Metallica-keskustelu

  • 706 162
  • 3 722

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäistä kertaa elämässäni Metallicaa katsomassa ja ei jäänyt keikka mieleen mitenkään ikimuistoisimpana. Sanotaan se nyt tässä vaiheessa, että Metallicassa ei ollut mitään vikaa. Setti oli juuri sellainen, mitä pitikin. Itse en olisi montaa biisiä vaihtanut ja rautaisella ammattitaidolla pojat homman vetivät. Pisteet Metallicalle.

Sitten päästäänkin niihin miinuspuoliin. Jono (kentälle) Stadionille aivan käsittämätön. Olevinaan joku turvallisuustarkastus siinä ennen sinäänmenoa. Itse olen omassa työssäni joutunut tuollaisia tekemään ja voin sanoa, että tuollaisella tarkkuudella tehty tarkastus on aivan sama, kun sitä ei oltaisi tehty ollenkaan, jos joku halusi sisälle jotain viedä, niin siitä vaan. Sisälle vihdoin pääsyään sai sitten ruveta jonottamaan paikka vessaan. Kaiken kruunuksi alkoholituotteita ei ollut "roskasakille" saatavilla ollenkaan. Laskuhumalahan siinä iski jo ennen, kuin keikka pääsi kunnolla vauhtiin.

Iron Maidenia olin katsomassa Areenalla viimeksi ja eturiviin itseni änkesin. Nyt päätin, että moinen homma saa jäädä ja tyydyn seuraamaan keikkaa kaikessa rauhassa taaempana. Mitään muuta en nähnyt, kun mitä videotaululta tuli. Välillä kävi mielessä, että voisihan tämän DVD:ltäkin kaikessa rauhassa kotisohvalta katsoa.

Itse katselen mielummin pienempää keikkaa rauhassa tavastialla, kuin megabändiä Olympiastadionilla näkemättä edes koko bändiä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Viestin lähetti Blågula
Vastarannan kiiski ilmoittautuu. Eilen näin Metallican kuudetta kertaa ja tämä oli kokemuksena selvästi vaisuin. Suurin syyllinen pettymykseen ei kuitenkaan ollut Metallica vaan Olympiastadion. Nauti siinä sitten keikasta takakaartesta käsin. Lavalla juoksenteli jotain muurahaisen kokoisia äijiä ja kajareista kuului jotain ihme hyttysten ininää. Mikä perkeleen hevikeikka se on jos korvissa ei edes soi keikan jälkeen?!

Menee pään aukomiseksi.

Tosin, myönnän ensimmäisenä sen, että Olympiastadion on helvetin hankala paikka paikka kaikille bändeille. Kovin huono akustiikka.

Silti. Helvettiäkö teit siellä takakaasteessa? Onhan se nyt selvä, että kaukaa ei näe hyvin. Oma moka. No disrespect. Fyysikan lakeja. Itse teit valintasi.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Joopa joo. Hauska lukea näitä juttuja pelin jälkeen. Jonnotajat on janareita ja slipknot oli paska ja takakaarteesta ei nähnyt kunnolla..

Olin jonossa 16.00. Sain rannekkeen (joita jaettiin 2500:lle ensimmäiselle) lavan etuosaan. En kaivannut humalaa, enkä pizzaa vaan musiikkia.

Keikasta jäi vitun positiiviset fiilikset, vaikka pätkänä näkyvyys olikin jopa 20m:n päässä lavan reunasta heikko. Riittävästi kuitenkin näin ja tunsin.. Varsinkin ennen Onea tapahtunut "sota" jäi sattuneesta syystä mieleen. Pam pam.

Pari elämäni tyhjää kohtaa täyttyi, kun sain kuulla Nothing else matters ja One -kipaleet livenä. Molempien alussa kastui silmät - ei surusta vaan siitä tunnekuohosta, minkä näiden piisien itse paikan päällä todistetut liveversiot saivat aikaan.

