Mertarannan ”ammattitaito”?

  • 351 007
  • 2 185

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Käänsin Mertsille kanavan. Vinkuminen alkoi ketuttaa viimein
 

Jass0

Jäsen
Pelkästään MM-kisoja seuraavat tykkäävät varmasti kaljapäissään Anterosta. Sm-liigaa seuraavana menee jo yli, että joutuu samaa kaveria kuuntelemaan.
Sen verran täytyy kerran kehua, että mm-kisoissa on vielä jotenkin siedettävä, Liigassa ei. Enkä ole kaljapäissäni, olisin kyllä mielelläni, mutta ei tänään.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset
Kyllä minun mielestä Mertsi ajaa edelleen asiansa silloin kun peli on tasaista ja Suomi mieluusti tappio-asemalla. Itseä ei jostakin syystä yhtään ärsytä ne vaaralliset myrskyvaroitukset silloin kun ei ole mikään hassuttelu-vaihde päällä vaan Mertsi elää oikeasti pelissä täydellä tunteella. Ei löydy minun mielestä parempaa tunne-selostajaa ja tulee kyllä ikävä sitten kun Antero lähtee eläkkeelle.

Mutta silloin kun Suomi pellailee vaikkapa Iso-Britanniaa vastaan 8-0 numeroin niin selostus on silloin minun mielestä jotenkin sietämätöntä. Silloin Mertsillä lähtee semmoinen hassuttelu-vaihde päälle mistä en tykkää yhtään.

Hieno mies kuitenkin. Aika vaikea ajatella että olisin innostunut jääkiekosta ilman Mertarannan "LAUO HELMINEN LAUO" -tyyppisiä heittoja. Siinä on kyllä hieno mies nostattamaan tunnelmaa. Toivottavasti saadaan sitten aikanaan Antsan tilalle semmoinen edes vähänkään lähelle oleva tunne-selostaja jolla olisi yhtä miellyttävä ääni ja eläytyminen peliin.
 

PatrickKane95

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, St. Louis Blues, LFC
Kyllä minun mielestä Mertsi ajaa edelleen asiansa silloin kun peli on tasaista ja Suomi mieluusti tappio-asemalla. Itseä ei jostakin syystä yhtään ärsytä ne vaaralliset myrskyvaroitukset silloin kun ei ole mikään hassuttelu-vaihde päällä vaan Mertsi elää oikeasti pelissä täydellä tunteella. Ei löydy minun mielestä parempaa tunne-selostajaa ja tulee kyllä ikävä sitten kun Antero lähtee eläkkeelle.

Mutta silloin kun Suomi pellailee vaikkapa Iso-Britanniaa vastaan 8-0 numeroin niin selostus on silloin minun mielestä jotenkin sietämätöntä. Silloin Mertsillä lähtee semmoinen hassuttelu-vaihde päälle mistä en tykkää yhtään.

Hieno mies kuitenkin. Aika vaikea ajatella että olisin innostunut jääkiekosta ilman Mertarannan "LAUO HELMINEN LAUO" -tyyppisiä heittoja. Siinä on kyllä hieno mies nostattamaan tunnelmaa. Toivottavasti saadaan sitten aikanaan Antsan tilalle semmoinen edes vähänkään lähelle oleva tunne-selostaja jolla olisi yhtä miellyttävä ääni ja eläytyminen peliin.
Pahoin pelkään että Antsan jälkeen alkaa kuulua Suomen peleissä RÄTÄTÄTÄTÄTÄ
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ei Antti Vihtorista tule koskaan mitään "koko kansan Leijonaääntä", koska ainakin tämän hetken valossa tilanne on se että mies selostaa pelejä maksukanavilla. Mertaranta loi statuksensa Ylen palveluksessa ja piti asemansa myös Maikkarilla, koska Maikkari antoi käytännössä aina ne tärkeimmät pelit myös ilmaispuolelle Mertarannan äänellä. Ainakin kaikki Leijonien mitalipelit tuli Mertarannan selostuksella myös ilmaispuolella, lisäksi myös iso osa puolivälieristä tarjottiin Mertarannan äänellä kansalle. Toki esim. Juha Taivainen taisi aikoinaan selostaa Jesse Joensuun voittomaalin 9 sekuntia ennen loppua, mutta hyvin usein tämän jälkeen Mertaranta valjastettiin ns. kuoleman peliin.

Veikkaan että Maikkari alkaa ajamaan Jani Alkiota sisään seuraavaksi ilmaispuolen Leijonaääneksi, mies on kuitenkin nyt jo SM-Liigan pääselostaja ja Maikkari näyttää kattavasti liigaa ilmaispuolellakin, joten Alkion ääni on tullut kuitenkin varmasti kaikille tutuksi. Itse asiassa jos Maikkarilla olisi yhtään pelisilmää, niin ensi keväänä selostusvastuu jaettaisiin Leijonien osalta jo vaikka 50-50 Mertarannan ja Alkion välillä, toki eräänlaisena Mertsin Last Dancena annettaisiiin hänelle ne mahdolliset pudotuspelit mutta alkulohkosta voisi hyvin antaa Alkiolle jo jonkun Leijonien huippupelin ja sitä kautta sisäänajoa miehelle.

Toki tuohon Antti Vihtoriin nyt vielä sen verran, eli paljon on kiinni myös NHL:n tv-oikeuksista. Oikeudet taitaa olla vuoteen 2026 asti Viaplaylla, eli jos kävisi sellainen ihme että esim. MTV saisi nuo oikeudet itselleen niin veikkaan että Antti Vihtori siirtyisi sitten sinne puolelle selostamaan NHL:ää. Tällöin olisi samassa paketissa NHL ja Leijonien ilmaispelit --> Antti Vihtorin voisi valjastaa Leijonaääneksi.

Mutta jos tämä asetelma säilyy samanlaisena kuin nyt, niin eiköhän se ole tosiaan Jantta Alkio joka perii Mertarannan paikan Leijonaäänenä. Minulle tämä ainakin sopii.
 

ForNever

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Anaheim Ducks, Linköping HC
Seitsemän "väkevää" ennen ensimmäistä mainoskatkoa MM-finaalissa. Tässähän kuolisi, jos pitäisi juomapeliä.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ei ole ainakaan jäänyt epäselväksi kumman puolella Antero-setä on.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ressukka on jo niin dementoitunut että näkee Leo Gudaksen kentällä. Eiks ihmiset vanhetessaan usein taannu niin että muistelevat vanhoja asioita(?)
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Antero ei paljon syty maalipuiden kolisteluista, viivojen ylitykset sen sijaan nostavat välillä hillittömästi sykkeitä!
 

sammakkosaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pasterjnak. Joo emmä koko matsia tsiigannut, ja ensimmäinen oli näihin kisoihin. Noin tuhat kertaa mieluummin tätä Mertsiä kuuntelee kuin liigamatseja selostavaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös