Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta

  • 155 848
  • 626

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Hauska idea tuo kultainen CHL-logo. Onko ollut aina käytössä CHL:ssä, vai tämän kauden erikoisuuksia?
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"JYP pelaa liigaottelun ensimmäistä kertaa punaisella kotipaidalla! Osa pelissä käytetystä punaisista pelipaidoista huutokaupataan heti ottelun jälkeen Hurrikaaniklubilla."

Näin hekutetaan tulevan lauantain Tappara-ottelua. Very nice!
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä oon ehkä vähän tyhmä, mutta oliko tarkotus että noilla punasilla paidoilla pelataan kaikki lauantain kotipelit? Vai ainoastaan yhen kerran? Kun ei oo kauheesti viime aikoina näkyny noita punasia paitoja lauantaisin kotona. Onko jotain mitä en nyt ymmärrä?
 

Sarkofagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
No Smoking Team
Ihmettelin itse samaa Halloween-pelissä ja lauantain Ilves-pelissä. Täältä löytyi kuitenkin vastaus:

Pakarinen sanoi että näitä paitoja käytetään vain noin 3-4 kertaa kaudessa. Onko tämä sitten lauantain kotipelien määrä? Kuulostaa valitettavan pieneltä määrältä, vaikka ymmärrän ettei kolmospaitaa ole tarkoitus kuluttaa puhki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Vino

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Lauantai kotipelejä taitaa olla kahdeksan, eli jos punaiset paidat on vain lauantaisin päällä, niin tosiaan puolet pelataan karkeasti punaisilla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Nostellaas ketjua parin vuoden tauon jälkeen. Onko JYP julkistanut tulevan kauden pelipaitojaan virallisesti? Harkkapelit menivät hyvin pitkälle viime kauden paidoissa, joten pysyykö paidan kuosi tulevalla kaudella samana kuin aiemmin?
 
Suosikkijoukkue
JYP
Itse toivosin tuohon peliasuun jotain isompaa muutosta. tuolla samalla sotisovalla kun on menty jo niin pitkään joitain ihan pieniä muutoksia lukuunottamatta. muutosta todennäköisempää kuitenkin on että tuolla samalla asulla pelataan vielä kymmenen vuoden päästäkin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itse toivosin tuohon peliasuun jotain isompaa muutosta. tuolla samalla sotisovalla kun on menty jo niin pitkään joitain ihan pieniä muutoksia lukuunottamatta. muutosta todennäköisempää kuitenkin on että tuolla samalla asulla pelataan vielä kymmenen vuoden päästäkin.
Sama, ja näillä nykyväreillä pystyisi parempaankin, vaikka jokainen varmaan tietää, että itse mielummin palaisin alkuperäiseen logoon ja väreihin (ei ht) niin myös näistä nykyisistä väreistä olisi enemmän revittävissä irti.

Itse muuttaisin sekä paitojen malleja, että todennäköisesti poistaisin valkean paidan kokonaan tai jos se pidetään mukana se olisi vain siinä tapauksessa, ettei pystytä pelaamaan mustalla tai punaisella. Tuo valkea paita on kaamea lakana nykymuodossaan, ja vaikka sitäkin voisi paremmaksi mallia muuttamalla saada, niin valkea on erittäin tylsä ja persoonaton väri, joten en pitäisi sitä missään tapauksessa yhtenä pääpaidoista.

JYP käsittääkseni menee lähes viime kauden paidoilla myös alkavan kauden.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Itse toivosin tuohon peliasuun jotain isompaa muutosta. tuolla samalla sotisovalla kun on menty jo niin pitkään joitain ihan pieniä muutoksia lukuunottamatta. muutosta todennäköisempää kuitenkin on että tuolla samalla asulla pelataan vielä kymmenen vuoden päästäkin.
Omaan silmään musta paita on edelleen ihan jees, punainen ässäpaita on värisävystään huolimatta ollut jonkin sortin jäniksenkäpälä, en siihenkään koskisi. Valkoinen lakana vaatisi eniten ehostusta.

Mutta jos koronan vuoksi jossain pitää säästää niin uusien paitojen design-kustannuksista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Eiks pelipaidan näkyvä faceliftaus olisi myös hyvä keino vauhdittaa uusien fani/pelipaitojen myyntiä -> lisää myyntiä koronan näivettämälle seuralle? Monet fanit haluavat kulkea hallissa viimeisin pelipaita päällä, joten kyllähän paidan uudistamisella voitaisiin lypsää lisää rahaa fanituotemyyntiin.

JYP on ollut tosi laiska pelipaidan kehittämisessä. Sen jälkeen kun Valtra tuli 2004 pääsponsoriksi ja hurrikaanista katosi JYP-teksti, vedettiin lähes samalla paidalla melkein 15 vuotta. Mustikkatahra katosi logon alta mestaruuden päätteeksi, mutta muuten paita oli lähes sama johonkin syksyyn 2017 asti.

Valkoinen paita on noista kolmesta tylsin, mutta toisaalta myös nostalgisin. JYP on voittanut kaikki mestaruutensa valkoisessa paidassa. Kaksi kertaa Liigassa, kerran European Trophyssa ja kerran CHL:ssä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Laitetaan tähän, että on kyllä rumaa ja naurettavaa, että Lahtisella on ysäriteeman mukaisesta pelipaidan numero 95,9. Ei luoja...
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Laitetaan tähän, että on kyllä rumaa ja naurettavaa, että Lahtisella on ysäriteeman mukaisesta pelipaidan numero 95,9. Ei luoja...
Mainos vanhaan malliin eli Radio Keskisuomalaisen taajuus. Tuosta tulee muutema euro JYPille.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Sama on ollut käytössä Happeen puolella. Lasse Riitesuo ja 97,3. Happeessa oli joskus takavuosina enemmänkin huumorinumeroita käytössä. En muista että kenellä, mutta jollakin oli pelinumerona 44 °C.

Ihan hauska lisä tylsään Liiga-rivistöön.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
En minä nyt ihan huumori numeroiksi tituleeraisi, myyty yksi mainospaikka lisää. Eipä tuon nyt niin hirveästi pitäisi sivumakua tuoda aamupuuroon, ja mainoksen perusidea, asia on osunut ja uponnut kun aiheuttaa keskustelua. paidanhelma mainoksella harva olisi edes noteerannut koko mainosta ja mainostajan rahat mennyt kankkulan kaivoon
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onhan noita ollut aiemmin, mutta olisin itse suonut, että olisivat jääneet historiaan. Hienoa, jos/kun seura tuosta rahallisesti hyötyy, mutta mielestäni tuo on sekä paitsi ruman näköistä, että myös aivan väärä paikka mainokselle. Olisin luullut, ettei nämä 2020-luvulle enää kuuluisi.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Onhan noita ollut aiemmin, mutta olisin itse suonut, että olisivat jääneet historiaan. Hienoa, jos/kun seura tuosta rahallisesti hyötyy, mutta mielestäni tuo on sekä paitsi ruman näköistä, että myös aivan väärä paikka mainokselle. Olisin luullut, ettei nämä 2020-luvulle enää kuuluisi.
Ei tuo numero rumenna yhtään noita pelipaitoja, jos noin ajattelee niin paidoissa ei pitäisi olla yhtään mainosta, mutta ne vaan on suomen sarjoissa välttämättömiä ja ne on vaan siedettävä. tosin onhan liigakin joustanut säännöissään kun peliasun pitäisi olla yhdenmukainen mutta kun joka jätkällä on erinlainen paita kumoaa tämän säännön, sponsoreille saadaan lisä tilaa, ja ketä tästä syyttämään kun Harkimoa kun toi tämän aikoinaan Jokerien pelipaitoihin
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulla on vara antaa periksi tuosta Sjögrenin numerosta joka tapauksessas joku volvon mallin numero on ollut ehkä myös tuo 440 ollut jollain, muistin vain nuo volvon mallit ja unohdin ton 460 mallin

Joo, eipä tuolla niin väliä. Muistelisin että Harri "viha aka hate" Laurila ollut JYP.ssä 44. Muistelin että Sjögren oli joku muu. Vahva veikkaus tuo 46. En siis itsekkään mikään sata varma asiasta. Vähän ollaan jo menossa ohi aiheen...
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
JYP U20 joukkueella on mielestäni paremman näköinen tuo valkoinen paita. Tummat raidat hihoissa ja helmassa erottaa Liiga joukkueen KKK-kaavusta ja tuovat ryhtiä paitaan.
Ilves - JYP Youtubessa
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
JYP U20 joukkueella on mielestäni paremman näköinen tuo valkoinen paita. Tummat raidat hihoissa ja helmassa erottaa Liiga joukkueen KKK-kaavusta ja tuovat ryhtiä paitaan.
Ilves - JYP Youtubessa
Omaan silmään tuo ei erityisesti paremmalta näytä, vaikka ei toki huonommaltakaan.

Suuri syy tuolle erolle lienee siinä, että mainoksia on U20-joukkueella paljon vähemmän. Toki samalla mainosten vähyys myös saa paidan näyttämään paremmalta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
JYP U20 joukkueella on mielestäni paremman näköinen tuo valkoinen paita. Tummat raidat hihoissa ja helmassa erottaa Liiga joukkueen KKK-kaavusta ja tuovat ryhtiä paitaan.
Ilves - JYP Youtubessa
Tuohan on sama malli joka oli liigalla pari kautta sitten käytössä. Nykyinen on myös hyvin lähellä tuota oikeastaan ainoa merkittävä ero on tumman raidan puuttuminen helmasta. Hihoissa tuo on liigankin paidoissa yhä ja kyllä olen samaa mieltä että tuo paidan alahelman tumma raita parantaa kokonaisuutta, ja Ihmettelin miksi se liigan paidoista poistui. Samahan koskee punaista ja mustaa paitaa, yhden kauden oli myös paidan helmassa tehosteraita, nyt vain hihoissa.

Mainokset pystytään sijoittamaan paitaan myös tyylikkäästi ja ilman järkyttäviä värilaatikoita tämä on vain tahto kysymys. JYP on mennyt tuossa eteenpäin, mutta vieläkin olisi paljon kehitettävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös