Mihin juhannuksena?

  • 21 204
  • 199

Gren

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja New Jersey Devils. Ja Liverpool. Mets!
Löysin paikallisesta SUPERmarketista norjalaisia sillipurkkeja joten taitaa se juhannus iskeä tälläkin puolella Atlanttia. Uusia perunoita on ollut jo maaliskuusta lähtien. Onneksi ovat hinnat tulleet alas tuolta 80 mk/kg lähes inhimilliseen 40 mk/kg. Ehkä vois puoli kiloa ostaa. Mutta mistä tilli?
Muuten juhannus menee elämäni ensimmäisen baseball-ottelun puiteissa. Go Mets!
Näyttäisi vain olevan tuo ottelu keskimmäinen kolmesta (baseballissa pelataan aivan perkeleesti otteluita) ja kauden aikana se on Atlantaa vastaan tarkoittanut AINA tappiota. Eka ja kolmas on sitten taas aina voitettu. Weird.
 

ipaz

Jäsen
Kyllä sitä pitää mennä tuonne Otalahden rannalle Raumanmeren Juhannusta viettämään. Tosin la-su on työpäiviä joten perinteinen Juhannuksen vietto pitää sisällyttää torstaihin ja perjantaihin... Hyvä Dingo!
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Mökille isolla kaveriporukalla. Ja maanantaina Rokki-vapaa.
 

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Vietän asiallisesti

Sama, kuin Breikinillä, pysyn täällä synnyinkaupungissa ja nautin tästä nykyään niin harvinaisesta herkusta, kuin olla täällä "0man" väen kesken.

Toinen ja ainoa vuotuinen tapahtumahan on Joulu, jolloin stadista häipyy kaikki juntit...

Toki mökillehän ehtii myöhemminkin, mut ei juuri nyt.

pale
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Raumanmeren juhannus pysyy raumalla myös jatkossakin. Ne kaikki puheet siirtymisestä Poriin olivat vain Räsäsen painostusta kaupunkia kohtaa, jonka avulla Räsänen onnistui saamaan kaupungin mukaan järjestelyihin. Ennen tätä vuotta Räsänen joutui vielä maksamaan vuokraa otanlahden rannasta, mutta tänä vuonna kaupunki jo maksoi Räsäselle siitä, että juhlat pidetään täällä. Joten eiköhän ne bileet pysy Raumalla jatkossakin, varsinkin 80000 kävijän avulla.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Dexu
Raumanmeren juhannus pysyy raumalla myös jatkossakin. Ne kaikki puheet siirtymisestä Poriin olivat vain Räsäsen painostusta kaupunkia kohtaa, jonka avulla Räsänen onnistui saamaan kaupungin mukaan järjestelyihin. Ennen tätä vuotta Räsänen joutui vielä maksamaan vuokraa otanlahden rannasta, mutta tänä vuonna kaupunki jo maksoi Räsäselle siitä, että juhlat pidetään täällä. Joten eiköhän ne bileet pysy Raumalla jatkossakin, varsinkin 80000 kävijän avulla.

Oli muuten AIVAN MAHTAVAT bileet..ja ensi vuonna uudestaan...
Dexu:Minulle tiedettiin ainakin eilen väittää että kävijöitä oli 83 000 :D
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Juhannus lähestyy..

Nostetaanpa tämä n. kaksi vuotta vanha ketju. Eli mihin Juhannuksena? Ja erityisesti mua kiinnostaa: onko joku teistä käynyt Kalajoella juhannuksena??! Kertokaa kokemuksistanne! Thanks!
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Hämeenlinna...

Ajattelin tänä juhannuksena repäistä ja olla juhlapyhät kotona. Torstaina Mambaa katsomaan Linnanpuistoon ja siitä leppoisaa kaupunkikesäpäivien ja -iltojen viettoa kenties oluen kera. Onko kellään kokemuksia / vinkkejä / vihjeitä, kuinka pystyy hyödyntämään tämän elämysjuhannuksen parhaalla mahdollisella tavalla? Itselläni ei nimittäin ole kokemuksia kotiseuduilla vietetystä juhannuksesta sitten vuoden 1995...
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Jos haluaa viettää juhannusaattonsa suhteellisen rauhallisessa paikassa, suosittelen Helsinkiä. Stadi ei ole koskaan niin kuollut ja tyhjillään kuin jussina.

Kannattaa kokeilla.
 

Aksu

Jäsen
Yksin mökille rauhoittumaan. Mukaan hyvää musiikkia, viiniä, ruokaa ja monta kirjaa. Lisäksi kirjoitustarvikkeet sen varalta, että herää vaihteeksi halu ruotia elämää kirjallisesti. Kalastustakin tullee kokeiltua.
 

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Minä ajattelin myös tavoista poiketen jäädä kotioloihin juhannuksena. Monet syyt käänsivät pääni tällaiseen ratkaisuun.
Mökkiä ei kenelläkään ole eikä älytty vuokrata sellaista ajoissa.
Kaikki juhannukset on tullut vietettyä festareilla (paitsi yksi, olin armeijassa kiinni), enimmäkseen Raumalla. Festareilla on aina mahtavaa, mutta sinne lähteminen on yksi suuri sirkus kaikkine telttojen ja kyytien järjestelemisineen. Tultiin sitten muutaman kaverin kanssa siihen tulokseen, jos muut lähtee pois, me jäädään rellestämään.

Jos on hyvä poppoo kasassa, on ihan sama missä sitä hengailee. Tosin nyt mitään juhannusheilaa on turha haikailla, jollei jotain ihan merkillistä tapahdu.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juhannus menee perinteisissä merkeissä eli samalla tavoin kuin aiempinakin vuosina. Pienellä kaveriporukalla, varmaan 5-10 henkeä, pidetään hauskaa. Kaupunkiin ei tietenkään jäädä homehtumaan, vaan nenu laitetaan kohti maaseutua. Aattona tulee sitten ensin oleiltua mökillä saunomisen ja uimisen merkeissä. Sieltä lähdetään kaverini kotiin, joka on stereoineen kokonaan meidän käytössämme. Illemmalla käydään kokolla, jossa tapaillaan ihmisiä ja sieltä sitten palaillaan takaisin kaverilleni. Loppu ilta/yö menee grillaten, jutellen ja hassutellen. Ja niin, juhannusyö täytyy ehdottomasti nukkua aitassa.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Tänäkin vuonna serkun luokse Huittisiin.
Ollaan ison omakotitalon pihalla, jos sää suosii ( yleensä tamperelaiset tuo sateen tullessaan).
Grillausta, oluen juontia, kesäisten pelien pelaamista, paskanjauhantaa, saunomista, jne.

Väkeä on yleensä tuollaiset 10-20 henkeä, ihan lapsiperheitäkin ollut. Joten ei ne mitään puhdasta känniryyppäystä ole, kuitenkin harva selvänä on. Alaikäiset tietysti eivät kittaa.
Hauskaa on ollut monena juhannuksena, ja tuskin tämä mitään muutosta tuo.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti OldTimeHockey
Jos haluaa viettää juhannusaattonsa suhteellisen rauhallisessa paikassa, suosittelen Helsinkiä. Stadi ei ole koskaan niin kuollut ja tyhjillään kuin jussina.
Niin, jossain olen kuullut todettavan jopa, että Helsinki on parhaimmillaan juhannuksena, kun kaikki tzaddilaiset on pöndellä. Näin siis ilkeät kielet väittävät; mistäpä minä sen tietäisin...
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Inkooseen menemme, hieman harmittaa kyllä, että Stadista pitää lähteä pois. Olemme nimittäin 10 viimeistä
Juhannusta viettäneet Helsingissä, täällä on harvoin niin hiljaista, kun silloin, kun junantuomat lähtevät koteihinsa. Mutta nyt tosiaan mökki vuokrattu, ehkä torstaina HJK:n matsin jälkeen vietämme iltaa Helsingissä ja sitten vasta perjantaina aamuna muiden perässä mökille, niin päästäisiin sitten edes vähän viettää aikaa kaupungissakin.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Master God
Niin, jossain olen kuullut todettavan jopa, että Helsinki on parhaimmillaan juhannuksena, kun kaikki tzaddilaiset on pödellä. Näin siis ilkeät kielet väittävät; mistäpä minä sen tietäisin...

Taidat itse olla ihan pödellä ?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Brewer
Taidat itse olla ihan pödellä?
Kas, tulipa hassunhauska kirjoitusvirhe, joka tuli korjattua. Stadin kielen sanakirjan mukaan muuten "pöde" tarkoittaa lihavaa. Tarkoitushan oli kirjoittaa nimenomaan "pönde." Itse asiassa olen tällä hetkellä Pitäjänmäellä eli Pitskussa, kuten tzaddilaiset leikkisästi sanovat.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Käyn landella tanssilavalla ottamassa turpaani ja sitten saunomista ja grillaamista sekä Karhun kanssa temmeltämistä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Master God
Kas, tulipa hassunhauska kirjoitusvirhe, joka tuli korjattua. Stadin kielen sanakirjan mukaan muuten "pöde" tarkoittaa lihavaa. Tarkoitushan oli kirjoittaa nimenomaan "pönde." Itse asiassa olen tällä hetkellä Pitäjänmäellä eli Pitskussa, kuten tzaddilaiset leikkisästi sanovat.

Oikea muoto maaseudulle ( mihin myös Hämeenlinna kuuluu ) on BÖNDE

Pöde ei tietääkseni tarkoita mitään.
Lihava on / voi olla Blöde , veri on Blude . Nämä tulivat lähinnä mieleeni ...........
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Viestin lähetti Brewer
Oikea muoto maaseudulle ( mihin myös Hämeenlinna kuuluu ) on BÖNDE

Pöde ei tietääkseni tarkoita mitään.
Lihava on / voi olla Blöde , veri on Blude . Nämä tulivat lähinnä mieleeni
Lähteenä oli tämä http://doika.net/stadi/slangi/ Sen mukaan kumpikin kirjoitusmuoto käy, ja pöde on lihava. Kun en tuota tzaddin kieltä osaa, niin turha minun on tästä enempää väitellä...

Ja totta kai tiedän sanomattakin, mihin Hämeenlinna kuuluu. Kehä III:n ulkopuolellahan on luonto karua ja ihmiset yksinkertaisia. Sehän on tullut esille jo useampaan otteeseen pelkästään täällä keskustelupalstalla. Onneksi olenkin vielä muutaman tunnin täällä sivistyksen kehdossa, peräti Kehä I:n sisäpuolella. Tai no; "onneksi." :)
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Master God
Lähteenä oli tämä http://doika.net/stadi/slangi/ Sen mukaan kumpikin kirjoitusmuoto käy, ja pöde on lihava. Kun en tuota tzaddin kieltä osaa, niin turha minun on tästä enempää väitellä...

Ja totta kai tiedän sanomattakin, mihin Hämeenlinna kuuluu. Kehä III:n ulkopuolellahan on luonto karua ja ihmiset yksinkertaisia. Sehän on tullut esille jo useampaan otteeseen pelkästään täällä keskustelupalstalla. Onneksi olenkin vielä muutaman tunnin täällä sivistyksen kehdossa, peräti Kehä I:n sisäpuolella. Tai no; "onneksi." :)

Ei kinata. Mä kysyn Raittisen Jussilta , kun tapaan hänet seuraavan kerran.
Hauskaa Juhannusta sulle MasterGod !
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti Rebel
Inkooseen menemme, hieman harmittaa kyllä, että Stadista pitää lähteä pois. Olemme nimittäin 10 viimeistä
Juhannusta viettäneet Helsingissä, täällä on harvoin niin hiljaista, kun silloin...

Jep. Itse jään juuri ja nimenomaan tästä syystä Juhannukseksi H:kiin.

Juhannuksena autio Helsinki on kaunis spektaakkeli.

Jos kelit suosii, istutaan puutarhassa, terassilla, rannalla jne.

Jos kelit eivät suosi, tehdään jotain muuta nastaa sisätiloissa; kotona, kaverilla, ravitsemusliikkeissä jne.

Perjantai-iltapäivä Aleksilla, jolla kävelee noin viisi ihmistä, on unenomainen kokemus jonka onnistuu ainoastaan yhtenä päivänä vuodesta ja se on Juhannusaatto. Tai näin ainakin oli vielä viisi-kuusi vuotta sitten.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihinkäs sitä jussina muualle suuntaisi kuin Helsingin Kallioon, töihin. Kaupunkijuhannus on ihan jees, kun ei tuota mökkiäkään ole. Stadissa on kyllä mukava olla jussina, kun kaikki maalaiset ovat palanneet kotiseuduilleen :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös