Tähän keskusteluun voisin sanoa sen verran, että itse en kyllä huomannut, että naiset lankeaa polvilleen, kun kulkee uniformu päällä. Sitäkin tuli ihan riittävästi entisessä elämässä tehtyä. Ehkä sitten vika oli siinä mitä näkyy pelissä, mutta en kyllä allekirjoita sitä, että armeijan kavereille herahtaa helpommin. Lappeenranta-aikana osa porukasta ei baareissa välttämättä edes maininnut missä lyseossa sitä aikaansa viettää. Itse en jaksanut valehdella asiasta, saatiin sitten rauhassa juoda viinaa, kun kukaan ei "häirinnyt". Poikkeustilanteita tietenkin oli aina välillä.
Muistelisin myös kaverin kertoneen, että Kuopiossa tilanne oli vähän sama, pelastusoppilaitoksen kavereilla. Liekö sitten molemmissa kaupungeissa maineella jotain merkitystä naisten suhtautumisella.
Hieman tietenkin riippuu uniformusta. Onhan nuo juhlapuvut esim. armeijassa ihan hienoja, mutta jos uniformuksi lasketaan "perusvarusmiehen" lomavaatetus (vihreä) tai joku muu vastaava niin aika koomista mielestäni, jos joku saa niistä sydämmentykytyksiä.
Itse muistan eräänkin tilanteen kun pamautettiin Perjantai iltana vihreissä (osalla ajohaalarit päällä) johonkin Tampereen keskustan mäkkäriin kesken harjoitusta. Päästyämme pöytään, naapuripöydän naisväki tokaisi kovaan ääneen:"hyi vittu, täällä haisee paska, lähetään menee", joten kaukana oli silloinkin kutsut jatkoille.
Palomiehistä sen verran, että kaikkein vähiten heitä taitaa pitää "sankareina" palomiehet itse. Ainakin muutaman kaverin mukaan, jotka alalta tunnen. Se on duuni ei mikään sankaritarina (Ladder 49 tai Tulimyrsky), ja veikkampa, että jos joku nuorempi koulusta valmistunut lähtee pönkittämään egoaan omalla ammattinimikkeellään niin paluu arkeen tapahtuu hyvinkin nopeasti työkavereiden avustuksella.