Miehemme maailmalla – Ex-JYPiläisten edesottamuksia

  • 1 280 904
  • 5 241

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Samuel Heleniusta ollaan viemässä KalPaan..
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Olisiko Jypillä tarvetta Heleniukselle?
Mun mielestä ei ole.

No periaatteessa sama keskustelu kun Kalaputaan kohdalla. Lassilalle halutaan antaa peliaikaa. Ja samalla logiikalla voi myös lähteä arvuuttelemaan että kannattaako jotain "ykkössentteriäkään" tuoda loppukauden pahvilla viemään tuota Lassilan paikkaa. Lassila on pelaaja josta JYP ottanee irti niin pelillisen panoksenkin parin tulevan vuoden ajalta kun NHL-korvauksetkin aikanaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pakko sanoa, että viime kauden Heleniusta ei jää varsinaisesti ikävä. Toki voi hyvin olla, että kykenisi nykyään paljon parempaan ja viime kauden suorituksia häiritsi joukkueen vaikeudet, mutta siitä huolimatta Helenius ei jättänyt kovin hyvää kuvaa itselleni.

Kokoa on paljon, mutta ei ole oikein oppinut käyttämään sitä oikealla tavalla hyödyksi. Liian paljon tyhmiä jäähyjä, sekä sijoittumisen kanssa ongelmia, joka on iso ongelma, kun liike ei ole isolla kaverilla aina parhaasta päästä.

Heleniuksella on potentiaalia valtavasti ja toivon sen realisoituvan, mutta juuri nyt minulle on ihan ok, mikäli pelipaikka löytyy toisesta liigaseurasta.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Odottelen edelleen sitä Micke "espoostaomienjunnujentilalle" Saaren läpimurtoa. Odottelen tätä ilmeisesti myös yhtä pitkään kuin Antti Kalaputaan nousua liigan johtavaksi sentteriksi, maagisesta pelikäsityksestä ja loistavasta luistelusta huolimatta. En jaksa muistaa minkä nimimerkin kanssa kävimme keskustelua erityisesti Saaresta, kovasti löysi hänestä jotain sellaista mitä itse en. Ilmeisesti vahvuudet keilaradalla ja itsekseen luistelessa tekevät jostain pelimiehen, mutta perhana kun laatikkoon laitetaan omat + 5 vastustajaa, tuleekin haasteita eteen.

Ehkä myös Kalaputaan kohdalla olisi hyvä tunnustaa, että Sportin yli 40 pisteen kausi oli suonenveto ja nykykunto se oikea suoritustaso. Hyvä yleispelaaja liigaan joka tekee n. 25 pistettä, siinä on Kalapudas teille.

Enemmin laitan lanttini Lassilaan ja hänen kehityskaareen. Nämä pelaajat ovat aika erikohdassa jo 2 v päästä. Saa ottaa talteen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Kalapudas heittämällä Lassilaa parempi pelaaja olisi mutta en heti keksi miksi 150k alkaisi 2-3 sentteristä heittämään tiskiin.

Heleniuksesta taas jäi todella vaisu kuva edellisen visiitin aikana, tietenkin 20v pelaaja ja kehitystä tapahtuu, mutta en jäisi itkemään perään.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Helenius panosti ennen tuota jälkimmäistä JYP kautta kesäharjoittelussa todella paljon massan ja voiman hankintaan jopa terävyyden/liikkeen kustannuksella, ja se kyllä näkyi pelissä valitettavan pahasti. En tiedä missä treenien painopiste oli menneenä kesänä, mutta jos on saanut terävyyttä liikkeisiinsä niin kyllä varmasti liigassa 2-3 sentterin roolissa menee ihan hyvin.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Pakko sanoa, että viime kauden Heleniusta ei jää varsinaisesti ikävä. Toki voi hyvin olla, että kykenisi nykyään paljon parempaan ja viime kauden suorituksia häiritsi joukkueen vaikeudet, mutta siitä huolimatta Helenius ei jättänyt kovin hyvää kuvaa itselleni.

Kokoa on paljon, mutta ei ole oikein oppinut käyttämään sitä oikealla tavalla hyödyksi. Liian paljon tyhmiä jäähyjä, sekä sijoittumisen kanssa ongelmia, joka on iso ongelma, kun liike ei ole isolla kaverilla aina parhaasta päästä.

Heleniuksella on potentiaalia valtavasti ja toivon sen realisoituvan, mutta juuri nyt minulle on ihan ok, mikäli pelipaikka löytyy toisesta liigaseurasta.
Tokihan myös tässä vaiheessa Heleniuksesta on otettu irti se, mikä hänestä haluttiin. Pari kautta ja NHL-korvaukset.

Nyt Helenius veisi Lassilalta pelipaikkaa, joka on kuitenkin se tulevaisuus JYPin keskikaistalla tai toivottu tulevaisuus ainakin. Helenius taas oletettavasti poistuu takaisin rapakon toiselle puolen kauden päätteeksi, joten siinä mielessä strategisesti huono haku. Pelillisesti ei myöskään ole mikään tae, että toisi jotain tarvittavaa osaamista JYPin keskikaistalle, jos ja, kun akuutein tarve on ykkössentterille.
 

PikkuAntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Odottelen edelleen sitä Micke "espoostaomienjunnujentilalle" Saaren läpimurtoa. Odottelen tätä ilmeisesti myös yhtä pitkään kuin Antti Kalaputaan nousua liigan johtavaksi sentteriksi, maagisesta pelikäsityksestä ja loistavasta luistelusta huolimatta. En jaksa muistaa minkä nimimerkin kanssa kävimme keskustelua erityisesti Saaresta, kovasti löysi hänestä jotain sellaista mitä itse en. Ilmeisesti vahvuudet keilaradalla ja itsekseen luistelessa tekevät jostain pelimiehen, mutta perhana kun laatikkoon laitetaan omat + 5 vastustajaa, tuleekin haasteita eteen.

Ehkä myös Kalaputaan kohdalla olisi hyvä tunnustaa, että Sportin yli 40 pisteen kausi oli suonenveto ja nykykunto se oikea suoritustaso. Hyvä yleispelaaja liigaan joka tekee n. 25 pistettä, siinä on Kalapudas teille.

Enemmin laitan lanttini Lassilaan ja hänen kehityskaareen. Nämä pelaajat ovat aika erikohdassa jo 2 v päästä. Saa ottaa talteen.
Kyllä se oli tämä sama kaveri kuka odotti Saaresta pistepörssin voittajaa ja sama ennustus Kalaputaasta. Kaukaa näki ja näkee edelleen, että ei riitä kummallakaan
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Odottelen edelleen sitä Micke "espoostaomienjunnujentilalle" Saaren läpimurtoa.

Katsoisin,. että tämä on juuri sinulle ihan oikea kohtalo, siinähän odottelet. Pelaaja on kyllä lyönyt hokkarinsa naulaan pari kautta sitten ja pahoihin loukkeihin.

On se kumma, kun herrat seuraa ja tietää kiekosta kaiken, mutta tuommoinen ala aste tason tietäminen ei onnistu. Semmoista se joillain on.

Samalla laitan sille @PikkuAntti lle huomion, että jos kertoo minun jotakin kirjoittaneen, niin lainauksien kanssa, kiitos. Itse käsitän puhuneeni pelaajien potentiaalista ja tekijöistä, joilla se onnistuminen on mahdollinen, en väittänyt yhdenkään pelaajan kohdalla moisia. Valheet ja paskan heitto sylettää. Vaan jos on suolen toiminta kehnoa ahistaahan se.
 

Coutinho

Jäsen
Katsoisin,. että tämä on juuri sinulle ihan oikea kohtalo, siinähän odottelet. Pelaaja on kyllä lyönyt hokkarinsa naulaan pari kautta sitten ja pahoihin loukkeihin.

On se kumma, kun herrat seuraa ja tietää kiekosta kaiken, mutta tuommoinen ala aste tason tietäminen ei onnistu. Semmoista se joillain on.

Samalla laitan sille @PikkuAntti lle huomion, että jos kertoo minun jotakin kirjoittaneen, niin lainauksien kanssa, kiitos. Itse käsitän puhuneeni pelaajien potentiaalista ja tekijöistä, joilla se onnistuminen on mahdollinen, en väittänyt yhdenkään pelaajan kohdalla moisia. Valheet ja paskan heitto sylettää. Vaan jos on suolen toiminta kehnoa ahistaahan se.
Haha. Kyllä sinun tietämykset taas tässä nähdään. Micke Saari pelaa Slovakian pääsarjassa. En tiedä sitten pelaako ilman luistimia, mutta kuitenkin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Haha. Kyllä sinun tietämykset taas tässä nähdään. Micke Saari pelaa Slovakian pääsarjassa. En tiedä sitten pelaako ilman luistimia, mutta kuitenkin.

Ilmoitti kuitenkin, että tavoitteet on muualla kuin ammattilaistasolla tai liigassa. Tietäjät tietää ja tulkitsijat tulkitsee, minäkin menisin liksan vuoksi muualle jäähdyttelemään ja pitämään hauskaa ilman sen suurenmpaa panosta, jos vertaa esim. mestikseen tai suomisarjaan.

Jos pelaaja höntsää alasarjoissa tasoltaan, vailla edes pyrkyä muuhun, niin kyllä mä sen liigatasolla katson lopettaneen omana valintana.

Asiassahan kyse on ollut koko ajan siitä, että onko kaverilla ollut se potentiaali breikata liigan tasolla kermaan, minä katsoin, että on ja sinä että ei. Päätä ihan itseksesi siis mikä sinulle on totta, mua se ei kiinnosta näillä eväillä.
 

Coutinho

Jäsen
Ilmoitti kuitenkin, että tavoitteet on muualla kuin ammattilaistasolla tai liigassa. Tietäjät tietää ja tulkitsijat tulkitsee, minäkin menisin liksan vuoksi muualle jäähdyttelemään ja pitämään hauskaa ilman sen suurenmpaa panosta, jos vertaa esim. mestikseen tai suomisarjaan.

Jos pelaaja höntsää alasarjoissa tasoltaan, vailla edes pyrkyä muuhun, niin kyllä mä sen liigatasolla katson lopettaneen omana valintana.

Asiassahan kyse on ollut koko ajan siitä, että onko kaverilla ollut se potentiaali breikata liigan tasolla kermaan, minä katsoin, että on ja sinä että ei. Päätä ihan itseksesi siis mikä sinulle on totta, mua se ei kiinnosta näillä eväillä.
Vertaat siis Slovakian pääsarjaa höntsäämiseen!? Olet jälleen kerran osoittanut tasosi. 99% jutuistasi täyttä paskaa ja 1% jaarittelua. On ihan ok kirjoittaa asioista jos mainitsee sanat ”minä en tiedä” mutta sinä kerrot noita sinun älynväläyksiä totuutena.

Tämä ohittaa kaikki aikaisemmat möläytyksesi ja menee heittämällä ykköseksi.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ilmoitti kuitenkin, että tavoitteet on muualla kuin ammattilaistasolla tai liigassa. Tietäjät tietää ja tulkitsijat tulkitsee, minäkin menisin liksan vuoksi muualle jäähdyttelemään ja pitämään hauskaa ilman sen suurenmpaa panosta, jos vertaa esim. mestikseen tai suomisarjaan.

Jos pelaaja höntsää alasarjoissa tasoltaan, vailla edes pyrkyä muuhun, niin kyllä mä sen liigatasolla katson lopettaneen omana valintana.

Asiassahan kyse on ollut koko ajan siitä, että onko kaverilla ollut se potentiaali breikata liigan tasolla kermaan, minä katsoin, että on ja sinä että ei. Päätä ihan itseksesi siis mikä sinulle on totta, mua se ei kiinnosta näillä eväillä.
Niin, tai sitten pelaaja itse tietää oman potentiaalinsa ja on tehnyt sen mukaiset valinnat, joka on viisasta ja kunnioitettavaa.

PS Itse luulin teininä aikanaan, että Teemu Selänne ei tule NHL:ssä pärjäämään, väärässä olin kun tulokkaiden maaliennätys tehtiin ja Valion maitoa myytiin asetuuletuksien kanssa televisiossa. En ymmärrä miksi on vaikeaa myöntää olleensa väärässä, ei siinä kukaan kuole ja jokaiselle näitä käy.

Hyvää pakkaspäivän jatkoa kaikille, tällä viikolla on mahdollisuus pisteisiin jälleen kerran, myös Kalaputaan Antilla ;)
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Vertaat siis Slovakian pääsarjaa höntsäämiseen!? Olet jälleen kerran osoittanut tasosi. 99% jutuistasi täyttä paskaa ja 1% jaarittelua. On ihan ok kirjoittaa asioista jos mainitsee sanat ”minä en tiedä” mutta sinä kerrot noita sinun älynväläyksiä totuutena.

Tämä ohittaa kaikki aikaisemmat möläytyksesi ja menee heittämällä ykköseksi.

Trolli ignoreen bye.
 

Coutinho

Jäsen
Trolli ignoreen bye.
Jaa, että kiälimiehiäkin kaiken lisäksi!

Olet häpäissyt itsesi väittämällä täällä täysin valheellisia asioita ja kehtaat kutsua minua sen jälkeen trolliksi. Kuten sanoin: 99% jutuistasi on sitä itseään.

Olen alkanut epäilemään, että sinulla ei ihan oikeasti ole ns. Kaikki pelaajat askissa, ja tapoihini ei kuulu heikompien kanssa vääntää, joten lopetan omalta osaltanikin keskustelun tällä palstalla sinun kanssasi. Olihan tässä tietenkin vuosikausia tavallaan hauskaa naureskella jutuillesi..
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Konkari Platt iski avausmaalin ( Jatkoaika ) Tapparassa lopulta siis osui. Mielenkiintoista jutussa tuo vaitonaisuus siirron käänteistä. Olikohan jotain skismaa vai muuten sovittu että ei puhuta. Ihan kiva kuitenkin nähdä että homma toimii, ja taas kerran jossain muualla kuin meillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös