”Olen luottavainen, että halu, intohimo ja ammattiylpeys ovat niitä, mitkä ohjaavat hänen toimintatapojaan.”
”En pysty ottamaan kantaa suoraan tyyliin, koska minulla ei ole riittävän hyvää otantaa Pelsujen peleistä.”
Vinkkinä Auterolle jatkoa ajatellen, että seuraavan kerran kun meinaa siihen lähetyksen sisältöön ottaa kantaa, niin kannattaisi olla edes vähäisestikin perillä mitä siellä lähetyksessä edes tapahtuu. Ymmärrän kyllä, että ”työntekijää” puolustetaan, mutta tässä tilanteessa se klassinen ”täähän oli vittu täys farssi tää juttu” lausahdus sopii kyllä tähän haastatteluun. Mutta nyt ei ole mikään ihmekään, että Anzalla on lupa heilua selostamossa sekaisin kuin lintulauta, niin Pelicansin otteluissa kuin myös muissakin, kun MTV:n ohjelmapäällikkökin on ihan yhtä pihalla tapahtumista.
Itse ihmettelin Mertarannan läsnäoloa selostamossa Pelicansin otteluissa heti kun ne alkoivat parisen vuotta sitten, olihan Mertaranta tuolloin virallisesti oman yrityksensä kautta yksi Pelicansin sponsoreista ja yhteistyökumppaneista jo ties monennettako vuotta, mikä jo itsessään mielestäni asetti Mertarannan puolueelliseen asemaan. Miehen historia Lahdesta ja kaikki muu Pelicans-fanitus kausikortteineen ja seuralle tehtyine mediatöineen siihen päälle, niin paketti on lopulta aika kestämätön. Puolueellisen ”kotiinpäin vetämisen” voin hyväksyä Lahden paikallisradion selostuksissa Ili Varmavuolta ja Arttu Hämäläiseltä, koska niissä lähetyksissä kohdeyleisö on kuitenkin lahtelaiset kuulijat, mutta kyllähän se etukäteen syö jo pelipäivän fiilistä jos tietää edessä olevan jälleen Suomi-Ruotsi ottelun kun Pelicans pelaa ja Mertaranta on selostamossa CMoren lähetyksessä.