Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 334 355
  • 5 501

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös alle kahden vuoden tuomiot voi istua avovankilassa? Tourulaan vaan ja sitten päivät töissä Hippoksella.

Milloin Severi Lahtinen passitetaan vankilaan? tuossa tuota vähän käytiinkin läpi että olisi tosiaan mahdollista suorittaa avovankilassa ja 5kk päästä voisi päästä koevapauteen. Ehkä tässä eniten mietityttää että voisiko jostain löytyä joku pienempi seura joka jopa ottaisi Lahtisen pelaamaan. Vuoteen ei taida ainakaan ulkomailla pelata.
 

Timeout

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Milloin Severi Lahtinen passitetaan vankilaan? tuossa tuota vähän käytiinkin läpi että olisi tosiaan mahdollista suorittaa avovankilassa ja 5kk päästä voisi päästä koevapauteen. Ehkä tässä eniten mietityttää että voisiko jostain löytyä joku pienempi seura joka jopa ottaisi Lahtisen pelaamaan. Vuoteen ei taida ainakaan ulkomailla pelata.
Varmaan tuossa tosiaan pieni tauko tulee kiekkoilusta. Tuskin kukaan vankia ottaa pelaamaan. Senkin jälkeen ulkomailta löytynee pelipaikka, jos nyt kiekkoilua jatkaa. Kyllä Severi hölmöili ihan itse, toivottavasti oppii ja kehittyy ihmisenä. Viittaan tässä myös alkoholin kanssa pelleilyyn.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mikä seura haluaa viestittää junioreille että on ok palkata raiskaaja tiimiin?
En tiedä, mutta toisaalta läntiset arvot lähtee siitä, kun rikos on lusittu niin sen jälkeen on taas vapaa ihminen. En haluaisi mitään neuvostoliitosta ja Venäjältä tuttua mallia, kerran rikollinen aina rikollinen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä, mutta toisaalta läntiset arvot lähtee siitä, kun rikos on lusittu niin sen jälkeen on taas vapaa ihminen. En haluaisi mitään neuvostoliitosta ja Venäjältä tuttua mallia, kerran rikollinen aina rikollinen.

Nähdäkseni Lahtisen isoin ongelma on tuo alkoholi, jos sen selättää on todennäköisesti ihan yhteiskuntakelpoinen tuomionsa jälkeen. Kaikkien etu jos jatkaa Jääkiekkoa ammatikseen tai miksei sitten jotain muutakin ammattia. Pahintahan olisi että jäisi työttömäksi ja tippuisi kokonaan yhteiskunnan kyydistä.

Muutenkin lähinnä ajatuksen tasolla että voisiko kuitenkin löytyä Suomesta joku seura joka "palkkaisi" Lahtisen liigan ulkopuolelta, on kuitenkin melko kova nimi johonkin Suomisarjaan tai II-divisioonaan. 5kk kun saattaisi tulla täyteen ennen siirtorajojen umpeutumista ja sitä ennenkin saattaisi pystyä käymään pelaamassa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
En tiedä, mutta toisaalta läntiset arvot lähtee siitä, kun rikos on lusittu niin sen jälkeen on taas vapaa ihminen. En haluaisi mitään neuvostoliitosta ja Venäjältä tuttua mallia, kerran rikollinen aina rikollinen.
Joo, tämä on kyllä hauska ilmiö, mikä toistuu etenkin tuolla Liiga-osion rikosketjussa. Olen samaa mieltä siitä, että kun oikeuden ammattilaisten määrittämä rangaistus rikoksesta on lusittu kunnialla, sen jälkeen tulisi lähtökohtaisesti saada palata taas normaaliin. Voi olla, että Lahtisesta ei ole enää Suomeen pelaamaan, mutta en keksi yhtäkään syytä sille, miksei mies saisi pelata vaikka ulkomailla tuomion lusimisen jälkeen.

Mutta tuolla Liigan ketjussa on vähän lynkkausmenot käynnissä, kun porukka antaa liikaa valtaa tunteille. Ei tarvitse kuin pohtia sitä, että saako Lahtinen pelata tuomion jälkeen vaikkapa ulkomailla Slovakiassa, niin joku toinen tulee öyhöttämään, että "kummasti täällä silitellään raiskaajaseksuaalirikollisen päätä, raiskaajaseksuaalirikollisen ei tulisi koskaan pelata Liigassa", vaikka kukaan ei ole Liigassa pelaamista edes ehdottanut. Kenelläkään ei tunnu olevan myöskään selvää vastausta siihen, että missä nämä tuomionsa jo suorittaneet elävät tai työskentelevät lopun ikäänsä, siihenkin tulee vain ympäripyöreitä vastauksia "jossain poissa silmistä". Mistähän sellaisia paikkoja löytyy, kun jääkiekkoilu jossain Slovakiassakin on kielletty? Myös seksuaalirikolliselle "soveltuvat" ammatit olivat aika huumorikamaa, siivoojat ja Wolt-kuskit mainittu. Ei tulisi itselle ensimmäisenä nuo ammatit mieleen, jos seksuaalirikollisen tausta "pelottaa".

En saa myöskään ihan kiinni siitä, että porukka valittaa cancel-kulttuurista, mutta kun kyseessä on seksuaalirikos, niin silloin cancellointi on ihan ok. Cancelloinnin perusideahan on se, että tehdään ikään kuin vaihtoehtoinen amatöörien tuomioistuin, joka määrittelee epävirallisia omia rangaistuksia ja sulkee kohteelta esimerkiksi mahdollisuuksia tehdä työtään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös seksuaalirikolliselle "soveltuvat" ammatit olivat aika huumorikamaa, siivoojat ja Wolt-kuskit mainittu. Ei tulisi itselle ensimmäisenä nuo ammatit mieleen, jos seksuaalirikollisen tausta "pelottaa".

Nämä kyllä pisti silmään keskustelussa, nuohan ne vasta julkiset alat ovatkin. Juu varmasti otetaan seksuaalirikollisia siivomaan yksinäisten asuntoja. Lähettinä kun tässä itse niin välillä tullut ihan vaipoissakin yksinään joku avaamaan ovea ja yksin suurin osa tilaajista.. Lähinnä itselle tulisi mieleen oman firman kautta jotain jossa ei tarvitse omaa nimeä tai naamaa käyttää, lähinnä ehkä jotain netin kautta tehtävää asiaa. Näissäkin nopeasti kyllä leviää varmaan mainehaitta niin että sitä olisi vaikea tehdä. Vaikka se jääkiekko on myös julkinen niin ehkä lopulta se missä jonkinlainen työllistymismahdollisuus ainakin tietyissä maissa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen varmaan aika yksin mielipiteineni kanssa, mutta mä olisin valmis päästämään Seven takaisin Jyppiin linnareissun jälkeen, jos vaan pelitaso riittäisi. Tätä asiaa jauhettiin aiemmin jo riittämiin asti, mutta kai näihin saa palata jälkeenpäin jos vielä on sanottavaa?

Kun yhdistää uhrin ja Seven tarinat ja katsotaan tapahtunutta uhrin näkökulmasta, niin hommat menivät niin, että Seve oli jostakin saanut päähänsä, että tyttö haluaa seksiä, oli sitten mennyt touhuamaan vaikka tyttö oli ollut nukkumassa. Sitten kun tyttö oli herännyt ja käskenyt lopettamaan, raiskaaja heti keskeytti raiskaushommat (koska ei halua olla mikään raiskaaja?). Itse näen tapahtuman kännissä sekoiluna, jossa tuomio on annettu uhrin traumojen perusteella, ei sen perusteella mitä oli tapahtunut. Taas piti eilen oman pojan kanssa käydä tämä keissi läpi, että hän ainakin tajuaa, että seksin harrastaminen päissään tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten kanssa on riskialtista hommaa ja kännissä tulee hyvin helpolla väärinkäsityksiä siinä, onko suostumus annettu vai ei.

Mitään ei voi tietenkään ottaa pois siltä, millaiset traumat uhrille tästä on jäänyt ja kaikki sympatiat sinne, mutta mielestäni Seven tuomitseminen ja leimaaminen on mennyt alusta asti rajusti yli. Jos tätä pitää jotenkin positiiviseksi kääntää, niin ehkäpä tämä voidaan nähdä esimerkkinä siitä, että nykyään kuitenkin halutaan päästä eroon tuosta "lätkäjätkät on lätkäjätkiä" -asenteesta.

...jokainen voi miettiä (tai edes googlettaa), mitä tuo sanonta "lätkäjätkä" tarkoittaa ja minne sen juuret vievät...
 
Viimeksi muokattu:

JTM

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen varmaan aika yksin mielipiteineni kanssa, mutta mä olisin valmis päästämään Seven takaisin Jyppiin linnareissun jälkeen, jos vaan pelitaso riittäisi. Tätä asiaa jauhettiin aiemmin jo riittämiin asti, mutta kai näihin saa palata jälkeenpäin jos vielä on sanottavaa?

Kun yhdistää uhrin ja Seven tarinat ja katsotaan tapahtunutta uhrin näkökulmasta, niin hommat menivät niin, että Seve oli jostakin saanut päähänsä, että tyttö haluaa seksiä, oli sitten mennyt touhuamaan vaikka tyttö oli ollut nukkumassa. Sitten kun tyttö oli herännyt ja käskenyt lopettamaan, raiskaaja heti keskeytti raiskaushommat (koska ei halua olla mikään raiskaaja?). Itse näen tapahtuman kännissä sekoiluna, jossa tuomio on annettu uhrin traumojen perusteella, ei sen perusteella mitä oli tapahtunut. Taas piti eilen oman pojan kanssa käydä tämä keissi läpi, että hän ainakin tajuaa, että seksin harrastaminen päissään tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten kanssa on riskialtista hommaa ja kännissä tulee hyvin helpolla väärinkäsityksiä siinä, onko suostumus annettu vai ei.

Mitään ei voi tietenkään ottaa pois siltä, millaiset traumat uhrille tästä on jäänyt ja kaikki sympatiat sinne, mutta mielestäni Seven tuomitseminen ja leimaaminen on mennyt alusta asti rajusti yli. Jos tätä pitää jotenkin positiiviseksi kääntää, niin ehkäpä tämä voidaan nähdä esimerkkinä siitä, että nykyään kuitenkin halutaan päästä eroon tuosta "lätkäjätkät on lätkäjätkiä" -asenteesta.

...jokainen on miettiä (tai edes googlettaa), mitä tuo sanonta "lätkäjätkä" tarkoittaa ja minne sen juuret vievät...
Kyllä tuo teko on sellainen, että itse en haluaisi koskaan tuollaista pelaajaa takaisin JYPiin. Mun mielestä jos nukkuvaan uhriin kajoaa, niin siinä ei ole mitään puolusteltavaa vaikka hereillä ollessa olisikin ollut halua tehdä jotai. Ei vaan voi nukkuvaan ihmiseen yhtyä ja humala ei ole siihen mikään perustelu.

Edit. Lisäyksenä vielä, että mielestäni uhrin syyllistäminen ja tuomitseminen se meni yli ja pahasti monilla. Poju esim. Hyvä esimerkki siitä.
 
Viimeksi muokattu:

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, ei kiitos takaisin enää ikinä, enkä myöskään hetkeäkään jaksa uskoa, että edes Suomesta tarjoutuisi pelipaikkaa enää. En pystyisi tuulettamaan maaleja tai edes kannattamaan koko jengiä siinä kohtaa, jos palaisi tänne. Teoilla on seurauksensa. En ole koko keskusteluun halunnut edes osallistua tähän asti, koska en rehellisesti löydä järkevää sanottavaa, mutta nyt oli tämän verran osallistuttava, kun tuo JYPissä pelaaminen tuli puheeksi.

Uhrille valtavasti voimia.
 

Wraith

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän tässä ole mainehaittoja ollut jo tarpeeksi ja pitäisi kääntää suunta ylöspäin, joten Seveä ei voisi kuvitellakaan takaisin, tai sekoilu on pahempaa kuin ollut. Onneksi ei tarvitse edes miettiä, että niin sekaisin kukaan olisi, jotta palkataan takaisin.

Kaikki kunnia viihdyttävyydestä pelaajalle, mutta rikos on rikos ja uhrille voimia.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisihan pelkkä törkeä rattijuopumus jo aika vaikea pala palaamisen suhteen. En silti niputtaisi Lahtista aivan pahimpaan pohjasakkaan mitä vaikka tuo Valkeakoskelainen 15v murhannut raiskaaja on tai mitä näitä pedofiilejä, monet taparikolliset jne.. ei ainakaan vielä semmoinen tapaus että pitäisi unohtaa sinne vankilaan.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä tuo teko on sellainen, että itse en haluaisi koskaan tuollaista pelaajaa takaisin JYPiin. Mun mielestä jos nukkuvaan uhriin kajoaa, niin siinä ei ole mitään puolusteltavaa vaikka hereillä ollessa olisikin ollut halua tehdä jotai. Ei vaan voi nukkuvaan ihmiseen yhtyä ja humala ei ole siihen mikään perustelu.

Edit. Lisäyksenä vielä, että mielestäni uhrin syyllistäminen ja tuomitseminen se meni yli ja pahasti monilla. Poju esim. Hyvä esimerkki siitä.
Ymmärrän tämän täysin ja olen lähtökohtaisesti samaa mieltä kaikesta mitä sanot. Itseä hieman se vaan ärsyttää, että kaikki raiskaajat niputetaan yhden nimikkeen alle ja jotkut lasten raiskaajat istuvat 6 kk tuomioita. Itse en tietenkään hyväksy yhtään väkisinmakaamista, mutta jotenkin tuntuisi reilummalta, että ihmiset osaisivat arvioida tapahtunutta muutenkin kuin mitä sana "RAISKAAJA" tuo ensimmäisenä mieleen.
 

Jarzki

Jäsen
Eilen Urheiluruudun uutisessa tuomiosta oikein erikseen mainittiin JYPissä pelannut Lahtinen ja lisäksi koko ajan ruudulla kuva JYP-paitaisesta Lahtisesta. Sen verran särähti korvaan ja otti silmiin, että ei ikinä enää takaisin tänne. Mainehaitta on varmasti ollut jo ihan riittävä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En Lahtista takaisin JYPiin kaipaa, mutta mielestäni JYPin ei pidä lähteä aktiivisesti paluuta estämään, jos tälläinen mahdollisuus tuomion lusimisen jälkeen tulisi.

Noitavainoon ei pidä lähteä ja kun on rangaistuksensa kärsinyt, niin ihmisarvo ja oikeudet pitäisi olla taas olemassa. En ota kantaa oikeuslaitoksen rangaistuksien asteikkoon, onko oikea vai väärä.

Elämme kuitenkin demokraattisessa länsimaassa, jossa kun rangaistus on kärsitty, pitäisi olla mahdollista elää normaalia elämää ilman syyllisyyden taakkaa.

Eli jos jostain syystä Lahtisen kärsittyä tuomiot, intressit seuralla ja Sevellä kohtaa, niin minä olisin valmis miehen taas seurassa näkemään. En kuitenkaan toivo myöskään tähän suuntaan seuralta aktiivista roolia. Normaalin markkinan ja tilanteen mukaan ilman suosimista, ilman noitavainoista blokkaamista.
 

Baldrick

Jäsen
Olen varmaan aika yksin mielipiteineni kanssa, mutta mä olisin valmis päästämään Seven takaisin Jyppiin linnareissun jälkeen, jos vaan pelitaso riittäisi. Tätä asiaa jauhettiin aiemmin jo riittämiin asti, mutta kai näihin saa palata jälkeenpäin jos vielä on sanottavaa?

Kun yhdistää uhrin ja Seven tarinat ja katsotaan tapahtunutta uhrin näkökulmasta, niin hommat menivät niin, että Seve oli jostakin saanut päähänsä, että tyttö haluaa seksiä, oli sitten mennyt touhuamaan vaikka tyttö oli ollut nukkumassa. Sitten kun tyttö oli herännyt ja käskenyt lopettamaan, raiskaaja heti keskeytti raiskaushommat (koska ei halua olla mikään raiskaaja?). Itse näen tapahtuman kännissä sekoiluna, jossa tuomio on annettu uhrin traumojen perusteella, ei sen perusteella mitä oli tapahtunut. Taas piti eilen oman pojan kanssa käydä tämä keissi läpi, että hän ainakin tajuaa, että seksin harrastaminen päissään tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten kanssa on riskialtista hommaa ja kännissä tulee hyvin helpolla väärinkäsityksiä siinä, onko suostumus annettu vai ei.

Mitään ei voi tietenkään ottaa pois siltä, millaiset traumat uhrille tästä on jäänyt ja kaikki sympatiat sinne, mutta mielestäni Seven tuomitseminen ja leimaaminen on mennyt alusta asti rajusti yli. Jos tätä pitää jotenkin positiiviseksi kääntää, niin ehkäpä tämä voidaan nähdä esimerkkinä siitä, että nykyään kuitenkin halutaan päästä eroon tuosta "lätkäjätkät on lätkäjätkiä" -asenteesta.

...jokainen voi miettiä (tai edes googlettaa), mitä tuo sanonta "lätkäjätkä" tarkoittaa ja minne sen juuret vievät...
Iljettävintähän tässä oli se, että Seve teki vielä vähän ennen käräjien tuomiota sen nyyhkyvideonsa, jossa syytti uhria valehtelijaksi. Jos olisi suoraselkäisesti ollut pahoillaan ja myöntänyt tekonsa, niin paluulle voisi mahdollisuuden jättää jos vielä tekee jotain katumusharjoituksia seksuaalirikosten uhrien hyväksi. Tuomion jälkeen tuli jotain ”nyt mummi ei näe mun pelejä”-paskaa, mutta missään vaiheessa ei ole pyytänyt tekoaan anteeksi tai osoittanut katumusta.

Haistakoon pitkän vitun koko jätkä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iljettävintähän tässä oli se, että Seve teki vielä vähän ennen käräjien tuomiota sen nyyhkyvideonsa, jossa syytti uhria valehtelijaksi. Jos olisi suoraselkäisesti ollut pahoillaan ja myöntänyt tekonsa, niin paluulle voisi mahdollisuuden jättää jos vielä tekee jotain katumusharjoituksia seksuaalirikosten uhrien hyväksi. Tuomion jälkeen tuli jotain ”nyt mummi ei näe mun pelejä”-paskaa, mutta missään vaiheessa ei ole pyytänyt tekoaan anteeksi tai osoittanut katumusta.

Haistakoon pitkän vitun koko jätkä.
En ota kantaa kumpaankaan suuntaan, mutta Sevehän on alusta loppuun vakuutellut syyttömyyttään. Tarina ei ole tietääkseni muuttunut oleellisesti.

Mulla on vain tapana ajatella asioita kaikkien osapuolten kannalta. Miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa, jos tietäisit olevasi syytön? Myöntäisitkö syyllisyytesi, koska "niin kuuluu tehdä"?

Kyllä Seve syylliseltä vaikuttaa ja luotan oikeuden päätöksiin, mutta aina nämä asiat pistävät hieman mietityttämään.
 

Baldrick

Jäsen
En ota kantaa kumpaankaan suuntaan, mutta Sevehän on alusta loppuun vakuutellut syyttömyyttään. Tarina ei ole tietääkseni muuttunut oleellisesti.

Mulla on vain tapana ajatella asioita kaikkien osapuolten kannalta. Miten itse toimisit vastaavassa tilanteessa, jos tietäisit olevasi syytön? Myöntäisitkö syyllisyytesi, koska "niin kuuluu tehdä"?

Kyllä Seve syylliseltä vaikuttaa ja luotan oikeuden päätöksiin, mutta aina nämä asiat pistävät hieman mietityttämään.
Itsellä hälveni epäilykset, kun Seven tarinankerronta erosi sillä nyyhkyvideollakin muiden läsnäolijoiden kertomasta, kun kaikki olivat läsnä.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Itsellä hälveni epäilykset, kun Seven tarinankerronta erosi sillä nyyhkyvideollakin muiden läsnäolijoiden kertomasta, kun kaikki olivat läsnä.
Tässä ei varsinaisesti puhuttu @Nelfor'in viestissä tästä tuomiosta, itse luotan että meni oikein. Tuomion kärsittyään pitäisi kuitenkin pystyä jatkamaan normaalia elämää, ilman lisärangaistuksia.

Nelfor käsittääkseni halusi sinulta vastauksen hypoteettiseen kysymykseen, miten itse toimisit jos tietäisit olevasi syytön, vaikka muut aihetodisteet näyttäisi toisin. Eli ei olisi täysin vedenpitäviä todisteita, mutta aika vahva syytäepäillä tapaus josta tuomio tulisi. Hyväksyisitkö kohtalosi muiden paineessa vai valittaisitko kaikki mahdolliset oikeusasteet ja pysyisit oman tarinasi takana, jonka itse tietäisit olevan totta.

Eli nyt ei ole kyse siitä, mitä Lahtinen keississä kävi ja valehteleeko Seve vai ei, kyse hypoteettisesta tilanteesta. Itse ainakin pitäisin omasta tarinasta ja totuudesta kiinni, vaikka huonolta muuten näyttäisi. Ainakin omatuntoni olisi puhdas kun totuudessa pysyisin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli nyt ei ole kyse siitä, mitä Lahtinen keississä kävi ja valehteleeko Seve vai ei, kyse hypoteettisesta tilanteesta. Itse ainakin pitäisin omasta tarinasta ja totuudesta kiinni, vaikka huonolta muuten näyttäisi. Ainakin omatuntoni olisi puhdas kun totuudessa pysyisin.
Juuri näin. Kun miettii omasta elämästä kaikenlaisia pieniä asioita, missä minua on syytetty jostain mitä en ole tehnyt, niin se on aina tuntunut helvetin pahalta, mutta ei ole tullut mieleenkään myöntää syyllisyyttä johonkin, mihin en oikeasti ole syyllinen.

Tietysti kun näin vakavasta asiasta on kyse, niin en tiedä itsekään mitä moisessa tilanteessa tekisin, kun paine on valtava, mutta lähtökohtaisesti en kyllä haluaisi myöntää syyttömänä syyllisyyttä.

Ja korostan nyt, että en väitä Seven olevan syytön, vaan tämä on hypoteettista pohdintaa, mitä on aiheen tiimoilta mielessä pyörinyt.
 

Baldrick

Jäsen
Tässä ei varsinaisesti puhuttu @Nelfor'in viestissä tästä tuomiosta, itse luotan että meni oikein. Tuomion kärsittyään pitäisi kuitenkin pystyä jatkamaan normaalia elämää, ilman lisärangaistuksia.

Nelfor käsittääkseni halusi sinulta vastauksen hypoteettiseen kysymykseen, miten itse toimisit jos tietäisit olevasi syytön, vaikka muut aihetodisteet näyttäisi toisin. Eli ei olisi täysin vedenpitäviä todisteita, mutta aika vahva syytäepäillä tapaus josta tuomio tulisi. Hyväksyisitkö kohtalosi muiden paineessa vai valittaisitko kaikki mahdolliset oikeusasteet ja pysyisit oman tarinasi takana, jonka itse tietäisit olevan totta.

Eli nyt ei ole kyse siitä, mitä Lahtinen keississä kävi ja valehteleeko Seve vai ei, kyse hypoteettisesta tilanteesta. Itse ainakin pitäisin omasta tarinasta ja totuudesta kiinni, vaikka huonolta muuten näyttäisi. Ainakin omatuntoni olisi puhdas kun totuudessa pysyisin.
Siis @Nelfor totta kai pitäisin syyttömyydestäni kiinni loppuun asti jos syytön olisin. Moni syyllinen aukottomasti kuitenkin myös pitää, vielä vuosien istumisen jälkeenkin.

Itse en vain pidä tämän teoreettisen tilanteen pohtimista tässä yhteydessä hyödyllisenä ja se jättää ikävän siemenajatuksen Seven syyttömyydelle.

Lahtinen kertoi jo kämpille menemisestä niin eri tavalla kuin muut läsnäolijat, antaakseen valheellisen kuvan seksiin halukkaasta naisesta. Jos olisin itse Seven saappaissa ja kaikki muut läsnäolijat (myös omat kaverini) keksisivät yhteisen tarinan lavastaakseni minut syylliseksi, sanoisin myös senkin ääneen. Nythän Seve ei ole syyttänyt olevansa koko porukan valheellisen tarinan uhri, vaan yrittänyt vain maalata kuvaa seksiin halukkaasta naisesta, joka oli hänen mukaansa hereillä huoneeseen mennessä, mikä sekin on asetettava kyseenalaiseksi kaikkien muiden yhtenevässä tarinassa.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän Seve ei ole syyttänyt olevansa koko porukan valheellisen tarinan uhri, vaan yrittänyt vain maalata kuvaa seksiin halukkaasta naisesta, joka oli hänen mukaansa hereillä huoneeseen mennessä, mikä sekin on asetettava kyseenalaiseksi kaikkien muiden yhtenevässä tarinassa.
Nyt tämä menee vanhan jauhamiseksi, mutta miksiköhän tuo uhrin ja hänen kavereiden tarina tapahtuneesta oli niin yhtenevä? Johtuisiko siitä, että yksikään henkilö Seven ja uhrin lisäksi ei ole ollut paikalla kun homma on tapahtunut? Totta kai tarina on sama eli se kertomus, minkä kaverit ovat kuulleet uhrilta. Tosin kaverit ovat myös vaikuttaneet merkittävästi tarinaan, koska uhri ei aluksi pitänyt tapahtunutta raiskauksena, koska hänellä oli käsitys, että raiskaamiseen aina kuuluu pakottamista ja väkivaltaa. Tässähän semmoisesta ei ollut kyse. Se on loppujen lopuksi epäolennaista, onko Seven tai uhrin tarina puppua vai ei. Tuomio on tosi kova suhteessa siihen, miten tapahtumat ovat meneet, huolimatta siitä kumnman tarina on tosi. Isossa kuvassa muutama asia meni pieleen:

- Seven ja uhrin olisi pitänyt päästä keskustelmaan jälkeenpäin mahdollisimman pian tapahtuneesta kahdestaan. Joskus psykologien kanssa asioiden prosessointi tuottaa traumoja, ei helpota niitä. Näin uskon tässäkin käyneen. Tämän sanon ihan sillä, että uskon että hänellä olisi paljon parempi henkisesti olla juuri nyt, jos näin olisi tehty.
- Seven olisi pitänyt hankkia parempi lakimies.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Viestistä on annettu hyvän maun vastaisena pelikielto.
En ymmärrä ideaa että kärsittyään tuomion pitäisi päästä jatkamaan mitä vaan valitsemaansa polkua, annan kärjistetyn esimerkin, jos lastentarhaopettaja jää kiinni hyväksikäyttämästä taaperoita, onko 6-7 vuoden vankilakokemuksen jälkeen teidän mielestä ookoo että menee takaisin lastentarhaopettajaksi?

Vähemmän kärjistetty esimerkki, onko rattijuoppo, raiskaaja oiva esimerkki liigapelaajaksi tuleville junnuille, aja kännissä, pane sammuneita, meillä on sulle duunia.

Uskon että JYPissä tämä ero tajutaan, kyseenalaistan miten täällä voi olla joku sitä mieltä että Seve olisi jotenkin kelpoinen kannattamaanne joukkueeseen.

Teille jotka olette valmiita ottamaan Seven takaisin jos "hinta on kohdallaan" toivon että saatte joskus maistaa sammuneena jonkun poikiin päin menevän väkisin tunkeutumista tuhkaluukkuunne, siitä sitten vaan antamaan anteeksiantoa ja unohtamaan koko homman, kunhan kaveri on käynyt 5kk avovankilassa. Tai vaikka siinä samalla voitte käydä kaljalla sen kanssa kun on vielä tuomio päällä.

Jos Pojun sekoilua ei ymmärretty, niin en ymmärrä minä tätäkään että Sevelle ollaan valmiita antamaan anteeksi kuhan on 5kk ollut avovankilassa, ja mietitään josko jostain löytyisi pelipaikkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös