Miehemme maailmalla – ex-Kiekko-Espoot

• 629 556
  • 2 066

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
91-92 Petteri Kanerva oli kapteeni eli enää puuttuu kaudet 89-90 ja 90-91. Kanerva vai Långbacka? @Espoon Siniset tuosta samasta julkaisusta pitäisi kaiken järjen mukaan löytyä kauden 89-90 kapteeni, eikö?

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
91-92 Petteri Kanerva oli kapteeni eli enää puuttuu kaudet 89-90 ja 90-91. Kanerva vai Långbacka? @Espoon Siniset tuosta samasta julkaisusta pitäisi kaiken järjen mukaan löytyä kauden 89-90 kapteeni, eikö?

Ei löytynyt tuota, sen sijaan Kanerva oli merkittynä seuraavan kauden kausikirjaan.

Långbacka pelasi 1989-91 Jokereissa, joten Kanerva on aika todennäköinen kapu myös kaudelle 1989-90.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pakko tunnustaa tietämättömyyteni mutta minkälaisen uran nämä kaksi pelaajaa tekivät Espoossa tai muualla?

Ekasta ei mitään tietoa, jälkimmäinen pelasi Jäähongassa I divaria ennen kuin siirtyi Joensuuhun samalla tasolla. Palasi sitten varmaankin lopettamaan uransa Espoossa.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Löysin kotoani kausijulkaisun kaudelle 90-91, josta löytyi tietoa kapteeneista ja muustakin.

Liitteet

• IMG_20241224_113628179_HDR-1.jpg
    IMG_20241224_113628179_HDR-1.jpg
    1,3 MB · kertaa luettu: 129

ZaneZ77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kiva olisi kuulla, että miltä peli näyttää.

Mestiksessä liike oli kunnossa, mutta oman maalin edessä lapanen, eikä minkäänlaista laukausta.
Kyllä tuo liike on liigatasollakin vieläkin aivan huikean näköistä. Nopealla vilkaisulla ja arvioinnilla mitä tuota matsia katsoin niin kyllä tuo menisi meidän pakistoon aloittaviin.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Pietilälle olisin kaivannut sopimusta ihan alkujaankin. Saattaisi olla tässä hetkessä vastaus myös hyökkäjäongelmaan.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Pietilälle olisin kaivannut sopimusta ihan alkujaankin. Saattaisi olla tässä hetkessä vastaus myös hyökkäjäongelmaan.
Mulla jotenkin ei oo Pietilää ikävä. Joo ei varmaan olisi huono, mutta hänen tyylisiä pakkeja on meillä useampi. Mä ennemmin haluaisin ”Tammisen” jengiin. Pakin jonka voi heittää jäälle niin että ei pelota ja antaa aina kaiken jäällä. Ei se taitavin jätkä ja pisteitä ei tartte odottaa, mutta joka kerta kaikki jää jäälle ja maalin edessä on vaan makuupaikkoja. Eihän Tammisella itsellä varmaan Liigaan olisi riittänyt, nyt skulaa Puolassa. Meillä kun noita puolustavia pakkeja on vaan Laakso ja Keskitalo niin tilausta olisi Ekbergin tilalle. Varsinkin Keskitalo tuntuu välillä olevan tehty lasista. Jos kaivetaan vielä syvemmälle niin ”Kuukka” kelpaisi mulle.

Mutta kyllä mä uskon Pietilän saavan mahdollisuuden kunnolla vielä Liigassa, mutta ei kyllä Ahon Espoossa.

Yksi kaveri mitä olen miettinyt, että olisiko mahdollista tarjota mahdollisuutta kokeilla niin Jesse Vuorela. Käynyt TPS:ssä lainassa ja Tutossa ollut hyvä. Oma poika kyseessä ja muistaakseni juuri kentällä monessa hyvä.

Suosikkijoukkue
Espoo
Mulla jotenkin ei oo Pietilää ikävä. Joo ei varmaan olisi huono, mutta hänen tyylisiä pakkeja on meillä useampi.
Korkki kiinni. Seuraavat väitteet perustuvat puhtaasti päivän Jukurit-peliin, enempää en ole Pietilää tällä kaudella seurannut: meillä ei ole yhtään pakkia, jolla olisi Pietilän nopeus ja/tai pelinlukutaito. Kulonummi tavallaan haluaisi pelata samantyylistä roolia ja toki laukoo huomattavasti Pietilää paremmin ja on jääkiekkoilijan kokoinen. Quenneville on meidän pelaajista ainoa, jolla on pelinlukutaito samaa luokkaa kuin Pietilällä. Ei näyttänyt vielä viime kaudella noin huikealta, mutta Ketterä tai liigavauhti on saanut Pietilän loistamaan pelinluvussa. Toki pienenä pelaajana Pietilä on helppo pysäyttää laitaan, mutta ensin täytyy saada kiinni. Nousee syvälle hyökkäyspäässä, mutta toisin kuin Espoon jääkaapit, Pietilä saa karkaavan vastustajan kiinni jo keskialueella. Toivottavasti saisi jatkaa Jukureissa vaikka loppukauden, hienosti kehittynyt.

Se luotettava peruspakki menee ensi kauden toivomuslistaan täälläkin.

Viimeksi muokattu:

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
meillä ei ole yhtään pakkia, jolla olisi Pietilän nopeus ja/tai pelinlukutaito
Kyllä mä sanoisin, että Koch on kyllä Liigavalmiimpi versio Pietilästä. Vaivattoman näköisesti luistelee vastustajien ohi. Ei ehkä ole yhtä nopea, mutta sama vaivattomuus hänellä. Sanoisin, että Koch on valmiimpi fyysisiin kamppaluihin.

Kun meillä on Lajunen ja Kulonummi jotka tarvitsevat tasapainottavan parin parikseen ja sen lisäksi hyvällä liikkeellä varustettuja Koch ja Seppälä niin mihin Pietilän saisi mahtumaan. 7. pakkina ei voi olla, koska 7. pakki pelaa hajavaihtoja Lajusen kanssa T. Jykä. Ja se kyllä menisi sellaiseksi sekoiluksi. Sitten taas kiekollisya

Mutta kyllä mä uskon, että Pietilällä on jossain liigajengissä paikka otettavana, mutta en mä oikein häntä saa meidän pakistoon. Parempi hänen tässä vaiheessa on pelata isolla vastuulla Mestiksessä tai jossain Liigajengissä jossa hänelle on paikka. Meillä nyt pakiston rakenteen vuoksi istuisi poppareilla.

Ja tämä nyt vahvasti viime kauden otteista huomioituna. Mestistä ei juurikaan ole tullut seurattua.

ZaneZ77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pietilän nopeus ja/tai pelinlukutaito.
Katselin samaa tuossa "scouttauksessani". Tosiaan tuo nopeus, luistelutekniikka ja pelinlukutaito yhdistettynä oli Pietilällä niin hyvää, ettei hänellä ollut hädän päivää HIFKiä vastaan ja ei ollut yhtään ongelmia puolustuspäässä.

Yksi hasardisyöttö hyökkäys alueella, mutta pystyi paikkaamaan hyvin luistelunopeudella. Pelinlukutaito näkyi monessa tilanteessa, oli oikeassa paikassa silloin kuin piti, tuki hyökkäyksiä vahvasti, mutta ei ylipelannut yhtään noita hyökkäyksen tukemisia mitä ollaan totuttu näkemään meidän pakistolta.

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Ymmärrän, mitä tarkoitat. Kochissa on ainesta hyväksi hyökkääväksi puolustajaksi, mutta vielä hakee rooliansa ja pelitapaansa. Jykän pelitavassa ei varsinaisesti ole käyttöä näille moderneille hybridipuolustajille.
Jep. Musta tänään oli Kochilta parhaimpia pelejä, mitä olen nähnyt. Toi loukkaantuminen varmaan vaikutti tossa keskellä, että ei ihan ole päässyt vielä rytmiin uudessa sarjassa. Mutta jos pysyy terveenä niin hyvä kevät tulossa. Saisi vetää useammin, kun veto on kuitenkin ilmeisen tarkka. Molemmissa maaleissa on kiekon laittanut häkkiin tarkasti.

boerje

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä ennemmin haluaisin ”Tammisen” jengiin. Pakin jonka voi heittää jäälle niin että ei pelota ja antaa aina kaiken jäällä. Ei se taitavin jätkä ja pisteitä ei tartte odottaa, mutta joka kerta kaikki jää jäälle ja maalin edessä on vaan makuupaikkoja.
Ottaisin Tammisen kauden 2022-23 pudotuspelikunnossa. Oli todella hyvää tekemistä.

Valitettavasti seuraava kausi 2023-24, kun piti näyttää osaamista Liigaa varten, olikin täydellinen pettymys.

Suosikkijoukkue
Espoo
Pietilästä ihmettelin aikoinaan, että miksi ei kokeilisi pelata laitahyökkääjänä?
Sama homma, on pieni ja vikkelä "puolustuksen Kariya" huikealla luistelutekniikalla ja tykkää nousta vastustajan maalille, niin luulisi, että laitahyökkääjä olisi luonnollinen pelipaikka.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Pietilässä itse asiassa on paljon samaa kuin aikanaan Niclas Hedbergissä. Ja Hedberg oli laiturina täysin yhdentekevä rotaatiopelaaja, mutta puolustajaksi kesken Liigauransa taas siirryttyä nousi ihan tärkeäksi vakiokokoonpanon mieheksi.

En lähtisi kyllä itse valmentajana Pietilää laituriksi siirtämään, vaan nimenomaan antaisin pelata vahvuuksillaan puolustajana. Tuo liike on niin iso etu hänelle, että mahdollisuudet on nousta ihan vakiotekijäksi Liigaan.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
En lähtisi kyllä itse valmentajana Pietilää laituriksi siirtämään, vaan nimenomaan antaisin pelata vahvuuksillaan puolustajana.
Juuri näin. On aika yleinen harhaluulo, että hyvin luistelevat hyökkäysvoittoisasti pelaavat pakit tekisivät vielä parempaa tulosta laiturina. Näin on todellisuudessa harvemmin. Väitän, että esim Atro ei tekisi läheskään samoja pisteitä laiturina kuin pakkina. Taitavat ja "pyöreästi" luistelevat pelaajat saavat luistelutaidostaan paljon enemmän irti pakkina kuin hyökkääjänä. Pakkina on enemmän tilaa ja aikaa, jota käyttämällä tekevät sen eron. Laiturin luistelu on räjähtävämpää, mutta yksiulotteisempaa sahaamista.

Pietilähän on pelaajana aikamoinen yksisarvinen. Uskomaton taito tuoda kiekkoa jalalla ulos omalta alueelta ja hyökkäysalueelle asti. Ongelmana vaan se, että hyökkäyssinisen jälkeen työkalupakissa ei ole mitään millä tehdä tulosta. Tuossa mielessä Pietilässä on jotain samaa kuin Jimmy Kurjessa, joka saattoi luistella omalta alueelta hyökkäysalueelle asti ja samaa ympyrää takaisin päin, osaamatta tehdä kiekon kanssa mitään.

Pietilän kaltainen pelaaja määrittää muun viisikon pelaamista aika paljon ja toimiakseen tuo tyyli vaatii helvetinmoisen määrän itseluottamusta. Tämähän nähtiin konkreettisesti viime kaudella: Syyskauden heikolla itseluottamuksella pelannut Pietilä vs kevään flow-tilassa pelannut Pietilä. Sitä itseluottamusta vaan on vaikea kaivaa, jos pelaa hajavaihtoja kutos- tai seiskapakkina. Eli jos Pietilän ottaa pakistoon, niin hänelle on mielestäni annettava runsaasti vastuuta ja tehtävä hänestä yksi joukkueen kulmapaloista.

Tässä tullaan varsinaiseen ongelmaan:
Jos pelaat kiekollisena pakkina 20+ minuuttia/ilta, niin sinun tulee yksinkertaisesti tehdä tulosta. Ja Pietilä ei tee tulosta. Tämän kauden saldo Ketterässä on 0+5, se ei ole pätevä lukema edes peruspakille.

Näen hetkittäin edelleen painajaisia viime vuoden ylivoimapelistä, jolloin Pietilä saattoi olla viivalla ja Terry And vetäjän paikalla vasemmalla laidalla. Tuon tuhnumpaa yv-laukomista en muista nähneeni.
Tuollainen tuhnuilu on se hinta mikä tulee maksuun, jos kiekollisten pakkien paikat täyttää Noel Pietilän kaltaisilla, eikä Kasper Kulonummen kaltaisilla. Siksi en löytäisi Pietilälle mitään tilaa omassa liigakokoonpanossani.

ZaneZ77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Täytyy kyllä itse pumpata vielä Pietilän renkaita ja sanoa, että mielestäni olisi meille täydellinen seiskapakki. Tosin Jykän systeemissä Pietilän vahvuudet jäävät varjoon. Mutta juuri esim. Jukureissa olisi mielestäni hänellä paikka otettavissa ja siellä oleva Veke arvoistaisi juuri nimenomaan noita vahvuuksia, mitä Pietilä tuo.

ZaneZ77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänään olisi taas Pietilän otteita nähtävissä Ilvestä vastaan. Toki otteet saattavat olla jo aika väsyjä, sillä miehellä jo 4. pelipäivä putkeen.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, K-Espoo
U20-SM tasolla täällä viimeksi pelannut junioriputken läpi kulkenut Atte Tolvanen teki uransa kolmannen maalin maalivahtina.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy