Minun mielestä(Huom! Minun mielipiteeni) kyllä Jokerit oli silti todella pahasti hukassa. Kahdessa ekassa erässä ei juuri mitään saanut aikaan. Ihan jotain satunnaista. Kaikki kolme ekaa maalia tuli kumminkin enemmän tai vähemmän Ilveksen todella pahoista mokista. Tai no se kolmas oli nyt niin ja näin. Neljännestä katkesi sitten jo selkäranka.
Jaa-a, mun mielestä taas Jokerien peli parani huomattavasti ottelun loppua kohden; Ensimmäisessä erässä oli ylilatausta näkyvissä, mikä heijastui virheinä omassa päädyssä ja vastustajan siniviivalla. 2. erässä "ihan jotain satunnaista" oli lukuisia maalipaikkoja. Laskin, että ainakin 4-5 ylivoimahyökkäystä koko erässä. Ainoa mikä puuttui, oli useampi osuma.
Maaleista sen verran, että ei se ensimmäinen mun mielestä ollut mikään iso virhe Ilvekseltä, vaan oikein valaiseva esimerkki Sheddenin fiasko-pelitavasta: Pakki avaa poikkikentän avauksen laitaan, tällä kertaa onneksi vauhdissa olleelle Stapletonille, josta seuraa ylivoimahyökkäys ja maali. Aivan peruskuvio Sheddenin Jokereille.
Jokerien puolustuspelistä eilisessä pelissä huomasi, että Markkaseen luotetaan. Vastustajan annettiin ampua kaukaa luottaen, että Markkanen ottaa kiinni. Ripareihin ei Ilvestä juuri eilen päästetty. Ajoittaista sekasortoa oli pakistossa vielä havaittavissa, mutta se menee heikon alkukauden tuoman epävarmuuden ja puolustuksen loukkaantumisten piikkiin.
Kyllä on Dougilla paljon tekemistä vielä. Ei ainakaan hirveästi näyttänyt avauspeli toimivan ja karvauspeli oli suurimman osan kaikkea muuta kuin normaalilla Dougin haluamalla tasolla. Paitsi, jos hän ei halua, että ollaan niin aggressiivisia kuin ollaan totuttu kahdella edellisellä kaudella.
Tuosta karvauspelistä... Eilen erätauolla Virran Toke totesi, että nyt joukkue karvaa järkevämmin, mikä on ihan sovittu juttu. Ei lähdetä juoksemaan siellä hyökkäysalueella, joka avaa vastustajalle paikkoja ylivoimahyökkäyksiin. Kyllä Jokerit jatkossakin tulee karvaamaan rohkeasti syvältä. Eilen sitä nähtiin kieltämättä yllättävän vähän, mutta eipä ollut juuri tarvettakaan.
Avauspeli toimi huomattavasti aikaisempaa paremmin ja se avasi näitä lukuisia vastahyökkäyksiä. Silti parannettavaa sillä osa-alueella löytyy, sillä eilenkin aika usea kiekko meni pitkäksi.
No Markkanen oli hyvä. Siihen ei voi paljoa muuta sanoa.
Markkanen on ollut hyvä jo useamman pelin peräkkäin.
Näin kiteytettynä; Kannattaa muistaa, että Jokerit on edelleen helvetin taitava joukkue ja mestarisuosikki, vaikka muutama tappio on alussa tullutkin.
On muuten ollut huomattavan paljon hiljaisempaa tässä ketjussa hyvin menneen pelin jälkeen. ;)