Metallica-keskustelu

  • 710 395
  • 3 749

TML

Jäsen
Chip Whitley kirjoitti:
Metallican 5 ensimmäistä levyä mahtuu Suomen viralliselle albumilistalle 35 eniten myydyn joukkoon.

Mistäköhän moinen ostobuumi...
Olisikohan Anttila syypää joka myy noin kympillä Metallican albumeita tällä hetkellä. Sen takia varmaan moinen ryntäys. Ainakin Anttilan mainoslehtisessä oli joku tarjous muistaakseni.
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
TML kirjoitti:
Olisikohan Anttila syypää joka myy noin kympillä Metallican albumeita tällä hetkellä. Sen takia varmaan moinen ryntäys. Ainakin Anttilan mainoslehtisessä oli joku tarjous muistaakseni.
Ihan fiksu kampanja muutenkin. Metallican levyt on normaalisti siinä 20€ kieppeillä. Jotkut kuitenkin enemmän tai vähemmän sen arvoista.

Pitäis varmaan käydä tekemässä täydennöstä jossain vaiheessa itsekin.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
On mielenkiintoista sitten kuulla mitä HIM aikoo soittaa, mitkä biisi valinnat olisi järkeviä tälläisen hevijättilään lämmittelyssä. Köh.. rip out wings of a butterfly tai join me? Vai pistääkö pojat jotain kunnon heviä kehiin?
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Apocalyptica on ilmoitettu toiseksi lämppäriksi ainakin Helsingin konserttiin.
Tämmöistä puhetta kuulin.
 

pelikielto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TML kirjoitti:
Olisikohan Anttila syypää joka myy noin kympillä Metallican albumeita tällä hetkellä. Sen takia varmaan moinen ryntäys. Ainakin Anttilan mainoslehtisessä oli joku tarjous muistaakseni.
Sama setti oli edelliselläkin kierroksella, silloin tosin hieman lähempänä keikkaa. Se tosin oli levy-yhtion kikkailua, ei pelkästään Anttilan.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Kuten tuosta linkistä näkyykin, niin Diablo sitten lämppää toisena bändinä. Jaa, mitä tuohon nyt sanois. Ei kyl oikein iske.


Ihan vitun hienoa, että Diablo saa mahdollisuuden. Toivottavasti näyttää metallicankin pojille mistä se kana kusee...Vielä kun sais ton himin tuolta hiuksista vittuun....
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ihan vitun hienoa, että Diablo saa mahdollisuuden. Toivottavasti näyttää metallicankin pojille mistä se kana kusee...Vielä kun sais ton himin tuolta hiuksista vittuun....

Miten HIM haittaa Metallican keikkaa? Nehän on vaan lämppäreitä ja jos sinne on taas 70km jonot niin voi olla että ne jää näkemätikin... Who cares.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Paskat lämppärit, mutta Metallicaahan sinne mennään katsomaan!
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers
Ihan vitun hienoa, että Diablo saa mahdollisuuden. Toivottavasti näyttää metallicankin pojille mistä se kana kusee...Vielä kun sais ton himin tuolta hiuksista vittuun....

Vitun hienoahan se on tuollaiselle reippaan Semifinaali-kokoluokan bändille. Kuluttajan näkökulmasta aika paljon rauhallisempaa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Vitun hienoahan se on tuollaiselle reippaan Semifinaali-kokoluokan bändille. Kuluttajan näkökulmasta aika paljon rauhallisempaa.

Niin, kysehän on ainoastaan omasta mielipiteestäni. Itse satun tykkäämään muistakin bändeistä kuin metallicasta. Ja sitten on bändejä joista en tykkää yhtään. Joskus aikaisemmin olen sanonutkn, että niin paljon on makuja kuin on maistelijoitakin....
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Miten HIM haittaa Metallican keikkaa?

Ei mitenkään. En vain tykkää. Mutta kyllähän se aina paremman fiiliksen tekee, jos lämppäritkin on hyviä. Him on vain livenä aivan lapanen ja tietäen stadikan soundimaailman (tietysti riippuen katsomonosasta) niin huhhuh...
 

mazapp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Diablo, loistava lämppäriksi. Diablon keikoista on sen verran hyvää saanut kuulla, että luulisi saavan yleisöä hereille heti. The Preacherin livevetoa odotellessa ;)

Vielä reilu kuukausi aikaa. Jos tässä välissä piipahtaisi vaikka Tuskassa.
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Vitun hienoahan se on tuollaiselle reippaan Semifinaali-kokoluokan bändille. Kuluttajan näkökulmasta aika paljon rauhallisempaa.
Mimic47 oli yhdeksän viikkoa singlelistalla (kolme viikkoa ykkösenä) ja albumi viikon ykkösenä (yht. kolme viikkoa TOP3:ssa). Taisi viimeiset pari Tavastian esiintymistä olla loppuunmyytyjä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ekaa kertaa oon nyt sitten menossa suurelle ja mahtavalla O.stadionille kun Metallica siellä pauhaa kerta niin oliha se pakko liput hankkia. Mitenkäs aikaisin TE aiotte mennä sinne? Onko älyttömät ryysikset?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Diablo, loistava lämppäriksi. Diablon keikoista on sen verran hyvää saanut kuulla, että luulisi saavan yleisöä hereille heti. The Preacherin livevetoa odotellessa ;)

Perkele, tämä tieto on minulta jäänyt mennyt ihan ohi! Loistava uutinen kyllä, on pitänyt jo pitkään yrittää nähdä tämä bändi livenä. Olin hieman pettynyt Apojen peruuttaessa, mutta tämä korvaa kyllä ne helposti. Toivotaan vielä, että HIM on eka lämppäri, ettei välissä ehdi jo taas meno rauhoittua.

Sitten täällä on kyseltiin odotuksista uudesta levystä. No aika pienethän odotukset on, mutta kyllä mä mielellään St. Angerin kaltaista mättöä ottaisin lisääkin hyllyyni. Kunhan ei St. Angerin ja Mustan levyn välistä paskaa tarvitse koskaan ikinä enää kuunnella.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Ekaa kertaa oon nyt sitten menossa suurelle ja mahtavalla O.stadionille kun Metallica siellä pauhaa kerta niin oliha se pakko liput hankkia. Mitenkäs aikaisin TE aiotte mennä sinne? Onko älyttömät ryysikset?

3 vuoden takaisen perusteella: varaa aikaa. Itse jonotin 1-tien moottoritien lopusta (munkkiniemestä) makasiineille (johon vein autoni) tunnin, pääasiassa kävelyvauhtia koko matka. Okei, perjantaipäivä, viiden paikkeilla kello, olihan siinä muutakin liikennettä. Mutta 50 000 ihmistä kun keskittyy yhelle alueelle.. Stadionilla jonottaessa kuuli hyvin Slipknotin soittavan, menikin se jonottelu siinä mukavasti. Jonotin itse asiassa 2 kertaa, kun ekalla kerralla käskettii viemään kamera narikkaan. Omaa tyhmyyttäni tietenkin. Onneks oli paikkalippu. Sanomattakin lienee selvää että jos on kenttälippu ja haluaa eteen niin kannattaa mennä _aikaisin_.

Harmi kun en tänä vuonna pääse.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oluen myynti?

2004 olutta sai jossain katsomonosissa, mutta kentällä ei myyntiä ollut. Onko kenelläkään tietoa mikä on meininki tänä vuonna? Viimeksi salakuljetin kossupullon sisällön tippapussissa, sitä ei helposti löydä tunnustelemalla ja sisältää juomaletkunkin valmiiksi.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Metallicasta ei voi sanoa kuin yhden asian.

Bändi oli ensilevyillään suorastaan mahtavan-loistava. Kill 'Em All oli mahtava, Ride The Lightning oli loistavan ylivertainen, Master of puppets oli loistava. ... And justice for all oli enää hyvä samoin kuin The black album.

Sen jälkeen Metallica ei ole tehnyt kuin kuvottavaa paskaa jota ei viitsi kuunnella elävä erkkikään. Kannattaisi lopettaa kun ei enää vauhti riitä ja nivelet naksaa.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Metallicasta ei voi sanoa kuin yhden asian.

Bändi oli ensilevyillään suorastaan mahtavan-loistava. Kill 'Em All oli mahtava, Ride The Lightning oli loistavan ylivertainen, Master of puppets oli loistava. ... And justice for all oli enää hyvä samoin kuin The black album.

Sen jälkeen Metallica ei ole tehnyt kuin kuvottavaa paskaa jota ei viitsi kuunnella elävä erkkikään. Kannattaisi lopettaa kun ei enää vauhti riitä ja nivelet naksaa.

Tuotannosta olen samoilla linjoilla kanssasi. Livenä bändi vetää kuitenkin kiitettävän määrän vanhaa materiaalia ja viime kesän tynkäkiertueen Master of Puppets 20-vuotistribuutti oli upeaa kuunneltaa. Vielä kun tuon keikan olisi nähnyt jossain areenalla eikä ulkona.
Vauhti riittää ja nivelet on rasvattu, mutta pääkoppa taitaa vanhemmiten tuottaa rauhallisempaa tempoa.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Metallicasta ei voi sanoa kuin yhden asian.

Bändi oli ensilevyillään suorastaan mahtavan-loistava. Kill 'Em All oli mahtava, Ride The Lightning oli loistavan ylivertainen, Master of puppets oli loistava. ... And justice for all oli enää hyvä samoin kuin The black album.

Sen jälkeen Metallica ei ole tehnyt kuin kuvottavaa paskaa jota ei viitsi kuunnella elävä erkkikään. Kannattaisi lopettaa kun ei enää vauhti riitä ja nivelet naksaa.

Nämä ovat niin makuasioita. Itselleni ainakin kolahtaa Load. Toki se on niin paljon erilaista mitä 80-luvun matsku mutta loistavaa musiikkia silti. Eri musat eri tunnelmaan. Itse taas arvostan Justice-levyä korkeimmalle. Livebändinä maailman huippuluokkaa, edelleen.
 

Jeffrey

Jäsen
Iso syy siihen miksi Suomessa Metallican uudempi tuotanto ei ole lyönyt itteään samalla tavalla läpi kuin vanha on se Suomalaisten jääräpäisyys. Vain ja ainoastaan sellainen musiikki ja ruoka on hyvää mikä soi silloin kun itse olin teini 80-luvulla.

Toinen syy on Metallicaan kohdistuvat odotukset. Mikäli vaikkapa Loadin olisi tehnyt tuntemattomampi Australialainen yhtye, tämä yhtye olisi jo käytännössä puolijumalan asemassa vähintään kotimaassaan, sen sijaan Metallicaa haukutaan kyseisestä tuotoksesta.

Oma musiikkimakuni on sen verran laaja ja monipuolinen, että itse tykkään kaikista Metallican levyistä. Justice ehkäpä helmenä ja Kill 'Em All on puolestaan se albumi mikä itselle kolahtaa vähiten. Toisaalta ei välttämättä kappaleiden takia, vaan siksi, että Hetfieldin ääni on mielestäni tuolloin vielä liian raaka. Loadilta, Reloadilta ja Angerilta löytyy kuitenkin rutkasti hyviä kappaleita kunhan niitä ei tuomitse etukäteen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
En kyllä mikään Metallica fani ole juuri koskaan ollut, mutta levyt on tultu kaluttua läpi. Load on mielestäni oikein hyvä levy ja se saa turhan paljon haukkuja, mutta ReLoad ja St. Anger huh huh - varsinkin jälkimmäinen aiheuttaa epäuskoisia huokauksia "Tic tic tic tac". Vaikka bändi olisikin vaikka v. 2001 Bronxissa perustettu The Dalmatians, niin ei tuolla kamalla (ReLoad, St. Anger) mihinkään maailman maineeseen (saatika jumalan asemaan) nousisi.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kuten tuosta linkistä näkyykin, niin Diablo sitten lämppää toisena bändinä. Jaa, mitä tuohon nyt sanois. Ei kyl oikein iske.
Niin, Diablo taisi saada mahdollisuutensa erään sellistin hypättyä toisen sellistin käden päälle taannoisessa videoshootissa sillä seurauksella, että sormet menivät (vasentassu) tuhannen tsäbäleiksi...

...näin olen asian ymmärtänyt syyksi, Apojen vaihtumiseen Diabloksi. Mut tämähän on vain miun ja hevosmiesten tietotoimiston uutisia tämä...

Edelleen, ihan sama ketä siellä riekkuu, ennen Metallicaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös