Totuus nyt vain on se, että on mahdotonta vetää jollain 92 torjuntaprosentilla, jos joukkue edessä on paskaa. Mitä nyt muutamia koosteita oon katellut niin ihan vapaasti ne vastustajat pääsee vetämään, ihan kuten JYPissäkin.
Ja ei, torjuntaprosentti ei kerro kaikkea tai sitten esim. Niilo Halonen on umpipaska.
Minäkin olen katsonut muutamia koosteita, helppoja menee. Ehkä olemme sattuneet katsomaan juuri eri pelien koosteet. Ja ihan umpisurkealta näyttää koosteiden perusteella muuten tuo Ragnewall myös.
Ja hyvä maalivahti pystyy kunnolliseen torjuntaprosenttiin paskankin sakin takana. Suosittelen tutustumaan vaikkapa suosikkijoukkueesi historiaan tämän vuosituhannen alkupuolelta. Ellet muista, ne oli paskoja joukkueita. Tai vaikka Scott Langkow aikanaan aivan järkyttävän huonojen ässäjengien takana teki kolme vuotta putkeen hyvää työtä. SaiPa oli 10 joukossa kaksi kertaa vuosina 00-12, toisin sanoen joukkue oli kuraa jatkuvasti. Silti useampi eri veskari kirjautti hyvät tilastot. Ja hyvä torjuntaprosentti noilla kavereilla (esim. Duba, Zepp, Tarkki) oli, koska vetoja tuli ihan pirusti, ja he niitä torjuivat. Ja voit olla varma, että aika paljon "päästiin vetämään ihan vapaasti".
En jaksa muistella enempää esimerkkejä. Kyllä, edessäoleva joukkue vaikuttaa siihen mitä maalivahdin on mahdollista tehdä. Mutta maalivahti ja häneen kohdistuva luottamus tai sen puute vaikuttavat myös. Ja maalivahti voi parhaimmillaan tehdä todella paljon myös itse.