Tästä tuli itselle mieleen jonkinlainen viestintäongelma joukkueen ja valmennuksen kesken, jota Ville & co ole saanut oikein avattua patojen mentyä yhä pahemmin jumiin. Tässäkö syy miksi Kuhta tuotiin penkkikoutsaukseen mukaan?
Nämä ovat vaikeita juttuja. Ehkä en itse käyttäisi sanaa viestintä- tai kommuniokaatio-
ongelma, tietämättä, mitä on oikeasti sanottu. Ja tämä ei siis ole piikkinä mitenkään sulle, vaan yleisesti on vaikea ottaa kantaa, missä tai kenessä on ongelma, kun tulosta ei tule. Todennäköisesti kaikissa on jotain vikaa :).
Uskallan kuitenkin todeta, että aika moni jääkiekkoilija on melko simppeli yksilö ja piuhat on monella todella pitkät. Mun oma suosikkini tästä aiheesta on se jokavuotinen, usein erityisesti syyskaudella käytävä keskustelu siitä, miten "
nyt on treeneissä viime aikoina painotettu maalinteon tukitoimia ja erityisesti maalille menemistä". Että oikein erikseen pitää aina uudelleen ja uudelleen painottaa, että jonkun pitää mennä sinne maalille painimaan ja tekemään maskia? Ja erityisesti niille, jotka niitä maaleja ovat siitä maalin edestä ja läheisyydestä eniten onnistuneet tekemään ja joilta tällaiset perusasiat ovat ehtineet sujuvasti unohtua? Mutta siltähän se nyt vähän vaikuttaa. Hauskaa tai ihan kamalaa, riippuu päivästä. Että sikäli en välttämättä ole ihan ensimmäistä kiveä heittämässä valmennuksen suuntaan, vaan kyllä mä katsoisin sinne suorittavaan portaaseen ensin. Ja tämä siis riippumatta valmentajan henkilöllisyydestä. Itse kyllä muistan omalta urheilu-uraltani ne lajin tietyt lainalaisuudet edelleenkin ja nyt pitäisi mennä kentälle, muistaisin kyllä, miten pitäisi pelata.
Mun tarkoitus ei myöskään ole millään muotoa väheksyä Kuhtaa, mutta mun mielestäni hänen tulemisensa penkin taakse on ehkä nostettu vähän liian suureen rooliin. Kyllähän HIFK viime kaudellakin suoritti iloisen pirteästi ja tuloksellisesti, kun sai pelillisesti juonesta kiinni ja alkoi tulla onnistumisia, vaikka penkin takana seisoivat samat totiset torvensoittajat kuin tälläkin kaudella. Eikä se Killekään siellä vaihtopenkillä varsinaisesti rieku ja kovin suurta roolia ota. Mutta hyvä, että tuotiin ja oltiin valmiita kokeilemaan "jotain uutta", kun tulosta ei tullut. Kuhta sopii varmasti hyvin joukkoon ja tuo omalla osaamisellaan lisää penkin taakse. Ehkä hänellä on joku sellainen simppeli tapa kommuikoida pelaajille, että pelaajat pystyvät nopeasti sisäistämään, mitä pitikään tehdä? Voisin kuvitella, että ensisijaisesti hänet on nostettu sinne nuoria varten, jotta he saisivat extrahuomiota ja Kuhdan läsnäolo jeesaisi nimenomaan heitä, kun tulosta ei oikein tilastojen valossa ole tullut. Toki, jos jollain on spesifimpää tietoa siitä, että koko jengin muutos johtuu nimenomaan Kuhdasta, olen valmis vaihtamaan mielipidettäni enemmän kuin mielelläni :).
Näin tuntienkin päästä ilmoituksesta, Muulin jatkot ilahduttaa aidosti edelleenkin.