Mulla on fanseat sovellus android mallisessa puhelimessa (Sony Xperia Z3 Compact) ja pelittää loistavasti. Lähetyksen laatu ollut itsellä silkkaa priimaa. Ei ole pätkinyt, eikä nykinyt. Olen myös katsonut erimallisilla tietokoneilla ja eri selaimilla. Katsoin myös Tanskan liigan jalkapalloa (Teemu Pukki), sieltä tuli jopa vieläkin parempaa kuvaa. Kännykällä toimii jopa paremmin kun tietokoneella. Tietokoneella muuttaa kuvanlaatua herkemmin ja näin ollen välillä käy huonompana, mutta paranee käytännössä samantien. Kännykällä en tätä ole huomannut.
Omistan myös Google Chromecastin, joka on kiinni televisiossa ja pystyn lähettämään langattomasti kännykästä kuvan(koko näytön) televisioon. Tämäkin on pelittänyt yliodotusten, puhelin/sovellus/chromecast/televisio toimii moitteetta kimpassa ja synkronoi äänen ja kuvan hienosti keskenään, ilman viiveitä tai pätkimisiä.
Sitten vielä sellainen huomio tuosta fanseat lähetyksestä, että viime kauteen verrattuna lähetyksessä ei ole juurikaan viivettä. Eilisen Hermes - Keupa pelin ensimmäinen maali tuli vasta noin minuutin päästä tulosseurantaan. Viime kaudella saattoi olla jopa minuuttien viive lähetyksen ja oikean peliajan välissä.
Näillä muutamien pelien kokemuksella ainakin minulla sovellus toimii paremmin ja kevyemmin kuin mitä selaimella katsottava lähetys. Ja kyllä sovelluksessa aivan samat toiminnot (Schedulet, arkistot, livet yms. )
Ja tuosta sopimuksesta vielä, että ei ole millään tavalla pakollinen olla Elisan asiakas, eikä vaadi elisa viihdettä. Huhuja liikkuu että sovelluksen(pelkän fanseat palvelun) kautta ei näkyisi kaikki ottelut, vaan vain ElisaViihteen kautta, mutta minä olen ymmärtänyt aivan toista.
Minun käsityksen mukaan Elisa viihteeseen sisältyy kanavat fanseat #1 ja #2, joista tulee se pääottelu joka kierrokselta, joka kuvataan monikamera -ajolla. Loput pelit tulee kanavilta #3 - #X, jotka on tilattavissa joko elisaviihteeseen tai tämän fanseat palvelun kautta.