Mä en itse osaa noihin kuntopuntareihin suhtautua kovinkaan vakavasti. Pelin taso tuppaa heilahtelemaan joukkueilla pitkän kauden aikana, ja taustalta voi löytyä syitä vaikka millä mitalla. Jotenkin itse vaan nielen tällä hetkellä sen selityksen, että HIFK treenasi tammikuun aika kovaa, mikä näkyy sitten tuossa 10 pelin kuntopuntarissa todella kovaa. 10 matsin kuntopuntarin kärkijengeillä Tapparalla ja Bluesilla ei tätä luksusta ole ollut käytössään johtuen ihan vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että vetivät alkukauden siinä määrin vihkoon, että oli pakko keskittyä pisteiden keruuseen koko runkkarin ajan. Toki voin olla tässä kohtaa väärässäkin, tämä kun on HIFK-fanille verrattain uusi näkökulma asioihin. Yleensähän me ollaan se porukka jonka pleijarit ovat alkaneet jo tammikuun alussa. Jotenkin mä pidän paljon merkityksellisempänä tässä vaiheessa kautta sitä, miltä peli kentällä näyttää.
Se kun olisi niin yksinkertaista, että pelitason notkahtaminen voitaisiin laittaa treenaamisen piikkiin. Tammikuussa IFK pelasi 15 peliä ja vieläpä välillä aika suppealla rosterilla. Jos tuossa on jotain palauttavaa treeniä isompaa tehty, niin saattaa olla että menee parikin kuukautta, että herkkyys alkaa suunilleen olla lähtötilanteessa.
Loukkaantumiset, otteluruuhka, pelitavan yksipuolisuus ja paskoista peleistä seuranneiden tappioiden myötä itseluottamuksen lasku niin siinä mahtaa olla syitä ennen tätä treenaamisselitystä.