vision kirjoitti:
Kyllä se St.Anger on todella paska levy ei siitä päästä yhtään mihinkään. Enkä ole missään vaiheessa väittänyt odottaneeni Nothing else mattersin kaltaista tykitystä vaan lähinnä hyvää metalli lättyä. Levy itsessään kuulostaakin aivan kamaltalta ja sekin vituttaa, että sitä pidettiin mediassa ainakin osittain metallican ansiosta ns. paluuna juurilleen mutta ei se sitä ollut. Tuleva levy voi jopa osittain sitä olla. Korkeintaan siten, että se miksattiin autotallissa.
Kylmä faktahan se on ettei noista äijistä ole siihen nuoruuren raivoon mutta voi sitä silti tehdä hyvänkin levyn. Luulisi, että Loadit sekä sm-projektit olisivat riittäneet puhdistautumiseen mutta ei ilmeisesti.
Jooh, siinä mä olen sun kanssa täysin samaa mieltä että ei mitään paluuta juurille ole tehty eikä enää tehdä. Eikä mun mielestä tarvitsekkaan.
Tavallaan mun pointti kaiken tämän sössötykseni ja surkeiden vertauskuvien keskellä on se, että Masterista Metallica lähti kyntämään alaspäin, joka olisi voinut olla pohjaton kuilu, mutta teki viime hetkillä itselleen pohjan St. Angerista, Some kind of Monster-dokkarista, ryhmäterapioista, aa-kerhoista, Jasonin lähdöstä ja Trujillon mukaanottamisesta.
Enkä välttämättä tarkoita nyt pohjalla äärimmäistä pohjanoteerausta, vaan jotain jolla yhtye sai sen itseään täynnä olleen, itsensä myyneen sekä kalkkeutuneen Metallican kuolemaan.
Eli toisin sanoen. Loadit ja SM-proggis eivät olleet mitään parannuskeinoja. Päinvastoin ne olivat sitä kuonaa, mistä toivottavasti James, Kirk ja Lars pääsivät viimein ylös.
St. Angerista sitten vielä sen verran, että siinä on, niinkuin ylempänä jo mainittiin, hyviä biisejä Frantic ja St. Anger sekä mielestäni The Unnamed feelingissä ja My Worldissa on ihan hyvät ideat. Mutta kai tää on niitä levyjä jotka puolet nielee ja puolet sylkee niiden päälle.
Tulevasta matskusta en osaa sanoa vielä mitään muuta kuin, että mahdollinen levy tulee olemaan saatanan vaikea niin Metallicalle kuin faneillekin.
Eniten mua kuitenkin vituttaa Metallicasta kun puhutaan se, että bändi vihasi MTV-maailmaa ja sen huoria.
Se nousi kaiken tämän yläpuolelle, mutta sitten helvetti teki itsestään täysin tietoisesti varmaan 90-luvun suurimman sellout-MTV-lutkan. Toivon, että tämä vitutti ja vituttaa edelleen saatanasti myös Metallicaa. Todella toivon niin.