Miesten parrankasvu

  • 2 729
  • 16

Minkä ikäisenä partasi alkoi kasvamaan ns "kunnolla" ?

  • 12-15 vuotiaana

  • 16 vuotiaana

  • 17 vuotiaana

  • 18 vuotiaana

  • 19 vuotiaana

  • Päälle 20 vuotiaana

  • Ei ole vielä alkanut.


Tulokset ovat nähtävissä vain äänestämisen jälkeen.

Kreatiini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja HIFK. Washington Capitals
Olisi varmaan nyt hyvä pistää äänestys pystyyn. Monesti nousee tapetille suomalaisten miesten parrankasvu. Mitä itse olen asiaa tutkinut niin suomalaisilla on ehkä näin keskimäärin aika keskiarvoon sijoittuvat partageenit.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mikä on kunnolla? Toki vastauksella tuohon ei ole mitään merkitystä, koska en kuitenkaan muista. Äänestän vaihtoehtoa 18.
 

Kreatiini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja HIFK. Washington Capitals
Mikä on kunnolla? Toki vastauksella tuohon ei ole mitään merkitystä, koska en kuitenkaan muista. Äänestän vaihtoehtoa 18.
Mitä itse muistelen ylä-aste aikoja niin aika monella kasvoi "viikset" jo aika varhain. Mutta kunnon parran kasvulla tarkoitan näin suurinpiirtein sitä, että parran kasvu on levinnyt jo leuan ja posken alueelle.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitä itse muistelen ylä-aste aikoja niin aika monella kasvoi "viikset" mutta kunnon parran kasvulla tarkoitan näin suurinpiirtein sitä, että parran kasvu on levinnyt jo leuan ja posken alueelle.

Aa no kyllä se vastaus saattaisi sitten olla 17:kin. Tuohon poskille sivupolttojen ja viiksien väliin alahuulen linjan yläpuolelle ei kyllä vieläkään kasva kunnolla vaan siinä on vaan sellaista harvaa haituvaa minkä toisinaan unohtaa ajaa ja sitten se erottuukin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kukapa tuollaista muistaa, silloin tapahtui niin paljon kaikkea muutakin jännää. Kuulentoja ja Neuvostoliiton romahdusta ja äänielokuvien keksimistä.

Jos kysymys olisi, milloin partasi alkoi harmaantua, niin siihen ehkä joku vuosiluku saattaisi löytyä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Miesten parta on kuin naisten tissit.

Pienempiosaiset kaipaisivat isompaa ja yltäkylläiset vähempää.

Itsellä ei tahdo parta kasvaa vieläkään vaikka jonkinmoisen reuhkan olenkin naamaan saanut kasvatettua.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei kasva kunnolla vieläkään. Ikää kuitenkin sen 40. Olen jo aikoja sitten menettänyt toivoni tämän suhteen.

Vastasin viimeien vaihtoehdon, joka lienee lähimpänä tilannettani (ei kuitenkaan aivan).

Pitäisi olla myös vaihtoehto ei kasva kunnolla eikä tule saatana koskaan kasvamaankaan.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä en voi vieläkään kasvattaa kokopartaa, kun leuan ja onedinien välissä on alue, jossa ei vaan kasva. Ja syystä tai toisesta oikeassa poskessa huonommin kuin vasemmassa. Ehkä luovutan, kun se suun ympärille kasvatettu ja muotoiltu osuus on jo harmaa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Andy

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kuten näemmä enemmistöllä, niin kyllä parta kunnolla alkoi kasvaa vasta 20+ iässä. Olen sitä miestyyppiä, joille partaa ei kasva muualle kuin vain leukaan, senttiäkään leuan ulkopuolelle ei tule karvan karvaa. Viikset tosin kasvavat hyvin eli toisin sanoen jos antaa vain mennä, niin minulle kasvaa sellainen ympyräparta suun ympärille, kun leukaparta ja viikset kasvavat suun sivuilta yhteen. Näytän sen jälkeen ihan joltain sarjakuvaroistolta..
 
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kukapa tuollaista muistaa, silloin tapahtui niin paljon kaikkea muutakin jännää. Kuulentoja ja Neuvostoliiton romahdusta ja äänielokuvien keksimistä.

Jos kysymys olisi, milloin partasi alkoi harmaantua, niin siihen ehkä joku vuosiluku saattaisi löytyä.
Sama ja sanoisin, että itselläni tuo olisi sen 5v sitten :D
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
En osaa kyllä tarkkaan sanoa. Olen partaa alkanut pitää vasta päälle 30-vuotiaana, mutta kyllähän tuo nyt varmaan joskus armeijassa jo ihan kunnolla kasvoi.

Hiukset kun lähtee päästä, niin hyvä että edes joku kasvaa päähän kunnolla.
 
Ärsyttää se, että viikset ja parta eivät kasva "kiinni" toisiinsa, joten ei ole mitään mahdollisuuksia kunnon handlebar-viiksiin. Ilmeisesti mitään muuta kikkaa tuohon ei ole, kuin kauneusleikkaus, ja ihan niin innoissani en kuitenkaan ole viiksikonnoissööriksi ryhtymässä.
Meinasin itsekin menettää toivoni mutta nyt 30v noi on vihdoin yhdessä. Handlebaria en ole kokeillut, mutta ns "Kari Kanalat" toimii ja sopii itselle
 

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Sama ja sanoisin, että itselläni tuo olisi sen 5v sitten :D
Sama viitisen vuotta myös täällä. Juuri tänään katselin itseäni peilistä ja totesin, että enemmän kuin joka toinen karva on nykyään harmaa. Erikoisen nopeasti tässä vanhenee.

Edit. Alle parikymppisenä alkoi koko naama peittyä kunnon karvoitukseen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...kunnon parran kasvulla tarkoitan näin suurinpiirtein sitä, että parran kasvu on levinnyt jo leuan ja posken alueelle.

Vastasin itse määrittämieni kriteerien mukaisesti "päälle 20 vuotiaana" ennen kuin olin lukenut lainaamani. Jos se määritellään lainaamani mukaisesti, olisi vastaus varmaankin jotain 16- tai 17-vuotiaana. Teiniviikset kasvoivat jo yläasteella, teinileukaparta amiksen ekan vuoden aikana. Naurettavan ylpeänä leukapartaani rokkasin, vaikka se sellaisista pehmeistä maitohaivenista koostuikin. Samanmoista haiventa kasvoi myös poskien alueella, jouduin sitä säännöllisesti (eli noin kerran kahdessa kuukaudessa) höyläämään poiskin, jotta leukapartani näytti naamassani mukasiistiltä. "Muka" siksi, että eihän se nyt oikeasti ollut siistiä nähnytkään, "siistin" määritelmä oli silloin vain jotain ihan muuta, kuin mitä se myöhemmin oli ja nykyään on.

Mutta joo, parikymppisenä tai vähän päälle alkoi sitten kasvaa tämä "kunnon" parta kunnon vauhdilla, eli naama työntää paksua, tuuheaa ja karkeaa karvaa, joka pitäisi höylätä pois pari kertaa viikossa, jos lärviään suurin piirtein posliinina haluaisi pitää. Leukapartaa pidin pitkään, eli suurin piirtein kolmekymppiseksi saakka, koska kuvittelin sen saavan läskiset poskeni näyttämään vähemmän läskisiltä (mitä se ei tietenkään tehnyt) ja huijaavan jonkun luulemaan, että läskieni alla on muka jykeväkin leuka. Ei huijannut eikä ollut. Sittemmin laihdutin vajaat 30 kiloa, jonka jälkeen totesin, että leukaparta ei sovi kaventuneeseen tauluuni ollenkaan. Sen jälkeen pidin muutaman vuoden naamaa sliksinä, kunnes kyllästyin ja kasvatin kokoparran, joka sekä itseni että vaimoni mielestä sopii mulle oikein hyvin, sillä tiellä olen edelleen, vaikka pari kertaa olenkin ajanut naaman paljaaksi vain todetakseni näyttäväni parrattomana jonkin sortin aikuisvauvalta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
20-vuotiaana kasvatin kesäparran ja se jäi sitten pidemmäksikin aikaa naamaa koristamaan. Vastausvaihtoehdoista otin kuitenkin 19-koska yli 20 on hyvin epäselvä rajaus.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Joskus lukioikäisenä huomasin, että tässähän alkaa parta kasvaa, jotenkin. Partakasvustoni oli siihen aikaan ja pitkään sen jälkeenkin sen verran harvaa ja hidasta sorttia, että joltisenkin siisteyden ylläpitämiseksi ajoin kaiken pois sitä mukaan kun karvaa tunki esiin. Joskus vähän päälle 2-kymppisenä kokeilin antaa karvojen kasvaa vähän pidemmän ajan, mutta lopputulos oli rivompi kuin Amerikkaan päässeellä Tapparan miehellä. Ei kun leukakarvat pois taas kerran. Joskus 23-25-haminoissa kokeilin pitää viiksiä ja pientä huulipartaa. Ne näyttivät sentään vähän paremmilta, mutta nekin lähtivät, kun menin hoitamaan opintojen takia rästiin jääneen inttireissun pois alta.

Tuon jälkeen meni 20 vuotta ilman naamakarvoja. Joinakin kesinä saatoin jättää parran ajamatta max viikoksi, mutta tuossa kohdassa ex-vaimon vittuilun sävy muuttui yleensä sen verran synkäksi, että vedin perhesovun nimissä kaikki höylällä pois. Ex-rouva ei tykännyt parroista lainkaan, mahdollisesti johtuen siitä, että isällään oli aina ollut kokoparta, eikä kyseinen mies ollut rouvankaan mielestä kovin sympaattista sorttia.

Erosin sitten aikanaan tuosta partakammoisesta naisesta, ja seurustelin eron jälkeen uuden naistuttavuuden kanssa jonkin aikaa. Konkreettisin muisto tuosta suhteesta on se, että ryhdyin tuolloin taas kasvattamaan jonkinlaista partaa. Täytyy kyllä sanoa, että kyseisessä naisessa oli jonkin verran stylistin vikaa. Hän innovoi minulle parta- ja viiksimallin, jollaista muistuttavaa olen sen jälkeen käyttänytkin. Samalla tuli huomattua, että kypsemmällä iällä parrankasvuni oli siinä määrin parantunut nuoruusvuosiin verrattuna, että määrätyn partamallin pitäminen alkoi vaikuttaa ihan toimivalta ajatukselta. Tällä on nyt menty useampi vuosi. Yleensä pidän partaa 5-6 milliseksi särmättynä. Joskus kesäaikaan parta saa hetken olla vähän pidemmässäkin mitassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös