tulitko tähän johtopäätökseen kun sanoin että "seurajohdon puolelta on kiistattomia virheitä tehty"?
Minä uskon vahvasti, että molemmat asiat vaikuttavat. En näe että kyse on "muutamasta palstakirjoittajasta". Tällä palstalla on ehkä kolminumeroinen lukumäärä Kalpa-faneja ja nämä tuntevat jokainen kymmeniä Kalpasta jollain tasolla kiinnostuneita ihmisiä. Eli välillisesti kirjoitusten vaikutukset ovat tuhansiin potentiaalisiin katsojiin.
Tottakai voidaan sanoa, että mikäli seurassa oltaisiin tehty täydellistä työtä niin halli olisi aina loppuunmyyty vaikka kuinka kirjoiteltaisiin mitä tai kuinka pelattasiiin cupin finaaleja. Jos joukkueessa pelaisi Pavel Datsyuk, Teemu Hartikainen, Scott Hartnell, Claude Giroux ja Kimmo Timonen ja liput olisivat kympin niin varmasti halli olisi täynnä.
Siis virheitä on tehty, mutta niiden yli pitäisi pystyä pääsemään. Aikuiset ihmiset ja kaikkea. On vitun säälittävää että miten negatiivista täällä kirjoittelu on ollut suhteessa siihen, että seuralla on viime vuosina historiansa parhaita vuosia ollut jo useita. Olisi mahtavaa jos kirkkaampia mitaleita olisi tullut, mutta ei nyt ole. Loistavavaan lopputulokseen ei ole pääsy, oltu vain kohtuullisen hyviä.
Joillekin Ässille ja Ilvekselle joutuu kateellinen olemaan. On ollut oikeasti vaikeita vuosia ja tehty järkyttäviä virheitä, mutta joukkuetta ei ole hylätty. Täällä ei ole viimeiseen viiteen vuoteen nähty mitään noihin verrattavaa, mutta silti negatiivisuudessa kilpaillaan tasapäisesti. On toki ikävää että esim viime vuonna tuli tappiota paljon, mutta voin lohduttaa etteivät nämä itkijät niitä maksa.
Minun nähdäkseni tämä asia on niin simppeli että vaihtoehtoja on kaksi.
1) Kestää takaiskut kuin mies ja jatkaa taistelua eli fanien tapauksessa joukkueen kannustamista uskomalla ja olemalla positiivinen. Ottaa vaikka kaverin mukaan peliin ja keksii välillä jotain positiivistakin sanottavaa joukkueesta (Laukkanen otti aikalisän). Positiivisuuskin on tarttuvaa.
2) luovuttaa ja jäädä kotiin katkerana itkemään että mutku Kapaset niin ikävästi antoivat Tuokkolalle potkut eivätkä edes julkisesti kertoneet miksi. Silloin täällä ei vain kauaa liigaa pelata ja minun mielestäni se olisi henkilökohtaisesti sääli. Minulla oli vuosituhanteen vaihteessa ikävä liigakiekkoa.