Ei mene kaaliin nämä logon uudistusta kaipaavat. Nykyinen logo on juuri päässyt siihen ikään, että sillä alkaa olla jo nostalgistakin merkitystä ja koko Suomi tietää mistä on kyse kun tuon logon näkee. Kaiken lisäksi se on kaikessa yksinkertaisuudessaan tyylikäs.
Olen toki kyllä samaa mieltä tässä, kuten muutenkin Nelforin kyseisessä viestissä - itse lähinnä haikailin tuon kolmannen paidan perään, käytettäväksi mahdollisesti lauantai-iltaisin ja joissakin "juhlaotteluissa" (mitä ne nyt sitten ovatkaan). Olisi hauskaa, jos vaikkapa KalPaa vastaan käytettäisiin aina jotakin tällaista kolmospaitaa, saisi vähän enemmän rivalry-henkeä tähän päälle (ihavvaaheittonasiis).
Samaa mieltä olen tuosta, että ei hurrikaanilogoa kannata syrjäyttää, mielestäni siinä on monia hyviä puolia, joita ei kannata unohtaa:
Tunnettuus: kaikki lätkää seuraavat osaavat jo suoraan yhdistää logon JYPiin ja Jyväskylään, ja yli vuosikymmenen kestäneenä logo on saanut jo kannattajissakin ainakin hiljaisen hyväksynnän sinä oikeana logona. JyP HT:n kilpilogoa en ottaisi enää ykköslogoksi takaisin.
Yksinkertaisuus: on kaunista. Mielestäni tuo pyörre on ihan hieno, pelkistettynä mielestäni iskevä. Ja assosiaatiot hurrikaanin ympärillä ihan mielekkäät - myös media käyttää tätä hyväkseen ja mielellään otan tuollaiset otsikot ("hurrikaani teki taas tuhojaan" jne.) vastaan juttuja lukiessani. Tällä hetkellä varsinkin toimiva, koska JYPin saadessa myllyn pyörimään joukkue tosiaan vaikuttaa hurrikaanilta.
Vaihdoksen tuoma sekavuus: Bluesin lähes vuosittaisia logovaihdoksia ihmettelin, koska siinä vietiin pohjaa pitkäjänteisyyden kustannuksella, ja en usko tämän tempoilevuuden olleen edes espoolaisten fanien suosiossa.
Toisaalta tuntuu tyhmältä kirjoittaa tällaisista, koska minulla tuskin on mitään päätösvaltaa asiaan, mutta mitäpä sitä muutakaan kirjoittelee keskustelupalstoille.