetin nokkela. Jonakin päivänä tulen nokkeluuteeni kompastumaan.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Pikku pahe

Viestin lähetti Twite
Naisen, etenkin alfa-urokselle kuuluvan naisen, tulee avata aamulla ensimmäisenä reidet. Vasta sitten 3 minuutin päästä Jatkoaika.

Niin, ei siihen kolmea minuuttia mene.

Täältä tähän

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Pikku pahe

Viestin lähetti Twite

Heh, Twite :D, Kotona keskenään avata ensimmäisenä reidet, njaa...

Mutta minäkin ilmoittaudun vielä tässä kuuluvani "NIIHIN". Luulen että niitten vanhuksien pitäis vielä muistaa katsoa mun perään vähän.

Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Kyllä, minäkin kuulun "niihin"

Viestin lähetti mysteeri
Tarvitaanko me kaksi konetta???

Niin, jos toinen tiskaa ja toinen on Jatkoajassa.

Täältä tähän

Aksu

Jäsen
Päivittäistä rutiinia. Jääkiekko on iso osa elämää ja jatkoaika on jääkiekkoa ja tästä yhtälöstä päässään loputtomaan tarinaan. Tiukahko moderointi tekee sivustoista selvästi parhaan. Paskaa on vähän.

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Samaa tarinaa kuin useimmillakin tässä ketjussa..Viime aikoina on tullut kirjoiteltua jo melko paljonkin.. Suurin osa kyllä aikalailla puuta&heinää. Parannan tapani, opinhan jo kuinka joukkuekin kirjoitetaan ;)

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
En tunnusta olevani Jatkoaikaan koukussa, ei, en ainakaan paljoa. Silti vaan tunti toisensa jälkeen - etenkin loma-aikaan - saattaa tulla kyseisellä palstallä häärättyä.

Loppukesästä/alkusyksystä sain kuulla palstasta ainoalta ihmiseltä, jonka tältä palstalta tunnen ihan arkielämässäkin. Ja näin rohkaisin minäkin mieleni, hain kirjoitusoikeuksia, ja ne tulivat ihan päivän tai parin päästä. Olisikohan ne jälkiviisaina niitä antaneet??

Tuohon tuntemiseen, varmaksi en voi sanoa, mutta ainakaan tyylistä en ole tunnistanut ketään muita kuin jo mainitun. Tietysti voi olla, että Porin ja Ulvilan suunnalta jonkun tuntisin, jos saisi yhdistettyä nimimerkin ja kasvot, tai tietää edes nimen. Mutta ei se mitään, parempi mielestäni näin, koska itselläni on periaate, että tuntemattomille ihmisille ei soiteta suuta kovin voimallisesti.

Jatkoaika on ollut mielenkiintoinen kokemus ja tuttavuus, nimittäin aivan ensimmäinen keskustelupalsta kautta aikojen, jolla olen mukana. Jotenkin olen vieroksunut niitä, mutta Jatkoaika on muuttanut käsityksiä.

Redalert

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Ozzy Osbourne,Black Sabbath
Mä en kovin kauan oo täällä ollu kirjoittelijana,mut pitäny oon kovasti.Joka päivä tulee käytyä lueskelemassa ja välillä myös osallistumassa ketjuihin.Musta tää on hyvin hoidettu ja asiallinen keskustelupalsta ja täällä voi jutella aiheesta kuin aiheesta.Hyvää ajanvietettä ja tarjoaa jokaiselle jotakin,jonkinlaista "jutuntynkää".Ja kuten joku tossa jo mainitsikin,on kiva,että monenlaisiin aiheisiin löytyy aina joltakin hyvää asiantuntemusta.Jatketaan samaan malliin,jep,jep !

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Jatkis on ainoa keskustelupalsta, jota seuraan lähes päivittäin poislukien kesäkuukaudet, jolloin en pahemmin täällä surffaa. Syitä on monia ja tärkein on se, että täällä voi keskustella paljon muustakin kuin lätkästä, mikä on tietty se tärkein aihe. Mutta tämä on myös paras saitti jutella jalkapallosta, vedonlyönnistä, raveista ja ihan mistä tahansa. Sitten täällä on paljon erilaisia mielipiteitä eivätkä kaikki ole sitä samaa massaa. Tietenkin joidenkin viestiketjujen seuraaminen käy jo huipputason viihteestä oli se tahatatonta tai haettua. Sitten täällä on huikea interaktiivisuus. Päivässä voi useammankin kerran tulla lukemaan juttuja joita tulee kovalla syötöllä. Ehkäpä tärkein tekijä on juuri tämä ketjujen ja juttujen vilkas eläminen.

Itse aloin kirjoittelemaan ehkä 2001 tai 2002, mutta olin kuitenkin seurannut juttuja jo vuoden ennen sitä. Paljon tulee kirjoiteltua turhaa ja joskus sellaistakin mitä myöhemmin katuu ja ajattelee, että oishan sen voinut jättää kirjoittamattakin. Usein kyse on ollut vähän liian kärkkäästä oman mielipiteen esille tuonnista.

Onko jatkoajassa sitten jotain ikävää? Mielestäni ehkä turhin juttu on ollut tämä kärppäfanien väitetty ylimielisyys, joka on suurelta osin ollut myös väärinkäsitystä ja tekstien väärin tulkintaa. Se on vähä harmittanut, että turhaanki oululaiset ovat saaneet aika paljon paskaa niskaan. Jokaiselta joukkueelta kuitenkin löytyy näitä "kusipää"kirjoittajia ja kyllähän silläkin oli vaikutusta, että kärpät kuitenkin niin nopeaa ja ehkä joidenkin silmissä yllättäenki nousi huipulle. Sitä on ulko-oululaisen vaan vaikea käsittää kuinka suuri juttu se nousu silloin oli.. saatto siinä vähän ylpistyä. Itselläni ei arvoasteikossa tuon nousun edelle mene niin mestaruus kuin pietarikaan.

jatketaan samaan malliin

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Itse en edes muista kuinka aikoinaan törmäsin jatkoaikaan. Tämä oli ensimmäinen keskustelupalsta, mitä innostuin seuraamaan. Joskus aikoinaan, kun oli modeemit ja purkit niin tuli messuiltua paljonkin, mutta purkkien kuoltua, en pitkään aikaan löytänyt netistä mitään vastaavaa.

Jatkoaika on todella monipuolisen keskustelun paikka. Täällä kuulee kiekkouutisia, joita muuten en kuulisi (varsinkin nyt kun en asu Suomessa) ja täällä voi todellakin keskustella tasokkaasti kaikenlaisista asioista. Monesti kuuleekin sitä, kuinka modeja haukutaan, mutta itse olen ollut todella tyytyväinen heidän toimintaansa ja uskon, että heidän toiminnastaan johtuen täällä on niin tasokasta keskustelua.

Jatkoajassa tulee todellakin käytyä päivittäin - se on osa päivittäisiä rutiineja.

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vapaa sana. Mielestäni Internet on ohittanut muut tiedotusvälineet kiinnostavuudessaan ja tietysti interaktiivisuudessaan. Joskus aiemmin kirjoittelin mielipiteitä lähinnä Hesarin ja Iltiksen mielipidesivuille ja joskus ne jopa julkaistiin. Nykyjään en enää viitsi, koska feedback on aivan liian hidasta.

Parasta Jatkojassa ovat erilaiset mielipiteet, jotka laittavat aina välillä miettimään myös omia kantoja. Lätkäpuolella uutiset tulevat tänne about päivää ennen kuin lehtiin ja Vapaan puolella saa tietää asioista huomattavasti enemmän kuin pelkistä lehtien artikkeleista. Modejen toiminta on maltillista ja onneksi he eivät ole lähteneet tiettyjen henkilöiden sensuurivaatimuksiin mukaan.

Vapaa sana hyvän maun rajoissa.

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Hitto, olen addikti! Istuin ihan rauhallisesti koneen ääressä ja kello oli vähän yli kymmenen. Selailin otteluketjua läpi kunnes tuli stoppi. Jatkoaikaa aloitettiin korjamaan. Aloitin katsoa elokuvaa, mutta sekin jää kesken kun piti koko ajan kokeilla toimiiko JA. Ei toiminnut. Muutama tunti korjailuja sai minut hermorohmaduksen partaalle. Olen varmaan repinyt puolet hiuksistani pois.

Missä ne mun sienet ovat?

Tobias

Jäsen
Irtautuminen työstä

Jatkoaikaan en ole millään lailla koukussa, joskus saattaa mennä viikko, etten vieraile täällä lainkaan. Tämä tosin johtuu kyllä useimmiten työmatkoista tai sitten ei vaan muuten ehdi.

Toisinaan, kuten nyt, pidän pienen tauon työn lomassa Jatkoajan parissa. Kaikin puolin hyvin toimiva palsta ja omasta mielestäni hyvin moderoitu.

Lähinnä siis tällainen taukopaikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy