wunderveba
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ilves
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.
Villien huhujen mukaan HIFK ja Wild ovat sopineet että Keränen pelaa ensi kauden Pohjois-Amerikassa, riippumatta siitä aloittaako farmissa vai ylhäällä. IFK ei kuulemma halua odottaa sitä päätöstä loputtomiin.Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.
Tässä siis taisi varmistua se, että Tomppa valehteli HIFK:n kannattajille suoraan päin naamaa, väittäessään HIFK:n olevan Keräsen seura jos paikka ylhäältä ei aukene, sillä jos Keräsellä olisi aikeita palata vielä HIFK:n, niin kyllähän hän treenaisi joukkueen kanssa.
HIFK kaipaa kiperästi jotain positiivisia uutisia...
Mä taas luulen, että Nybari oli rehellisesti ihan pihalla asiasta sen sijaan, että hän olisi tarkoituksella valehdellut.
Tämä mies vastaa IFK:n urheilupuolen toiminnasta, hyvät naiset ja herrat.
Villien huhujen mukaan HIFK ja Wild ovat sopineet että Keränen pelaa ensi kauden Pohjois-Amerikassa, riippumatta siitä aloittaako farmissa vai ylhäällä. IFK ei kuulemma halua odottaa sitä päätöstä loputtomiin.
Kieltämättä kovin on villi huhu, siinä kun ei ole IFK:lla yhtään mitään sopimista asian suhteen. Sen jälkeen, kun sopimus oli tehty Wildiin, se on vain ja ainoastaan Wild joka päättää missä Keränen ensi kaudella pelaa, eikä niiden tarvitse sopia IFK:n kanssa asiasta mitään. Siinä vaiheessa asia muuttuu, jos Wild näkee itse Liigan olevan vielä oikea paikka Keräsen kehityksen kannalta ja ottaa yhteyttä Liigaseuraan, esimerkiksikin juuri IFK:hon.
Etkös tuossa nyt itse kumoa tuon oman väitteesi? Ensin väität, että se on ainoastaan Wild joka päättää missä pelaaja pelaa. Sitten kuitenkin tuostakin tulee ilmi, että tottahan siihen IFK:n hyväksyntä tarvitaan myös. Ei tuo kumoa mitenkään tuota Lhutuurin huhua. Ihan hyvin ovat voineet noin sopia joka tapauksessa. Mistä näitä tietää mitä kulisseissa tapahtuu, ja siellähän tapahtuu koko ajan ihan helvetisti.
En toki kumoa mitään omaa väitettäni, mutta väännetään rautalangasta. Sanoin siinä, että se on tasantarkkaan Wild, joka päättää Keräsen pelaamisesta ensi kaudella ja siihen ei IFK:lta tarvita mitään sopimisia tai hyväksyntöjä. AINOA poikkeus, jossa IFK:n kanssa olisi mitään sopimista on, jos Wild itse on sitä mieltä, että Liiga olisi hyvä paikka kehityksen kannalta ja Wild näkee, että nimenomaan IFK olisi hyvä vaihtoehto. Mihinkään muuhun ei siis Wild tarvitse IFK:n hyväksyntää kuin siihen, että voiko pelaaja pelata IFK:ssa, jos Wild ei nää mitään muuta käyttöä Keräselle. En ymmärrä miten mun sanomiset olisi siis kumonnut toisiaan edellisessäkään, varsin yksinkertaisesti mä omasta mielestäni sen selitin.
Nyt taas puhdas kysymys: Voiko Wild toisinsanoen myös lähettää Keräsen muuhun liigaseuraan kehittymään kaudeksi, jos näkee toisen seuran paremmaksi vaihtoehdoksi kuin IFK:n? Tarvitseeko tähänkään mitään hyväksyntää IFK:lta, kun Keräsellä oli (joka mun ymmärtääkseni purkautui täysin) sopimus ensi kaudesta IFK:n kanssa. Täyttä spekulaatiota tää tosin on, koska en ainakaan itse nää yhtään syytä miksi Wild laittaisi Kerästä ensi kaudella takaisin Liigaan jo sopimuksen pituudestakin johtuen.
Tuosta sopimuksesta kun on sitä kahdenlaista "faktaa", niin spekulointi on aivan turhaa. Jos sopimus todellakin purkaantui kookonaan, niin ei tietenkään Wild tarvitse silloin IFK:n hyväksyntää, jos lähettää Keräsen jonnekkin muualle.
Niin ymmärtääkseni sopimus on purkautunut kokonaan. Joten Keränen voi tehdä sopimuksen minkä tahansa joukkueen kanssa Wildin suostumuksella toki jos ei kerran pelaa NHL:ssä tai AHL:ssä. Kysymys kuuluukin haluaako Wild rikkoa hyvät suhteensa HIFK:n kanssa. Tekiväthän HIFK ja Wild yhteistyötä Granlundin kanssakin. Joten itse uskon että tällöin jos Keränen tulee Eurooppaan niin pelipaikka löytyy nimenomaan HIFK:sta. Tuskin nimittäin Wild hluaa rikkoa edes osittain suhteitaan HIFK:n kanssa. Se voisi pidemmällä aikavälillä kostautuakin.
Millä tavalla se voisi kostautua?Tuskin nimittäin Wild hluaa rikkoa edes osittain suhteitaan HIFK:n kanssa. Se voisi pidemmällä aikavälillä kostautuakin.
Kieltämättä kovin on villi huhu, siinä kun ei ole IFK:lla yhtään mitään sopimista asian suhteen. Sen jälkeen, kun sopimus oli tehty Wildiin, se on vain ja ainoastaan Wild joka päättää missä Keränen ensi kaudella pelaa, eikä niiden tarvitse sopia IFK:n kanssa asiasta mitään. Siinä vaiheessa asia muuttuu, jos Wild näkee itse Liigan olevan vielä oikea paikka Keräsen kehityksen kannalta ja ottaa yhteyttä Liigaseuraan, esimerkiksikin juuri IFK:hon.
Millä tavalla se voisi kostautua?
Toisaalta en usko myöskään Keräsen nappaavan paikkaa Wildin kokoonpanosta, vaan kausi tulee sujumaan kokonaan tai pääosin AHL:ssä.
Niin IIHF:n ja NHL:n sopimuskin syntyy helpommin.
Vitsi lienee siinä että jos Keränen pelaa pelinkin rapakon takana hänestä tulee kauden jälkeen UFA eli rajoittamaton agentti, jolloin hän voi tehdä diilin kenen kanssa haluaa.
CapGeekin mukaan Keränen on ensi kesänä RFA.
Vitsi lienee siinä että jos Keränen pelaa pelinkin rapakon takana hänestä tulee kauden jälkeen UFA eli rajoittamaton agentti, jolloin hän voi tehdä diilin kenen kanssa haluaa. Jos taas ei pelaa niin oikeudet jäävät Wildille, eli Keräsestä tulee RFA (Wildillä oikeus tarjota saman suuruista sopimusta kuin kilpailija ja Keränen jää silloin Wildiin). Luulen että tuo kuvio on se mitä Wildin organisaatiossa pohditaan kun mietitään lähetetäänkö mies farmiin vai IFKhon.
Eikös miehen IFK-sopimus purkaantunut, kun hän allekirjoitti NHL-sopimuksen? Olen aina ymmärtänyt asian menevän näin, että pelaajalla ei voi olla kahta yhtäaikaisesti voimassa olevaa pelaajasopimusta.