Tuon kirjoitin 6. syyskuuta 2013 eli vähän reilussa kolmessa kuukaudessa on tullut tuhat viestiä lisää. Näköjään on tahti taas loppuvuoden myötä kiihtynyt, tämä viesti on siis 7000. viestini Jatkoajan foorumille. Tähän on mennyt kymmenen vuotta ja pari kuukautta. Tosin tahti on viime vuosina kiihtynyt, kuten tuosta edellisen tasatonniluvun viestistä voi päätellä.
Viestejä olen kirjoittanut 1,87 viestin päivätahtia, eli edelleenkin aika maltillinen tahti.
Mitä eniten viestejä kirjoittaneiden jatkoaikalaisten listaan tulee, niin nyt olen siinä sadan sakissa, mitä lähestyin viime viestissäni. Tarkka sijoitus on 87 / 12553. Hauskoja tilastoja, vaikkei näillä mitään väliä muuten olekaan.
Uutta tasalukua pukkaa, tämä viesti on siis tasan
8000. viestini Jatkoajan foorumille.
Edellinen tasaluku tuli siis täyteen 15.12.2013, eli vähän alle kolme kuukautta meni uuden tonnin kirjoittamisessa. Tahti on kyllä huolestuttavasti kiihtynyt sitä mukaa kun ikäännyn keski-ikäiseksi ukonrahjukseksi. Ensimmäiset yhdeksän vuotta Jatkiksessa tuottivat vain kolmisen tuhatta viestiä, reilut pari vuotta ovat tuottaneet viitisentuhatta viestiä. Elämä menee ohitse, mutta Jatkoaika ei jätä?
Perinteiset tilastot, eli:
-viestejä per päivä: 2,09. Ensimmäistä kertaa yli kahden viestin keskiarvon, viimeksi oli 1,87. No, silti kohtalaisen maltillista, moninkertaista tahtiakin on täällä nähty.
-Edelleen olen kaikkien aikojen viestien listalla samalla kolmossivulla kuin viimeksikin, eli kaksi sivua edellä ja 422 sivua takana. Tarkkaan ottaen olen sijaluvulla 69/12733 eniten kirjoittaneiden listalla.
Tarkkasilmäinen huomaa myös, että Jatkoaikaan on tullut 180 uutta kirjoittajaa sen jälkeen kun sain edellisen tasaluvun eli 7000 viestiä täyteen, eli vähän alle 60 uutta kirjoittajaa kuukaudessa, kaksi noviisia per päivä.