Yleisö oli lavan etuosan karsinassa oli jopa yllättävän vaisua suurelta osin. Itse en aivan lavan eteen päässyt ja karsinan takaosio oli varsin laimea. Jos pomppi rankempien piisien tahtiin, oli olo kuin SaiPan peleissä kannustavalla jampalla - eli orpo. Keikasta jäi kuitenkin helvetin hyvä fiilis, kun ei antanut tämän häiritä vaan bailasi juuri niin kuin itse hyvältä tuntui.

Ensimmäistä kertaa livenä kuultuna Metallica tuntui ja kuulosti juuri niin hyvältä kuin uskalsi toivoa. Minä poistuin stadionilta erittäin tyytyväisenä.

Blågula: Jos olit viisi kertaa jo Metallican livenä nähnyt, niin kuinka pystyit odottamaan keikalta jotain ihmeellistä, jos hankit liput takakaarteeseen? Jopa tällainen maalainenkin tiesi, että hyvä keikka järjestyy kenttäpaikalla ja (janarimaisella) jonottamisella. Alunperin omat lippunikin olivat E -katsomoon riville neljä. Keikkaviikolla myin kuitenkin ne pois ja ostin huutonetistä kenttäliput tilalle.

tuuski: Vai oli Slipknot kuraa. Ainoat negatiiviset jutut Slipknotin soitossa oli väärä aika ja paikka. Eihän 80 -luvun amisviikset (ja tämä on sanottu hyväntahtoisesti) voi mistään Slipknotista nykyaikana innostua. Metallican ja Slipknotin kuulijakunta on helvetin paljon erilaista, vaikka molempien musiikissa kuuluukin sähkökitara.

Halveksivaa tapaasi kuvailla Slipknotin soittoa kuvaa myös lause, jossa väität, että yksi hölö ei muuta tehnyt kuin hakkasi yhdessä kappaleessa pesismailalla tynnyriä. En jaksa sinua tässä asiassa kyllä oikaistakaan, koska sinua ei se kiinnosta, eikä se lopulta ole sinulle tarkoitettukaan. Niin, ja meediona olet surkea. (Ihan puhtaasti vain provona)

Pähkinänkuoressa: Jollet pidä musiikista, ei se vain siksi ole paskaa. Joku muu saattoi pitää.
 

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Viestin lähetti HN
Miksi Metallicaa käsittelevissä kirjoituksissa korvataan ässät zetoilla?
Me ollaan niin teinejä.. Ei vaan itse ainakin kopion lyhennykset suoraan S&M -levyn takakannesta: Master of Puppets ->Puppetz jne.
Viestin lähetti Apassi


Sitten päästäänkin niihin miinuspuoliin. Jono (kentälle) Stadionille aivan käsittämätön. Olevinaan joku turvallisuustarkastus siinä ennen sinäänmenoa. Itse olen omassa työssäni joutunut tuollaisia tekemään ja voin sanoa, että tuollaisella tarkkuudella tehty tarkastus on aivan sama, kun sitä ei oltaisi tehty ollenkaan, jos joku halusi sisälle jotain viedä, niin siitä vaan.
Juuri näin. Minua ei kopeloitu ollenkaan, ja siksi "salakuljetus" onnistui jopa niin yksinkertaisesti, että viinat olivat farkkujen taskussa.
Viestin lähetti Apassi

Itse katselen mielummin pienempää keikkaa rauhassa tavastialla, kuin megabändiä Olympiastadionilla näkemättä edes koko bändiä.
Ja tästä olen 110% samaa mieltä. Halliin Metallica, halliin! Kyllä ne jotka oikeasti haluavat Teidät nähdä, myös Teidät näkevät! Jopa sisätiloissa.

Edit:
Viestin lähetti Murmeli

Pari elämäni tyhjää kohtaa täyttyi, kun sain kuulla Nothing else matters ja One -kipaleet livenä. Molempien alussa kastui silmät - ei surusta vaan siitä tunnekuohosta, minkä näiden piisien itse paikan päällä todistetut liveversiot saivat aikaan.B]

Tästä on myös pakko olla samaa mieltä: 1. kertaa näin Metallican livenä, ja Ecstacy of Goldin aikana ei itku kovin kaukan ollut. Huh huh, kaikki viha ja tahto jäi Stadikan nurtsille.
 
Viimeksi muokattu:

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaikkihan täällä on tullut jo sanottua joten ytimekkäästi omat mielipiteet:

- Stadikka ei sovi tuon volyymitason keikkapaikaksi. Ääni puuroutui melkein kuuntelukelvottomaksi aika ajoin. Tietysti paikkani katoksen alla taisi tehdä myös osansa siihen.

- Biisilista oli hyvä, mutta tuo puuroutuminen pilasi sen

- Jonottamatta pääsi perille

- Puppetsin poijaat vetivät todella hienosti

- Robert ja kyykkypaska asento ei sitten sovi kirveelläkään Metallicaan. Tuommonen kummajainen olisi enemmän kotonaan siinä naamariliikkeen orkesterissa. Jotenkin myös tuntui, että soitantakaan ei sovi Kirkin, Larsin ja Jamesin kanssa yksiin. Tiedä tota, mutta itte pistäisin äijän vaihtoon.

- Vaisut olivat pyrotekniset systeemit ja niistäkin vähistä tussauksista kirkas ilma vei puolet pois.

- Kahden tunnin keikka, mistä ison osan vei kitaroiden ja basson vaihto jokaisen biisin välillä. Onko äijillä kunto noin huono?

- Alkupuoli 8+ ja loppupuoli 9 1/2. Hyvä keikka, ei siinä mitään.

Voi V*ttu mä missasin Tinan keittiön
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Voi vittu että oli hyvä keikka. Mä olin ihan kyyneleet silmissä, kun Ecstasy of Gold lähti soimaan. Ja eturiviinhän se oli mentävä, vaikka oli (vielä silloin avo-, tänään avio-)vaimo mukana, ja sehän tiesi lisää hommia, kun joutui siirtelemään kukkakeppejä hieman sivummalle puoliväkivaltaisin ottein. 2 tuntia biisien mukana hoilaamista ja armotonta moshausta, jonka niska muistaa vieläkin. Bändi oli vedossa ja hyväntuulinen, täyden kympin keikka (niinkuin kaikki muutkin näkemäni 4 MetallicAn keikkaa), vaikka en oikeastaan välitä ulkoilmakeikoista. Jopa levyllä aika keskinkertainen "I Disappear" toimi helvetin hyvin livenä. En keksi parempaa tapaa viettää viimeista iltaa poikamiehenä.

Lostprophetsia kohti en tainnut vilkaistakaan ja Slipknothan on keskinkertaista mukarankkaa paskaa, jonka sanoin myös ääneen, vaikka jotain siinä mun takana ei tainnut ilmeisesti kovastikaan miellyttää, voi reppanaa. Slipknotin tuotannosta saisi ehkä noin ep:n verran hyviä biisejä ja ilman maskeja tuo olisi varmasti jäänyt useimmilta noteeraamatta koko bändi.

Jos maksaa 10€ pysäköinnistä, niin ei mun mielestä olisi kohtuutonta vaatia edes snadia vartiointia sinne parkkipaikalle.

Se vitun uuno, joka käveli Fordin peilin paskaksi voi alkaa kaivaa hautaansa...

Viestin lähetti HN
Miksi Metallicaa käsittelevissä kirjoituksissa korvataan ässät zetoilla?
Zoita vaikz JAYMZille ja kyzäze...
 

Rosa 55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sport, NYR
Viestin lähetti Ilmestyskirjanpitäjä
Tosin, myönnän ensimmäisenä sen, että Olympiastadion on helvetin hankala paikka paikka kaikille bändeille. Kovin huono akustiikka.

Näinhän se on, itse pidän Ruissalon keikkaa kovempana kuin stadikkaa. Ei vaan ole Suomessa stadikalle käyttöä, muissa kuin urheilu tapahtumissa.

Katselen parhaillaan keikkaa Moskovasta 1991. Ihmisiä on kentällä enemmän kuin stadikalle mahtuu? Ei se vika ole bändissä vaan paikassa.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Metallica oli niin hyvä kuin vain sopi odottaa. Rahoille sai todellakin vastinetta ja keikan jälkeen olo tuntui siltä kuin olisi harrastanut seksiä 10 huippumallin kanssa turkkilaisessa saunassa. Tai niin ainakin luulisin. Jonottaminen ja huonosti nukuttu yö verottivat kyllä hieman mun kuntoa ja Metallican alkupuolilla siinä I Disappearin aikoihin alko tulemaan väsy, mutta äkkiä senkin sai karistettua. Keikan jälkeen kyllä tuntui, että oli tosiaankin pomppinut lähes koko ajan sen kaksi tuntia.

Kun en mikään jättiläs ole, niin siinä mikseripöydästä n. 10 metriä eteenpäin sijainneelta paikaltani oli melko hankala nähdä lavalle. Olo koko ajan pakko pomppia, että näki lavan hyvin. Mutta tuo ei pahmmin jaksanut haitata.

Lisää tällaista!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Njuu, ihan mukiinmenevä keikka. Enpä sitten tiedä olivatko omat odotukset liian isot kun jostain syystä en nyt kuitenkaan lämmennyt niin paljon kun olisin odottanut. Vitutushan alkoi siitä ettei kentällä saanut kaljaa. Onneksi kentälle nyt sentään pääsi suoraan ilman mitään jonoja. Arvosana 8½, miinukset hieman puuroutuneesta äänestä. Ja en kyllä sille mitään voi mutta tuo herra Trujillo näyttää kyllä hölmöltä lavalla. Keikan kohokohdat omasta mielestä Battery, For whom the bell tolls sekä Seek and destroy.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti wild wild west

Hetfieldin välispiikkaukset olivat yllättävän rentoja.

Tosin Metallicasta oli tullut niin kilttejä ja mukavia poikia, että väkisinkin paluumatkalla konsertista kotiin tuli mieleen, että olisi jo ehkä aika hieman Jamesin ja Larssin päivittää nuita omia biisejään, hieman kiltimpään suuntaan.

Omat ehdotukseni, näin äkkiä olisivat:
- Seek and Repair (korjataan yli 20 vuoden aikana Destroyatyt kohteet)
- Jump in The Nice Cool Swimming Pool (niin ei polttele niin pahasti)
- Master of Teddybears
- Two (niin ei tarvi olla enään niin yksin)
etc. etc.

Saundeista ja äänestä sen verran, että ainakin kentälle soitanta kuului ERITTÄIN hyvin (itse katselin mekkalointia mikseripöydästä 10-20m suoraan lavalle päin) ja itse asiassa show myös näkyi vallan mainiosti ko. paikalle...

Sillä pääni keikkui onneksi kaikkien "pygmien" yläpuolella =)
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Hieno keikka kaikenkaikkiaan. Slipknotin pilasi paskat äänet, heittelehti hemmetisti äänimaailma. Mutta sitten Metallicasta ei paljon pahaa ole sanottavana. Kolme paskaa biisiä(Nothing else matters, I Disappear ja Fuel), muuten taattua Metallica-settiä. 11 vuotta kuitenkin ehti vierähtää viimeisestä Metallican näkemisestä ja kyllä tämä Ogelin keikan peittosi, selkeästi.

En oikein ymmärrä Trujillon mollaamista, mieshän on ihan ykkönen niiden muumioiden rinnalla, joita myös alkuperäisiksi jäseniksi Metallicassa kutsutaan. Sinänsä vielä ympyrä sulkeutui, kun Trujillo nähtii taas Metallican keikalla, -93 mies oli kuitenkin vielä Suicidal Tendensiesin kelkassa.

Lopun Jump in the Fire ja Seek&Destroy saivat meikäläisenkin nousemaan istumapaikaltani.

Kolme kertaa on Metallica nyt nähty ja hyvänä kakkosena tämä keikka tulee. Paras on toki -92 Stadin hallissa nähty keikka. Metallicalta vakuuttava paluu takaisin hyväksi bändiksi kymmenen surkean vuoden jälkeen.

EDIT: Wherever I May Roam toimi yllättävän hyvin. Lisäksi minäkin onnistuin bongaamaan Bigredsin screeniltä. Hieno lippis.
 
Viimeksi muokattu:

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Viestin lähetti Apassi
Sitten päästäänkin niihin miinuspuoliin. Jono (kentälle) Stadionille aivan käsittämätön. Olevinaan joku turvallisuustarkastus siinä ennen sinäänmenoa. Itse olen omassa työssäni joutunut tuollaisia tekemään ja voin sanoa, että tuollaisella tarkkuudella tehty tarkastus on aivan sama, kun sitä ei oltaisi tehty ollenkaan, jos joku halusi sisälle jotain viedä, niin siitä vaan. Sisälle vihdoin pääsyään sai sitten ruveta jonottamaan paikka vessaan. Kaiken kruunuksi alkoholituotteita ei ollut "roskasakille" saatavilla ollenkaan. Laskuhumalahan siinä iski jo ennen, kuin keikka pääsi kunnolla vauhtiin.

Jaa, minulta vietiin jemmapullo niin että heilahti. Ei auttanut vaikka sanoin kohouman olevan erektiohäiriöpumppu. Valkkasin vielä tarkoituksella naispuolisen kopeloijan kun luulin ettei tohdi alkaa nivuksia kourimaan, virhe.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itsehän menin D-katsomoon sisälle ja minun edessä olevat kaksi n. 17-vuotiasta viatonta janaria eivät päässeet sisälle koska heillä oli tälläinen rautainen avainketju.

Piti kuulemma viedä se narikkaan,
itseltä löytyy täysin samanlainen ja mä pääsin rumana jätkänä sisälle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti kausi
Jaa, minulta vietiin jemmapullo niin että heilahti. Ei auttanut vaikka sanoin kohouman olevan erektiohäiriöpumppu. Valkkasin vielä tarkoituksella naispuolisen kopeloijan kun luulin ettei tohdi alkaa nivuksia kourimaan, virhe.
No naispuolisethan nuo nivuset juuri kopeloikin, mutta miespuoliset eivät miesten nivusia niin tarkkaan klähmi. Muistan kun menin Peppersin keikalle joskus muutama vuosi sitten niin nainen tutki nivuseni niin tarkkaan että melkein alkoi seisomaan. Tällä kertaa ei ollut niin tarkkaa, varmaankin pitkästä jonosta johtuen. Järjestelyt kyllä kusi kun maalaisten annettiin jonottaa ja paikalliset painoivat jonon ohi minkä kerkesivät...
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Tulipas tosiaan moinen sitten nähtyä. Ihan hyvin pojat keikan veti sääli vaan ettei miksaaja ollut heidän tasollaan. Mielestäni Trujillo istuu kuin nenä päähän Metallicaan. Voisin käyttää kunnon teimitermiä ja sanoa jopa, että äijä otti lavan haltuun aika viileästi. Vanhoja biisejä tuli kiitettävästi, vaikka pitkään antoivatkin odottaa biisejään parhaalta levyltään. Toisaalta looppuun ne kruunasivat keikan. One oli livenä yksi hienompia kappaleita mitä olen nähnyt, kamppaili oikeastaan aika tasapäisesti Paschendalen kanssa. Mukava oli nähdä yhtyeen taustoja tuntevia ihmisiä katsomossa. Nothing Else Matters ja Enter Sandman sai heidät liikahtamaan vähäsen ja muita biisejä he katsoivat suu auki. Takaamme esimerkiksi lähti 5 henkeä pois kun Enter Sandman oli soitettu. Toisaalta jokaisella on vapaus valita mitä lähtee katsomaan, mutta en minä esimerkiksi tunkisi Kornin keikalle tosi fanina sen takia, että niillä on 2 hyvää biisiä ja loppu tuotanto mitä olen kuullut on aikas heikkoa.

Jonottamisesta vielä... Ainoa jono löytyi moottoritien päästä ja nopeasti jätimmekin auton vähän etäämmälle stadionista ja kävelimme niiden autojen ohitse joiden kanssa jonotimme. Itse stadionille pääsi ihan jonottamatta sisälle.

Täytyy vaan toivoa, että olivat kaljan myyjät laskeneet hinnat sillein etteivät ottaneet paljoa persnettoa kaljan myynnistä. 5 euroa / 0,4 litran tuopista ei ole kuitenkaan paljon.... eihän? Toinen asia mikä oli mielestäni outoa, niin ostimme paremman puoliskoni kanssa paidat siitä heti stadionille tultaessa. Heillä ei ollut puoliskoni kokoa enää jäljellä ja hän osti siitä isomman kuin minkä tarvii. Katsomon luona paitamyymälässä koitimme vaihtaa sitä oikean kokoiseksi, koska heillä oli kokoja. Ei onnistunut sen takia, että heidän kirjanpitonsa menee sekaisin... Nooh onneksi oli isompi, vaikka ainakin itse katselisin hänen päällään ihan mielelläänkin kokoa liian pientä paitaa.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti HN
Miksi Metallicaa käsittelevissä kirjoituksissa korvataan ässät zetoilla?

Homma taisi lähteä Garage Days Re-revisitedin kansitaiteesta. Jaymz, Krk...


Viestin lähetti wild wild west
P.S. miten se Kirk Hammet voi näyttää aina vaan yhtä nuorelta? Onko hän muuten latino jossain määrin vai millaiset sukujuuret mies omaa? Tulipa vaan mieleen.

Eikös kaveri ole ainakin osittain filippiiniläinen? Näin ainakin muistelisin Kirkin jossain yhteydessä kertoneen.
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Hyvä oli keikka vaikka biisilista oli varsin yllätyksetön. Jump In The Fire teki kyllä poikkeuksen. Nauroin kyllä ihan kunnolla kun kyseistä biisiä veivasivat, on se sen verran remaseva!
Oli stadikalle myös eksynyt eräs Dropkick Murphys-paitanen punkkari Hermannista! ;-)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Trujillon mollaamista mä en todellakaan ymmärrä. Miehen lavaliikehdintä ainoastaan lisää keikan viihdearvoa entisestään ja joku väitti, ettei miehen soitto muka sopisi MetallicAan, niin se on kyllä totaalista paskaa ja väitteen esittäjä ei ilmeisesti ole bassonsoittoa kuullutkaan. Jonkun mielestä ilmeisesti kaikki heviä soittavat pitäisi olla samasta muotista valettuja.

Viestin lähetti Tommy
Itsehän menin D-katsomoon sisälle ja minun edessä olevat kaksi n. 17-vuotiasta viatonta janaria eivät päässeet sisälle koska heillä oli tälläinen rautainen avainketju.

Piti kuulemma viedä se narikkaan,
itseltä löytyy täysin samanlainen ja mä pääsin rumana jätkänä sisälle.
Ei viety multakaan ketjuja, vaikka roikkui melkein maahan asti. ShitKnottia kun menin merikukka-areenalle joskus katsomaan, niin siellä kyllä ketjusta itkivät.

Viestin lähetti JoeyKocur#26
Oli stadikalle myös eksynyt eräs Dropkick Murphys-paitanen punkkari Hermannista! ;-)
Huh huh, kaikenlaista sakkia sinne päästettiinkin sisälle... ;D
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti BigRedBob
Trujillon mollaamista mä en todellakaan ymmärrä. Miehen lavaliikehdintä ainoastaan lisää keikan viihdearvoa entisestään ja joku väitti, ettei miehen soitto muka sopisi MetallicAan, niin se on kyllä totaalista paskaa ja väitteen esittäjä ei ilmeisesti ole bassonsoittoa kuullutkaan. Jonkun mielestä ilmeisesti kaikki heviä soittavat pitäisi olla samasta muotista valettuja.

Trujillon lavaliikehdinnästä voi olla montaakin mieltä, mutta se ei kuitenkaan vähennä miehen taitoja basson soittajana. Rob oli jo Suicidal Tendenciesissä hyvä. Näin ko. bändin muutaman kerran livenä ja Rob oli aina yhtä hyvä.

Ok, Trujillon tyyli sopii ehkä paremmin S.T:n tyyliseen bändiin paremmin. Soittajana hän on joka tapauksessa ykkösluokkaa.

Ainoa miinus on Robin tyyli soittaa Bellzin intro, mutta ei se Jasoniltakaan onnistunut heti alussa. Ja en tiedä kuinka hyvin Trujillo soittaa sen tällä hetkellä. On voinut jo korjata asian.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti clayman
Ainoa miinus on Robin tyyli soittaa Bellzin intro, mutta ei se Jasoniltakaan onnistunut heti alussa. Ja en tiedä kuinka hyvin Trujillo soittaa sen tällä hetkellä. On voinut jo korjata asian.
Mun mielestä se kuulosti hyvältä ja Trujillon tapa soittaa on (jälleen kerran mun mielestä) lähempänä oikeaa, koska Trujillo soittaa sormin, samoin kuin Cliff-vainaa teki, Jason taas soitti plektralla.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Viestin lähetti BigRedBob
Mun mielestä se kuulosti hyvältä ja Trujillon tapa soittaa on (jälleen kerran mun mielestä) lähempänä oikeaa, koska Trujillo soittaa sormin, samoin kuin Cliff-vainaa teki, Jason taas soitti plektralla.
Näinpä. Senpä takia arvostan esim. Geddy Leen erittäin korkealle, koska se soittaa ilman plektraa ja vieläpä laulaa samaan aikaan. Tosin Jasonilla oli se etu, että hän oli erinomainen taustavokalisti, jota ei kyllä voi sanoa kenestäkään muusta Metallican äijästä.

Keikka itsessään oli erinomainen, vaikka stadion veikin parhaan terän tunnelmasta. Ei ainakaan siellä missä mä olin (takakaarteessa), ollut mitenkään erityisen loistava tunnelma ennen kuin vasta puolenvälin tienoilla alkoi heräillä. Paljon parjatut soundit sen sijaan kuulostivan mun korviini ihan tarpeeksi hyviltä, jos verrataan vaikka joulukuiseen Maidenin keikkaan, jossa suurin osa keikasta meni ohi sen takia kun korvissa suhisi ja paukkui niin maan perkeleesti.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hammet on kyllä maanmainio kitaristi, mutta 'taustalaulajaksi' hänestä ei kyllä ole. Esim. st.angerin huudahdukset olisivat kuulostaneet varmasti paremmilta Newstedin tyylillä.

Keikalta poistuessani vastaan käveli porukka, jossa oli kaksi teinixiä keikka-paidat päällään ja satuin kuulemaan heidän keskusteluaan tämän verran :

T1 : Oli hyvä keikka, tunnistin biiseikin.
T2 : Joo, mäkin tunnistin st.angerin ja franticin.

Prkl:een wannabeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös