Samaa epäilen, että löytyykö neljäätoista joukkuetta? Espoolaiset lienee ainoat tulijat Suomi-sarjasta ja säilyykö kaikki nykyiset Mestisseurat elossa vaikka tukipaketti onkin tulossa. Ja sekin on täysin arvoitus milloin sarjat sitten ylipäätään saadaan alkamaan? Paljon on kysymysmerkkejä ilmassa, mutta aika näyttää.Jaa-a. Saa nähdä löytyykö sitä neljättätoista.
Kahta lisäpaikkaa tarjotaan Suomi-sarjan välieriin selvinneille joukkueille lisenssimenettelyn kautta
ja vielä kerran tuo kohta jatkuu näin...
Jos hakijoita on enemmän kuin kaksi, liitto valitsee talouden, olosuhteiden sekä urheilun arvioinnilla kaksi parhaaksi soveltuvaa hakijaa ja määrittää heille oikeuden hakea lisenssiä. Tällä toimenpiteellä turvataan sarjan jatkuvuus siinäkin tapauksessa, että jokin seura joutuu kaikesta huolimatta luopumaan sarjapaikastaan.
Ymmärrän itse tuon niin että mikäli hakijoita tulee enemmän noiden välieränjoukkueiden lisäksi niin liitto valitsee noilla perusteilla sen toisen koska Espoo on nyt satavarma tulija.
Sekin jää mielenkiintoiseksi että jos kausi viedään 14 joukkueella läpi niin onko kauden päätteeksi kahdelle viimeiselle tarjonnassa suora meno suomisarjaan?!
Eiköhän kyse ole siitä, että Espoon kokoiseen kaupunkiin kuuluu Liiga- joukkue. Muutama vuosi Mestiksessä ja sen jälkeen Liigaan. Ja näin pitää ollakin. Liigasta sitten alaspäin aikanaan karsinnoissa joukkueita, kunhan päättäjät ovat vaihtuneet liitossa ja Liigassa. Nyt on Mestiksen laajentamisen tätä varten kannalta otollinen aika, kun ensi kaudelle ei tarvitse kenenkään panostaa minkään vertaa. Itse toki veisin tuon nuoria pelaajia koskevan säännön paljon pidemmälle ja siihen malliin, että jokaisella Mestis- joukkueella pitää olla sopimuspelaajina omia kasvatteja 50% ja alle 20 v. sitten osana tuota.On ensi kaudella hurjat panokset, kun ei voi tippua eikä nousta, eikä voitostakaan taida edelleenkään saada mitään muuta kuin teettää viirin kattoon. Aivan paskaa taas kerran, olipa hieno mahdollisuus muutokselle.
Mitä edellytyksiä Forssalla olisi saada kasaan sellainen joukkue, että se pärjäisi edes jollain tavoin Mestiksessä?K-Espoo ja FPS mukaan?
Eiköhän kyse ole siitä, että Espoon kokoiseen kaupunkiin kuuluu Liiga- joukkue. Muutama vuosi Mestiksessä ja sen jälkeen Liigaan. Ja näin pitää ollakin. Liigasta sitten alaspäin aikanaan karsinnoissa joukkueita, kunhan päättäjät ovat vaihtuneet liitossa ja Liigassa. Nyt on Mestiksen laajentamisen tätä varten kannalta otollinen aika, kun ensi kaudelle ei tarvitse kenenkään panostaa minkään vertaa. Itse toki veisin tuon nuoria pelaajia koskevan säännön paljon pidemmälle ja siihen malliin, että jokaisella Mestis- joukkueella pitää olla sopimuspelaajina omia kasvatteja 50% ja alle 20 v. sitten osana tuota.
FPS:lla on velkaa vaatimattomat 200 000, joten vaikea on nähdä forssalaiset ensi kaudella Mestiksessä.Mitä edellytyksiä Forssalla olisi saada kasaan sellainen joukkue, että se pärjäisi edes jollain tavoin Mestiksessä?
Mitä edellytyksiä Forssalla olisi saada kasaan sellainen joukkue, että se pärjäisi edes jollain tavoin Mestiksessä?
Espoossa on pitkästä aikaa hyvä meininki, halli täynnä yleisöä ja seurat löytäneet yhteistyön. Se, että yksi tyyppi sekoili vuositolkulla hallinnoidessaan Espoon edustuskiekkoa, ei poista Espoon vahvaa kiekkostatusta.Eli koko sarjasta viedään kaikki mielenkiinto sitä varten että joku nukkumalähiö saa joukkueensa takaisin liigakartalle? On hieno homma kyllä.
Tällä saadaan loputkin mielenkiintoiset pelaajat pois sarjasta ja ulkomaille, kun ensi kaudella soppariin kuuluu palkkana varusteet ja ilmainen ruokailu pelimatkoilla. Sitä enempää ei kannata nykytilanteessa maksaa.
FPS jos unohdetaan, niin liekö sitten D-kiekko vai Hunters se toinen nousija. Olen itse asiassa joskus ihmetellytkin, miten Hunters ei ole koskaan historiansa aikana pelannut Mestiksessä.. vai onko pelannut? Porvoo seutukuntineen on kuitenkin jo aika iso alue verrattuna moneen muuhun Mestis-paikkakuntaan..
Luulenpa, että saa unohtaa FPS:n, D-Kiekon, Huntersin ja kaikki muutkin. Ei tule olemaan muita edes halukkaita nousijoita, kuin Espoolaiset.Tuo vaatimus kolmesta alle 20v pelaajasta jokaisessa ottelussa on kuin varta vasten tehty naulaamaan K-Espoon paikka Mestiksessä ensi kaudella. On hiukan eri asia täyttää se Espoossa, maan suurimmassa junioripoolissa, kuin jossain Forssassa.. uskaltaisin jopa sanoa vähän epäreiluksi ehdoksi
FPS jos unohdetaan, niin liekö sitten D-kiekko vai Hunters se toinen nousija. Olen itse asiassa joskus ihmetellytkin, miten Hunters ei ole koskaan historiansa aikana pelannut Mestiksessä.. vai onko pelannut? Porvoo seutukuntineen on kuitenkin jo aika iso alue verrattuna moneen muuhun Mestis-paikkakuntaan..