Kun ömerikässä asustelee vuoden ja osia, niin toki pitää jotain pientä tuoda muassaan. Muutaman kuukauden on nyt alla ollut Jaguar XJ8 Vanden Plas, vm 2000. Toistaiseksi ei vituta.
Vielä en siis ole sitä laivannut mihinkään, vaan örvellän täällä vapaana ja urheana. Kun kyselin hintoja tyypeiltä, joilla on kokemusta autojen laivaamisesta yli Atlantin, kertoivat he, että halvimmillaan siitä voisi selvitä jopa alle tuhannen dollarin. Se siis edellyttäisi, että itse hommaisi kontin, hoitaisi auton konttiin, huolehtisi satamien paperisodasta jne. Noin puolellatoista tonnilla voi asialle pistää asiaan erikoistuneen firman, joka hoitaa homman alusta loppuun. Kaiken kaikkiaan siis suolarahoja auton hintaan nähden.Uteliaisuuttani kysäisen. Paljonko auton rahtaaminen maksoi?
Mazda 3 -05 38000km. Uutena ostin ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
En ole vielä kaikkia yksityiskohtia selvittänyt, asia tulee ajankohtaiseksi myöhemmin syksyllä. Lupaan palata asiaan tässä ketjussa, kun minulla on esittää tarkempaa tietoa.Puolitoista tonnia? Ei ole kyllä kovin paljon. Laivataanko se sillä hinnalla Suomeen asti vai pitääkö se sitten hakea jostakin muualta?
Renault Twingo 2001
Toimiikun stogen vessa. Ja syö naftaa jopa 5.6L/100km ei paljoa.
Pidennetään nyt olematonta sukupuolielintäni farkkujen lahkeessa ja sanotaan, että Audi S5:lla mennään tästä lähin aamuisin töihin. Vaihdoin ko. autoon noin kuukausi sitten Audi TT coupesta isompien tilojen ja kauniimman ulkonäön takia.
Se "parempi" on -97 farmari Mondeo, joka on kylläkin telakalla kun vetäsin sen nokan lyttyyn lyhtypylvääseen. Upea kaara muuten kunhan saa sen kondikseen vaan kuukauden-parin päästä.
Pidennetään nyt olematonta sukupuolielintäni farkkujen lahkeessa ja sanotaan, että Audi S5:lla mennään tästä lähin aamuisin töihin. Vaihdoin ko. autoon noin kuukausi sitten Audi TT coupesta isompien tilojen ja kauniimman ulkonäön takia.
Kumpi oli syynä, pää täynnä, vai tyhjä?
En halua pilkkua nussia, mutta tuota ei ole taidettu dieselinä tehdä. Ja eikös nafta meinaa tuota..
Täynnä. Mutta älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi...