Mieluisimmat Trivial Pursuit -kategoriasi?

  • 2 554
  • 23

Mikä on mieluisin kategoriasi Trivial Pursuitissa?

  • Sininen: Maantieto

    Ääniä: 16 19,3%
  • Pinkki: Viihde

    Ääniä: 9 10,8%
  • Keltainen: Historia

    Ääniä: 12 14,5%
  • Ruskea: Kirjallisuus ja taide

    Ääniä: 3 3,6%
  • Vihreä: Luonto ja Tiede

    Ääniä: 4 4,8%
  • Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika

    Ääniä: 39 47,0%
  • En ole ikinä pelannut Trivial Pursuitia

    Ääniä: 0 0,0%

  • Äänestäjiä
    83

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Lyhyestä virsi kaunis, eli mistä kategorioista mieluiten otat kysymyksiä Trivial Pursuitissa. Omat kokemukset on pitkälti viime vuosituhannelta, joten jos nämä värit tai kategoriat on muuttunut uudemmissa painoksissa, niin ketut siitä. Näillä mennään.

Äänestä mieluisinta ja lisäksi voit kirjoittaa missä järjestyksessä mieluiten otat kaikista näistä kategorioista kysymyksiä.

Vaihtoehdot

Sininen: Maantieto
Pinkki: Viihde
Keltainen: Historia
Ruskea: Kirjallisuus
Vihreä: Luonto ja tiede
Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika


Oma järjestykseni

Mieluisat:
1. Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika
2. Sininen: Maantieto

Semi-mieluisat:
3. Pinkki: Viihde
4. Ruskea: Kirjallisuus

Ei mieluisat:
5. Vihreä: Luonto ja tiede
6. Keltainen: Historia
 

Spire

Jäsen
Järjestys:

Mieluisat:
1. Sininen: Maantieto
2. Vihreä: Luonto ja tiede

Semi-mieluisat:
3. Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika
4. Pinkki: Viihde

Ei mieluisat:
5. Keltainen: Historia
6. Ruskea tai violetti: Kirjallisuus

Maantieto selkeästi vahvin kategoria. Luonto ja tiede myös yleensä ollut vahva, mikään kaikkitietävä kuitenkaan en ole.

Urheilu ja vapaa-aika on myös vahva, mutta on paljon urheilulajeja joiden mestareita en tiedä ja ne ovatkin usein osoittautuneet kompastuskiviksi.

Samoin on viihteen laita. En katso ihan hirveän laajasti elokuvia ja sarjoja, enkä välttämättä myöskään aina tiedä kuka on kenenkin kanssa naimisissa. Kuitenkin näistä kahdesta kategoriasta tulee oikeita vastauksiakin usein.

En ole hyvä historiassa, mutta perustietämykselläni olen yleensä pärjännyt Trivial Pursuitissa ihan hyvin. Kuitenkin tästä kategoriasta tulee enemmän vääriä vastauksia kuin aiemmista. Kirjallisuus on myös sen verran laaja kategoria etten pärjää siinä aina hyvin. Luen kyllä, mutta ilmeisesti en tarpeeksi laaja-alaisesti.

Alkoi kummasti tehdä mieli pelata Trivial Pursuitia.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ennen oli Urheilu ja vapaa-aika sekä Luonto ja tiede mieluisia. Nykyään voisin pärjätä Urheilu ja vapaa-aika ja Kirjallisuus kysymyksissä. Viihde puolestaan voisi olla todella kankeaa kaikkien tubettajien ja eri kirjainyhdistelmäohjelmien takia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itsellä jaottelu menee näin:

Mieluisat:
1. Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika
2. Pinkki: Viihde
3. Keltainen: Historia
4. Sininen: Maantieto

Semi-mieluisat:
5. Ruskea: Kirjallisuus ja taide

Ei mieluisat:
6. Vihreä: Luonto ja tiede

Kyllä se sitten aina näkyy että kemian, fysiikan ja bilsan tunnit ei hirveesti aikoinaan kiinnostanut. Yleensä se pelin vaiken "pampula" ja pelilaudalla liikkuessa hieman välttelen vihreitä ruutuja. Onneksi niisäkin on niitä todella helppoja tai jotain kysmyksiä jossa anetaan vaihtoehtoja joissa sitten arvaamalla oikein voi voittaa.

Ruskeassa, eli kirjallisuus ja taide osiossa on aina vähän 50-50 että sattuuko sopiva kysmys kohdalle. Siellä huomaa että on välillä niitä aukkoja sivityksessä.

Oranassi on vahva, kun näköjään tulee urheilua seurattua. Viihteessä taas kiinnostus elokuvia kohtaan kantaa yleensä hedelmää. Historia ja maantieto on aina kiinnostanut, joten ne on vahvoja.

Kesämökillä on muuten vielä tallessa se 80-luvun puolessa välissä julkaistu ensimmäinen suomalainen versio Trivial Pursuitista. Sitä onkin nykyään hauska pelata kun siinä pitää muistaa että oikea vastaus voi olla myös Neuvostoliitto, Tsekkoslovakia tai Länsi-Saksa. Myös "ajankohtaiset" viihdeuutiset on tosi "helppoja".
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vastasin maantieto.

On TRivial Pursuitista ollut hyötyäkin.. Ikuisesti on jäänyt mieleen vuoden 1982 IRA-pommituksista Hyde Parkissa ainoan hengissä selvinneen hevosen nimi: Sefton.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kesämökillä on muuten vielä tallessa se 80-luvun puolessa välissä julkaistu ensimmäinen suomalainen versio Trivial Pursuitista. Sitä onkin nykyään hauska pelata kun siinä pitää muistaa että oikea vastaus voi olla myös Neuvostoliitto, Tsekkoslovakia tai Länsi-Saksa. Myös "ajankohtaiset" viihdeuutiset on tosi "helppoja".
Jos kysytään millään tapaa suomalaista lehteä, se on hyvin usein Suomen Kuvalehti. Ei kun nappula renkaaseen ja voittoa kohti.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
En ole vuosiin pelannut, mutta vihreä, sininen ja oranssi tässä järjestyksessä oli vahvimpia. Keltainen neutraali, ruskea ja etenkin pinkki todella tuskaisia. En tiedä millaisia viihdekysymykset ovat nykyään, mutta jos ne liittyvät kotimaisen lineaarisen valtamedian/Netflixin sisältöihin viimeiseltä kymmeneltä vuodelta, niin ei saatana mitään hajua.

Se painos mikä löytyy on vuodelta -95. Ne olisi varmaan kaikki nykyään keltaisia kysymyksiä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyllystä löytyy noin kymmenen Trivial Pursuitia.

Kysymykset uusissa painoksessa ovat helpompia ja kategorioiden väliset erot varsin häilyviä.

Eipä noissa varsinaista suosikkiaihealuetta ole. Kaikki on kuitenkin tiedettävä!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Melkeinpä kaikki käy. Osumatarkkuuteni on varmaan suht tasainen kaikissa muissa kategorioissa, paitsi viihteessä se on heikompi. Siellä on aika paljon minulle vieraita juttuja, kuten 2000-luvun poppareita, TV-sarjoja ja hömppäelokuvaa, vaikka sattumaosumia tulee joskus noiltakin suunnilta. Toki viihteeseen kuuluu myös teemoja, joista minulla on jopa runsaasti tietämystä, mutta nämä ovat kysymyspakassa melko vähäisessä roolissa.

Vanhojen painosten pelaaminen on vuosi vuodelta kiinnostavampaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ruskea (heh) ja oranssi kai ne ovat mutteivät välttämättä tuossa järjestyksessä.

Edit. olin ensimmäinen ruskean (heh) äänestäjä! En sentään toinen.
 

Flagger

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Columbus Blue Jackets
Urheilu- ja vapaa-aikakysymyksessä voi yleensä brassailla illanistujaisissa vastailemalla oikein mitä kummallisimpiin knoppitietoihin. Heikoin osa-alue selkeästi kirjallisuus, osumaprosentti surullisen alhainen.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pinkki ja oranssi molemmat niitä suosikkeja, mutta peli jaksaa aina yllättää. Usein vaikkapa vastustajan sinisen tietäisin saman tien ja omalle kohdalle osuu pinkistä se outo 60-luvun musiikin kysymys. Historiassa heikkous on lähinnä, että nimimuistini sekoittaa tyyppejä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ennen urheilu ja vapaa-aika oli suosikkini, mutta nykyään historia sekä maantieto ovat mieluisampia. Historiassa ja maantiedossa tulee todella paljon oikeita vastauksia. Tänäkin vuonna on tullut pelattua tätä peliä useita kertoja, mutta pikkuveljeni voittaa kenties lähes 90 % pelikerroista, vaikka en minä mikään tyhmä ole (kohtalaisen tietäväinenkin, vaikkei kirjoituksista uskoisi).

1. Historia
2. Maantieto
3. Urheilu ja vapaa-aika
4. Kirjallisuus
5. Luonto ja tiede
6. Viihde
 
Viimeksi muokattu:

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mieluisat:
1. Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika
2. Keltainen: Historia

Semi-mieluisat:
3. Sininen: Maantieto
4. Vihreä: Luonto ja tiede

Ei mieluisat:
5. Ruskea: Kirjallisuus ja taide
6. Pinkki: Viihde

Oranssista jos tulee urheilukysymyksiä, niin olen tiennyt lähes kaikki kysymyksistä. Vapaa-ajan kysymyksistä en niinkään.

Historia on myös mieluinen aihepiiri, koska se kiinnostaa. Maantieto kiinnostaa jossain määrin myös, kuten myös luonto.

Vaikein minulle on ehdottomasti tuo viihde. Kuuntelemani musiikki ei osu vaan mitenkään niihin musiikkikysymyksiin, enkä minä tiedä mitään esimerkiksi näistä suomipoppareista, joita siellä kysymyksissä aika paljon vilisee. Elokuvia ja TV-sarjoja olen myös aina katsonut ihan liian vähän, että riittäisi trivialissa.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oih, Trivial Pursuit, miten hieno peli! Joskus nuorempana tota tuli pelattua paljonkin ja suosikit olivat oranssi tietty ja keltainen. Heikoin kohtani oli aina ruskea. Harmi vaan, että kaveri- ja muu lähipiiri on vaihtunu vuosien varrella niin paljon, että viimeisestäkin matsista on aikaa varmaan jo kymmenen vuotta. Jos vaan jostain saatais hyvä jengi kokoon, niin olisin heti valmis viikonlopun Trivial-maratoniin.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Historia on oma suosikki ja vahvin osa-alue.

Pidän myös maantieteestä kaikissa visamuodoissa, sillä se on aika rajattu kategoria, joka on helppo ottaa haltuun. Valtioita, jokia ja vuoristoja on vain X-määrä, eikä uusia tarvitse täten "opetella".

Ruskea on vähän mixed bag, koska ikinä ei tiedä, kysytäänkö siellä yleistä hätänumeroa vai Astrid Lindgrenin kengänkokoa. Pidän kuitenkin kirjallisuuskysymyksistä, ja nehän ovat tässä mukana.

Oranssi on myös näitä, joista periaatteessa tykkään. Siinä se kohta "vapaa-aika" on kuitenkin demokratisoiva kampittaessaan urheiluniilot, jotka eivät tiedä viineistä tai konsolipeleistä mitään.

Ylivoimaisesti vaikein kategoria on viihde/media. Kysymykset ovat usein luokkaa "kuka näytteli tässä tv-sarjassa sivuroolia" tai "kuka meni henkilön X kanssa naimisiin vuonna 2001". Pahinta tässä kategoriassa on se, että välillä kysymykset ovat myös Suomen viihdemaailmasta, jota en tunne kuin pintatasolla.

Luonto tulee hyvänä haastajana, mutta siinä tarjotaan kohtuullisen usein vaihtoehtoja, jolloin saa sen 33% mahdollisuuden. Hankalimpia ovat kysymykset, joissa haetaan jotain verisuonien lukumäärää tai muuta yhtä triviaalia.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Silloin kun tuota vielä tuli pelattua, niin ruskea oli aina se vihoviimeinen pala ja sen saanut oli melkein jo voittanut pelin. Ainakin 90-luvulla nämä taidekysymykset olivat älyttömän vaikeita.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Pinkille ääni. Jako seuraavasti:

Mieluisat:
1. Pinkki: Viihde
2. Oranssi: Urheilu ja vapaa-aika

Semi-mieluisat:
3. Sininen: Maantieto
4. Vihreä: Luonto ja tiede

Ei mieluisat:
5. Ruskea: Kirjallisuus
6. Keltainen: Historia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hyvä aihe ja mukava peli. Useita eri versioita on tullut pelailtua jostain 90-luvun lopulta muutaman vuoden takaiseen. Lisäksi vanhempien löytyy myös joku 80-luvun taskuversio jossa on ihan hauskoja kysymyksiä mukana. Tasaisen hyvä olen kyllä kaikissa, johtuu siitä että minulla jää tällainen knoppitieto kohtalaisen hyvin päähän ja näitä asioita on tullut tutkittua paljon itsekin. Lisäksi tietokilpailut on muutenkin mukavia, jos siis homma on sujuvaa että kysymyksiä ja vastauksia tulee napakasti.

Pistän vähän järjestykseen, laitan vähän eri tavalla kuin aiemmat:

Mieluisin
1. Urheilu ja vapaa-aika
-Etenkin urheilukysymyksissä olen varsin pätevä, vapaa-aika toki sitten vaihtelee niin isosti. Joskushan näissä on jotain ruuanlaittoon liittyviä kysymyksiä, joskus taisi olla johonkin pastaan liittyviä juttuja. Toki urheilijat syö pastaa, joten lasketaan.

Melko mieluisat:

2. Historia
3. Viihde
4. Maantieto
-Näissä kaikissa olen yleisesti ottaen suht hyvä, toki hieman versiosta riippuen. Uudemmissa versioissa viihdekysymykset on sellaisia että jos on edes auttavasti seurannut iltapäivälehtien uutisointeja tai kuuntelee edes vähän kaupallisia radioita niin pääsee yllättävän pitkälle. Leffojen ja sarjojen pintapuolinen tunteminenkin auttaa paljon.
-Historiaan liittyen vuosiluvut ja suurtapahtumat on kohtalaisen hyvin muistissa ja monet Suomen presidentteihin liittyvät kysymykset on itselle varsin mukavia. Lisäksi aihe kiinnostaa muutenkin joten tuolta jää sitten asioita mieleen vaikka asia ei entuudestaan tuttu olisikaan.
-Maantieto on mukavan yleispätevä aihe, menee tuohon melko mieluisten osastoon.

Neutraali:

5. Kirjallisuus ja taide
- Suht neutraali noin kokonaisuutena, kysymykset tosin joskus ihan älyttömiä itselle mutta valikoima on sen verran laaja kun mukana on myös "taide" joten siellähän voi olla jotain knoppitietoa ihan taitelijoihinkin liittyen. Lisäksi tämä pitää sisällään myös esim. sarjakuvat joten sieltä voi kerätä irtopisteitä.

Vähiten mieluisa

6. Luonto ja tiede
-Kysymykset itse asiassa on monesti jopa yllättävänkin helppoja, mutta tästä on vaan jotenkin jäänyt kammo jostain parinkymmenen vuoden takaa kun olin kerännyt kaikki morkulat mutta vihreä puuttui. Ja se jäi puuttumaan, silloin tuntui ihan mahdottomilta kysymyksiltä. Tässä on kyllä varmaan suurin vaihteluväli kysymysten tasossa, joskus tulee todella omituisia kysymyksiä mutta sitten joskus tulee näitä "mikä on veden kemiallinen merkki" -tason kysymyksiä.

Tuo varmaan se yleisin järjestys. Noin kokonaisuutena sanoisin että itselle nuo neljä ensiksi luettelemaani on sellaisia että olen kohtalaisen vahvoilla noissa aihealueissa aina, ruskeat ja vihreät kysymykset on sitten sellaisia että tuurista on paljon kiinni että mitä sieltä satutaan kysymään.

Sen minkä olen muuten huomannut niin uusissa versioissa on ihan liikaa näitä "totta vai tarua" -kysymyksiä. Lisäksi tuntuu siltä että 80% näistä vastauksista on "totta".
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Sen minkä olen muuten huomannut niin uusissa versioissa on ihan liikaa näitä "totta vai tarua" -kysymyksiä. Lisäksi tuntuu siltä että 80% näistä vastauksista on "totta".
Tähän sama. Nuo vaihtoehto kysymykset vielä jotenkin menee, mutta totta vai tarua kysymyksissä on se 50 % mahdollisuus saada arvaamalla oikein, niin minun mielestäni se on liikaa. Tämän pitäisi kuitenkin perustua tietämiseen, tai siihen että on edes jotenkin hajulla kysymyksestä, jonka kautta pystyy haistelemaan oikean vastauksen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tähän sama. Nuo vaihtoehto kysymykset vielä jotenkin menee, mutta totta vai tarua kysymyksissä on se 50 % mahdollisuus saada arvaamalla oikein, niin minun mielestäni se on liikaa. Tämän pitäisi kuitenkin perustua tietämiseen, tai siihen että on edes jotenkin hajulla kysymyksestä, jonka kautta pystyy haistelemaan oikean vastauksen.
Joo sellaiset tosiaan menettelevät missä annetaan useampi vaihtoehto. Tai sitten ne mitkä on luokkaa "nimeä kolme viidestä..." jne.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Keltainen, pinkki ja ruskea
 
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, ManU, BM, RM, PuhtiPois
Maantieto! Olen maantietovelho sekä uudessa että vanhassa versiossa. Oranssi on vahva kakkossija, koulutukseni myötä vihreä kolmonen. Ruskea ja keltainen ovat mielenkiintoa, eivät eritevärien puolesta. Viihteessä olin ainakin nuorempana huono, nykyään keskitasoa!?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös