Merkkihenkilöt kautta historian – mikä on sinun näkemyksesi?

  • 16 149
  • 80
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Hieman huolestuttavaa, että venäläisten mielestä tämänkin ketjun kysymys ratkeaa helposti, eli venäläisten mielestä kaikkien aikojen merkittävin ihminen on/oli Josef Stalin. Hesarin jutussa kakkoseksi pääsi Putin. Runoilija Pushkin jakoi kakkossijan Putinin kanssa, seuraavaksi tuli totta kai Lenin, eli aika päin helvettiä on venäläisten mentaliteetti tänäkin päivänä.

Ikävä elää sellaisen maan naapurissa, jossa pidetään maailmanhistorian pahimpiin diktaattoreihin ja murhakoneiston pyörittäjiin kuuluvaa psykopaattia kaikkien aikojen merkittävimpänä. Toki Stalin oli merkittävä jos lasketaan hänen hallintokautensa aikana kuolleet miljoonat ihmiset, siinä suhteessa mies kilvoittelee Maon kanssa kärkisijoista, mutta kaipa ihmisen merkittävyys voidaan muutenkin määritellä kuin pelkän uhriluvun perusteella?

Hyvin surullistahan viestiähän tuo kertoo myös maan koulutuksen painotuksista, jos edes noin Venäjä-keskeiseen kärkeen ei mahdu Pietari Suuri. Vaikea kysymyshän tuo on, ja nopeasti vastaten mieleen tulee ehkä harkitsemattomiakin nimiä. Ketjun läpi silmäiltyäni huomasin siinä toistuvan 1900-luvun alkupuolen eurooppalaiset päättäjänimet.

Kova juttu olisi viettää mökkiviikonloppu Jeesuksen äidin miehen, Joosefin, seurassa. Varsinkin jos olisi syvä keskinäinen luottamus ja yhteinen kieli.

Eittämättä Henry Ford olisi kiinnostavaa seuraa, joskin luulen etten minä olisi hänelle sitä lainkaan. Ford oli todellinen edelläkävijä. Ihailen myös hänen kykyään nähdä, mihin kohtaan kehityksessä olisi hyvä pysähtyä. Valitettavasti turhamaiset kuluttajat ja heidän narsismillaan ratsastaneet markkinavoimat pilasivat hyvän systeemin. Fordin mielestä hyvää ei tarvinnut parantaa. Minulle T-Ford symboloi sellaista. Se on hyvä, keskitytään muihin sisältöihin.

Lisäksi Ford palkitsi työntekijöitään raittiudesta, joten siinäkin kohtaa oli hyvä ukko.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jaakko Laaksolle täytyy järjestää valtiolliset hautajaiset ja Jakke täytyy myös haudata Kremlin muuriin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaakko Laaksolle täytyy järjestää valtiolliset hautajaiset ja Jakke täytyy myös haudata Kremlin muuriin.
Kremlin muuriin muuraaminen olisi Jaakko Laaksolle aivan oikea paikka. Voisin viettää tuntikausia muuratun seinän toisella puolella kuunnellen hänen sekopäistä kirkumistaan, seinien kynsimistä metri kertaa metri sopessaan.
Jedem das seine...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jaakko Laaksolle täytyy järjestää valtiolliset hautajaiset ja Jakke täytyy myös haudata Kremlin muuriin.
Myös esim desantti Bäckman kaadereineen voitaisiin ihan mielellään haudata Kremlin muuriin, mielellään vaikka jo tänään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kremlin muuriin muuraaminen olisi Jaakko Laaksolle aivan oikea paikka. Voisin viettää tuntikausia muuratun seinän toisella puolella kuunnellen hänen sekopäistä kirkumistaan, seinien kynsimistä metri kertaa metri sopessaan.
Jedem das seine...

Myös esim desantti Bäckman kaadereineen voitaisiin ihan mielellään haudata Kremlin muuriin, mielellään vaikka jo tänään.

Minä olen ollut tällaisten kavereiden kanssa tekemisissä. Vieläkin vituttaa. Voisin kuvailla tuntemuksiani hyvinkin aggressiivisesti, mutten viitsi. Toivon vain sitä Kremlin muuriin muuraamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös