Mikä ötökkä on kesällä ärsyttävin?

  • 14 987
  • 107

Mikä ötökkä on kesällä ärsyttävin?

  • Hyttynen

    Ääniä: 95 41,3%
  • Paarma

    Ääniä: 69 30,0%
  • Ampiainen

    Ääniä: 20 8,7%
  • Mehiläinen

    Ääniä: 4 1,7%
  • Kärpänen

    Ääniä: 6 2,6%
  • Muurahainen

    Ääniä: 3 1,3%
  • Hämähäkki

    Ääniä: 7 3,0%
  • Punkki

    Ääniä: 12 5,2%
  • Olen luonnonystävä en ikinä voisi tehdä pahaa ötökälle.

    Ääniä: 4 1,7%
  • Joku muu, mikä?

    Ääniä: 10 4,3%

  • Äänestäjiä
    230
  • Poll closed .

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Hauska ketju.

Kyllä paarma kiilaa ykköseksi. Hyttynen on rasittava, mutta paarma on ärsyttävämpi. Ovat lisäksi joissakin tapauksissa helvetin isoja ja rumia, jolloin niistä tulee suorastaan pelottavia. Mikään ei tosiaan ole ärsyttävämpää kuin aina välillä vaimeneva ja välillä taas voimistuva surina pään ympäristössä. Koskaan ei tiedä, minne ne pirulaiset laskeutuvat ja sitten upottavat leukansa viattomaan ihmislihaan. Heh, viime kesänä könttäsin sellaisen todella ison harmaan version, joka typeryyksissään oli laskeutunut kumisaappaalle ja yritti saada tästä ruokajuomansa.

Toki etenkin nämä yöhyttyset ovat myös varsinainen riesa. Ampiaisia kohtaan on myös jonkinlainen kammo. Ne tulevat pörräämään aivan kiinni kroppaan jostain tuntemattomasta syystä ja niiden arvaamattomuus saa aina olon epämukavaksi. Mehiläiset ja mötyt (kimalaiset) sen sijaan ovat leppoisaa porukkaa, ne ovat jo "kiltimmän" näköisiäkin kuin ampparit.

Parempi puoliskoni muuten myös kammoaa perhosia. Ei ehkä yhtä paljon irGGu, mutta silti.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta mikä niissä perhosissa pelottaa? Eihän ne pure tai mitään.

Olitteko te muut muuten lapsena sadistisia näitä luonnon eliöitä kohtaan? Jännitystä elämään toi ampiaisten, mehiläisten ja kimalaisten vangitseminen lasipurkkiin. Kanteen piti pistellä reikiä että saivat happea, koska kun hyönteinen oli saatu kiinni, alkoivat mielenkiintoiset eläinkokeet. Yksi mieleenjäänyt oli iso kimalainen vs. mäkäräisarmeija pienessä lasipurkissa. Kimalaiselle kävi huonosti. Myös muurahaisten ja mehiläisten yhteiseloa samassa kämpässä tuli tutkittua. Hepokatit olivat ystäviä, niitä otettiin kiinni vain lähempää tarkastelua varten.

Toisaalta joskus näitä koe"kaniineja" myös vapautettiin takaisin luontoon. Purkinkansi auki, ja terävä sadan metrin spurtti, eipä päässyt koskaan ampiainen pistämään.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päivän selvä juttu: itikka eli hyttynen. Vidun rasittavia inisijöitä.....
"Nyt meni hermot ja sen kyllä huomaa..."
 

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Paarmat, ku ne pörrää loppupäivän ympärillä ja surisee niin ärsyttävästi. Eikä ne luovuta ennen kun ne tappaa, tai ne pääsee puremaan. Sääsket, jos niitä on paljon.
 

stouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Hyttynen! ainakun olen paikalla ja siellä pörrää noita sanoin kuvailemattoman pa***ja otuksia ne hyökkäävät juuri minun kimppuun. Mikäköhän siinäkin on et vaikka olis n.5 muuta henkilöä vieressä ni kyllä ne pirut mun kimppuun hyökkää. Sit aamulla ku herää ni mulla on aivan valtavan kokosia paukamia!
Jos jonkun toivois kuolevan tällä maapallolla sukupuuttoon ni mä toivon et ne olis noi hyttyset, uskaltais mennä jopa lappiin/pohjoseen.

-stouni-
 

Wewe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK& Teemu Laakso
Viestin lähetti stouni
Hyttynen! ainakun olen paikalla ja siellä pörrää noita sanoin kuvailemattoman pa***ja otuksia ne hyökkäävät juuri minun kimppuun. Mikäköhän siinäkin on et vaikka olis n.5 muuta henkilöä vieressä ni kyllä ne pirut mun kimppuun hyökkää.
Se vaan varmasti tuntuu siltä että ne hyökkäävät vain sun kimppuun, vaikka tosiasiassa ne pörräävät myös muiden ympärillä. Luin kyllä jostain joskus että ne ihmiset keillä on hyvä veri niin vetää hyttysiä puoleensa.

Annan ääneni paarmalle, liian äänetön ja suht kivulias pistos kun se yhtäkkiä tuikkaa jonnekkin niskaan tai selkään!!

Wewe
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Suoranaisesti minua nyt ei mikään ötökkä erityisemmin häiritse, jollei baarikärpästä lasketa lukuun. Hyttyset jättävät minut pääsääntöisesti tyystin rauhaan, toisinaan joku paarma kiertelee ympärilläni himoiten maistiaisia minusta mutta en anna senkään häiritä minua, muurahaisista ja hämähäkeistä oikeastaan pidän suunnattomasti - kumpaisenkin lajin touhuja oli lapsena suunnattoman mielenkiintoista tutkailla.

Koiranomistajana punkit aiheuttavat jonkin verran ylimääräistä vaivaa minulle ja koiralleni, eikä hirvikärpänenkään mikään ihastuttava olento ole. Jos näistä kahdesta pitää jompi kumpi valita niin käännyn kaikesta huolimatta hirvikärpäsen puoleen.

vlad.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Hyttynen: Inhottava Inisevä verenimijä. Todella rasittava

Paarma: Sitkeitä paskiaisia. Eniten haittaa kalareissuilla.

Ampiainen: Voittaja. Ei niinkään ärsyttävä, mutta pelottavin asia maailmassa. En uskalla pitää luukkuja auki ampiaisten takia. :(
 

Kawasaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rio Grande
Omasta mielestäni paarmat ovat kesällä kaikista ärsyttävimpiä ötököitä. Ne ovat niin sitkeitä paskiaisia, kuten moni olikin tässä ketjussa jo todennut. Pörräävät kesällä ärsyttävästi ympärillä. Ja tulevat puremaan niin huomaamattomasti, ettei niitä aina kerkeä tappaa.

Tietysti nuo hyttysetkin ovat ärsyttäviä. Varsinkin yöllä ne ovat kyllä mielestäni ärsyttävimpiä ötököitä, ne inisevät niin v*ttumaisesti, kun yrittää nukkua.

Mutta vastaukseni oli siis: Paarma
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Mielestäni vittumaisin inisijä on mäkärä. Tämä raaka ja brutaali saalistaja napsii uhriparaltaan ison palan lihaa. Tekonsa tämä pikkup****nen tekee ryömimällä lahkeen kautta esim. jalkaan. Mäkärän muisto on itselläni hiton iso ja kutiseva pahka. Kyseistä ötökkää on hankala torjua. Se mahtuu pienen kokonsa ansiosta paikkaan kuin paikkaan. Lapissa näitä piisaa aivan liikaa. Pahimpina mäkäräkesinä nämä olennot hakkasivat jalkani vereslihalle ja muodostivat voileivälle makkaran korvikkeen...
 
Kyllähän se taitaapi kallistua tuon suvi-iltojen piinaan paarman puoleen. Hyvänä kakkosena tulee hyttynen.

Uskontunnustus
Minä uskon paarmaan, pirulaiseen, kesäillan pilaajaan. Ja Hyttyseen, inisiään, meidän piinaajaamme. Joka sikisee ympäriinsä, vaeltelee vesillä, imee ihmisen verta, läpsästiin, kuoli, kirottiin, tippui alas maahan, toi sukulaiset meitä rääkkäämään, lepää paarman vieressä ja on sieltä tuleva kiusaamaan meitä, Ja pyhään ininään, pyhään yhteiseen raapimiseen, pyhään hyttysparveen, veren imemiseen, paukaman ylösnousemiseen, ja iankaikkiseen kutitukseen.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paha paha..
Hyttynen ja Paarma on finaalissa, molemmat omalla tavallaan ärsyttävämpiä asioita maailmassa. Paarma kiusaa päivälllä, haistaa kilometrien päästä mökkeilijän hien ja hyökkää kimppuun. Eikä säikähdä isällisestä avokkaasta, vaan palaa hetken päästä hakemaan herkkupalaansa viattoman lomalaisen niskasta.

Toisaalta, hiljainen mökki/aitta, uni tulossa justiinsa, ja sitten, seuraksi saapuu ystävämme hyttynen... Miksi se ei päivällä inise?!?! Unta kun haet niin desibelejä tuntuu löytyvän enemmän kuin keskiverto rock-bändin keikalta. Aluksi yrittää piiloutua peiton alle, mutta koska ärsyttävä ininä kuuluu sinnekin, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin työntää paljasta ihoa näkyville ja huitoa kohti kutinaa.

Kahdesta pahasta valitsin jälkimmäisen. Kauhutarinoita olen kuullut muistakin ehdokkaista, mutta omalla kohdalla hyttyset ovat SE paha. Paarmoja pääsee esim. pubiin karkuun, mutta kesken unien ei jaksaisi hyttysiä sinne asti paeta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hyttynen

Kyllähän se hyttynen on joka kesäinen riesa. Kun haluaisi nukkua, niin yllätys yllätys ovet ovat olleet auki päivällä ja talo täynnä iniseviä hyttysiä.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Pommittajat - ne tulee!

Kyllähän tuo taas tänään tuli todettua, että hyttyset ovat järjestäin todella vittumaista porukkaa. Eikä siinä mitään, että pari pientä inisijää surraisi kesäillassa, mutta nämä raukkaperkeleet tulevat porukalla viattoman ihmispolon päälle.

HN:n ehdottama hirvikärpänen olisi toki ylivoimainen vittumaisuudessaan, mutta kun meikäläinen ei vapaaehtoisesti metsään lähde käyskentelemään ja niinpä hirvikärpäskohtaamiseni ovat aika vähissä. Itse asiassa olen nähnyt viime aikoina enemmän hirviäkin.

Elikkäs lyhyesti ja ytimekkäästi: hyttyinen.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hyttyset kyllä saavat suurimman harmituksen aikaan. Onneksi Helsingissä niitä ei paljon näe.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vastasinkin jo hyttynen, mutta juuri tällä minuutilla vituttaa ampiaiset. Yksi päätti juuri tuikata piikkinsä minun niskaan ilman mitään ennakkovaroitteluja, prkl! Eikö sitä saa enää istua koneellakaan rauhassa...
 

Kyle

Jäsen
Kärpänen

Mikään ei ole turhauttavampaa kuin se että aamulla heräät siihen kun kärpänen pyörii pääsi ympärillä, kaiken lisäksi kärpästä ei saa kiinni, kuin hyttystä vaan se pyörii pääsi ympärillä niin kauan kunnes on pakko nousta ja hakea joku kärpäslätkä jolla sen tapat.
Toinen on jos yrität syödä ja jostain ilmestyy kärpänen..
Kaiken lisäksi en ymmärrä miksi niitten on kiusattava ihmistä? Ne ei pistä niin kuin hyttynen tai paarma, surisee vain ja saa vitutuksen huippuun.

Paarmat ovat myös suuri vihan kohteeni, mutta tänne Hämeeseen ei paarmat ole tänä vuonna eksynyt, onko kukaan huomannu samaa?
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Skeletor



Paarma on myös yksi perkele. Paikallinen paarmaluokitus:

Hevospaarma
Se isoin ja ilkein, löytyy ampiaisen kuviolla ja pelkkänä yksivärisenä. Puree palasen pois ihosta, mutta yleensä tavallisen ihmisen pitäisi se huomata. Eläimillä tilanne on hankalampi.

Sokkopaarma
Se musta, jolla on siivessä ympyräkuviota. Iskee nopeasti, mutta lentoäänen kuulee tarkalla korvalla. Ei pistä heti, vaan miettii hetken. Tämän epelin ehtii yleensä tappaa. Juuri tästä olet varmasti irroittanut toisen siiven ja katsonut kituvaa sokkopaarmaa.

Suippopaarma
Hiljainen lentoääni, suipon muotoinen, harmaa. Pistää lähes aina huomaamatta, varsinkin järvellä. Pisto luja ja nopea.

Mikä näistä on se joka ensin kiertelee vittuilakseen 15 minuuttia päätä ympäri ja sitten menee vasta irrottamaan ruumiinosia? Siinä kyllä tiukemmat verkkarit repsahtaa paskaksi kun se paskiainen alkaa kiertämään näkökenttää ympäri.
 

Sachl

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viime päivinä hermoile on käynyt itikka. Illalla kymmenen jälkeen ulkona on mahdotonta olla ja ärsyttävintä on se jos niitä pääse sisä tiloihin, varsinkin yöllä kun ne alkaa lentää pään ympärillä koko ajan, siinä vasta on hermot koetuksella.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tiedä mistä johtuu, mutta tänä kesänä on kärpäsistä ollut poikkeuksellisen vähän riesaa. Hullua mutta totta, että en ole niitä tässä huushollissa nähnyt juuri nimeksikään. Yleensä niitä on kesäisin pyörinyt kimpussa ihan riesaksi asti. Nyt on toisin. Onko huono (ihmisen kannalta hyvä) kärpäskesä vai mistä johtuu? Tiedä sitten muista, mutta itse olen tälläistä huomannut. Vai olenkohan tullut liian laiskaksi huomaamaan kärpästen olemassaoloa.

Hyttysiäkään ei täällä ole liiemmin joutunut hätistellä. Tosin asunhan melko keskustassa, joten metsä on vähemmällä.

Ampiaiset on kyllä olleet vaiva. Niitä tuntuisi olevan ja paljon. Vielä kun ne tässä loppukesän vaiheilla ovat oikein pisteliäällä päällä.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Vastasin Joku muu. No Hirvikärpänen tietty, siinä vasta kova vastustaja.. Tapetuksi ei saa millään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Näin loppukesää kohden näkee usein sudenkorentoja. Julmetun kokoinen ja häijyn näköinen ötökkä, jota kyllä väistää jos se meinaa kohti lentää. Syksymmällä metsässä esim sienireissuilla tapaa joskus hirvikärpäsiä. Ne vasta vittumaisia on kun niitä takertuu vaatteisiin ja hiuksiin. Sitten se tiputtaa siipensä ja jää siihen.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ensimmäiset kaksi hirvikärpästä tälle kesälle/syksylle kerätty niskasta hiiviskelemästä eilen.

Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös